Bejelentkezés Regisztráció

Miért jó kórusban énekelni?


659 Búbánat 2007-04-13 13:51:28 [Válasz erre: 657 eccerű 2007-04-13 00:15:25]
Nwem hinném, hogy csak a versenyláz, vagy a karrierizmus a motiváció. Egyszerűen szeretnek énekelni, s mint opera_a kifejtette, maga az éneklés öröme lendíti, hajtja előre őket, s ezért is vállalnek el minden szereplési lehetőséget: magáért az éneklés gyönyörűségéért énekelnek, s feltételezem, minden díj nélkül is jóleső elégtétellel könyvelnék el, újból részt vehettek egy megmérettetési fórumon, ahol élvezték a kapott lehetőséget, boldogok voltak, hogy újra énekelhettek...

658 Kúp Flóris 2007-04-13 00:31:25 [Válasz erre: 656 eccerű 2007-04-13 00:13:01]
Mennyire igaz ! A \"Sejt- és\" teljesen rendben vagyon! Tegyük a fejünkre a fülünket! Opuszaink \"úgy általában\" - magolás közben nem a 100 magyar népdal c.(d) \"hanghordozást\" szokták volt \"lepörgetni 1000 x,hanem Oláh Íbi, és hasonló kvalitású \"zenefel-tállalók és - találók\" műveit élvezik :-(

657 eccerű 2007-04-13 00:15:25 [Válasz erre: 654 Kúp Flóris 2007-04-12 23:58:10]
Végül is igen. Vagy mivel lehet magyarázni, hogy valaki 36-ik alkalommal is elmegy egy olyan versenyre, amit már 35x megnyert?

656 eccerű 2007-04-13 00:13:01 [Válasz erre: 651 opera_a 2007-04-12 15:40:12]
Ugyan hozzászólásodat nem konkrétan nekem címezted, de ha mégis, akkor utalok korábbi hozzászólásomra: természetesen Szebellédi Valiról az elismerés hangján szólok, tudom, hogy rengeteg munkája fekszik benne a kórusaiban. És mégis, nem vagyok meggyőződve, hogy jó ez így, de ez tényleg egy nehéz kérdés. Nem tudom, abszolút értékben mi a jó, a magánvéleményem az, hogy szerintem nem az a helyes irány, hogy heti 500 kóruspróbával egy igen magas nívójú kórust hozzunk létre - pláne ha ugyanezek a gyerekek még az Operában is helyt kell, hogy álljanak. Még akkor sem tartom helyesnek, ha ezáltal valami nagyszerű dolog jön létre, mert a dolog aránytalan: amennyire tudom, az Erkelnek sem az általános iskolai része, de különösen a gimnáziumi része nem áll valami jó iskola hírében. (Ez ellentmondani látszik annak, hogy a napi rendszerességú énekóra pozitív hatással van a tanulmányi előmenetelre. Az ellentmondás ott oldódik fel, hogyha valaki folyton versenyre, szereplésre készül, ha minden a kórusoknak van alárendelve, akkor bizony kevesebb idő marad a tanulásra.) Ne feledjük: ezekből a gyerekekből egy-egy kivételtől eltekintve nem lesz zenész - nem is cél. Viszont ha nem zenész lesz, akkor fontos lenne, hogy a közismereti tárgyakból jól teljesítsenek. Tehát lejjebb kéne adni a zenei elfoglaltságokból. Az viszont a nívó csökkenéséhez vezet, szóval ez egy ördögi kelepce. Másrészt van egy sejtésem, miszerint ezek a gyerekek nem szeretik annyira a zenét, mint azt tanáraik (például Sz. V.) gondolnák.

655 Kúp Flóris 2007-04-13 00:00:31 [Válasz erre: 654 Kúp Flóris 2007-04-12 23:58:10]
jé a poén lemaradt! (versenylázi asszonykórus) - lett volna,de elkombinéltam:-(

654 Kúp Flóris 2007-04-12 23:58:10 [Válasz erre: 652 Ritachan 2007-04-12 21:46:31]
Az eccerű is lehet naccerű? Kicsit off: teccik a \"margarinkrém\" hasonlat A 649-52ig tartó témában a félreolvasást mint összegzést osztanám itten meg (a 650-ben) az állandó versenyláz<-i asszonykórus >(karrierizmus?)<:-)))

653 eccerű 2007-04-12 23:43:26
Na, azért álljon meg a menet, nehogy már csalónak nevezzük Szebellédi Valit! Az egy dolog, hogy a kórusa a kelleténél \"korosabb\", de ez minden negatívum. Ettől még iszonyú energiát fektet bele a kórusaiba, és éri el azt az igen magas színvonalat, amit elér.

652 Ritachan 2007-04-12 21:46:31 [Válasz erre: 651 opera_a 2007-04-12 15:40:12]
Nem kérlek, itt nincsenek erős félreértések, a csalás az csalás, akárhogy nézzük. Én nem tudok olyan szabályról, mely megengedi, hogy pár százalékkal túl lehet lépni a korhatárt, mi nem voltunk még olyan versenyen, ahol akár egy főt is engedtek volna \"túlkorosként\". (de mint mondtam ez a korhatáros dolog minket nem sokszor érint) Csalni meg nem csak így lehet, de mindegy. És valjuk be a legtöbb kórus csal valamilyen módon... És senkit nem kell kimenteni, mert a maggyar kórusokat sem kell félteni, de persze a külföldieket sem, csak vannak akik nagyon pofátlanul csinálják... Nyáron Debrecenben BB-versenyen volt olyan nőikar, melynek a férfi karvezetője énekelt egy szólamot magában, mikor beállt a kórusba... Egy NŐIkarban!!! Nem is gondoltam hogy bárki is veszi a díjait, főleg nem Szebellédiék, de őt nem ismerem, mint mondtam, csak az eredményeket, és biztos nagyon jó, meg odateszi, ami kell, meg minden. De képzeld, bár nem gyerekkar vagyunk, de mi is baromi keményen szoktunk próbálni, akkor amikor csak lehet, és asszem a mi karnagyunk is elért legalább ugyanennyit, mondhatni, hogy \"utánna csinálta\" tessék. És igen el, tudom fogadni, mert ez ránk is igaz, hogy kemény munkával értünk el mindent; a díjainkat, az elismeréseinket mi sem pénzen vettük elhiheted.

651 opera_a 2007-04-12 15:40:12
Na, akkor azt hiszem itt elég erős félreértések vannak! Ezen a mostani versenyen, amit a Magnificat megnyert, a gyerekkari kategóriában 16 év volt a korhatár, tehát a gimnáziumi korosztály egy része még simán belefér! Az más dolog, hogy ki mennyi idősnek néz ki, nem hiszem, hogy ez alapján el lehet dönteni, hogy mennyire \"csalt\" vagy nem... És ha esetleg ott volt valaki a versenyen, láthatta, hogy a koreaiak például kb a szüleikkel énekeltek együtt a gyerekkari kategóriában... Pofátlanul csaltak. Itt most nem a Magnificatot akarom kimenteni, de az azért már tényleg túlzás volt! Meg van szabva, hogy a kórus hány százaléka lépheti túl a korhatárt, tehát pár fős túllépés még megengedett. Az Opera gyerekkarral kapcsolatban pedig az a nagy helyzet, hogy mindkét kórus az Erkel Ferenc Általános Iskola és Gimnáizumból vegetál, tehát a két kórus tagjai nagyjából ugyanazok! Mindkét karnagy abban az iskolában tanít, együtt vezetik az Opera gyerekkart is. Vagyis természetesen az Opera gyerekkart Gupcsó Gyöngyvér vezeti, de \"segédmunkásként\" ott van mellette Szebellédi is. Az Operának a sulival van szerződése (elvileg, bár a mostani körülmények között nem annyira biztos), a Magnificat gyermekkar pedig az iskola kórusa. Úgyhogy senkinek sem lehet egy szava sem ezzel kapcsolatban! Szebellédi tanárnőről pedig azt hiszem, hogy senkinek sincs joga ítélkezni! Nem ismerek még egy olyan embert, aki ekkora alázattal lenne a zene iránt és ilyen erőbedobással csinálná a dolgát! Ha bárki utána csinálja azt, amit ő az egész pályafutásán elért, akkor lehet szitkozódni, hogy milyen szakember, meg hogy így csalt vagy úgy csalt... És azt azért ugye senki sem gondolhatja, hogy \"vették\" azokat a díjakat... Csak el kéne látogatni egy versenyük előtt a Szív utcába, és akár az utcáról is behallgatni egy kicsit... Az biztos, hogy ott találnátok őket, bármikor mentek! (itt természetesen nem éjszakára gondolok) Kemény munkával érték el mindazt, amit elértek! Aki pedig ezt nem bírja elviselni és elfogadni, azzal nem tudok mit csinálni...

650 eccerű 2007-04-12 11:11:51 [Válasz erre: 647 Apika 2007-04-12 00:25:44]
Még egy dolog. Nem lenne miről beszélnünk, ha nem ez az állandó minősítési kényszer, az állandó versenyláz (karrierizmus?) lenne a motívációs erő a karnagyoknál. Szerintem ez fals irány, és mint az ábra is mutatja, félreviszi a kórusmozgalom lényegét. Kodály aligha erről álmodott.

649 eccerű 2007-04-12 01:47:38 [Válasz erre: 647 Apika 2007-04-12 00:25:44]
Nézd, sosem mondtam Sz. Valiról, hogy ne lenne naccerű, amit csinál, és hogy ne érdemelné meg az összes díjat, amit elnyert, erről valóban csak az őszinte tisztelet és elismerés hangján szólhatok. De az tény, hogy a Magnificat kórus gyermekkarként van számontartva, ott pedig nincs helye nagy számban gimnazistáknak. Hogy miért jött elő ez a kérdés? A múltkoriban együtt ültem valakivel azon a koncerten, ahol a rádió együttesei Kodály-műveket adtak elő, és a Gyermekkar is énekelt. Ez a valaki felhozta, hogy a hangzás egy kicsit vérszegény, és s hangszínük túl világos. Mondtam neki, hogy pedig ilyen az igazi gyermekhang, csak elszoktunk tőle, mert mindenki feldúsítja a gyermekkarát tinikkel, akiknek már érettebb, sötétebb hangjuk van. Nahát ezért nem jó ez a jelenség, mert a végén már nem az lesz, aminek lennie kell, olyan ez, mint a margarinkrémek, tele vannak mindenféle állományjavítóval, minek következtében hidegen is kenhetőek lettek, jóllehet ez ellenkezik a margarin természetével. Egyébként pedig a problémát megoldotta a VI. kerületi önkormányzat, ugyanis az Erkel Ferenc Iskolában leépítik a gimnáziumot, így meg fog szűnni az a lehetőség, hogy a Magnificat tömegesen \"egészüljön ki\" gimnazistákkal.

648 Ritachan 2007-04-12 01:16:04 [Válasz erre: 647 Apika 2007-04-12 00:25:44]
Persze nem kell arról beszélni, ki hogyan csalt vagy nem csalt és persze a profi-amatőr hasonlítgatás is inkább csak a mihez tartás végett \"szükséges\" - nem mindegy szerintem akkor sem, hogy egy kórus milyen képzettségű tagokból áll, de tudom, hogy a profizmus sokszor a dalok és a zene lelkét károsítja meg, mert hiába adják elő úgy ahogy le van írva és szólhat akármilyen tisztán, homogénen, hiába, ha a lélek nincs benne. Én olyan kórusban énekelek, ahol szimpla gimnazisták és egyéb területen továbbtanuló egyetemisták vannak, de amink van azt odatesszük; és csak akkor számít a profizmus nekünk, de akkor sem feltétlenül rosszmájúságból, ha másik kórus lélek nélkül énekelve előrébb helyezkedhet el egy verseny végső rangsorában, és ez akkor nagyon bántó... Természetesen értem, hogy teljesen mindegy kik énekelnek egy kórusban ha megütik a szintet... Én hallottam már vérprofi kórust ordenáré módon énekelni és egy mezei kórust az egekbe emelkedően dalolni is, jártam én is néhány versenyen már... A karnagy teljesítménye valóban fontos, de nem ő énekel, és az előadás közben csak néhány jele van, hogy közölje a kórussal, hogy valami nem jó és merre javítsanak. Ha elcsúsznak - ami akkor zavaró, ha elég nagyot csúsznak persze - akkor a karnagynak lehet bármilyen jó teljesítménye, az biztos, hogy nem lesz nívós a dolog. Szóval nem csak a karvezetőn áll a dolog, hanem a kóruson is, nem az ő teljesítménye dönt egyedül, hanem közösen teljesítenek. Nem tudom, hogy Szebellédi a lgjobb-e vagy sem. Nem ismerem, és a többit sem, ezért nem is nyilatkozhatok róla, bár az eredményeket ismerem, de attól még nem feltétlenül ő a legjobb. Nekem a saját karvezetőnk a legjobb... bár mi nem gyerekkar vagyunk.:)

647 Apika 2007-04-12 00:25:44
Hmmm. Ilyenkor mit lehet mondani? Akkor most arról beszélgessünk, hogy ki, hányszor, hogyan csalt? Ki, mikor, hány fővel és fejenként hány évvel lépte túl a meghatározott kereteket? Szerintem soha senki nem fogja megtalálni az igazságot! Vagy, vegyük a felnőtt énekkaroknál a profi/amatőr státusz kérdését? Ki a \"profi\", és ki az \"amatőr\"? A csupán \"csak zeneművészeti főiskolásokból\" álló kórus mitől UGYANOLYAN amatőr, mint az autószerelőkből, bányászokból, vagy csak adminisztratív és egyéb szellemi munkakörben dolgozó értelmiségiekből álló együttes? Ez kezd olyanná válni, mint a sportban a dopping. Mindenki tudja, hogy létezik, harcolni is kell(ene) ellene, de a közönséget a végén mégis csak a győztes, és főleg annak TELJESÍTMÉNYE érdekli... Na most, a legutóbbi 25 év alatt vagy 40 kórusverseny végighallgatása számomra bebizonyította: egy bizonyos nívón felül szinte teljesen mindegy, hogy kik énekelnek abban a bizonyos kórusban, a végén ugyanis mégiscsak - a karnagy teljesítménye dönt! És ezért merem állítani azt, hogy kategóriájában, a gyermekkarok közt Szebellédi Valéria a legjobb!

646 virius 2007-04-11 23:17:04
Hát igen, jómagam zenei általánosba jártam, oda is zenetagozatos, heti 4 énekórás osztályba és 14 éves koromig biza szoprán voltam a kórusban. De a gimnáziumi kórusban már basszus voltam. Tehát igenis szükséges a 14 éves korhatár, mert a hangmutáció akkor indul be végérvényesen.

645 eccerű 2007-04-11 21:05:12
Ja értem. Akkor viszont igaza van xpc-nek, mert Szebellédi Vali valóban ezt csinálja, és ez nem fair. 2-3 \"túlkoros\" gyerek persze beleférne, de ha megnézed a Magnificatot, ott a kórus legalább egyharmada gimnazista korú. Ez egyébként hallatszik is, sokkal felnőttesebben szól, mint pl. a MR Gyermekkara, ahol valóban 14 év a határ...

644 Ritachan 2007-04-11 15:12:45
Kedves Eccerű! Asszem az van, hogy Szebellédi tanárnő \"csalt\", mert olyan gyerekeket is vitt előadásra, gondolom versenyre is, aki a kikötött korhatárt már régen elérte... Vagy nem? De erre csak azt tudom mondani, hogy mi is csináltunk már ilyet, ez kb 2-3 főt érintett egy versenyen, de be szoktuk tartani a szabályokat, bár nekünk már ilyen korhatáros szabályokkal nem szólhatnak; de nem is tudok olyan kórusról, ahol ne tették volna meg ezt a kis javító lépést a jobb versenyen való szereplés érdekében... Az meg szerintem, hogy egy \"egyszerű\" szerepléskor meghív olyanokat akik idősebbek, az az ő dolga, sztem ilyenkor nem feltétlenül számít.

643 eccerű 2007-04-11 11:23:38 [Válasz erre: 641 xpc 2007-04-10 22:35:39]
Na akkor ezt még egyszer, nem egészen világos...

642 virius 2007-04-10 22:41:19 [Válasz erre: 641 xpc 2007-04-10 22:35:39]
Szebellédi annak idején, Botka Valéria távozása után egy ideig közösen vezette az operai gyermekkart Gupcsó Gyöngyvérrel, talán innen a \"csalás\" motivációja...

641 xpc 2007-04-10 22:35:39 [Válasz erre: 612 eccerű 2006-05-26 21:34:52]
Szebellédi Valéria csalt többszörösen. Több gyermeket vitt az kőadásra aki túllépte a kórhatért és az Operában énekel.

640 Ritachan 2007-04-06 13:58:02
ja és mellesleg nem nevezném magunkat vérprofinak, meg profinak sem, de nemcsak műkedvelésből énekelünk, pénzt sem kapunk érte, valami más motivál. A zene szereteténél jóval több, a jó hangulatú, a cél érdekében kiválóan összefogó és összetartozó (mégha azonkívül nem is tartunk össze) társaság tudata; a gyönyörű és csoda keresése vonz valahogy minket a próbára... Le sem tudom írni, mert magam sem tudtam sokáig és talán most sem tudom, hogy miért szeretek próbákra járni, vagy művet tanulni a lányokkal, csak a szívem töltődik fel mindig és tele vagyok örömmel, ha próba után hazamegyek... Azt megkérdezhetem ki milyen kórusban énekel, vagy énekelt, márha énekelt? :)

639 Ritachan 2007-04-06 13:47:39
na az előbb jól leírtam a mindennapos intenzív napokat, pedig mindennapos intenzív tanulást és fejlesztést akartam... :)

638 Ritachan 2007-04-06 13:46:02
A mi kórusunkban az összetartás egész jól működik... A korkülönbség szül inkább szétválogatódást, de ez inkább a kórus útjain a \"szabad! programokban jelentkezik, vagy viselkedésben, de ha dolgozunk egy művön, versenyre készülünk fel, az összefogás hatalmas nagy egyetértésre visz mineket, segítjük egymást, együtt dolgozunk, ötleteinket és észrevételeinket megosztjuk a többiekkel: mindent megteszünk a sikerért, hogy jól menjen és öröm legyen...Mindenki tök lelkes lesz már a tanulás során... Verseny előtt hatalmas próbákat tartunk és hihetetlen, de imádjuk ezeket a fárasztó mindennapos intenzív napokat... Másfelől, hogy ki a profi és az amatőr nehéz különbséget tenni, mert a karvezetőn is sok múlik... Hallottam már úgymond profi kórust olyan rosszul megszólalni, hogy már szinte fájt...

637 eccerű 2007-04-03 08:13:14 [Válasz erre: 633 janomano 2007-04-03 00:07:53]
A King\'s Singers úgy kórus, ahogy a Bartók-quartett vonószenekar...

636 Fagottina 2007-04-03 01:08:01 [Válasz erre: 632 Búbánat 2007-04-02 21:46:08]
Ja igen, és Búbánattal is egyetértek, egyben szeretném védelmembe venni az amatőr zenészeket. A sok energián túl az is dicséretes, hogy az amatőrök egyéb tevékenységük mellett, puszta lelkesedésből igyekeznek a legjobbat kihozni a produkcióból. A mi zenekarunk is ezen fáradozik, és néha nagyon-nagyon nehéz!!! Ráadásul jönnek a koncertre a VALÓDI zenészek, vannak, akik csak azért, hogy meghallgassák, mennyivel vagyunk rosszabbak, mint ők.

635 Fagottina 2007-04-03 01:02:41 [Válasz erre: 627 Mirta 2007-04-01 15:19:04]
Tökéletesen egyetértek Mirtával! Bár a mi énekkarunkban elvileg azért van úgy-ahogy összetartás, mégis más, mikor zenélünk!! Csak közhelyeket lehetne már felsorolni a zenéről, mert ezt tényleg érezni kell. Pedig sokan próbálták szavakba önteni a megfoghatatlant. Talán még annyit fűznék hozzá, hogy a közös zenéléssel többet lehet tanulni és nyerni, mint szólóban. Hiába hiszi valaki, hogy úgy nagyobb a hírnév. Á, lehetne ezzel vitatkozni persze. Ez nagyon-nagyon érdekes téma! Kíváncsi lennék, ki hogyan gondolkodik erről. Szóló vs Csapat :)

634 janomano 2007-04-03 00:08:09 [Válasz erre: 633 janomano 2007-04-03 00:07:53]
része

633 janomano 2007-04-03 00:07:53 [Válasz erre: 631 Apika 2007-04-01 23:21:26]
Bocsánat, hogy belekotyogok, de azért ebben nagy összegben nem fogadnék. Én tök vagyok a kórusokhoz, de angolt kapásból fel tudok sorolni egy párat: az Ambrosien-t, a Westminster-t, a Tallis Scholart és mondjuk a Kings Singerst. (Az egyházzene az angolszász college-ok fontos réze.)

632 Búbánat 2007-04-02 21:46:08 [Válasz erre: 630 virius 2007-04-01 21:29:54]
Azért az amatőr kórus is sokat dolgozik azért, hogy egy művet színvonalasan előadjon! Náluk is vannak fárasztó próbák: fesztiválokra való felkészülés, koncertturnék előtt... egyéb felkérések, új betanulások azért az ott éneklőket is keményen megizzasztják... Tapasztalatból tudom.

631 Apika 2007-04-01 23:21:26 [Válasz erre: 630 virius 2007-04-01 21:29:54]
Kösz. Nem leptél meg a válaszoddal, sőt, de örülök, hogy ezek szerint nem vagyok egyedül! :-) A múltkor hallottam valahol, hogy Londonban összesen 1 (azaz EGY) profi énekkar működik, 24 főnyi taglétszámmal, a BBC Singers. Hm...

630 virius 2007-04-01 21:29:54 [Válasz erre: 626 Apika 2007-03-31 21:37:22]
Hát csak az, hogy néha a profi kórusban való éneklés, főleg a próbafolyamat, néha bizony fárasztó tud lenni (ha sok a munka), míg az amatőr (most a szó jó értelmében vett amatőr, azaz műkedvelő) kórusban a \"vinculum caritatis\" tart egybe a közös éneklésen kívül.

629 virius 2007-04-01 21:27:35 [Válasz erre: 627 Mirta 2007-04-01 15:19:04]
Igen. Van még egy topik ebben a témában: Az énekkar mint közösség.

628 Búbánat 2007-04-01 15:57:29 [Válasz erre: 627 Mirta 2007-04-01 15:19:04]
Ez pontosan így van! Ezt legjobban azok tudják így megfogalmazni, akik művelik; jó dolog kívülről hallgatni,élvezni mások szépséges énekét (vagy elrontani kedvünket, ha hagyjuk magunkat...), de a zene varázsát csak az tudja igazán belülről is átélni, megtapasztalni, aki maga is közreműködik benne.

627 Mirta 2007-04-01 15:19:04
Sziasztok! Én is jöttem, mint kórusban éneklő:) (Lentebb említett Magnificat tagja). Tényleg nehéz elmagyarázni, miért is jó kórusban énekelni... Az a furcsa, hogy én ráadásul nem is szeretem a kórusomat. A társaság atmoszférája rettenetes, szétesik, sok a kirekesztett, sehova sem tartozó ember. És mégis - ha egyszer énekelni kezdünk, akkor mintha átváltozna ez az egymásnak szinte ismeretlen embertömeg, amit csak a karvezetőnk tart már össze (viszont ő mindent megtesz ezért). Épp tegnap mondta nekem egy barátnőm: a zene mágia. Elvarázsolja az embereket. És ezt egy kórusban tökéletesen át lehet érezni.

626 Apika 2007-03-31 21:37:22 [Válasz erre: 625 virius 2007-03-31 01:38:35]
És, mi következik ebből?

625 virius 2007-03-31 01:38:35 [Válasz erre: 624 Ritachan 2007-03-29 22:05:50]
Attól függ, hogy amatőr avagy profi kórusban énekelsz. Én például ebben is, abban is...

624 Ritachan 2007-03-29 22:05:50 [Válasz erre: 623 fatrombita 2007-03-29 08:52:46]
ez így van... :D Miért? Nem? :D:D:D

623 fatrombita 2007-03-29 08:52:46
miért?...jó kórusban énekelni? :-)))

622 Dóri 2007-03-29 08:23:06
Bár sehol, semmi hírverés, de vasárnap lesz a nyitókoncertje a Budapesti Nemzetközi Kórusversenynek. Kategóriaversenyek a MÜPA-ban, de azon a honlapon sem találok semmit...

621 Verdi13 2007-03-28 19:51:39 [Válasz erre: 620 Ritachan 2007-03-28 19:45:46]
hát kedves Ritachan... Sok ilyen ember kellene,mint Te,akiknek megéri dolgozni!

620 Ritachan 2007-03-28 19:45:46
Sziasztok! Tudom, ide ezer éve nem írtak, de én azért próbálkozom, hátha újra feltámad a topik. Én tagja vagyok egy kórusnak és megmondhatom, hogy nagyon élvezem. Sok vele a meló, de megéri. Nem tudom megfogalmazni, hogy miért jó kórusban énekelni, csak azt tudom, hogy belül olyan érzések kavarognak és mindenkiben, hogy leírhatatlan... Szeretem és ha majd nem tudom csinálni, biztos sokszor eszembe jut és hiányozni fog...

619 dreboot 2006-08-28 23:12:19 [Válasz erre: 618 daunerni 2006-08-28 22:57:04]
Na ja ! Hiányolom a demokráciát! Egyenlő jogokat a kórustagoknak! Monostorapátiába estem anno egy 2006 augusztusi vásárnap ,mikor a \"Művészetek Völgye\" czímű összejövésen egy \"amateur gruppe \"lenyomta\" a vérprofikat! Sajna se a kór neve,se a művek - az ámulattól - általam nem regisztráltattak :-(

618 daunerni 2006-08-28 22:57:04 [Válasz erre: 617 Apika 2006-08-28 22:30:48]
Vígasztaljon, hogy a karnagyot általában ezért tartják! :-) Képzeld el, mi lenne, ha mindenki azt énekelni a kórusban, amit éppen akar! :-)

617 Apika 2006-08-28 22:30:48 [Válasz erre: 616 daunerni 2006-08-28 20:26:16]
Hm, már el is kezdtem részletezni, de aztán egy hang megálljt parancsolt, nem lenne szerencsés éppen most világgá kürtölni dolgainkat. Egyelőre annyit magunkról, hogy szeretünk énekelni, általában csak olyat éneklünk, amihez kedvünk van, de sajna néha azt is szeretnünk kell, amit a karnagy(ok) ránk erőltet(nek)...

616 daunerni 2006-08-28 20:26:16 [Válasz erre: 615 Apika 2006-08-28 16:57:34]
Kedves Apika, Sajnos tényleg nem jutunk el mindenhová. Tudod, kis létszámú és többnyire saját zsebből gazdálkodó lap vagyunk. Mindazonáltal a Cantemus fesztiválról tényleg készül a beszámoló. Bocsánat a késésért... Ha falusi templomokban felléptek - mint azt a múlt vasárnap tettétek, akkor nyugodtan küldd el a műsort, ígérem közzé tesszük, de egy szubjektív beszámolót is szívesen fogadunk. Milyen kórus vagytok? Mit énekeltetek és hol? Szerinted hogy sikerült, milyen terveitek vannak. Szerintem ilyesmit különösen szívesen olvasnánk ebben a fórumban.

615 Apika 2006-08-28 16:57:34 [Válasz erre: 614 eccerű 2006-08-28 14:27:27]
Nem, azt hiszem félreértesz... Én a nagyobb tömegeket érintő, nagyobb \"hírértékű\" események recenzióit hiányolom. Mi pl. gyakran éneklünk falusi kis templomokban is - legutóbb múlt hét vasárnap tettük. Ezekben a gyülekezetekben az tényleg ESEMÉNY, ha valaki (most éppen mi) megjelenik, és énekével, vagy hangszerjátékával stb. örömet szerez a híveknek. Ennek ellenére az ilyen \"kiszállások\" hírértéke nyilván rendkívül alacsony, s nem hiszem, hogy ezekre kiváncsi a Momus-olvasó. Vagy igeeen??? (;-)) Attól inkább tartok sajnos, hogy a kóruséneklés presztizse már itt a Momus-n is a béka ... alatt van, tisztelet a kivételnek.

614 eccerű 2006-08-28 14:27:27 [Válasz erre: 613 Apika 2006-08-27 22:30:21]
Olyan szomorú, hogy az esemény kategóriát csak a versenyek, és esetleg még a fesztiválok merítik ki.

613 Apika 2006-08-27 22:30:21
Kedves Mindnyájan! Nem történik mostanában semmi érdemleges a kórusok házatáján, hogy ekkora itt a csend? Az utolsó bejegyzés óta már rég hazajöttek a kórusolimpikonok, sőt közülük többen már újabb versenyeken is indultak. Volt a nyáron Debrecenben, Nyíregyházán, de Kaposváron is kórusfesztivál, ill. verseny. Írjatok, ha tudtok ezekről valamit. Valahol mintha DaunerNI szerk. úrtól is olvastam volna, hogy írni fog a Cantemus Fesztiválról...?

612 eccerű 2006-05-26 21:34:52 [Válasz erre: 611 Búbánat 2006-05-26 12:07:29]
Belekötnék abba, hogy négyévente. Lehet, hogy többféle cég is van - á la Miss World és Miss Universe - de emlékeim szerint a Magnificat és Szebellédi Vali 2 éve nyert német földön, és az Angelica is nyert Athénben, szintén az elmúlt 1-2 évben. Ha jól tudom, Hollerung Gábor az egyik szervezője az eseménynek. Amiatt nagyon szomorú vagyok, hogy a Mirákulum fogja képviselni országunkat, mert nem tartom méltónak Durányikot erre. Sok mindent tud, de alapvetően nem zenész alkat. Bevallom teljesen értetlenül állok azelőtt, hogy nemzetközi szinten egy napon emlegetik Szabó Dénessel, Szebellédi Valival.

611 Búbánat 2006-05-26 12:07:29
A kórus műfaj nagy világeseménye lesz idén nyáron Kínában, a négyévente megrendezésre kerülő Kórusolimpia. Hazánkat ifjúsági kategóriában a kecskeméti Mirákulum Gyermekkar, a felnõttek között a pécsi Bartók Béla Férfikar képviselheti. Ez utóbbi csak akkor indul, ha az utazás költségeit előteremtik.

610 őszike 2005-10-26 09:04:08 [Válasz erre: 609 Momo 2005-10-26 08:59:25]
Senki se lehet próféta a hazájában...





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.