vissza a cimoldalra
2019-09-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11438)
A csapos közbeszól (95)

Társművészetek (1400)
Opernglas, avagy operai távcső... (20309)
Élő közvetítések (8125)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1753)
Franz Schmidt (3421)
Simándy József - az örök tenor (624)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (832)
Milyen zenét hallgatsz most? (25042)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7212)
Pantheon (2385)
A nap képe (2153)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4381)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1352)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61894)
Kedvenc előadók (2840)
Operett, mint színpadi műfaj (4058)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

180   kobzos55 • előzmény177 2010-12-10 23:25:24
Csak a "magaskultúra" kedvéért:
Nem muszály, hanem muszáj.
:-)))
177   zalbarna • előzmény176 2010-12-10 22:30:22
Igen, csak én itt kikapcsolok, nem érdekelnek a szubkulturális mozgások ( Elvis, Beatles,Sting, meg Samantha Fox, meg Cici Catch, meg ilyesmik. Nem érdekel a második vonal...
NNa , megint itt vagyunk...
Egyedül csak a magaskultúra követelményérték, a többi csak van , sokan követik, de nem muszály.. A magaskultúra követése követelmémy, mert elemi érdek !!!!

hú, Sipi, fejemhez fogsz vágni valamit...
176   Sipi • előzmény168 2010-12-10 19:53:34
Ez csak 100 év múlva fog kiderülni. De hát a barokk-klasszikus szerzők 99%-a is kikopott még a komolyzenei köztudatból is. Nincs itt semmi különbség.

De az tény, hogy például a Beatles vagy pont épp Elvis még ma, 30-40 év múlva is jelentős megbecsülésnek örvend. Megkockáztatom, hogy 100 év múlva is emlékezni fognak rájuk.
168   zalbarna • előzmény166 2010-12-10 16:36:04
Itt: "A kortárs zene sajna sztem nem is azon az úton jár, hogy 100 év múlva is emlékezni fogunk rá.
Legtöbbjük a mának készül és a máról szól... A holnap pedig érdeklődés hiányában elmarad..."
166   Sipi • előzmény157 2010-12-10 16:12:02
Ez így szuper, csak akkor ezt a - kvázi - vitaindító mondatot:

"hogy a kortárs zenének ( a mainak ) nincsenek transzcendens vonatkozásai, míg ellenben a barokk, klasszikus-kori "kortárs" zenének a megjelenése pillanatában is voltak..."

így kellett volna írni:

"hogy a kortárs zenének ( a mainak ) számomra nincsenek transzcendens vonatkozásai, míg ellenben a barokk, klasszikus-kori "kortárs" zenének vannak"
157   zalbarna • előzmény139 2010-12-10 15:44:12
Az az érzésem, hogy kész válaszokat vársz tőlem olyan kérdése3kre, amelyeket jó, ha mindenki maga válaszol meg magának...
139   Darer • előzmény107 2010-12-10 13:39:34
Még hogy nincsenek transzcendens vonatkozásai???
Ez kevéssé érthető számomra. Úgy érted, Bachnak maga az Atyaúristen diktált? Vagy ihletettség hiányára gondolnál? (Épp Arvo Paert egyházi kórusokat hallgatok)
Bartóknak mik voltak a transzcendens vonásai? Vagy Alban Bergnek? A Salome kortárs zene inkább, vagy a Négy Utolsó Ének? És melyik a kettő közül a traszcendensebb?
Egyáltalán: mi is az a transzcendens vonatkozás?
Ha elmondod, esküszöm, elhiszem Neked.
107   zalbarna • előzmény105 2010-12-09 11:50:29
Arra akartam volna kanyarodni, hogy a kortárs zenének ( a mainak ) nincsenek transzcendens vonatkozásai, míg ellenben a barokk, klasszikus-kori "kortárs" zenének a megjelenése pillanatában is voltak...
105   zalbarna • előzmény104 2010-12-09 11:46:25
Abban már van némi praxisunk :)))

104   Sipi • előzmény102 2010-12-09 11:37:05
Szerintem két külön dologról beszélünk.
102   zalbarna • előzmény101 2010-12-09 11:26:36
Nézd, a művelt ember számára Arisztotelész óta nyilvánvaló ( úgyértem tudományosan is feltárt) tény a műalkotások önértéke és az érték örökkévalósága...
Az már csak elég régen volt... :)))
101   Sipi • előzmény100 2010-12-09 11:11:27
Hát lehet, hogy így van, én még nem beszélgettem erről Bachal meg Mozarttal, a könyvekben meg mást olvastam.
100   zalbarna • előzmény99 2010-12-09 10:22:38
A tömeg jött rá utólag....
Akik csinálták, meg játszották, azok ősidők óta tudják..
99   Sipi • előzmény98 2010-12-09 10:02:34
"Legtöbbjük a mának készül és a máról szól"

A romantika előtt minden zene így íródott. Csak utólag jöttek rá, hogy valami időtlen értéket is tartalmaznak.
98   zalbarna • előzmény97 2010-12-08 22:57:16
Kedves Darer!
A barokk zene a maga korában kortárs zene volt, nem barokk. Szükséges, hogy egy kis idő elteljen, míg bizonyos stílusjegyek a távlatból kiszűrhetők. A zene nem képzőművészet, minden alkotás sokkal egyedibb, már ami a stílusjegyek kategóriáját illeti. A kortárs zene sajna sztem nem is azon az úton jár, hogy 100 év múlva is emlékezni fogunk rá.
Legtöbbjük a mának készül és a máról szól... A holnap pedig érdeklődés hiányában elmarad...
97   Darer 2010-12-08 18:19:03
Induljunk ki abból a paradigmából, hogy mondjuk a Messiás ún. barokk zene, a Tenger meg ún. impresszionista zene.
Akkor most, segítsetek ki: példáúl, a Truszova üzenetei, az micsoda? Mert az, hogy kortárs zene, az mondjuk eléggé pongyola vagy inkább elnagyolt (illetve szakmaiatlannak tűnő) közelítés, hogyha kortárs zenének sorolom Kocsár Stabat Materét, vagy Vajda Pater Nosterét is. Van esetleg a kortárs zenén belül valamiféle megkülönböztetés? Például: neoavantgard? vagy neoromantikus? hogy csak a két műre kérdezzek rá.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Erkel Színház

1ST STEPS
Balett-est három részben

19:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Szent Efrém Férfikar
"Visegrádi Imák"
Cseh, lengyel, szlovák és magyar motetták, himnuszok.

19:30 : Budapest
Müpa, Fesztivál Színház

Peter Veale (oboa)
Ryoko Aoki (narrátor)
Musikfabrik Köln
Vezényel:
Eötvös Péter
ALEX NANTE: Las noches de las piedras - magyarországi bemutató
EÖTVÖS PÉTER: Secret Kiss - melodráma narrátorra és öt hangszerre; magyarországi bemutató. Japán nyelven, magyar felirattal. A szöveget Alessandro Baricco Selyem című regényéből Mezei Mari állította össze
MALIK KISHINO: Naki Ryu, Flutter echo oboaszólóra - magyarországi bemutató
EÖTVÖS PÉTER: Sonata per sei - három zongorára és három ütőre
A mai nap
elhunyt:
1179 • Hildegard von Bingen (sz. 1098)
1762 • Francesco Geminiani, hegedűs és zeneszerző (sz. 1687)
1803 • Franz Xaver Süssmayr, zeneszerző (sz. 1766)
1966 • Fritz Wunderlich, énekes (sz. 1930)
1986 • Kórodi András, karmester (sz.1922)
2011 • Kurt Sanderling, karmester (sz. 1912)