vissza a cimoldalra
2019-07-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11352)
A csapos közbeszól (95)

Kimernya? (3182)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1712)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3327)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7048)
Opernglas, avagy operai távcső... (20271)
Társművészetek (1323)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (308)
Franz Schmidt (3378)
Élő közvetítések (8039)
Belcanto (922)
Operett, mint színpadi műfaj (4012)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1324)
Kedvenc magyar operaelőadók (1125)
Pantheon (2371)
Haspók (1259)
Fischer Ádám (512)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

157   zalbarna • előzmény139 2010-12-10 15:44:12
Az az érzésem, hogy kész válaszokat vársz tőlem olyan kérdése3kre, amelyeket jó, ha mindenki maga válaszol meg magának...
139   Darer • előzmény107 2010-12-10 13:39:34
Még hogy nincsenek transzcendens vonatkozásai???
Ez kevéssé érthető számomra. Úgy érted, Bachnak maga az Atyaúristen diktált? Vagy ihletettség hiányára gondolnál? (Épp Arvo Paert egyházi kórusokat hallgatok)
Bartóknak mik voltak a transzcendens vonásai? Vagy Alban Bergnek? A Salome kortárs zene inkább, vagy a Négy Utolsó Ének? És melyik a kettő közül a traszcendensebb?
Egyáltalán: mi is az a transzcendens vonatkozás?
Ha elmondod, esküszöm, elhiszem Neked.
107   zalbarna • előzmény105 2010-12-09 11:50:29
Arra akartam volna kanyarodni, hogy a kortárs zenének ( a mainak ) nincsenek transzcendens vonatkozásai, míg ellenben a barokk, klasszikus-kori "kortárs" zenének a megjelenése pillanatában is voltak...
105   zalbarna • előzmény104 2010-12-09 11:46:25
Abban már van némi praxisunk :)))

104   Sipi • előzmény102 2010-12-09 11:37:05
Szerintem két külön dologról beszélünk.
102   zalbarna • előzmény101 2010-12-09 11:26:36
Nézd, a művelt ember számára Arisztotelész óta nyilvánvaló ( úgyértem tudományosan is feltárt) tény a műalkotások önértéke és az érték örökkévalósága...
Az már csak elég régen volt... :)))
101   Sipi • előzmény100 2010-12-09 11:11:27
Hát lehet, hogy így van, én még nem beszélgettem erről Bachal meg Mozarttal, a könyvekben meg mást olvastam.
100   zalbarna • előzmény99 2010-12-09 10:22:38
A tömeg jött rá utólag....
Akik csinálták, meg játszották, azok ősidők óta tudják..
99   Sipi • előzmény98 2010-12-09 10:02:34
"Legtöbbjük a mának készül és a máról szól"

A romantika előtt minden zene így íródott. Csak utólag jöttek rá, hogy valami időtlen értéket is tartalmaznak.
98   zalbarna • előzmény97 2010-12-08 22:57:16
Kedves Darer!
A barokk zene a maga korában kortárs zene volt, nem barokk. Szükséges, hogy egy kis idő elteljen, míg bizonyos stílusjegyek a távlatból kiszűrhetők. A zene nem képzőművészet, minden alkotás sokkal egyedibb, már ami a stílusjegyek kategóriáját illeti. A kortárs zene sajna sztem nem is azon az úton jár, hogy 100 év múlva is emlékezni fogunk rá.
Legtöbbjük a mának készül és a máról szól... A holnap pedig érdeklődés hiányában elmarad...
97   Darer 2010-12-08 18:19:03
Induljunk ki abból a paradigmából, hogy mondjuk a Messiás ún. barokk zene, a Tenger meg ún. impresszionista zene.
Akkor most, segítsetek ki: példáúl, a Truszova üzenetei, az micsoda? Mert az, hogy kortárs zene, az mondjuk eléggé pongyola vagy inkább elnagyolt (illetve szakmaiatlannak tűnő) közelítés, hogyha kortárs zenének sorolom Kocsár Stabat Materét, vagy Vajda Pater Nosterét is. Van esetleg a kortárs zenén belül valamiféle megkülönböztetés? Például: neoavantgard? vagy neoromantikus? hogy csak a két műre kérdezzek rá.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Városmajori Szabadtéri Színpad

Kodály Zoltán Ifjúsági Világzenekar
vez.: Vásáry Tamás
14:30 : Kapolcs
Művészetek völgye

Főszerepben: a zongorista
"A majdnem igazi zongorista: Liszt Ferenctől David Helfgottig"

17:30 : Kapolcs
Művészetek völgye

Szabó Marcell (zongora), Karasszon Eszter (gordonka)
VIVALDI: B-dúr szonáta RV 46
RACHMANINOV: 2 darab csellóra és zongorára op.2
RACHMANINOV: g-moll csellószonáta op.19

19:00 : Keszthely
Festetics Kastély

Illés Eszter (fuvola), Stark János Mátyás (hegedű), Szedmák Eszter (csembaló)

20:45 : Szombathely
Iseum Savariense

Giorgio Casciarri, Domenico Menini, Alessandro Goldoni
Denis Biancucci (zongora)
Savaria Szimfonikus Zenekar
vezényel: Lorenzo Tazzieri
Amore Italiano - 3 tenor
A mai nap
született:
1921 • Giuseppe Di Stefano, énekes († 2008)