vissza a cimoldalra
2019-10-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5894)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4397)
Élő közvetítések (8196)
Kimernya? (3244)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4587)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3454)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7226)
Jonas Kaufmann (2413)
Momus-játék (5751)
Plácido Domingo (911)
Erkel Színház (10330)
Erkel Ferenc (1065)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1779)
Franz Schmidt (3435)
Simándy József - az örök tenor (631)
Lisztről emelkedetten (961)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

139   Darer • előzmény107 2010-12-10 13:39:34
Még hogy nincsenek transzcendens vonatkozásai???
Ez kevéssé érthető számomra. Úgy érted, Bachnak maga az Atyaúristen diktált? Vagy ihletettség hiányára gondolnál? (Épp Arvo Paert egyházi kórusokat hallgatok)
Bartóknak mik voltak a transzcendens vonásai? Vagy Alban Bergnek? A Salome kortárs zene inkább, vagy a Négy Utolsó Ének? És melyik a kettő közül a traszcendensebb?
Egyáltalán: mi is az a transzcendens vonatkozás?
Ha elmondod, esküszöm, elhiszem Neked.
107   zalbarna • előzmény105 2010-12-09 11:50:29
Arra akartam volna kanyarodni, hogy a kortárs zenének ( a mainak ) nincsenek transzcendens vonatkozásai, míg ellenben a barokk, klasszikus-kori "kortárs" zenének a megjelenése pillanatában is voltak...
105   zalbarna • előzmény104 2010-12-09 11:46:25
Abban már van némi praxisunk :)))

104   Sipi • előzmény102 2010-12-09 11:37:05
Szerintem két külön dologról beszélünk.
102   zalbarna • előzmény101 2010-12-09 11:26:36
Nézd, a művelt ember számára Arisztotelész óta nyilvánvaló ( úgyértem tudományosan is feltárt) tény a műalkotások önértéke és az érték örökkévalósága...
Az már csak elég régen volt... :)))
101   Sipi • előzmény100 2010-12-09 11:11:27
Hát lehet, hogy így van, én még nem beszélgettem erről Bachal meg Mozarttal, a könyvekben meg mást olvastam.
100   zalbarna • előzmény99 2010-12-09 10:22:38
A tömeg jött rá utólag....
Akik csinálták, meg játszották, azok ősidők óta tudják..
99   Sipi • előzmény98 2010-12-09 10:02:34
"Legtöbbjük a mának készül és a máról szól"

A romantika előtt minden zene így íródott. Csak utólag jöttek rá, hogy valami időtlen értéket is tartalmaznak.
98   zalbarna • előzmény97 2010-12-08 22:57:16
Kedves Darer!
A barokk zene a maga korában kortárs zene volt, nem barokk. Szükséges, hogy egy kis idő elteljen, míg bizonyos stílusjegyek a távlatból kiszűrhetők. A zene nem képzőművészet, minden alkotás sokkal egyedibb, már ami a stílusjegyek kategóriáját illeti. A kortárs zene sajna sztem nem is azon az úton jár, hogy 100 év múlva is emlékezni fogunk rá.
Legtöbbjük a mának készül és a máról szól... A holnap pedig érdeklődés hiányában elmarad...
97   Darer 2010-12-08 18:19:03
Induljunk ki abból a paradigmából, hogy mondjuk a Messiás ún. barokk zene, a Tenger meg ún. impresszionista zene.
Akkor most, segítsetek ki: példáúl, a Truszova üzenetei, az micsoda? Mert az, hogy kortárs zene, az mondjuk eléggé pongyola vagy inkább elnagyolt (illetve szakmaiatlannak tűnő) közelítés, hogyha kortárs zenének sorolom Kocsár Stabat Materét, vagy Vajda Pater Nosterét is. Van esetleg a kortárs zenén belül valamiféle megkülönböztetés? Például: neoavantgard? vagy neoromantikus? hogy csak a két műre kérdezzek rá.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Józsa Tamás és Lázár Dániel szerzői estje"
JÓZSA TAMÁS: Vigilate mecum
Józsa Dalma, Rozsnyói Judit, Körmendi Johanna (hegedű)
LÁZÁR DÁNIEL: Quartet „E”
Szabady Ildikó (fuvola), Tóth Csamangó Blanka (klarinét), Schaff Magdolna (hegedű), Puskás Bernadett (gordonka)
LÁZÁR DÁNIEL: Lux Aeterna
Aya Shirai (gordonka), Lázár Dániel (zongora)
JÓZSA TAMÁS: Floyd
Tritonus Guitar Trio: Molnár Levente, Szurgyi Gergely, Varga Bálint (gitár)
LÁZÁR DÁNIEL: Air
Aya Shirai (gordonka), Riko Hosomi (zongora)
JÓZSA TAMÁS: Vinea mea
Józsa Dalma (hegedű), Kósa Lőrinc (bariton), Frecska Rebeka (fuvola), Láposi Dániel (vibrafon), Tóth Barnabás (gordonka)

18:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Ninh Duc Hoang Long (tenor), Balogh Ádám (zongora)
Duna Szimfonikus Zenekar
vez.: Kanai Toshifumi
Jótékonysági koncert a Törös alapítvány javára
ROSSINI: Sevillai borbély - nyitány
DONIZETTI: Szerelmi bájital - Nemorino áriája
LEONCAVALLO: Mattinata, op. 5
BEETHOVEN: Holdfény szonáta („Mondschein-Sonate”) - I. tétel
CSAJKOVSZKIJ: b-moll zongoraverseny

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Kállai vonósnégyes:
Kállai Ernő, Szajkó Géza (hegedű), Dráfi Kálmán (brácsa), Balázs István (cselló)
Balog József (zongora)
"Kamarazene karnyújtásnyira"
BARTÓK: 2. vonósnégyes, BB 75
BEETHOVEN: 11. (f-moll) vonósnégyes, op. 95 („Serioso”)
BRAHMS: f-moll zongoraötös, op. 34

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Halmai Katalin (ének), Dorota Anderszewska (hegedű), Bálint János (fuvola)
Szokolay Balázs (zongora)
"Liszt Születésnap Bevezető Koncert"
LISZT: Három dal Schiller Tell Vilmosából
LISZT: Zarándokévek, Második év: Itália – 1. Sposalizio
LISZT: Wartburg Lieder – 4. Walter von der Vogelweide
LISZT: Epithalam (hegedű-zongora változat)
LISZT: Romance oubliée (hegedű-zongora változat)
LISZT: Benedictus a Koronázási miséből (hegedű-orgona változat)
LISZT: S’il est un charmant gazon
LISZT: Comment disaient-ils
LISZT-BÁLINT JÁNOS: 2. magyar rapszódia

19:00 : Budapest
BMC Könyvtár

"Billentyűs történetek 3/2"
Tóth-Vajna Zsombor történelmi billentyűs hangszereket bemutató sorozata.
FRESCOBALDI: Partita sopra Ciacona (Libro II, 1627.)
FRESCOBALDI: Toccata Quarta (Libro II, 1627.)
FRESCOBALDI: Toccata seconda (Libro II, 1627.)
FRESCOBALDI: Aria detta la Frescobalda (Libro II, 1627.)
FRESCOBALDI: Capriccio di durezze e ligature
FROBERGER: Toccata in G
FROBERGER: Ricercar
BUXTEHUDE: Toccata in G
BUXTEHUDE: Nun lob mein Seel den Herren
LÜBECK: Chacon ex A
"Stile Italino" - Frescobaldi és hatása a német zenére

19:00 : Budapest
Nádor Terem

"Lukács Péter (az unoka) brácsaművész és barátai"
Lukács Pál 100 sorozat/1.
MOZART: Kegelstatt trió, K. 498
HINDEMITH: Szonáta-fantázia, op. 11, No. 4
MAX BRUCH: 3 Stücke für Klarinette, Bratsche und Piano aus, op. 83

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Süle László (zongora), Borbély Mihály (fafúvók), Kántor Balázs (gordonka)
Süle László és Borbély Mihály szerzeményei
Klasszikus és jazz

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Mayu Kishima (hegedű)
Pannon Filharmonikusok
Vezényel: Gilbert Varga
"Virtus & eksztázis"
HAYDN: E-dúr szimfónia, Hob. I:12
LALO: Spanyol szimfónia, op. 21
SZKRJABIN: Az eksztázis költeménye, op. 54

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)
19:00 : Szeged
Szegedi Nemzeti Színház

PUCCINI: A köpeny / Gianni Schicchi

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Csuprik Etelka (zongora)
"Liszt Fesztivál"
SZERKESZD TE IS A PORT.HU-T!
LISZT: Zarándokévek – Második év: Itália S. 161.
Sposalizio
Sonetto 104 del Petrarca (104. Petrarca-szonett)
Szonáta h-moll S. 178.
CHOPIN: Grande Valse Brillante Op. 18.
Nocturne No. 4, Op. 15 No. 1. F-dur
Mazurka Op. 17, No. 4. a-moll
SCHUMANN: Carnaval, Op. 9.

19:00 : Debrecen

Maxim Vengerov (hegedű)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Hamar Zsolt
"A tánc apoteózisa"
RAVEL: La Valse
BRUCH: 1. (g-moll) hegedűverseny, op. 26
RAVEL: Tzigane
R. STRAUSS: A rózsalovag – szvit
A mai nap
született:
1706 • Baldassare Galuppi, zeneszerző († 1785)
1898 • Lotte Lenya (Karoline Wilhelmine Blamauer), énekesnő, színésznő († 1981)
1927 • Lakatos Gabriella, balett-táncos († 1989)
1945 • Jávori Vilmos, jazz-muzsikus († 2007)
elhunyt:
1545 • John Taverner, zeneszerző (sz. kb. 1490)
1893 • Charles Gounod, zeneszerző (sz. 1818)
1944 • Viktor Ullmann, zeneszerző (sz. 1898)
1968 • Tóth Aladár, zenetörténész, 1946 és 1956 között az Operaház igazgatója (sz. 1898)