A vége a kedvencem. Ki mit lát meg benne, ez szerintem felületes értelmezés. Ott mondja el Wagner az alkotásról való ars poeticáját, valóban némi patriotizmussal átszőve, de nem az a része a lényeg. Kb. az amerikai himnuszban több patriotizmus van, ezt mondvacsinálva felhasználták később a nácik, és mondvacsinálva hasonlítgatja és veszi elő az ügyeletes baloldal a mai napig.
A filmmuveszetben mar sok evtizede feltalaltak a nem jut eszembe jobb kifejezes: "mi lenne, ha"-effektust. A szereplo elkepzel, netan almodik egy cselekedetet ... aztan snitt ... es a valosagban nem tortenik meg. Kepzelet es valosag keveredik: az is muveszet. Nem lattam a pisztolyparbajos Toscat, ezert csak kerdezem: veletlenul (vagy szandekosan) nem valami ilyesmit kepzelt el es valositott meg a rendezo az Angyalvar tetejen is?
PS Telefon: veeegre! Ha mar a 2. felv-ban mukodne, nem futna be elsore az a csunya fake news, miszerint Napoleon vesztett Marengonal, nem kellene Sciarronenak helyesbitest kozolnie es Cavaradossiek ma is boldogan elnenek ... igaz: szegenyebbek lennenk egy "Vittoria, vittoooooria"-val..
És az hogy tetszett, ahogyan Scarpia a végén megjelenik az Angyalvár teraszán, és piszolypárbajt vív Toscával? Mert ha annyira eleven, amennyire, akkor akár le is fogathatta volna Toscát a menlevéllel úton az Angyalvár felé (telefon, stb). Az sem lett volna nagyobb hamisítás, mint ez a változat!
Nem az opera, de a rendezés!!!
Tegnap este a Mezzo csatorna sugározta a 2018.évi, salzburgi Tosca produkciót (végén a Scarpia-Tosca pisztolypárbajjal).
Nem tudtam a műsort, sajnos csak a II.felvonás közepén kapcsoltam az adóra. Kicsit csodálkoztam, hogy a jó technikai felszereltség (telefonközpont, stb.) ellenére Scarpia az útlevelet kézzel, töltőtollal írja, de oda se neki.
Ami jobban megfogott az a Tosca által használt kés. Jól látható volt a döfés előtt és a döfés után is. Míg Scarpiából ömlött a vér, elárasztotta az ingét, a kés a döfés után is ugyanolyan csillogó, nem szennyezett volt, mint előtte. Hm…
Megnéztem, lelassítottam, kimerevítettem a Youtube oldalán https://www.youtube.com/watch?v=J9hZ3fVHogE található részt, azt hiszem, jól láttam.
300
...éééééééééés...
"Csak az a vég! – Csak azt tudnám feledni! " (Ádám) = Óda a szent Harmadik Német-Római Birodalomhoz és a felsőbbrendű szent német művészethez. Zárszó: Heil! ... Sachs! Nürnbergs teurem Sachs! (Szerencsére nem 1933 vagy 1946)...de azért így is szeretjük! ;-)
Orulok, ha sokan szinten ezt latjak benne. :)
Küzdő fél és néző. De ha már ott vagyok, vállalok párbajsegédséget is.
Kisegítő személyzet, mint beléptidíjszedő, köszönöm, nem szükséges. Az anyagi hasznot is vállalom.
A Mesterdalnokok csak azért "vígopera" mert nem hal meg benne senki. Egyébként egy nagyon komoly művészetfilozófiai mondanivalóval bíró zenedráma komikus elemekkel.
Számomra sajnos nem kedvelt zeneszerző.Énekelni nagyon jó ,de órákon át hallgatni sajnos nem ..Viszon kihagytam, hogy nagyon kedvelem a keleti és a nyugati szláv népek operáit.Egyébként a bel canto művek között többségben vannak a tragikus operák csak nem ismerik és a színházak inkább a vígoperákat favorizálják, A Sevillai borbéllyal és a Cenerentolával ki lehet kergetrni a világból.Persze a bennük levő áriák rendben vannak.Na de az egész!És az indító Puccini jöhet.
Nekem se nagyon jönnek be a vígoperák, két kivétellel: Figaró és Mesterdalnokok, már ha utóbbi vígopera, de a kánon, persze wagneri "viszonylatban", annak tartja. Na de vígoperák nélkül a bel canto repertoár csak "félkarú óriás"! Bel cantót szeretni, vígoperák nélkül? És a fő hiányom az ön listájában: hol van Mozart?
A Schicchi nekem is kedvencek között van, s az egész Triptichon egyébként.
Nálam változó. A német (Mozart, Beethoven, Wagner, Strauss, Berg stb) illetve a 20. századi műveket magukért a művekért szeretem. Az olasz és a romantikus zene önmagában nem az én világom annyira, így ott az énekesek dominálnak. Kevés olyan Verdi vagy Puccini és pláne bel canto mű van, amelyeket kedvenc énekesek nélkül meg tudok hallgatni. A Turandot, a Fanciulla, az Otello vagy az Aida pl. ilyenek, s még esetleg a Norma.
Ahány ember ,annyi ízlés. Nálam például a vígoperák nem jönnek be. Viszont imádom a verismot ,a kevésbé ismert bel canto művek szerzőit ( pl:Paccini,Mercadante)természetesen Wagnert és sajna , a nagy favorit Verdi művekből csak a koraI illetve középső koszakában keletkezett művek fognak meg.A többit legfeljebb énekesek miatt hallgattam vagy hallgatom,Ezzel sokan nem értenek egyet de arra ,hogy finoman fejezzem ki magam teszek!Ez persze abból is fakad,hogy igazán az énekhangot szeretem,nem magát a műveket
Nem mondtam, hogy mindenki hülye, akinek tetszik. Azt írtam, hogy nem értem, hogy bírják évente többször végigülni. Más meg azt nem érti, én hogy tudom egyhuzamban végighallgatni az egész Ringet, mert hogy az borzalmas, vontatott... én meg a Bohémet nem értem.
:-))) Na például. :-)
Örülhet, mert divatos szóval, újból és újból tematizálja a topikot éspedig ugyanazon rugózva ohne Ende. Gondolom, ez feltett szándéka, netán fogadásból. Nekem 28 nyolc, csak mondom.
Nekem például ez jutott eszembe: https://www.youtube.com/watch?v=B5nR382gSSc :-)
Csak annyit szeretnék halkan megjegyezni, hogy attól mert valakinek a nicnevében van a "28", még nem ezer%, hogy fiatal (lehet az a szám akármi.
:-)
Kedves david28, semmi baj azzal, ha leírja a véleményét, de ön a 231. pontban így fogalmazott: "Számomra elképzelhetetlen, hogyan bírja ezt a hazug, nyálas, hiteltelen, olcsó förmedvényt bárki is végigülni évente legalább egyszer." valamint " A Bohémet senkivel se, bűncselekmény. " Ez számomra azt jelenti, hogy az ön számára mindenki hülye, akinek ez tetszik, azaz pl. én is, mivel én a második legjobb Puccini-operának tartom (a Gianni Schicchi után). Ha a többi fórumtárs is így gondolta, akkor szerintem semmi meglepetés nincs abban, hogy ez a hozzászólás kicsapta a biztosítékot. (még két megjegyzés: fiatalabb koromban én is pont ennyire szenvedélyesen tudtam szeretni vagy utálni zenéket, és nem ön az egyetlen, aki a momus.hu-n így fogalmaz)
Pontosan a fordítottja igaz! - Buta szereppel csakis intelligens énekes tud mit kezdeni! Buta énekes viszont a legjobb szereppel sem tud mit kezdeni!
Hallottam mindkettőből részleteket, egyik sem volt neki való, ahogy pl. Turandot sem. Nem imádok senkit feltétlenül, ettől még ikonikus érdemeiből nem vonnak le az esetleges mellényúlások, sok énekesnő csak szeretne olyan egyedi és összetéveszthetetlen atmoszférát teremteni éneklésével, előadásmódjával mint ő. S mint nagy egyéniség, igencsak megosztó. Van, aki Callasimitálást lát benne mindig vakon és világtalanul.
Nem tudom ,hogy mennyire intelligencián múlik,hogy valaki beleéli magát egy szerepbe,vagy oda nem illő játékot csinál mint rajongott énekesnője,aki soha nem tudta mit szabadna énekelni ,hogy ne pár éves csillogása legyen.Mindenesetre sértő a Mimiket kiválóan abszolváló énekesnők felé,amit ír.Soha olyan jól nem szórakoztam opera előadáson,mit nevezett művésznő Saloméján és Carmen produkcióján .Mindkettő felvétele a birtokomban van,de annyira nem érdekes számomra,hogy digitalizáljam!
A topic címe: operák, amiket utálunk. Én leírtam egyet, amit utálok. Az, hogy sokak kedvence, arról nem tehetek. Nem értem, miért nem lehet elfogadni más véleményét. Leírtam, miért nem szeretem. Egyetérteni nem kell, attól még én így érzem és el is mondom róla a véleményem, ahogy bárki más is megteheti itt vagy más fórumon.
Szóval "Savanyú a szőlő"?
Erre csak annyit reagálnék, hogy buta szereppel intelligens énekes ritkán tud mit kezdeni. :)
off Milyen minőségben vennél részt a párbajon? a) küzdő fél: az az igazi, de van rizikó ... mint szinte mindenben b) segéd: nem éri meg felkelni, kimenni c) néző: belépőjegy nálam váltható, vételár utaláshoz számlaszámot küldök..
Mikor tartjuk meg a párbajokat?
Nálam a hajnali kezdés kiesik:)
Kedves "telramund"! Tulajdonképpen csak annyit tettem, s érdemem, hogy az olvasott szövegben a félreérthetőnek tűnt betűelmaradást "helyretettem".
Kedves Búbánat !. Köszönöm a védelmed,ami mellékesen teljesen igaz. De ne akarj védeni a Momus bizonyos tagjai ellen,mert reménytelen eset.Megalapozták az ellenem való utálatot,de ez nem igazán ráz meg!A régi fórumozókat sikerült innen kiírtani,mert ellenvéleményük voltTöbb tejbegrízt kell enniük,hogy célt érjenek nálam.Egy Heiner Lajos néven futó nicknek nem fog sikerülni soha,de el fog durvulni,mert adok kapok lesz ha nem fejezi be a szemétkedéseket!
Kedves ember!?.Ha már Rigolettoról beszél .Egyszer láttam magát Pécsett.Hát fizimiskája szerint jobban magára illik,mint rám. !
Két lehetőséget látok: 1) átkereszteljük a topikot Bohémélet amelyet utálunk címre 2) lassacskán befejezzük a Bohéméleten való trollkodást rugózást.
Kedves Dávid 28!Számomra Sass Sylviánál Mimi szerepére rosszabb pédát nem tud senki hozni. Volt szerencsém hallani,de Mimije egy igazi Sassklisé volt.Nekem elviselhetetlen, őszintétlen alakítás.Ez közeL 2o éves véleményem,Lombardok, Tosca oké,de ahol valós érzelmeket kellett kifejeznie callasimitációjával semmire sem ment!.Pláne, hogy Callas bármekkora énekesnő is volt,mert az volt., Mimitől drámai lénye olyan messze állt,mint Makó Jeruzsálemtől!
Jajj, hát én is nagyon szeretem, jó az ízlése!
Megértem, elfogadni nem fogadom, mert nem értek egyet. A vita tényleg parttalan, mert gyökeresen ellentétes az álláspontunk.
Megértem, elfogadni nem fogadom, mert nem értek egyet. A vita tényleg parttalan, mert gyökeresen ellentétes az álláspontunk.
Megértem, elfogadni nem fogadom, mert nem értek egyet. A vita tényleg parttalan, mert gyökeresen ellentétes az álláspontunk.
Ne haragudj, de parttalanná és fölöslegessé teszed a vitát. Nem akarod megérteni, amit írok.
Kedves Búbánat! Lehet, hogy hiányzik (az emlegetett fórumtársnál úgy tűnik, sok más dolog is), és "Ha". Esetleg Haha,netalán haha, Rigoletto.
Kedves Telramund! Ha nekem valami még Sass Sylviával sem tetszett, akkor senkivel nem fog.
A Bohéméletben? :D Nem, annyira ízlésficamos még fiatalon se voltam :P :P
Nem lehet, hogy "telramund" fórumtárs hozzászólásában az "A" határozott névelő elől lemaradt a "H" betű, és akkor már a "Ha" kötőszóval kezdődő mondat máris más értelmet nyer...?
Nekem dudál kisautó?Ha nem tetszik nem kell olvasnia.Annyi iskolám biztosan van ,mint ÖnnekMiről árulkodik a kis "t"?Látom tudja kire gondoltam és meg kellett védenie. De ideje ,hogy hanyagoljon ,mivel a beírás egyébként sem Önnek szólt!Odáig már nem süllyedek!
Helyesírási hibáktól hemzsegő leveleit látván-olvasván időnként elgondolkodom, ült-e Ön valaha iskolapadban. Most csak egy apró okítás: személynevek elé írásban nem szokás határozott névelőt tenni.
Tehát Ön telramund - a nick választása és a hozzá kötődő operai figura, továbbá a kis "t" használata árulkodó. De Ön nem a telramund.
Lassan túlnővi stílusban mesterét!.A Mr Heiner lennék meg is nevezném ,de nem teszem.Gondolom sokan tudják!
Ha ,hallotta volna a Bohéméletet egy Aragal- Házy vagy egy Ilosfalvy. Házy, de akár egy Kincses Gulyás Dénes vagy Tokody Kelen előadáson nem nyilatkozna ílyen lebecsmérlően.Lehet érnie kell még lelkileg,hogy ilyneket ne írjon!
A Bohéméletben volt rossz a színpadon állnia és kapott rossz kritikát? Akkor már mindent értek.
Az meg cseppet sem érdekel, mekkora stressz neki kiállni oda. Nekem meg stressz és kellemetlen élmény volt végighallgatni. 1-1 :) Ez egyébként egy örök vita, a viráglelkű művészek kontra kritikus tömeg között. Szegény könnyűzenei énekesek, zeneszerzők.... ott bezzeg nem lehet reklamálni, bármilyen sárga föld alá le lehet hordani legálisan bárkit. Van, ki simán megteszem a klasszikusban is, like it or not.