vissza a cimoldalra
2019-11-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11450)
A csapos közbeszól (95)

A Magyar Zenekarok helyzetéről (84)
Társművészetek (1450)
Kimernya? (3297)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3509)
Élő közvetítések (8247)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2358)
Meg kell újítani az ének-zene oktatást! (137)
Erkel Színház (10374)
Pantheon (2446)
Kiss B. Atilla (202)
Operett, mint színpadi műfaj (4148)
High Fidelity - beállt a jégkorszak? (546)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1805)
Franz Schmidt (3456)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4458)
Legyen a zene mindenkie! - avagy mit tehetnenk a mai magyar enekoktatasert (62)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

73   Edmond Dantes • előzmény70 2019-06-22 12:01:48

Előző itteni bejegyzésem végén  :-) jellel jeleztem, hogy kissé ironizálok B.E.-üggyel kapcsolatban. Talán mégsem lett volna rossz ötlet átvinni, ha nem tilos? Ha a szerződés csak előadásszámot ír elő, azt Eiffelben is lehet teljesíteni. A fajlagos B.E. költség-bevétel arány Eiffelben jobb (lett volna) mint az Erkel-hodályban. Az Eiffel technikája egyszeri ottlétem alapján fejlettnek látszik és fejlett kell is, hogy legyen egy 2019-ben épült objektumban. A színpadméret esetleges eltérését nem ismerem, de elég tágasnak látszott, legfeljebb kevésbé széles viszont mélyebb mint Erkelé. Minden átalakítható valamelyest. Jó példa erre a Bohémélet 1.0, amit az erősen eltérő alaprajzú MÁO- és Erkel-színpadon is (többször) láttam, oda-vissza alapon. Egy múltkori -teljesen jogos- kifogásodra: úgy hallottam, hogy az Eiffel nézőtéri építménye csak ideiglenes vagy már ideiglenes is csak volt, mert elbontják-elbontották és a végleges más lesz. Megjegyzem, bár valóban kényelmetlen volt, de az erős emelkedés nekem pozitívum (volt?): inkább ülök kényelmetlenebb széken jó rálátással mint kényelmes(ebb) zsöllye-fotelben úgy, hogy nem látok rá jól a színpadra az előttem ülők miatt. (Nem vagyok túl alacsony.)

70   IVA • előzmény69 2019-06-03 23:13:06

A Billy Elliot előadásához az Erkel Színház teljes színpada és színpadnyílása tisztességesen be van építve díszlettel. A színpadkép jelenetenként változik, amihez bevetik az Erkel színpadtechnikáját, még azt is, ami nincs, mert Szirtes Tamás azok „helyettesítését” is kitalálta. Sok a szereplő, gyerekszereplő, sok a jelmezváltás. Nem valószínű, hogy mindez pikk-pakk megvalósítható lenne az elsősorban koncertszerű, egyszerű szcenírozású operák, kamarabalettek előadására alkalmas színpadon.
A Billy Elliot szerződésben előírt előadászámát az Operaház kénytelen teljesíteni. A bevételt nem. A kedvezményes előadások elszámolásánál mindig megjelenik egy könyvelési oldal (pl. egy oktatási program vagy egy önkormányzat támogatása), amitől a veszteség nem veszteség. Feltételezem, hogy a Bánffy terem ingyenes próbaüzeme az Eiffel Műhelyház építési költségvetéséhez tartozik, más elszámolással, mint a különböző támogatások.

69   Edmond Dantes • előzmény67 2019-06-03 09:39:40

Billy Elliottal jobban jártak volna kint, ott talán megtelik a nézőtér, főleg gratis belépők mellett ;-)

67   lujza • előzmény62 2019-06-02 23:52:25

Egyetértek, én ugyanígy jártam! Sőt, A vágy villamosával is. De akkor nem lett volna elég programjuk  a Műhelyház kipróbálásához, ami nyilván fontos volt nekik.

62   Edmond Dantes • előzmény61 2019-06-02 14:39:56

Vajon miert nem hoztak be az Edgart az Erkelbe? Probaltam, de mar hetek ota nem lehetett regisztralni ra = ket telthazas Muhelyhaz van annyi nezo mint szuk felhaz az Erkelben, amire -olvashattuk- volt szamos pelda, csak a Puccini-szeriaban is. Tenyleg nem kekeckedni akarok, csak kedvem tamadt (volna) megnezni es kibirtam volna anyagilag is jegyet venni ra. Mint ahogy, gondolom, masok is, nem szolva a kenyelmi-kozelsegi szempont elonyeirol.

61   Búbánat 2019-06-02 12:15:48

A közönség és a szakma hatalmas érdeklődése mellett zajlott le  tegnap este az Eiffel Műhelyház  Bánffy termében Puccini második operájának, az Edgar-nak a bemutató-előadása: a Magyar Állami Operaház új produkcióját láthattuk Tulassay Ádám rendezésében.

Közreműködött a Magyar Állami Operaház Énekkara (karigazgató: Csiki Gábor, Gyermekkara (karigazgató: Hajzer Nikolett) és Zenekara.

A karmester: Szennai Kálmán

A szereplők: Hector Lopez Mendoza (Edgar), Balga Gabriella (Tigrana), Fodor Beatrix (Fidelia), Haja Zsolt (Frank), Kovács István (Gualtiero)

A június 1-jei bemutatót még egy előadás követi, június 6-án.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Erkel Színház

GERSHWIN: Porgy és Bess

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Mahan Esfahani (csembaló)
"Halk húrok"
TALLIS: Felix namque
BERIO: Rounds
RAMEAU: Les tendres plaintes
RAMEAU: Le lardon – La boiteuse
RAMEAU: L'entretien des Muses
RAMEAU: Les cyclopes
COWELL: Set of Four
SRNKA: Triggering
J.S. BACH: 3. (a-moll) partita, BWV 827
21: "Kóda" - kötetlen beszélgetés az előadókkal
A mai nap
történt:
1805 • A Fidelio bemutatója (Bécs)
született:
1937 • René Kollo, énekes
1948 • Barbara Hendricks, énekes
elhunyt:
1894 • Anton Rubinstein, zeneszerző, zongorista (sz. 1829)
1950 • Francesco Cilea, zeneszerző (sz. 1866)