vissza a cimoldalra
2020-02-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11466)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (8394)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3685)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7274)
Ki írhat kritikát? (1444)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4688)
A nap képe (2189)
Erkel Színház (10539)
Opernglas, avagy operai távcső... (20414)
Gioacchino Rossini (1029)
Juan Diego Flórez (747)
Társművészetek (1594)
Kolonits Klára (1157)
Balett-, és Táncművészet (5976)
Franz Schmidt (3535)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1870)
Momus-játék (5787)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

7   alef • előzmény5 2019-04-20 11:36:15

A második (ápr. 18) előadást látva nekem is hasonló a véleményem, mint az itt belinkelt kritika szerzőjének. Kedves, lelkes előadás, és tulajdonképpen "fogyasztható" a két részből "összefércelt" darab is (nem valószerűtlenebb a történet sok más operáénál, csak az első felvonás második részében éreztem komolyabb döccenőt, Chichibio és Auretta felbukkanása tűnt előkészítetlennek). Ráadásul az a kivételes helyzet adódott, hogy a rendezés tűnt a megvalósítás legjobb elemének. Ugyan azt nem értettem, hogy miért pakolgatják állandóan a háttérül szolgáló Mozart-"puzzle" tégláit, de a komikumot több kiváló rendezői ötlet is erősítette, részben pótolva libretto fogyatékosságait is, és a szereplők is láthatóan élvezték a komikus jeleneteket. Viszont az igazi nagy élmény azért valahogy hiányzott. Részben zeneileg (Mozart persze most is Mozart, de nekem túlságosan sok volt a recitativo), részben pedig mert az énekesi teljesítmények között se találtam kiugrót.  A második sorban ültem, és a hatalmas zenekari árokból akadály nélkül áramló hangokat a fortéknál csak ritkán sikerült "áténekelni" (ez tanulság is, a Műhelyházban biztosan a hátsó sorokba lesz érdemesebb jegyet venni, pláne ha "egységáras" lesz). Ha mégis választanom kéne, talán Váradi Zita (Lavina) nyújtotta a legegyenletesebb, legjobb teljesítményt, továbbá kellemes meglepetést jelentett Fülep Máté is, merthogy tőle korábban több nagyon gyenge produkciót hallottam, amihez képest most jelentősen előrelépett hangi teljesítményben (vivőerőben és minőségben egyaránt). Színészileg is ő, illetve Keszei Bori és Szerekován János volt a legjobb, ám sajnos hangilag nem voltak a topon. Ezzel együtt nagyon vicces volt Szerekován (Lionetto) hadaróáriája, amely az egész produkció leginkább "slágergyanús" eleme, kár, hogy az amúgy jó teljesítményt nyújó zenekar és karmester talán egy árnyalattal gyorsabbra vette a tempót a kelleténél.

5   IVA 2019-04-19 23:28:33

Nem ígérkezik olcsó játszóhelynek a Műhelycsarnok:
https://art7.hu/zene/mozart-a-kairoi-lud-avagy-a-raszedett-volegeny-a-magyar-allami-operahaz-eiffel-muhelyhazanak-nyitoeloadasa/?fbclid=IwAR2K821g_gmnpcnoAexOJsATcVnCG7mzh5wsupBEpMxMYSyAlRvrF9yK-RI
A cikkben közölttel ellentétesen, úgy hallottam, már most is van parkolási lehetőség.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Anu Komsi (szoprán), Keller András (hegedű), Zempléni Szabolcs (kürt), Várjon Dénes (zongora)
KURTÁG GYÖRGY: Kafka-töredékek, op. 24
LIGETI: Kürttrió

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Szeged Classic Trió:
Varga Laura (fuvola), Vizsolyi Lívia (fagott), Klebniczki György (zongora)
W.Fr. BACH: Siciliano
CLEMENTI: F-dúr szonáta
HAYDN: G-dúr trió, No. 15
FARRENC: Trió, op. 46/4
WEBER-VILBACH-LEFORT: A bűvös vadász - parafrázis
GERSHWIN (Kontra Zoltán átirata): Három dal - Nice Work If You Can Get It
- The Man I Love
- I Got Rhythm
SOSZTAKOVICS: Öt darab - részletek
- Prelude
- Gavotte
- Polka

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Lendvay József (hegedű), Oláh Kálmán, Balázs János (zongora)
Műsorvezető: Bősze Ádám
"Cziffra Fesztivál 2020" - Paganini+
PAGANINI: g-moll caprice, op. 1/6 („Trilla”)
LISZT: 1. (g-moll) Paganini-etűd
OLÁH KÁLMÁN: g-moll Paganini-etűd
PAGANINI: Esz-dúr caprice, op. 1/17
LISZT: 2. (Esz-dúr) Paganini-etűd
OLÁH KÁLMÁN: Esz-dúr Paganini-etűd
PAGANINI: E-dúr caprice, op. 1/1
LISZT: 4. (E-dúr) Paganini-etűd
OLÁH KÁLMÁN: E-dúr Paganini-etűd
PAGANINI: E-dúr caprice, op. 1/9 („Vadászat”)
LISZT: 5. (E-dúr) Paganini-etűd („La chasse”)
OLÁH KÁLMÁN: E-dúr Paganini-etűd
PAGANINI: a-moll caprice, op. 1/24
LISZT: 6. (a-moll) Paganini-etűd („Téma és variációk”)
LUTOSŁAWSKI: Variációk egy Paganini-témára
PAGANINI: 2. ( h-moll) hegedűverseny, op. 7 – 3. Rondo à la clochette („La campanella”)
A mai nap
elhunyt:
1987 • Dmitrij Boriszovics Kabalevszkij, zeneszerző (sz. 1904)