vissza a cimoldalra
2019-11-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11450)
A csapos közbeszól (95)

A Magyar Zenekarok helyzetéről (84)
Társművészetek (1450)
Kimernya? (3297)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3509)
Élő közvetítések (8247)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2358)
Meg kell újítani az ének-zene oktatást! (137)
Erkel Színház (10374)
Pantheon (2446)
Kiss B. Atilla (202)
Operett, mint színpadi műfaj (4148)
High Fidelity - beállt a jégkorszak? (546)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1805)
Franz Schmidt (3456)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4458)
Legyen a zene mindenkie! - avagy mit tehetnenk a mai magyar enekoktatasert (62)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

52   Klára • előzmény51 2019-05-06 12:37:09

Több külföldi operaházban tradicionálisan létezil az "állóhely", mint olyan, byilvéb nem véletlenül. A kispénzű emberek is lehetnek operabarátok. Az, hogy az Operaházban ki lehet-e alakítani, más kérdés. A páholyok második sorának állóhellyé minősítése szerintem számos problémát felvet, aminek taglalása túlmegy azan fórum keretein. Pl. milyen helyárat kellene fizetni? Mi történik, ha az első sor történetesen üres, és a hátsó sorban ülő előbbre költözik? Ahogyan a drágább ülőhelyekre is előresurrannak sokan a kedzet után, stb.

51   IVA • előzmény49 2019-05-06 02:16:39

OFF: Egyetértek az aggályoddal, de attól tartok, hogy a problémát „előkelően” fogják megoldani. Szerintem ritkábbak lesznek a széksorok és szélesebbek az ülőhelyek: vagyis könnyebb lesz a mozgás, a közlekedés és kevesebb a néző. Láttam fényképeket olyan, patinás külföldi színházak nézőteréről, ahol a földszinten inkább fotelok sorakoznak, mint székek. Nem szeretném, ha ez így lenne, mert akkor magyarul beszélő néző már egyáltalán nem lesz a Magyar Állami Operaházban.
Arra is kíváncsi vagyok, hol alakítják ki a beharangozott állóhelyeket. Szerintem a pesti Operaház nem alkalmas erre, nincs is rá közönségigény, és nem is hiányzik, hogy más operaházak idejét múlt rendszerét majmolják. Azzal viszont egyetértenék, hogy a páholyok első sor mögötti részét nyilvánítsák állóhelyeknek, hiszen valójában azok is.

49   Myway • előzmény47 2019-05-05 09:45:21

Részemről teljesen elhibázottnak tartom az Opera nézőterének "új" kiosztását. A páholysor alatti út akkor lenne elfogadhatóbb, ha a nézőtérről pl a zenekari árok vonalában lenne egy-egy oldal kijárat (más hasonló elrendezésű színházakban ez majdnem követelmény tűzrendészeti szempontok miatt is), de csak rá kell nézni az operettszínház förtelmes kagyló nézőterére, ahonnan a sor közepéről (kb. a 25. székről) kijutni szinte lehetetlenség. Lemérte valaki, hogy még a tágasabb Erkelből is szünetben mennyi idő alatt juthat ki a néző az előtérbe??? Nos szuper lesz az Opera! Egyébként sem kéne Zobokinak mindent (színeket, diszítéseket) visszaállítani az eredeti állapotra!!! De akkor már tessék a nézőtéri nagybüfé közepét is eltakarítani! És még sok mindenről lehetne szó...

47   IVA 2019-05-05 04:20:02

Túl azon, hogy a Bánffy terem nézőterét kényelmetlennek találtam és nem is tetszik (azt persze nem tudni, hogy „végleg” és minden előadáshoz ilyen marad-e), egy érdekes ellentmondásb ütköztem.
Az Operaház épületének fejújításáról szólva azt nyilatkozták (talán maga Ókovács Szilveszter, vagy ő is), hogy a földszinti nézőteret azért érdemes átrendezni a két járás megszüntetésével (illetve áthelyezésével a páholysorok tövéb), mert eddig a nézőtér közepének számító, legértékesebb helyeket foglalták el. Ez teljesen érthető, egyet is értek vele.
Ugyanakkor a Bánffy terem nézőterét úgy alakították ki, hogy a legfrekventáltabb járás, mint afféle sétány, az első zsöllyesor előtt húzódik, ami kb. 3 széksor helyét foglalja el a nézőtér és a zenekari árok között. Vagyis amelyek a legértékesebb helyek lennének. Ezáltal minden sor 3 sornyival messzebb esik a színpadtól, mint ahogy eshetne, ahogy más színházban megszoktuk. Mögötte a nézőtéri tábla a kereszt- és hosszirányú tagolatlanságtól is nyomasztó, Isten ne adja, hogy valakinek ki kelljen kecmeregnie onnan előadás közben.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Erkel Színház

GERSHWIN: Porgy és Bess

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Mahan Esfahani (csembaló)
"Halk húrok"
TALLIS: Felix namque
BERIO: Rounds
RAMEAU: Les tendres plaintes
RAMEAU: Le lardon – La boiteuse
RAMEAU: L'entretien des Muses
RAMEAU: Les cyclopes
COWELL: Set of Four
SRNKA: Triggering
J.S. BACH: 3. (a-moll) partita, BWV 827
21: "Kóda" - kötetlen beszélgetés az előadókkal
A mai nap
történt:
1805 • A Fidelio bemutatója (Bécs)
született:
1937 • René Kollo, énekes
1948 • Barbara Hendricks, énekes
elhunyt:
1894 • Anton Rubinstein, zeneszerző, zongorista (sz. 1829)
1950 • Francesco Cilea, zeneszerző (sz. 1866)