Bejelentkezés Regisztráció

Eiffel Műhelyház


93 eccerű 2019-11-01 01:03:27 [Válasz erre: 91 Edmond Dantes 2019-10-29 09:41:24]

Én néztem el, Jóska 141 hozta ezt fel, de voltaképpen nem is ő, hanem ófőigazgató úr levelében jött elő, ő csak idézi.


92 Edmond Dantes 2019-10-30 09:43:02 [Válasz erre: 90 Edmond Dantes 2019-10-29 09:31:00]

Frissítek: mostanra valóban megjelent A Mester és Margarita a naptárban feb. 7-étől. Másrészt viszont meglepetéssel észlelem, hogy pl. A vágy villamosa eltűnt a műsornaptárból (vagy csak én nem látom?), aminek egyik előadására pedig magam is regisztráltam éspedig sikeresen: néhány másodperc múlva automatikus válasz jött, miszerint a részletekről hamarosan értesítenek .. még nem értesítettek. Megköszönöm, ha valaki megosztaná itt, hogy akkor mi is van a korábban meghirdetett -és/de eltűnt- regisztrációs Műhelyház-előadásokkal?


91 Edmond Dantes 2019-10-29 09:41:24 [Válasz erre: 88 eccerű 2019-10-27 13:17:03]

Valami félreértés van. Korábbi beírásomban csak a Levéláriához kapcsolódva írtam be, miszerint "Párhuzamos világban élünk. " Van egy egyik világ és van egy másik világ = mint életünk más területein is, részletek 83 itt. A tanú eszembe se jutott, bevallom, sok évtizede láttam, azóta nem. Nem igazán az én -párhuzamos vagy másmilyen- világom az a film. Ha netán tetszett anno, úgy elkoptatták, koptatják népszerű szállóigéit, hogy a könyököm fáj tőlük..


90 Edmond Dantes 2019-10-29 09:31:00 [Válasz erre: 85 IVA 2019-10-26 04:22:54]

Te már tudsz valamit, amit pl. MÁO honlapja (és jegy.hu) még nem. Keresgélés után az első Műhelyház-produkciót 2020. ápr. 5-én látom GIF-Girls in Focus címmel. Itt jegyzem meg, hogy a legtöbb Eiffeles "regisztrációs" előadásra már elfogytak a jegyek. Az nem tudható, legalábbis nem látszik, hogy a (szerencsés) regisztáltak az eddigihez hasonlóan ingyenes belépővel tekinthetik-e meg az előadás(oka)t.


89 Búbánat 2019-10-28 11:48:46

Tegnap az Erkel Színházban a Budapesti Operabarátok Egyesületének az évad első klubnapján Szinetár Miklós említette, hogy az Eiffel Műhelyház hivatalos megnyitója jövő tavaszra várható. 


88 eccerű 2019-10-27 13:17:03 [Válasz erre: 86 zöldszemű 2019-10-26 09:18:58]

Nem tisztem ED helyett válaszolni, de érteni vélem a mondanivalóját, így megteszem. A "mennyivel jobb és régibb kiszólás ez A tanú habostortájánál!" megjegyzést elég nehéz nem belerúgásnak értékelni. Egyrészt egy műalkotás sem lehet régebbi, mint amennyi idős, ezt számonkérni butaság. S ha figyelembe vesszük a szóban forgó film születésének okát, körülményeit és utóéletét, akkor még unfairnek is nevezhetjük. A filmnek természetesen nem volt célja felülírni a tejfölös közmondást, nincs benne szó a MÁO leendő vezetőiről sem, csak annyi van benne, hogy a karikatúra eszközeivel mondja el véleményét arról a korszakról - tegyük hozzá: műfaját és témáját tekintve az egyik, ha nem "A" legjobban sikerült alkotásként - teljesen érthetetlen ez az oldalrúgás. A miniszterelnök kedvenc sportágában az ilyet sárgalappal szokás jutalmazni.


87 Hangyász 2019-10-27 12:49:01 [Válasz erre: 85 IVA 2019-10-26 04:22:54]

Az átlagos magyar építkezéseket, helyesebben az azokon folyó lázas semmittevést látva legalábbis jogos fenntartással viseltetem a közölt időpontokkal szemben. Abban egy pillanatig sem kételkedem, hogy január utolsó 3-4 napjában tényleg DOLGOZNI fognak, méghozzá hangyaszorgalommal. Egyébként meg nagyon örülnék, ha tévednék.


86 zöldszemű 2019-10-26 09:18:58 [Válasz erre: 82 joska141 2019-07-11 14:08:30]

„Az élet ugyan nem fenékig tejfel (mennyivel jobb és régibb kiszólás ez A tanú habos tortájánál!)” 

Most ez miért?

-----

A "nem fenékig tejfel”  sokkal régebben és általánosabban használt a közbeszédben, mint a "habostorta".  
Szíves tájékoztatásul: 
https://www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/Szolasok-regi-magyar-szolasok-es-kozmondasok-1/dr-margalits-ede-magyar-kozmondasok-es-kozmondasszeru-szolasok-5222/tejfel-69B9/

A "habostorta" az eredeti  szólásnak  a szocialista szellemvasutat jellemző, remekül  sikerült karikatúrája,  ugyanúgy, mint az emlékezetes film többi kiszólása.

Ha valaki az eredeti szólást használja, az miért "belerúgás" a filmbe, sőt, rögtön annak minden kiváló színészébe? 

 


85 IVA 2019-10-26 04:22:54 [Válasz erre: 84 Hangyász 2019-10-25 21:07:07]

2020. február 1-én és 2-án avatóünnepség, 7-én premier: A mester és Margarita.


84 Hangyász 2019-10-25 21:07:07 [Válasz erre: 78 fbcs 2019-07-10 12:34:37]

Október vége van, lassan itt a karácsonyi/újévi elmebaj. Szilveszter barátunkak (illetve, vagy inkább Baánnak, ha már unja a Városligetet) a melósok körmére kellene néznie. Az épület körül továbbra is háborús állapotok, belül munkavégzésnek semmi nyoma. A héten kétszer mentem el ott a villamossal, ráadásul a külső körút felől továbbra sem lehet autóval behajtani.


83 Edmond Dantes 2019-07-11 16:52:48

Párhuzamos világban élünk. (Mindkét topikot érinti, mindkettőre felteszem.)

Az egyik világban van egy Magyar Állami Operaház, egyre bizonytalanabb ideig tartó zárvatartással-tatarozással és a -szándékos képzavar!- csillagokra rúgó, megsokszorozódó felújítási költségekkel, amikben már összemosódik az Andrássy úti ház, a Műhelyház, az eddig nem említett múzeum és ki tudja, mi minden még. (Erkelről nem beszélve.) Vannak továbbá itt is, ott is "A" és "B" verziók és mindezek számos kombinációja. 

A másik világban van egy hatalmas győzelmi jelentés, "levélária" a Műhelyházról, dicső megnyitásáról, szép, sőt annál is szebb jövőről, "harmadik színházteremről, amelyben operaházi méretű zenekari árok található", és még sok-sok hozsánna és Zsozsánna Tatjána meg persze a csúnya sajtó, amelyik erre a tejjel-mézzel, fenékig tejfellel Eiffellel folyó Kánaánra nem fordít kellő figyelmet. Van azonban a friss levéláriának egy komoly hiányossága: lemaradt a végéről az annyira szeretett istenhozzád = „Zsdú átvétá, kák szálávej létá!” Ajjaj, már ez sem a régi, ez is tatarozásra szorul. Még lehet pótolni, anélkül nem kerek (a perec).


82 joska141 2019-07-11 14:08:30

Megjelent az alább idézett helyen Ókovács Szilveszter 2/115.számú levéláriája az Eiffel Műhelyház jelen és jövőbeni működéséről.

https://www.origo.hu/kultura/20190711-fenekig-eiffel-avagy-adashiba-az-operaeletben.html?utm_source=hirkereso

Természetesen az ott leírtak egyrészt tények, amelyeket nehéz lenne vitatni, nem is szükséges, másrészt vélemények, amit illik tiszteletben tartani, még ha nem is értünk egyet mindenben.

Ami azért egy kicsit furcsa ebben a levéláriában és bizonyos szempontból kulcsot ad egy magatartásforma jellemzéséhez, az a következő:

Az Eiffel Műhelyház megnyitása feltétlen üdvözlendő tény, Ókovács Szilveszter joggal lehet büszke rá, bármi történik a jövőben, ez az Ő igazgatóságával kapcsolódik össze.

De a kétségtelenül jogos büszkeség mellett ugyan mi szükség volt egyidejűleg belerúgni a Tanú című emblematikus film már elhunyt alkotóiba (Bacsó Péter, Kállai Ferenc, Őze Lajos), az alábbi, idézett szavakkal:

„Az élet ugyan nem fenékig tejfel (mennyivel jobb és régibb kiszólás ez A tanú habos tortájánál!)”

Most ez miért?


81 nickname 2019-07-10 20:49:49 [Válasz erre: 80 IVA 2019-07-10 16:30:42]

:-). A lényeg, hogy az R. Strauss opera díszletei szerintem monstrumok a műhelyházhoz - bár lehet, hogy egyszerűsítve, újragyártva leznek. Én szívesen megnézném újra, ha nem 10 ezer lenne a belépő :-).


80 IVA 2019-07-10 16:30:42 [Válasz erre: 79 nickname 2019-07-10 13:39:29]

:-) R. Strauss–Kenessey operájának további címváltozatai: Az arany nélküli asszony, Az árnyékszék meg az asszony (az utóbbi a hozzá társított Tóték egyik jelenetére utal).


79 nickname 2019-07-10 13:39:29 [Válasz erre: 78 fbcs 2019-07-10 12:34:37]

Hát én a Poppeát, a két magyar egyfelvonásos sem találom a bemutatók között, de Tűzmadár és Fantasio és Forunio sem lesz. Ezenkívül Az arany meg az asszony és a Tóték is lekerült a műsirról, viszont itt lesz Az árnyék meg az asszony. Be fognak férni a díszletek, vagy koncert lesz? Mindegy: akárhogy is nézzük ez lesz Ókovácsék leggyengébb évada. Nem is azzal van a baj, hogy csúszik az átadás, de minek előr meghirdetni valamit, mikor utána csendben törölni kell? Kb. évek óta ez megy, de úgy látszik ez a vezetőséget nem zavarja. A lényeg, hogy egy-egy sajtótájékoztatón legyen mit reprezentálni, mikor meghirdetik az új évadot. A sok változás meg már kit érdekel? Amellett elmennek csöndesen. 


78 fbcs 2019-07-10 12:34:37

Az opera honlapján fent van a Műhelyház végleges(?) programja a következő évadra. A tervek szerint februárban nyílik meg, és onnantól meglehetősen zsúfolt a program: első ránézésre úgy tűnik, gyakorlatilag minden oda tervezett előadást megtartanak, egyedül a Mathis, a festő nem szerepel a műsoron.


77 Búbánat 2019-07-02 10:10:45

Bizonyára valami adminisztratív okai lehetnek, hogy eltűntek az említett előadások a műsorkínálatból. Majd visszakapjuk ezeket... Reméljük!


76 IVA 2019-07-02 04:01:59 [Válasz erre: 75 nickname 2019-07-01 21:30:19]

OFF: Szintén eltűnt a műsorból az Anyegin és a Mefistofele koncertszerű előadása a Müpában, noha egyikük valamelyik bérletben is szerepelt.


75 nickname 2019-07-01 21:30:19 [Válasz erre: 74 Edmond Dantes 2019-07-01 15:24:18]

Az Eiffel-műhelyház egyetlen előadására sem árusítanak még jegyet. És egy sor bemutató lekerült az Opera honlapjáról: Poppea, Mathis, a festő, Simona néni, A cremonai hegedűs, de a most bemutatott Mozart, valamint A arany meg az asszony és a Tóték se lesz jövőre műsoron - eddig legalábbis úgy látszik. Mindenestre a szentpéterváriak két előadása még oda van hirdetve.


74 Edmond Dantes 2019-07-01 15:24:18

Érdekesnek ígérkezik  márciusban a Műhelyházban a Ments meg, Uram! Az 1995-ös filmet pár éve láttam két színészóriással, Susan Sarandonnal és Sean Pennnel és ma is nagyon ütős. Jegy még nem vásárolható az operaelőadásra, vajon tényleg 10.000 Ft (körül) lesz darabja?


73 Edmond Dantes 2019-06-22 12:01:48 [Válasz erre: 70 IVA 2019-06-03 23:13:06]

Előző itteni bejegyzésem végén  :-) jellel jeleztem, hogy kissé ironizálok B.E.-üggyel kapcsolatban. Talán mégsem lett volna rossz ötlet átvinni, ha nem tilos? Ha a szerződés csak előadásszámot ír elő, azt Eiffelben is lehet teljesíteni. A fajlagos B.E. költség-bevétel arány Eiffelben jobb (lett volna) mint az Erkel-hodályban. Az Eiffel technikája egyszeri ottlétem alapján fejlettnek látszik és fejlett kell is, hogy legyen egy 2019-ben épült objektumban. A színpadméret esetleges eltérését nem ismerem, de elég tágasnak látszott, legfeljebb kevésbé széles viszont mélyebb mint Erkelé. Minden átalakítható valamelyest. Jó példa erre a Bohémélet 1.0, amit az erősen eltérő alaprajzú MÁO- és Erkel-színpadon is (többször) láttam, oda-vissza alapon. Egy múltkori -teljesen jogos- kifogásodra: úgy hallottam, hogy az Eiffel nézőtéri építménye csak ideiglenes vagy már ideiglenes is csak volt, mert elbontják-elbontották és a végleges más lesz. Megjegyzem, bár valóban kényelmetlen volt, de az erős emelkedés nekem pozitívum (volt?): inkább ülök kényelmetlenebb széken jó rálátással mint kényelmes(ebb) zsöllye-fotelben úgy, hogy nem látok rá jól a színpadra az előttem ülők miatt. (Nem vagyok túl alacsony.)


72 IVA 2019-06-19 07:08:12 [Válasz erre: 18 IVA 2019-04-23 04:23:20]

Jelentem, a konténeres örökzöld fácskák visszatértek az Eiffel Műhelyház csarnokában teljesített kéthónapos vendégszereplésükről az Erkel Színház főbejrata elé.


71 IVA 2019-06-04 01:07:10 [Válasz erre: 70 IVA 2019-06-03 23:13:06]

előadászámát → előadásszámát


70 IVA 2019-06-03 23:13:06 [Válasz erre: 69 Edmond Dantes 2019-06-03 09:39:40]

A Billy Elliot előadásához az Erkel Színház teljes színpada és színpadnyílása tisztességesen be van építve díszlettel. A színpadkép jelenetenként változik, amihez bevetik az Erkel színpadtechnikáját, még azt is, ami nincs, mert Szirtes Tamás azok „helyettesítését” is kitalálta. Sok a szereplő, gyerekszereplő, sok a jelmezváltás. Nem valószínű, hogy mindez pikk-pakk megvalósítható lenne az elsősorban koncertszerű, egyszerű szcenírozású operák, kamarabalettek előadására alkalmas színpadon.
A Billy Elliot szerződésben előírt előadászámát az Operaház kénytelen teljesíteni. A bevételt nem. A kedvezményes előadások elszámolásánál mindig megjelenik egy könyvelési oldal (pl. egy oktatási program vagy egy önkormányzat támogatása), amitől a veszteség nem veszteség. Feltételezem, hogy a Bánffy terem ingyenes próbaüzeme az Eiffel Műhelyház építési költségvetéséhez tartozik, más elszámolással, mint a különböző támogatások.


69 Edmond Dantes 2019-06-03 09:39:40 [Válasz erre: 67 lujza 2019-06-02 23:52:25]

Billy Elliottal jobban jártak volna kint, ott talán megtelik a nézőtér, főleg gratis belépők mellett ;-)


68 IVA 2019-06-03 03:05:50 [Válasz erre: 64 Búbánat 2019-06-02 19:42:20]

Köszönöm. Csak fennakadtam az érdeklődés jelzőjén: hogyan állapítható ez meg alig 400 férőhelyes nézőtér és ingyenes belépők esetén, még ha telt ház volt is. Bár, ha arra gondolok, hogy az ételosztások is „hatalmas érdeklődés mellett” zajlanak… Sajnos.


67 lujza 2019-06-02 23:52:25 [Válasz erre: 62 Edmond Dantes 2019-06-02 14:39:56]

Egyetértek, én ugyanígy jártam! Sőt, A vágy villamosával is. De akkor nem lett volna elég programjuk  a Műhelyház kipróbálásához, ami nyilván fontos volt nekik.


66 nickname 2019-06-02 19:44:41 [Válasz erre: 65 nickname 2019-06-02 19:44:08]

Mondjuk Manont és Ory grófját láttam az eredeti helyszíneken - Pécs és Debrecen.


65 nickname 2019-06-02 19:44:08

Mi lesz a Primaverával? Úgy volt elmarad, de most fenn van június eleji időpontokkal, de jegye venni vagy kérni rá nem lehet.


64 Búbánat 2019-06-02 19:42:20 [Válasz erre: 63 IVA 2019-06-02 18:12:28]

Nem beszámoló volt, hanem híradás.  Többet nem szándékoztam írni.


63 IVA 2019-06-02 18:12:28 [Válasz erre: 61 Búbánat 2019-06-02 12:15:48]

Ez saját beszámoló?


62 Edmond Dantes 2019-06-02 14:39:56 [Válasz erre: 61 Búbánat 2019-06-02 12:15:48]

Vajon miert nem hoztak be az Edgart az Erkelbe? Probaltam, de mar hetek ota nem lehetett regisztralni ra = ket telthazas Muhelyhaz van annyi nezo mint szuk felhaz az Erkelben, amire -olvashattuk- volt szamos pelda, csak a Puccini-szeriaban is. Tenyleg nem kekeckedni akarok, csak kedvem tamadt (volna) megnezni es kibirtam volna anyagilag is jegyet venni ra. Mint ahogy, gondolom, masok is, nem szolva a kenyelmi-kozelsegi szempont elonyeirol.


61 Búbánat 2019-06-02 12:15:48

A közönség és a szakma hatalmas érdeklődése mellett zajlott le  tegnap este az Eiffel Műhelyház  Bánffy termében Puccini második operájának, az Edgar-nak a bemutató-előadása: a Magyar Állami Operaház új produkcióját láthattuk Tulassay Ádám rendezésében.

Közreműködött a Magyar Állami Operaház Énekkara (karigazgató: Csiki Gábor, Gyermekkara (karigazgató: Hajzer Nikolett) és Zenekara.

A karmester: Szennai Kálmán

A szereplők: Hector Lopez Mendoza (Edgar), Balga Gabriella (Tigrana), Fodor Beatrix (Fidelia), Haja Zsolt (Frank), Kovács István (Gualtiero)

A június 1-jei bemutatót még egy előadás követi, június 6-án.


60 Edmond Dantes 2019-05-08 13:37:26 [Válasz erre: 58 nickname 2019-05-08 12:05:31]

Ezért írtam így: " óhajt az Intézmény"...óhajt, aztán legfeljebb sóhajt egyet. Főleg ha 200, netán 100 jegy sem kel majd el teljes áron..


59 Myway 2019-05-08 12:29:41 [Válasz erre: 53 nickname 2019-05-06 20:22:10]

Egyetértek! Ha már.. a Poppeát én inkább az Erkelben vagy még inkább a Vígben nézném átdolgozás nélkül!


58 nickname 2019-05-08 12:05:31 [Válasz erre: 56 Edmond Dantes 2019-05-08 08:35:26]

És ez úgyis megvalósul majd, ha a 400 férőhelyből csak kb. 200 jegyet adnak majd el estéről estére?


57 nickname 2019-05-08 12:05:26 [Válasz erre: 56 Edmond Dantes 2019-05-08 08:35:26]

És ez úgyis megvalósul majd, ha a 400 férőhelyből csak kb. 200 jegyet adnak majd el estéről estére?


56 Edmond Dantes 2019-05-08 08:35:26 [Válasz erre: 55 nickname 2019-05-07 22:01:55]

Egyszerű a magyarázat: Bánffyban fogják be/kipótolni a harmad-félházas Erkel-színházi előadások kieső bevételét ld. ez alatti beírásom végét.


55 nickname 2019-05-07 22:01:55

Továbbra se értem, hogy a tisztelt vezetőség honnan veszi, hogy a Mathis, a festőre majd meg tudják tölteni 10 ezer forintos helyárakkal a Bánffy-termet? És akkor ezek szerint ezek ilyen egy szériás előadások lesznek, mert az átlag operalátogató nem fogja őket nézni, a turistáknak, meg a szakmának, meg a dazdagabb, erre vevő nézőknek meg nem hiszem, hogy el tudják majd adni több évadon át rá a jegyeket. Továbbá: most komolyan a Simona néni és a Cremonai hegedűs előadásaira is majd 9900 forintos jegyárakkal meg tudják töltenia  nézőteret, mikor Az arany meg az asszony és a Tóték ingyen se megy teltházakkal? Nem értem, ezt mire alapozzák. Tatjána nénémnek írt levelével Ókovács elmagyarázhatná ezt az én szintemen is, hát ha megértem. 


54 Edmond Dantes 2019-05-07 09:17:37

Az évek óta sikeres budapesti 100 éves házak rendezvénysorozat a múlt hét végén az idén 100 éves Bauhausnak szentelte programjait. Számos lakóház, közintézmény egyikeként az SzFE-hoz tartozó Ódry Színpad is megnyitotta kapuit, ahol az intézmény nyugalmazott főmérnőke tartott színvonalas előadást a Bauhausról majd körbevezetés-bejárás következett. Ennek során megtekintettük a nagytermet és a fölötte lévő szinten kialakított kistermet. Mindkettő falai, mennyezete  f e k e t e   borításúak és az ülések, egyebek is sőtét tónusúak. Kalauzunk elmagyarázta, hogy ez a színválasztás teljesen tudatos. Célja nem más mint az, hogy a nézők figyelme a sötét térben kifejezetten a színpadra, az ott zajló produkcióra összpontosuljon. Akkor és ott értettem meg, miért alakítanak "fekete doboz"-szerűre több hasonló színháztermet, kőztük legújabban a Műhelyház Bánffy-termét. A ravatalozó-fílinget csak a világos huzatú, amúgy alacsony támlájú, nem túl kényelmes ülések oldják kissé. A terem akusztikája kiváló -sajnos valami gépzaj is folyamatosan hallható-, a színpadra rálátás a meredek szintemelés jóvoltából ugyancsak. A "foyerba" azaz az egykori szerelőcsarnokba kényelmesen elférne sokkal több látogató is. A büfé és a mosdók remélhetőleg még csak átmenetiek. A parkolásról-közlekedésről már sok szó esett, a helyzet jelenleg olyan, amilyennek már többen megírták. Az utolsó 9-es buszt még éppen elértük (23h30 körül), a következő, 20 perc múlva már éjszakai járat lett volna. A valódi szezon valódi jegyárait megvárjuk-meglátjuk. A 10.000 Ft körüli tarifáról keringő hírek nem túl bíztatóak. Nem túl bíztatóak a nézőknek... és/de az Intézménynek és a szervezőknek sem. Aligha lehet arra számítani, hogy az ott műsorra tűzni kívánt régizene- és kortárs-kísérleti és más rétegprodukciókra kíváncsi kör tartósabban meg tudná vagy akarná fizetni ezt az árat. Mellesleg szólva közgazdaságilag is nehezen érthető és értelmezhető, miért óhajt az Intézmény a kőbányai Bánffy-teremben -gyors fejszámolásom alapján- nagyjából akkora bevételt kitermelni alkalmanként, amennyi egy nem ritkán harmad-félházas Erkel-színházi előadás bevétele?


53 nickname 2019-05-06 20:22:10 [Válasz erre: 46 IVA 2019-05-04 23:51:22]

"Az Eiffel Műhelyházban Monteverdi utolsó színpadi műve, a Poppea megkoronázása nyitja meg az opera - bemutatók sorát, melyet Bella Máténak az Opera felkérésére készült, újrahangszerelt, kortárs zenei elemekkel dúsított átiratában láthatna."

Ezt olvashatjuk a közelgő Monteverdi bemutatóról a műsorkalendáriumban és a honlapon ott szerepel a Poppea zeneszerzőjelént Bella Máté neve is. Engem ez a kortárs elemekkel dúsított barokk opera nem érdekel. A Házyval játszott verzió se volt historikus, de igyekezett valamit mégis visszaadni a barokkból és nem akart szerintem kortárs zenei elemekkel dúsítani. 


52 Klára 2019-05-06 12:37:09 [Válasz erre: 51 IVA 2019-05-06 02:16:39]

Több külföldi operaházban tradicionálisan létezil az "állóhely", mint olyan, byilvéb nem véletlenül. A kispénzű emberek is lehetnek operabarátok. Az, hogy az Operaházban ki lehet-e alakítani, más kérdés. A páholyok második sorának állóhellyé minősítése szerintem számos problémát felvet, aminek taglalása túlmegy azan fórum keretein. Pl. milyen helyárat kellene fizetni? Mi történik, ha az első sor történetesen üres, és a hátsó sorban ülő előbbre költözik? Ahogyan a drágább ülőhelyekre is előresurrannak sokan a kedzet után, stb.


51 IVA 2019-05-06 02:16:39 [Válasz erre: 49 Myway 2019-05-05 09:45:21]

OFF: Egyetértek az aggályoddal, de attól tartok, hogy a problémát „előkelően” fogják megoldani. Szerintem ritkábbak lesznek a széksorok és szélesebbek az ülőhelyek: vagyis könnyebb lesz a mozgás, a közlekedés és kevesebb a néző. Láttam fényképeket olyan, patinás külföldi színházak nézőteréről, ahol a földszinten inkább fotelok sorakoznak, mint székek. Nem szeretném, ha ez így lenne, mert akkor magyarul beszélő néző már egyáltalán nem lesz a Magyar Állami Operaházban.
Arra is kíváncsi vagyok, hol alakítják ki a beharangozott állóhelyeket. Szerintem a pesti Operaház nem alkalmas erre, nincs is rá közönségigény, és nem is hiányzik, hogy más operaházak idejét múlt rendszerét majmolják. Azzal viszont egyetértenék, hogy a páholyok első sor mögötti részét nyilvánítsák állóhelyeknek, hiszen valójában azok is.


50 IVA 2019-05-06 02:11:24 [Válasz erre: 48 Klára 2019-05-05 09:21:46]

Úgy gondolom, mire a Műhelycsarnok fizetős lesz, őrzött parkolót is kapnak az autósok.
A 28-as villamos kellemetlensége, hogy 22 óta után már csak 20–30 percenként mennek a járatok a Népszínház utca (jelenleg a Keleti pályaudvar) felé, és nincs a megállóban fedett, védett, kivilágított váró.
OFF: Szerintem nincs már olyan környék Budapesten, ahol vonzó lenne sétálni éjszaka, akár színház utáni levegőzés, testmozgás céljából. Tulajdonképpen az 1973-as olajválság óta egyre barátságtalanabb a város. Addig hajnalig lehetett nézegetni a fényes kirakatokat. (Ja, üzletek, áruházak is voltak.) De a nyugati fővárosok hangulata sem a régi már. Az esti, éjszakai séták kedvtelése: történelem.


49 Myway 2019-05-05 09:45:21 [Válasz erre: 47 IVA 2019-05-05 04:20:02]

Részemről teljesen elhibázottnak tartom az Opera nézőterének "új" kiosztását. A páholysor alatti út akkor lenne elfogadhatóbb, ha a nézőtérről pl a zenekari árok vonalában lenne egy-egy oldal kijárat (más hasonló elrendezésű színházakban ez majdnem követelmény tűzrendészeti szempontok miatt is), de csak rá kell nézni az operettszínház förtelmes kagyló nézőterére, ahonnan a sor közepéről (kb. a 25. székről) kijutni szinte lehetetlenség. Lemérte valaki, hogy még a tágasabb Erkelből is szünetben mennyi idő alatt juthat ki a néző az előtérbe??? Nos szuper lesz az Opera! Egyébként sem kéne Zobokinak mindent (színeket, diszítéseket) visszaállítani az eredeti állapotra!!! De akkor már tessék a nézőtéri nagybüfé közepét is eltakarítani! És még sok mindenről lehetne szó...


48 Klára 2019-05-05 09:21:46 [Válasz erre: 44 IVA 2019-05-04 22:23:35]

Evvel  a megközelíthetőséggel? A "Trendi sőt mondén"  réteg kocsival jár, és parkolni szeret, gyalog max a parkolótól a bejáratig és vissza, aki pedig ún. tömegközlekedéssel, az is normális, emberi körülményekre számít! És a Népliget vagy a Könyves Kálmán krt vidéke nappal sem a a békebeli, hát még éjféltájban, mikor már sem metro (ami jelenleg egyébként sem), sem buszközlekedés nincs! Nem véletlenül voltak annak idején az Erkel Színháznál minden este űn. színházi buszok, pedig onnan csak egy sarok a Rákóczi úton a körútig.


47 IVA 2019-05-05 04:20:02

Túl azon, hogy a Bánffy terem nézőterét kényelmetlennek találtam és nem is tetszik (azt persze nem tudni, hogy „végleg” és minden előadáshoz ilyen marad-e), egy érdekes ellentmondásb ütköztem.
Az Operaház épületének fejújításáról szólva azt nyilatkozták (talán maga Ókovács Szilveszter, vagy ő is), hogy a földszinti nézőteret azért érdemes átrendezni a két járás megszüntetésével (illetve áthelyezésével a páholysorok tövéb), mert eddig a nézőtér közepének számító, legértékesebb helyeket foglalták el. Ez teljesen érthető, egyet is értek vele.
Ugyanakkor a Bánffy terem nézőterét úgy alakították ki, hogy a legfrekventáltabb járás, mint afféle sétány, az első zsöllyesor előtt húzódik, ami kb. 3 széksor helyét foglalja el a nézőtér és a zenekari árok között. Vagyis amelyek a legértékesebb helyek lennének. Ezáltal minden sor 3 sornyival messzebb esik a színpadtól, mint ahogy eshetne, ahogy más színházban megszoktuk. Mögötte a nézőtéri tábla a kereszt- és hosszirányú tagolatlanságtól is nyomasztó, Isten ne adja, hogy valakinek ki kelljen kecmeregnie onnan előadás közben.


46 IVA 2019-05-04 23:51:22 [Válasz erre: 45 nickname 2019-05-04 22:41:13]

Valójában csak a Poppea megkoronázásának nem tudtam volna ellnállni. De ha a modernizált hangszerelés mellett kiderül, hogy Néró, Seneca, Poppea napjaink hősei, boldogan lemondok róla.


45 nickname 2019-05-04 22:41:13 [Válasz erre: 44 IVA 2019-05-04 22:23:35]

Köszönöm, ez elkerülte a figyelmemet. Néha beáldozok 10-15 ezer forintokat egy-egy nagyon látni vágyott előadásra, de mivel ez rendszeresen nem tudom megtenni, akkor nem leszek gyakori vendég a Bánffy-teremben. Sőt: elképzelhető, hogy a következő évadban mindössze egy Gyöngyhalászokon fogok ott járni. Még megnéztem volna a Poppeát - egészen addig, amíg nem szembesültem vele, hogy nem egy historikus és nem is a Házy Erzsébetékkel bemutatott verzió fog menni, hanem valami modernizált hangszerelés, ami annyira nem vonz első hallásra. 


44 IVA 2019-05-04 22:23:35 [Válasz erre: 42 nickname 2019-05-04 21:17:21]

Az eddigi sajtóhír és operaházi közlés szerint a következő évadban a Bánffy-terembe egységesen 9900 forint lesz egy belépőjegy ára. Azt még nem tudjuk, hogy egyes előadások (pl. a Szentpétervári Kamaraopera vendégjátéka) felemelt helyárakkal megy-e.
Az sem derült ki még számomra, miért kezdi ott az előadásokat 20:00 órakor – egy olyan operaház, amely az Operában és az Erkelben még olyan darabokat is 18:00 órakor kezd, amelyeket korábban sohasem. A késői kezdés és a magas helyár arra enged következtetni, hogy trendi, sőt mondén helynek szánják az Eiffel Csarnokot, olyan rétegre számítva, amelyik nem munkából, illetve nem a saját munkájából él.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.