vissza a cimoldalra
2019-11-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11450)
A csapos közbeszól (95)

A Magyar Zenekarok helyzetéről (84)
Társművészetek (1450)
Kimernya? (3297)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3509)
Élő közvetítések (8247)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2358)
Meg kell újítani az ének-zene oktatást! (137)
Erkel Színház (10374)
Pantheon (2446)
Kiss B. Atilla (202)
Operett, mint színpadi műfaj (4148)
High Fidelity - beállt a jégkorszak? (546)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1805)
Franz Schmidt (3456)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4458)
Legyen a zene mindenkie! - avagy mit tehetnenk a mai magyar enekoktatasert (62)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

29   Edmond Dantes • előzmény28 2019-04-24 19:31:09

Úgy gondolom, a maga idején Wieland Wagner újítása felért egy mai ún. "eszement rendezéssel", csak éppen ő egy darab "eszement rendezés" helyett a teljes (Wagner-) műfajt forradalmasította, szakértők szerint máig hatóan. És ami 60-65 éve talán (talán!) eszement volt, az mára, sőt már évtizedekkel ezelőtt kánon lett és a mai rendezők talán (talán!) a kánont fejlesztenék tovább vagy legalábbis ahhoz képest akarnak újat mondani-nyújtani Wagneren innen s túl. Nem pártoskodom sem ellenük sem mellettük, csak megérteni próbálom a törekvést -ami adott esetben, megengedem, nem több puszta magamutogatásnál, öncélú hivalkodásnál- és/de az ember megpróbálja egyenként elbírálni az egyes új produkciókat és nem egyetemlegesen és elvágólag pálcát törni az összes "eszement" fölött.

A Faust nem kedvencem, de X évenként azért szívesen megnézem és ez az orosz produkció akár jó is lehet. Lejjebb már kérdeztem, mekkora az Eiffel-színpad, mert ha nem túl nagy, akkor túl nagy kórus sem lehet és a balettet is sajnálnám, ha kimaradna. Márpedig ők egy kamaraopera, a Faust meg nem az.

28   Hangyász • előzmény27 2019-04-24 17:48:15

Wieland Wagner nem elmegyógyintézetbe helyezte át a Ring/Trisztán/Parsifal stb. cselekményét. Ennyi. A Faust nem érdekel, sem az értelmiségi rizsával körített magyarázkodás, sem a zene. (Avagy mindenki saját vérmérsékletének/ízlésének függvényében érdeklődik az egyes operák iránt IS. Nálam EZ A Faust simán belefér az engemet teljesen hidegen hagyó dalművek sorába.)

27   Edmond Dantes • előzmény26 2019-04-24 13:42:56

Wieland Wagner modernnek számított az ötvenes években? Mert fenekestül felforgatta éppen hazai pályán az operarendezést, a komplett Wagner- kánont...csaknem 70 évvel ezelőtt. És a világ azóta sem állt meg, a Wagneren túli világ sem. Ember is járt közben a Holdon :-)

PS Hogy ne csak "off" legyek ebben a topikban: már most érdemes belenézni a szentpéterváriak Faust-produkciójába, amit itteni hírek szerint a Műhelyházban játszanak majd. Érdekelne mikor, mert érdekel a produkció. Modern rendezésekre érzékeny idegzetűek óvatosan nézzenek bele :-)

26   Hangyász • előzmény21 2019-04-24 12:27:45

Van, mivel kb. az elmúlt pár évtized prózai és zenés színházi rendezései állították a talpáról a feje tetejére az eredeti kort/helyszínt/a szereplők funkcióját és társadalmi helyzetét/ az egész mondanivalóját.

21   Edmond Dantes • előzmény19 2019-04-23 16:13:15

Van olyan, hogy "modern rendezés"? Szerintem olyan van, hogy "jó" rendezés meg "rossz" rendezés. Onnantól fogva -sőt már odáig- pedig ízlés dolga, kinek mi jön be. Ez így -remélem- a lehető legsemlegesebb vélemény :-)

19   Hangyász • előzmény15 2019-04-23 13:04:36

Aki szereti a modern "rendezéseket", annak ott a helye. (Jómagam torkig vagyok velük.)

15   Edmond Dantes • előzmény11 2019-04-22 20:13:13

Az Erkelt az elmúlt évadokban az ide beírók tanúsága szerint sok minden réteg- és nem-rétegdarabra nem lehetett nemhogy megtölteni, de még ki- és bevattázni sem. Olyankor a PR- és közönségszervezési hiányosságokat rótták fel az érdektelenség okaként. Jobb lehet egy teltházas Műhelyház mint egy kongó-bongó Erkel. Más kérdés, hogy közlekedési-ismeretlenségi okból hányan nem mennek-járnak majd ki Köbányára, akik esetleg elmennének az Erkelbe. A Faust viszont máris érdekel.

11   alef • előzmény8 2019-04-22 13:44:20

Én igazán azt nem értem, hogy miért "száműzték" a Gyöngyhalászokat a négyszáz fős Műhelyházba? Ez egyáltalán nem "rétegdarab" - a Bánffy termet elvileg ugye ilyenekre szánták -, abszolút operasláger is akad benne. Egészen bizonyos vagyok benne, hogy egy előadásra az Erkelt is különösebb erőlködés, hírverés nélkül meg lehetne tölteni vele... Így most nagyon figyelni kell, hogy mikor indul meg a jegyértékesítés a darabra :-(

8   nickname • előzmény1 2019-04-20 23:45:11

A MÁO honlapjának jelenlegi állása szerint az a Faust mégsem lesz felétlenül koncertszerű: The St. Petersburg Chamber Opera vendég előadása, ahogy a Gyöngyhalászok is. Számomra a jövő évad nagy eseménye lesz, hogy végre, több mint, 120 év után, ismét felcsendülnek majd Bizet eme remekének dallamai fővárosunkban. 

1   IVA 2019-04-15 02:38:32

Pagliacci fórumozótárs jegyezte be a Mi újság a Magyar Állami Operaházban?-topicba:

Úgy tudom, az új játszóhelyen jelenleg – mivel a terület jelentős része még építési terület – nincs parkolási lehetőség az előadásra érkezőknek. Később, az új évadban(?) elvileg lesz.

Hozzáteszem: nem értem, miért kezdenek a Műhelycsarnokban minden előadást 20:00 órakor. Nemcsak a rövidebbnek ígérkező opera- és balettműsorokat idén tavasszal, hanem a következő évadra jelzett hosszabb műveket is. (A Faust koncertszerű előadását is csak 19:00 órai kezdéssel tervezik.) Ráadásul jelenleg a 28-as villamos vonalát szakaszonként felújítják, most éppen a Népszínház utca és a Kőbányai út eleje között közlekedik villamospótló busz, amelyről át kell szállogatni a rövidített szakaszon járó szerelvényre.
Azt sem gondolom, hogy kellemes valamelyik kőbányai mellékutcában keresgélni parkolóhelyet, illetve oda botorkálni az előadások után.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Erkel Színház

GERSHWIN: Porgy és Bess

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Mahan Esfahani (csembaló)
"Halk húrok"
TALLIS: Felix namque
BERIO: Rounds
RAMEAU: Les tendres plaintes
RAMEAU: Le lardon – La boiteuse
RAMEAU: L'entretien des Muses
RAMEAU: Les cyclopes
COWELL: Set of Four
SRNKA: Triggering
J.S. BACH: 3. (a-moll) partita, BWV 827
21: "Kóda" - kötetlen beszélgetés az előadókkal
A mai nap
történt:
1805 • A Fidelio bemutatója (Bécs)
született:
1937 • René Kollo, énekes
1948 • Barbara Hendricks, énekes
elhunyt:
1894 • Anton Rubinstein, zeneszerző, zongorista (sz. 1829)
1950 • Francesco Cilea, zeneszerző (sz. 1866)