vissza a cimoldalra
2019-02-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4234)
Társművészetek (1290)
Haladjunk tovább... (225)
Kedvenc előadók (2833)
Momus társalgó (6353)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61447)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2285)
Kedvenc felvételek (150)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11312)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (9686)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4439)
modern eszement rendezesek (252)
Élő közvetítések (7728)
Gaetano Donizetti (956)
Palcsó Sándor (238)
Jonas Kaufmann (2362)
Franz Schmidt (3278)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1592)
Luciano Pavarotti (81)
Balett-, és Táncművészet (5613)
Pantheon (2310)
Lisztről emelkedetten (941)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3139)
Opernglas, avagy operai távcső... (20187)
Kolonits Klára (1085)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

3199   smaragd • előzmény3037 2018-10-19 23:34:31

 

A Wiener Symphoniker meglepetés-videója Manfred Honeck karmester születésnapjára - itt!

További sok sikert kívánok én is ez alkalomból a mélyen tisztelt Maestronak!

 

05., 06. Dezember 2018, Musikverein Wien

19:30 Wiener Symphoniker 

Manfred Honeck

Interpreten

Wiener Symphoniker

Manfred Honeck  Dirigent

Rudolf Buchbinder Klavier

 
3037   smaragd • előzmény3023 2018-01-30 19:34:56

 

Grammy für Manfred Honeck

 

Bei der 60. Verleihung der Grammys in New York konnte auch ein Vorarlberger einen Preis abräumen: Manfred Honeck erhielt mit dem Pittsburgh Symphony Orchestra einen der begehrten Preise in der Kategorie „Beste Orchesterperformance“.

Ausgezeichnet wurde der Musikdirektor des Pittsburgh Symphony Orchestra für die 5. Sinfonie von Dmitri Schostakowitsch sowie das Adagio von Samuel Barber. Das gleichnamige Album erhielt außerdem eine Auszeichnung als „best engineered album“ - der Preis hierfür ging an den Tontechniker Mark Donahue.

Manfred Honeck war erst vor kurzem im Rahmen der International Classical Music Awards (ICMA) zum „Artist of the Year“ ernannt worden - mehr dazu in Internationale Auszeichnung für Manfred Honeck.

Weitere Preisträger des begehrten Musikpreises sind unter anderen der R&B- Sänger Bruno Mars, der Rapper Kendrick Lamar sowie die deutschen Elektro-Veteranen Kraftwerk.

Musikalische Ausbildung in Wien

Honeck stammt aus Nenzing, aus einer Familie mit neun Kindern. Nachdem seine Mutter früh verstarb, zog sein Vater mit seinen Kinder nach Wien. Honeck studierte dort an der Hochschule für Musik, war Mitglied der Wiener Philharmoniker und des Wiener Staatsopernorchesters. Als Gastdirigent stand er am Pult aller führenden internationalen Orchester - mehr dazu in „Ansichten“ mit Manfred Honeck.

Honeck wurde von mehreren US-amerikanischen Universitäten zum Ehrendoktor ernannt. Im Auftrag des österreichischen Bundespräsidenten wurde er 2016 mit dem Berufstitel „Professor“ ausgezeichnet.

A teljes cikk és interjú Manfred Honeckkel, itt

 

3023   smaragd • előzmény831 2018-01-20 08:21:03

 

MANFRED HONECK

(vorarlberg.orf.at)

Internationale Auszeichnung für  Manfred Honeck, Vorarlberger Musikdirektor des Pittsburgh Symphony Orchestra, wird 2018 im Rahmen der International Classical Music Awards (ICMA) als „Artist of the Year“ ausgezeichnet.

831   Radegundis 2015-10-22 00:21:08
Nem tudom, sikerült-e a tegnapi estéröl a "negyedik dimenzióból" - mondhatnám Schmidt parallel Univerzumából, ahol a tér görbülete következtében a rokonlelkek apercipiáló mechanizmusa a való világ távolságát meghazudtolja és egész közel kerülnek egymáshoz - számotokra a hangverseny által kiváltott érzésorgiából legalább egy borsnyit hazaküldenem... Kedves smaragd, amikor Téged említettek, mármint a "az Úr smaragd-(pompájú) trónját", akkor még egy idézöjelet is küldtem ehhez. Remélem az is megérkezett.

Micsoda kiváltság, az amúgyis ritka zenei táplálék után Schmidt útján hazabóklászni Perchtoldsdorfba megküzdve azzal a felemelö teherrel (ez itt nem képzavar!), amellyel Schmidt utunkra bocsát Johannes zárszavaival. A mü helyenként mindig az élö valóságot idézi: valóban csak ezen az úton és áron gyözhet az EMBER, a JÒ, a MEGÉRTÉS? - ezt itt a kereszténység kifejezésével aposztrofáljuk. Az Apokaliszis párhuzamai ebben a mai való élettel nem igaziak, de a gondolkodó embernek mégis alliterálnak. Nem csak nekem. Véletlenül a világ egyik leghíresebb atomfizikusa, Zeilinger professzor ült elöttünk: az ötödik harsona megszólalása után a Heuschrecken (ohne Zahl...) említésére ö is felkapta a fejét és jelentöségteljesen nézett fel. Talán ugyanarra gondolt, mint én, a mai megállíthatatlan sáskajárásra... Ó hogy kívánnám, hogy kis - és nagy nemzetek felelös (?) vezetöinek nyitott szemmel és füllel az oratóriumot végig kelljen élvezniük - bár legtöbben talán inkább szenvednének - és utána népüknek be kellene számolniuk arról, hogy mit értettek meg belöle...

Csak ritkán van lehetöség a "Buch"-ot ilyen fantasztikus körülmények között meghallgatni, azok között a falak között, ahol a "Widmungsträger" lakozik, söt a fennállásának 125 évfordulójára keletkezett a mü. Ösbemutatója ugyanazzal a zenekarral és kórussal, természetesen az aktorok most mások. És tudni, hogy két fallal arrébb ott vannak az eredeti manuszkriptek, Biba prof tüzbiztos polcain - Franz Schmidt itt van ma is otthon! Kabasta helyett persze azért az ugyanígy "öshonos" Manfred Honeck, Schütz helyett a mi Kovács Róbertünk.

És amikor megszólal a "Gnade sei mit Euch...", akkor kiderül, hogy semmilyen DDD, Quadro közelébe sem jöhet annak az akusztikus élménynek, ami a MV Grosse Saal-jában érzékelhetö... Ennek jelentös része Honeck érdeme. Horst Stein elöadásáról egy gyönyörü (post)romantikus összkép maradt meg bennem. Tegnap viszont minden részlet, a legapróbb is hallható volt, a sivatagi bogarak cirpelése is megszólalt. A hatodik pecsét feltörésénél - Schmidt betegsége folytán is - keletkezett egy cesura, egy "nyugvó- vagy választópont" jobban mondva Schmidt ezt a Buch-hoz kézírással írt útmutatójában mint szándék interpretálja (az én fogalmaim szerint ez pont az aranymetszés szerint osztja a müvet). Az így elöállott elsö részben Honeck talán a szokásosnál lassabban, de nem vontatottan vezette a zenei szálat, elsösorban a trónteremben. Az ezután megszólaló orgonaszóló hirdeti meg a pecsétek feltörését. Schmidt a zenekarra "csak" a történésnek a zenei kommentálását és aláfestését bízza, az elö- és közjátékot - a zenei anyagot - zseniálisan egyedül a (házi)orgona játssza. Tehát nem a nagy hangversenytermi orgona! - Az ezután következö szekvencia - a Megváltó a fehér lovon a hasztalan figyelmeztetésével még "magasztosan" de már egy kissé vésztjóslóan hangzott - nagyon pontos zenélés, csodás kórus- és zenekari összhang, minden részletében "megfejtett" és ezt a koncepciót hüen követö dirigát. Az ezt követö három pecsét lovasainak egyre fokozódó agresszivitása számomra is meglepö, eddig nem hallható mellékdallamokat, sikolyokat, kardcsapásokat bontott ki Schmidt partitúrájából, ezt ott a MV-ben érzékelni maga volt a csoda. A földrengés fúgája, kaotikus jajveszékelése ebben a precíz együttmuzsikálásban talán ilyen zenei minöségben még nem hangzott el - bár számomra itt voltak - érthetöen - az elsö szétcsúszások érzékelhetök - de lehet, hogy csak a hallgató meggyötört lelke reagált így.

Ebben a térben a pozaunok megszólalása - mindegyik egy kissé másképp! - a figyelmeztetés, itt nem olyan zenei értéke van - pontosabban másképpen - mint Verdi Requiemében. Itt már - igaz, nem itt kezdödik - a XX. század zenéje szól és ez ebben az elöadásben ez a tény nem is lett leplezve!

A hatodik és hetedik pecsét közötti (Ceasur!) gyönyörü - mennyei - orgonaszó után érezni lehetett a helyzet komolyságát jelzö "csendet", a türelem lejártát, az égiek verdiktjét - ezt Honeck mesterien oldotta meg.

Nekem különösen tetszett Kovács (szerintem) Schmidt elképzeléséhez méltó játéka. Minden túlzástól mentesen látta el a feladatát. A záró orkánszerü tapsban nagy ünneplésben volt része mindenkinek - kivéve öt, pedig ö is szólistaként szerepel nemcsak a müsorfüzetben, a castingben, hanem Schmidt "szereposztásában" is. Végül, amikor már vagy tizedszer tapsolta ki a gárdát a közönség, Honecknek "eszébe jutott", hogy ott van még egy szólista, aki szerényen ül hangszerénél a zenekar bal oldalán, a hegedüsök utolsó pultja mögött. Amikor - talán kissé elnézést kéröen is - intett neki, akkor nagy megkönnyebbülésemre - és meghatódottságomra - kitört az ováció - szóval a közönség igazán észrevette és értékelte is a közremüködését!

Az elöadás szünet nélkül zajlott - ez fárasztó is volt zenészeknek, közönségnek egyaránt, de a folyamatosság nagyon sokat használt a münek. Az énekesek profi szinvonalat képviseltek, de nem tudnék kiemelni senkit. Söt, Johannes az elsö harmadban számomra túl lírai tenor volt, még az elsö angyal is határozottabban, reálisabban hangzott, min ö. Igaz, hogy pont az ö számára pokolian megterhelö és nehéz második részt az adottságaihoz képest már mintaszerüen énekelte. Ez egy nagyon fontos pont, az oratórium kulcsa éppen Johannes tenorja, ezért is kedvelem legjobban a Horst Stein féle felvételt, mert Büchner jobb Johannes, mint a pl. a talán kicsit jobb Welser-Möst dirigátban Stig Andersen.

Nagy élmény volt, köszönöm, hogy szorítottatok otthon az elöadásnak, így az én élményem is nagyobb lehetett.
Mindannyiotoknak jó éjt kívánok!
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Razvaljajeva Anasztázia (hárfa)
Ittzés Gergely (fuvola), Tornyai Péter (brácsa)
"Razvaljajeva Anasztázia hárfa DLA zárókoncertje"
TAKEMITSU: And then I knew 'twas wind
FAURÉ: Desz-dúr impromptu, op. 86
HEINZ HOLLIGER: Sequenzen über Johannes I, 32
HINDEMITH: Hárfaszonáta
DONATONI: Small II
BERIO: Sequenza II
MAROS: Hárfaszvit
TIHANYI LÁSZLÓ: Linos
DEBUSSY: Szonáta fuvolára, brácsára és hárfára

17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:30 : Budapest
MOM Kulturális Központ

Bogányi Gergely (zongora), Kállai Vonósnégyes
Isabelle Oehmichen (zongora), Massimo Mercelli (fuvola)
Műsorvezető: Bősze Ádám
"Cziffra Fesztivál - Nyitókoncert"
SCHUBERT: Gesz-dúr impromptu, op. 90, No. 3.
LISZT: A Villa d’Este szökőkútjai
CHOPIN: Fisz-dúr noktürn, op. 15/2
MAGIN: Triptyque Polonais (Oehmichen)
MOZART: D-dúr fuvolanégyes K 285 (Mercelli, Kállai Vonósnégyes)
SCHUMANN: Esz-dúr zongoraötös, op. 44 (Bogányi, Kállai Vonósnégyes)

19:30 : Budapest
Nádor Terem

Budapest Fúvósötös:
Duleba Lívia (fuvola), Kiss Katalin (oboa), Szűcs Péter (klarinét), Farkas Tamás (kürt), Mohai Bálint (fagott)
SZERVÁNSZKY ENDRE: I. fúvósötös
TÓTH ARMAND: Négy attikai emlék
LÁNG ISTVÁN: I. Fúvósötös
TÓTH ARMAND: Divertimento
TÓTH ARMAND: Duo per fiati
TÓTH ARMAND: Aino utolsó utazása
ORBÁN GYÖGY: Fúvósötös

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Budapesti Fesztiválzenekar
Cantemus Vegyeskar (karigazgató: Szabó Soma)
Vezényel: Fischer Iván
STRAVINSKY: Négy norvég kép
STRAVINSKY: Scherzo à la russe
STRAVINSKY: Tangó
STRAVINSKY: Zsoltárszimfónia
STRAVINSKY: Tavaszi áldozat
17:00 : Debrecen
Libri Könyvesbolt (Fórum Bevásárlóközpont, I. emelet)

Café Kodály Kovács Zoltán zeneszerzővel, Szabóki Tünde és Nyári Zoltán énekművészekkel

19:00 : Tatabánya
A Vértes Agórája

Operát az Operából! - Belföldi turné
PUCCINI: Bohémélet
Koncertszerű előadás
A mai nap
elhunyt:
1987 • Dmitrij Boriszovics Kabalevszkij, zeneszerző (sz. 1904)