vissza a cimoldalra
2020-07-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11538)
A csapos közbeszól (95)

Kimernya? (3708)
A MET felvételei (723)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3975)
Operett, mint színpadi műfaj (4384)
Franz Schmidt (3641)
Gioacchino Rossini (1034)
Régizene (3428)
Élő közvetítések (8501)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4864)
Lehár Ferenc (715)
Pantheon (2695)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1979)
Opernglas, avagy operai távcső... (20522)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1433)
Sass Sylvia (478)
Antonin Dvorak (199)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

26   Búbánat • előzmény24 2014-10-18 12:07:05
nem tudtak
24   Búbánat • előzmény23 2014-10-18 11:53:31
Csatlakozva nézetedhez, eszembe jutott: anno, az Honvéd Együttesből indult Ilosfalvy Róbert, Palcsó Sándor, Réti József, Seregi László, Gregor József pályája. Felmerülhet a kérdés: a hetvenes évek óta (akkor Gulyás Dénes is „honvédos” volt), miért nem tudott az együttesből ilyen kaliberű énekes egyéniségek kikerülni, és az Operába szerződni, hogy később onnan is kiemelkedve szép pályát fussanak be ugyanúgy, mint az említett operaénekeseink.
Olvasom, hogy a Honvéd Férfikar élére 2010-ben érkezett Strausz Kálmán, aki karigazgatóként „új lendületet” adott a kórusnak. Nem régóta már az Opera Énekkarát irányítja. Nem tudjuk, volt-e, vagy van-e kiszemeltje abból a férfikarból, akit érdemesnek tartana „beprotezsálni” akár az Operába is.
23   telramund 2014-10-18 11:16:54
Örök téma az énekkari művészek és a magánénekesek viszonya.Lentebb olvastam egy kissé furcsa,bár többször hallott és olvasott hozzászólást.Véleményem az:habitus kérdése az egész.Nem hiszem, hogy pl egy M Zsuzsa megelégedett és boldog lett volna a szóló karrier nélkül.Mindenkiben(énekkar) benne van a szólistává válás reménye.Nem hiába a magánénekesi meghallgatáson nagyrészt(legalább is régen) énekkarban dolgozók jelentkeztek.Álszerénység állítani,hogy senkiben nincs meg a karrier vágya.Ez minden pályán így van.A külföldi karrier álma szintén.Aztán lehet magyarázni,hogy jó nekem itthon.
Hát azért nem mindegy,hogy Győrben vagy Covent Gardenben énekelek.Aztán egy világsztár is meg tudja szervezni az életét ld: Marton Éva .
Szóval eme beírás inkább magyarázó és ,amit ennyire és állandóan magyarázni kell,abban rejlik némi igazság.
Egyébként csak úgy megjegyzem,hogy a mai magánénekesi gárda nagy része 3o- 4o éve egy Tóth Aladár vagy Nádasdy,de talán még Lukács Miklós idején sem kapott volna szólista feladatot.
Megjegyzem manapság az Operaház énekkara valóban fantasztikus.(Ez sem volt mindig így) De most ez van és ennek örülni kell.
De megszólalni sokadmagammal vagy kiállni egy 3 órás operában főszerepet énekelni,azért az nem egy és ugyanaz.És nem egyszer hallottam nyilatkozni karművésznőt,hogy ezt kirázná az ujjából.Aztán hallva az énekórán szólóban,hát mit is mondjak.Persze ez kivételes eset volt!!
Műsorajánló
Mai ajánlat:
21:00 : Budapest
MÜPA Autósmozi

Baráth Emőke, Fodor Beatrix, Fodor Gabriella, Sáfár Orsolya, Szemere Zita, Balga Gabriella, Horváth István, Haja Zsolt, Szegedi Csaba, Bretz Gábor, Kálmán Péter, Szvétek László - ének
Magyar Állami Operaház Zenekara
vez. Madaras Gergely
Rossini: A sevillai borbély - nyitány
Rossini: A sevillai borbély - „Ecco ridente in cielo” (Almaviva kavatinája, I. felvonás)
Rossini: A sevillai borbély - „Largo al factotum” (Figaro belépője, I. felvonás)
Rossini: A sevillai borbély - „Se il mio nome saper voi bramate” (Almaviva szerenádja, I. felvonás)
Rossini: A sevillai borbély - „Una voce poco fa” (Rosina kavatinája, I. felvonás)
Rossini: A sevillai borbély - „La calunnia è un venticello” (Don Basilio rágalomáriája, I. felvonás)
Rossini: A sevillai borbély - „A un dottor della mia sorte” (Bartolo áriája, I. felvonás)
Rossini: A sevillai borbély - „Ah! Qual colpo inaspettato” (Almaviva, Figaro és Rosina tercettje, II. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Cinque… dieci… venti” (Figaro és Susanna kettőse, I. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Se vuol ballare, signor Contino” (Figaro cavatinája, I. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Non so più cosa son, cosa faccio” (Cherubino áriája, I. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Non più andrai” (Figaro C-dúr áriája, I. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Porgi amor” (A grófné kavatinája, II. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Voi che sapete” (Cherubino áriája, II. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Un moto di gioia” (Susanna ariettája, II. felvonás), K. 579
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Crudel perchè finora” (Almaviva és Susanna kettőse, III. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Hai già vinta la causa” (Almaviva áriája, III. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Dove sono i bei momenti” (A grófné áriája, III. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - Sull'aria! Che soave zeffiretto (A grófné és Susanna levélkettőse, III. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - „Deh vieni, non tardar” (Susanna rózsaáriája, IV. felvonás)
Mozart: Figaro házassága, K. 492 - II. felvonás finálé
A mai nap
elhunyt:
1930 • Auer Lipót, hegedűs, tanár, karmester (sz. 1845)