vissza a cimoldalra
2019-11-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11450)
A csapos közbeszól (95)

Társművészetek (1446)
Kimernya? (3297)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3509)
Élő közvetítések (8247)
A Magyar Zenekarok helyzetéről (82)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2358)
Meg kell újítani az ének-zene oktatást! (137)
Erkel Színház (10374)
Pantheon (2446)
Kiss B. Atilla (202)
Operett, mint színpadi műfaj (4148)
High Fidelity - beállt a jégkorszak? (546)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1805)
Franz Schmidt (3456)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4458)
Legyen a zene mindenkie! - avagy mit tehetnenk a mai magyar enekoktatasert (62)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

26   Búbánat • előzmény24 2014-10-18 12:07:05
nem tudtak
24   Búbánat • előzmény23 2014-10-18 11:53:31
Csatlakozva nézetedhez, eszembe jutott: anno, az Honvéd Együttesből indult Ilosfalvy Róbert, Palcsó Sándor, Réti József, Seregi László, Gregor József pályája. Felmerülhet a kérdés: a hetvenes évek óta (akkor Gulyás Dénes is „honvédos” volt), miért nem tudott az együttesből ilyen kaliberű énekes egyéniségek kikerülni, és az Operába szerződni, hogy később onnan is kiemelkedve szép pályát fussanak be ugyanúgy, mint az említett operaénekeseink.
Olvasom, hogy a Honvéd Férfikar élére 2010-ben érkezett Strausz Kálmán, aki karigazgatóként „új lendületet” adott a kórusnak. Nem régóta már az Opera Énekkarát irányítja. Nem tudjuk, volt-e, vagy van-e kiszemeltje abból a férfikarból, akit érdemesnek tartana „beprotezsálni” akár az Operába is.
23   telramund 2014-10-18 11:16:54
Örök téma az énekkari művészek és a magánénekesek viszonya.Lentebb olvastam egy kissé furcsa,bár többször hallott és olvasott hozzászólást.Véleményem az:habitus kérdése az egész.Nem hiszem, hogy pl egy M Zsuzsa megelégedett és boldog lett volna a szóló karrier nélkül.Mindenkiben(énekkar) benne van a szólistává válás reménye.Nem hiába a magánénekesi meghallgatáson nagyrészt(legalább is régen) énekkarban dolgozók jelentkeztek.Álszerénység állítani,hogy senkiben nincs meg a karrier vágya.Ez minden pályán így van.A külföldi karrier álma szintén.Aztán lehet magyarázni,hogy jó nekem itthon.
Hát azért nem mindegy,hogy Győrben vagy Covent Gardenben énekelek.Aztán egy világsztár is meg tudja szervezni az életét ld: Marton Éva .
Szóval eme beírás inkább magyarázó és ,amit ennyire és állandóan magyarázni kell,abban rejlik némi igazság.
Egyébként csak úgy megjegyzem,hogy a mai magánénekesi gárda nagy része 3o- 4o éve egy Tóth Aladár vagy Nádasdy,de talán még Lukács Miklós idején sem kapott volna szólista feladatot.
Megjegyzem manapság az Operaház énekkara valóban fantasztikus.(Ez sem volt mindig így) De most ez van és ennek örülni kell.
De megszólalni sokadmagammal vagy kiállni egy 3 órás operában főszerepet énekelni,azért az nem egy és ugyanaz.És nem egyszer hallottam nyilatkozni karművésznőt,hogy ezt kirázná az ujjából.Aztán hallva az énekórán szólóban,hát mit is mondjak.Persze ez kivételes eset volt!!
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Erkel Színház

GERSHWIN: Porgy és Bess

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Mahan Esfahani (csembaló)
"Halk húrok"
TALLIS: Felix namque
BERIO: Rounds
RAMEAU: Les tendres plaintes
RAMEAU: Le lardon – La boiteuse
RAMEAU: L'entretien des Muses
RAMEAU: Les cyclopes
COWELL: Set of Four
SRNKA: Triggering
J.S. BACH: 3. (a-moll) partita, BWV 827
21: "Kóda" - kötetlen beszélgetés az előadókkal
A mai nap
történt:
1805 • A Fidelio bemutatója (Bécs)
született:
1937 • René Kollo, énekes
1948 • Barbara Hendricks, énekes
elhunyt:
1894 • Anton Rubinstein, zeneszerző, zongorista (sz. 1829)
1950 • Francesco Cilea, zeneszerző (sz. 1866)