vissza a cimoldalra
2020-08-04
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11547)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (3529)
Franz Schmidt (3654)
A MET felvételei (874)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (625)
Momus-játék (5871)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4023)
Kimernya? (3735)
A nap képe (2224)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2809)
Pantheon (2711)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4881)
Operett, mint színpadi műfaj (4414)
Pitti Katalin (841)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2007)
Kolonits Klára (1177)
Lisztről emelkedetten (1006)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

1147   lujza • előzmény1146 2019-12-09 00:43:39

Azt hiszem, ebben tévedsz! Idézném a Művésznő véleményét Peter Konwitsny Attila rendezéséről:

"Tudom, hogy első pillanatban nem tűnik vonzónak a színpadra állítás, nekem azonban egy életre szóló élményt jelentett a munka Peter Konwitschnyvel. A rendezése, ami már harmadszori felújítás (Bécs és Lübeck után) minden ízében átgondolt és a darab alapvető mondanivalóját közvetíti, nem az adott történelmi kontextusban, hanem egyetemesen, kihegyezve arra, hogy az emberi hatalom és bosszúvágy minden életkorban milyen pusztítóan hat az egyén és a közösség sorsára egyaránt. Konwitschny elképesztő érzékenységgel, mindenkinek a tehetségéhez,és szellemi képességeihez alakította az elvárásait,de senki sem lazsálhatott. Minden kórustagtól és statisztától ugyanazt az intenzitást várva el, mint a címszereplőtől. A zenei vezető Káli Gábor sok egyéni és zenei próbával érte el, hogy a zenei megvalósítás automatikusan kidolgozott legyen és mindenkinek bőven maradjon ideje a játékra. Nagyon jó volt az együttműködés közte és a rendező között. Bár beugró voltam, mindenre jutott idő.

Ez az előadás olyan, ami az előadónak is kerek egész élményt okoz, mivel minden meg van komponálva, ezek között a keretek között maximális szabadságot ad. A közönség számomra meglepő módon a német átlagnál lelkesebben fogadta, igazi mediterrán siker volt, és szép házak voltak a júliusi hőségben is.

Én a Nadine Duffault által rendezett Traviatát is nagyon szerettem, jobban, mint a másik 6, tradicionális rendezést, amiben felléptem. Konwitschny rendezése egyfajta absztrahálást vár el a befogadótól, nem a megszokott lélektani realizmus a színjátszás alapja. Természetesen nem várom el, hogy mindenki elfogadja, csak ne zárjuk ki, mint lehetséges megoldást."

1146   Búbánat 2019-12-08 16:14:07

Székely Kriszta már "bizonyított" Offenbachhal az Operettszínházban: a "Kékszakáll" - ami azért eléggé megosztotta a közonség és a kritika véleményét erről a produkcióról - nekem tetszett, de azért jobban örülnék ha a Hoffmann meséi megrendezésével nem forgatná ki annyira a történetet a" romantikából", mint tette az operettel. 

Gondolom, Kolonits Klára szívesebben énekel és mozog a színpadon egy hagyományos színrevitelben, mintha egy modern vízióban kellene a tripla-szerepét alakítania.

legújabb:
Pál Tamás - 2020-07-28
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1901 • Louis Armstrong, jazz-muzsikus († 1971)