vissza a cimoldalra
2019-10-16
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Házy Erzsébet művészete és pályája (4585)
Kedvenc előadók (2841)
Momus-játék (5743)
Élő közvetítések (8193)
Egyházi zene (220)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7223)
Simándy József - az örök tenor (630)
Bende Zsolt (157)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3451)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2679)
Opernglas, avagy operai távcső... (20323)
Rost Andrea (2047)
Erkel Színház (10327)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1778)
Franz Schmidt (3434)
Plácido Domingo (910)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

1129   telramund • előzmény1128 2019-10-04 18:26:15

A kérdés költői!Unokaöcsike csak akkor van ,ha jó nagyon lehet belerúgni Tatjána nénibe.Bár való igaz az opera régen sem nagyon számolt be a külföldi sikerekről.De a net világában lehet  kutakodni és taláni sok mindent.

1128   Klára • előzmény1127 2019-10-04 13:58:54

Köszönjük az információt és a segítséget.

Lehet egy költői kérdésem? Miért nem szónak ezekről a sikerekről a hivatalos krónikák? Pl Tatjána nénét miért nem értesíti erről  kedves unokaöcsikéje?

1127   melisande • előzmény1126 2019-10-04 13:53:42

még egy nagyon szép kritika: http://www.classictoulouse.com/opera-capitole-2019-2020-norma2.html

 

Rövidesen mindent felteszünk lefordítva Klára honlapjára!

1126   Beatrice 2019-10-04 13:32:53

Kolonits Klára szeptember 27-én sikeresen debütált Toulouse-ban Norma szerepében. Már az éterien hangzó Casta Diva nagy tapsot és bravókat kapott, és a végén is szép ünneplés volt.

A partnerek közül Karine Deshayes (Adalgisa) volt a legprofibb, szolid technikával és jó hangi és színészi kifejezőkészséggel. Nem tűnik belcanto-specialistának, de jó énekes.

Pollione szerepében a fiatal Airam Hernández lépett fel, szép színű hang, de véleményem szerint lírai tenorjának túl súlyos még a szerep, pláne úgy, hogy egymás utáni napokon énekelt, mert az eredetileg szerződtetett másik tenor kiesett a produkcióból (csakúgy, mint a másik mezzo). Sajnos a tenor színészileg sehol sem volt, tökös római hadvezér helyett egy tutyimutyi civil állt a színpadon. Az Orovesóról inkább ne essék szó. A kórus hangzása ugyan nem volt elég homogén, de legalább egyszerre énekeltek és lelkesek voltak. A fiatal, tehetséges karmester, Giampaolo Bisanti a lírai vonalat állította előtérbe, már a nyitányban. A rendezés (Anne Delbée) nem nyerte el a tetszésemet, de a helyi közönség kedvezően fogadta. Be kell látnom, hogy az opera összművészeti műfaj, és a nem kifejezetten belcanto-rajongó átlagnéző figyelmét is valamivel le kell kötni. Ami leginkább nem tetszett, az egy plusz figura szerepeltetése volt a produkcióban, egy félmeztelen táncosé, aki igen szépen kidolgozott felsőtesttel rendelkezett, időnként agancsos álarcot viselt, és számomra zavaróan sokat mozgott a színpadon. Sajnos még csak néma sem maradt, hanem időnként mikroporttal belepofázott a zenébe. (A félmeztelen férfi szólótáncosok zenei produkciókban való hangsúlyos szerepeltetése világtrend lehet, Joyce DiDonato tavalyi Müpa-beli fellépésében is akadt egy.) Meglehet, ha még egyszer meg tudnám nézni a produkciót, talán jobban összeállna bennem, de erre sajnos nincs módom.

Itt egy francia cikk: https://www.francetvinfo.fr/culture/musique/opera/toulouse-norma-en-ouverture-de-la-saison-du-theatre-du-capitole_3636267.html
a videóban rövid előadás-részletekkel és Kolonits-interjúval.

Ezek pedig francia nyelvű kritikák:

https://www.olyrix.com/articles/production/3454/norma-theatre-capitole-toulouse-27-septembre-2019-article-critique-chronique-compte-rendu-opera-bellini-bisanti-delbee-orain-vergez-cheli-lievore-kolonits-deshayes-hernandez-veronese-soare-clotilde-almuzara-fruitier-orchestre-national-choeur
https://blog.culture31.com/2019/09/29/quand-lopera-mene-a-tout-norma-embrase-le-capitole/
https://www.diapasonmag.fr/critiques/norma-de-bellini-au-capitole-de-toulouse-demandez-la-lune-29359

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

ERKEL: Hunyadi László – OperaKaland
ismétlés: 16:00

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Szabady Ildikó (fuvola)
Bellus Csilla (zongora)
"Hangulatkoncert"
MOZART: C-dúr Andante, K. 315
SCHUBERT: a-moll („Arpeggione”) szonáta, D. 821
DEBUSSY: Suite bergamasque - 1. Prélude, 3. Clair de lune, 4. Passepied
MENDELSSOHN: Rondo capriccioso, op. 14

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Meláth Andrea tanszékvezető növendékei:
Topolánszky Laura, Fenyvesi Gabriella, Erdős Róbert, Gulyás Bence, Katoh Hiroko, Finszter Eszter, Tuznik Natália
Zongorán közreműködnek: Alter Katalin, Harazdy Miklós, Szabó Ferenc János
"A dal mint műfaj különböző korokban"
Zenés, prózai este zeneakadémistákkal


19:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Miksch Adrienn (ének), Fülep Márk (altfuvola), Varga Gábor (klarinét), Ambrózy Attila (fagott), Benedekfi István, Dragony Tímea, Kéry János (zongora), Bábel Klára (hárfa)
Kruppa Vonósnégyes
"Mini-Fesztivál • 4.2"
DOBOS DÁNIEL: Drumul Dracului (Az ördög útja)
OLSVAY ENDRE: Kabala - ősbemutató
SUGÁR MIKLÓS: Kettősjáték
NYITRAI LÁSZLÓ: Leggiero
MADARÁSZ IVÁN: In memoriam...
HUSZÁR LAJOS: Sanctus, op. 46
BARTA GERGELY: Felix namque
DRAGONY TÍMEA: Lángrózsa - ősbemutató

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Ránki Dezső (zongora)
Horti Lilla, Horváth István, Hámori Szabolcs (ének)
Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Vásáry Tamás
BEETHOVEN: 4. (G-dúr) zongoraverseny, op. 58
BEETHOVEN: Krisztus az Olajfák hegyén, op. 85
A mai nap
történt:
1926 • A Háry János bemutatója az Operaházban
született:
1952 • Szigeti István, zeneszerző
1962 • Dmitrij Alekszandrovics Hvorosztovszkij, énekes († 2017)
elhunyt:
1621 • Jan Pieterszoon Sweelinck, zeneszerző (sz. 1562)
1982 • Mario Del Monaco, énekes (sz. 1915)
1983 • Jakov Gotovac, zeneszerző (sz. 1895)
1986 • Arthur Grumiaux, hegedűs, zongorista (sz. 1921)