vissza a cimoldalra
2020-08-14
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11552)
A csapos közbeszól (95)

Pantheon (2717)
Régizene (3733)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (165)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4893)
Bánk bán (2978)
Kedvenc magyar operaelőadók (1187)
Operett, mint színpadi műfaj (4530)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4039)
Franz Schmidt (3663)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2023)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1443)
Média, zene, ízlés (99)
A MET felvételei (1029)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7366)
Erkel Színház (10623)
Társművészetek (1834)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2465   lujza • előzmény2463 2020-01-12 00:55:40

Az nem csoda, hogy Kaufmann visszafogottan kezdett, hiszen észrevehetően hurutos volt, többször is köszörülnie kellett a torkát éneklés közben. Az kétségtelen, hogy a második részben mindketten már felszabadultabbak voltak, tán még a memória kihagyás is ezzel függhetett össze. De mindkét énekesnek igazi operai hangja van, hangerőben, magasságokban egyáltalán nem szűkölködtünk, és játékos, közvetlen gesztusokban sem.

Hogy mikrofont használtak volna? Én nem hallottam  az erősítést, csak amikor fütyült a végén a ráadásban. Azokkal a mikrofonokkal, amik ódivatú külsejükkel díszletként is szolgálhattak, remélem, a Müpa felvette az előadást.

A zenekar valóban hangos volt, ja kérem, ez nem a Bécsi Filharmonikusok, és a karmester se Fischer Ádám, mint a CD-n.

2463   Klára • előzmény2461 2020-01-11 21:07:08

Ismét - nem először -  meg kell állapítanom, hogy egy  kritika elkövetője és én valószínűleg két különböző programon vettünk részt. A Müpa tele volt, és nagy siker is volt, több ráadással. Kezdeti bágyadtságot nem érzékeltem az első áriánál, inkább visszafogottságot, mert a  „Sei mir gegrüßt, du holdes Venezia" nem a "Fel torreádor",  nem egy bravó-dal, hanem egy halk vallomás egy város iránti szeretetről, amit nem kell világgá kürtölni. Hogy Kaufmann egy dalnál elmulasztotta a belépést, nos, ettől nem állt meg a világ, maximum rájöhettek, akik eddig nem tudták, hogy a művész is ember, nem automata. Ezért járunk hangversenyre, és nem lemezt hallgatunk otthon! Egy egész estét betöltő program pedig teljesítmény. Ennél nagyobb baj ne érje a világot, nem ment le a színpadról és nem hagyta félbe a koncertet, mint az egyszeri tenor a Scala szinpadáról.

A zenekar - bár kétségkívül nem a Bécsi Filharmonikusok - jó volt, nekem néha túl hangos. Az, hogy a Tik-Tak polka alatt tiktakkoltak, szintén nem volt rossz. Tán röfögniük kellett volna?

Igen, Kaufmann a második részre átöltözött, ahogyan Rachel Willis- Sorensen is, akit a cikk szerzője valószínűleg nem hallott, és aki szintén kiválóan énekelt. (egyébként nem ritka, hogy a szünet után a fellépő énekesnö/énekes más öltözékben jelenik meg.) Megjegyzem, mind az első, mind a második részben mindkét szólista mikrofonba énekelt, mert hangosítás volt (én inkább azt kérdeztem volna meg, miért kellett?), és valószínűleg hangfelvétel készült.  És mindketten gesztikuláltak, játszottak a szöveggel, sőt - horribile dictu - alkalmas pillanatban táncra is perdültek!

Nem vagyok zenekritikus, sem fanyalgó, de nekem a koncert tetszett. Volt már rosszabb is, és valószínűleg lesz is.

2461   Edmond Dantes 2020-01-11 19:04:09

Senki nem volt vagy nincs híre a tegnap esti MüPa-operettkoncertjéről? Látom, Fáy írt róla itt.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1901 • Franz Konwitschny, karmester († 1962)
1924 • Georges Pretre, karmester († 2017)
1951 • Kovács János, karmester
elhunyt:
1981 • Karl Böhm, karmester (sz. 1894)
1996 • Sergiu Celibidache, karmester (sz. 1912)