vissza a cimoldalra
2019-04-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (5)
László Margit (180)
Egyházi zene (219)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1639)
Franz Schmidt (3312)
Requiem (454)
Abbado – az ember (155)
Kimernya? (3006)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4322)
Élő közvetítések (7824)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3227)
Operett, mint színpadi műfaj (3885)
Pantheon (2340)
Erkel Színház (9929)
Kelemen Zoltán, operaénekes (94)
Simándy József - az örök tenor (598)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2317   Edmond Dantes • előzmény2316 2018-12-15 14:08:18

"Féligazság": de melyik az a fele, amelyik nem igaz? Itt és most a Kaufmann-topikban vagyunk + Elina Garanca önéletírása volt az Auftakt. Na pont ö az, ők azok, aki/ke/t inkább körülugrálnak a rendezők (és az igazgatók, de az egy másik történet) és/mert tudják, hogy ha túltolják a biciklit a megasztárokkal, akkor ők = rendezők húzzák a rövidebbet, mivel a közönség ma is a nagy énekes nevekért vált jegyet. És ha a nagy név nemet mond neki nem tetsző rendezésre, akkor legközelebb a rendezőt nem kérik fel ugyanott, hogy meg- ill. visszaszerezzék a kiszállt énekest.

"Aki szerődött társulati tag, arra kiosztják a szerepet, és punktum." Ez így igaz. Ha nem így lenne, akkor anarchia lenne a színházban és a produkciókban. Nem mindig és nem mindenkivel volt ez így, de az a világ elmúlt, a rivalda elején álló kövér énekessel együtt, aki színészi játék nélkül elénekelte a szólamát oszt' jó napot, taps, annyi. Az a világ elmúlt mint ahogyan az a világ is, amiben Mme Fleury énekelte, hogy "a lóvasútnak párja niiincs".  

2316   Klára • előzmény2315 2018-12-15 12:39:25

Féligazság, ezért nehéz egyértelműen állást foglalni! Aki szerődött társulati tag, arra kiosztják a szerepet, és punktum. Arra hivatottak tudnának erről mesélni!

Aki meg nem társulati tag, "csak" felkérik a szerepre, az egyet kockáztat: ráhúzzák a címkét,hogy nehezen kezelhető, nem tud haladni a korral, stb - ez manapság kb. olyan, mintha valakit rasszistának  minősítenek, és legközelebb nem szerződtetik. És tényleg azért kapjék a pénzüket, hogy énekeljenek. Ez többszereplős játék, ami az intendánssal, igazgatóval kezdődik, és sokan vannak még benne, persze, az énekes is. És a hülye kritikusok, akik arra vevők, hogy romboljunk le mindent, ami régi és jöjjön az új!

Pesze, a zeneszerzők többsége már régen nem él - próbálna meg valaki egy olyan művet átírni, melynek a szerzője vagy az örökösök még élnek!

 

2315   Edmond Dantes • előzmény2282 2018-12-15 11:21:33

Van egy alapvető különbség: az énekesek pénzt, szándékuk szerint sok pénzt kapnak többek közt azért, hogy "megértsék és elfogadják a rendező koncepcióját" meg persze azért, hogy el is énekeljék-játsszák tisztességgel a szerepüket: ezért fizetik őket, ebből élnek. A közönség viszont azért fizet, hogy "a rendező koncepcióját megértő és elfogadó"  énekeseket megnézzék, meghallgassák. És ezt a pénzükért elvárhatják. Ha a közönség nem érti, nem fogadja el a rendezést stb., akkor nem megy el az előadásra, lábával szavaz. Ha netán az énekes nem akarja, nem tudja  "megérteni és elfogadni a rendező koncepcióját", akkor ne vállalja el a szerepet. Ha elvállalta, akkor viszont csinálja meg/végig, értse, fogadja el. Nem olyan bonyolult.

2282   Klára • előzmény2281 2018-12-07 13:33:19

Egyetértek, nálam is elég nehezen esett le a tantusz, pedig volt szerencsém először a november 23.-i rádiós közvetítés, majd pedig a dec. 2.-i a tv közvetítés szünetében meghallgatni a rendező hölgy "koncepcióját". Amit inkább nem kommentálnék..

Elina Garanca írja Wirklich wichtig sind die Schuhe c. önéletírásában az alábbiakat (nem szó szerint):  ha a rendezőnek több hét próbaidőre van szüksége ahhoz, hogy az énekesekkel megértesse és elfogadtassa koncepcióját, hogyan várhatja el, hogy a nézők az előadás 2-3 órás  időtartama alatt azt megértsék  és értékelni tudják?

2281   vasmacs100 2018-12-07 09:06:41

Mindazoknak, akik meg tudták nézni a december 2-i egyenes adásban Verdi Otellóját: egy kritika, amely nem csak kritika, de egyben értelmezése is a rendezésnek, amely előtt kissé értetlenül álltam... 

Az egyenes adást követő 24 órában még vagy ötször megnéztem a darabot, mert hangilag az egyik legszebb volt, amit valaha hallottam, mert Petrenko csodát művelt (ismét), és ... bevallom, azért is, mert nem értettem a rendezői koncepciót. Voltak részek, amelyek megvilágosodtak előttem, de globálisan ez a "kritika" hozta meg számomra az "aha" élményt. Hozzátéve: nem gondolom, hogy egy rendezői koncepciónak annyira nehezen követhetőnek kéne lennie, hogy sokszori megnézés- meghallgatás után is csak szakértő magyarázattal lehessen felfogni. De ha valakit érdekel, ime (angolul és magyarul). 

 

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=338843230236915&id=283767802411125&__tn__=K-R

 

 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Vári-Kovács Emese (ének), Gál Márta (csembaló), Molnár Andrea (blockflöte)
„Férfi szemmel, női szemmel a barokkban”
MONTEVERDI: Scherzi musicali cioe arie et madrigali – Maledetto sia l’aspetto; Eri già tutta mia
FRESCOBALDI: Arie musicali per cantarsi, 1. kötet – Se l’Aura spira
G. CACCINI: Le nuove musiche – Belle rose porporine
F. CACCINI: Primo Libro delle Musiche – Ch’amor sia nudo
STROZZI: Cantate, ariette e duetti, op. 2 – Chiamata à nuovi Amori
MONTEVERDI: Tempro la cetra
FRESCOBALDI: Arie musicali per cantarsi, 1. kötet – Così mi disprezzate
F. CACCINI: Primo Libro delle Musiche – Nube gentil
STROZZI: Cantate, ariette e duetti, op. 2 – L’Eraclito amoroso
MONTEVERDI: Ohimè ch’io cado
STEFFANI: Un core o piante o sassi
STEFFANI: Il pastorello
STEFFANI: Dolce Auretta
STROZZI: Ariette a voce sola op. 6 – Chi brama in Amore
STROZZI: Diporti di Euterpe overo Cantate e ariette a voce sola, op. 7 – Mi fa rider la speranza

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Sztanyiszlav Trofimov, Irina Csurilova, Alekszej Markov, Nazsmiddin Mavljanov, Roman Burgyenko, Andrej Zorin [etc.]
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Mariinszkij Zenekar
vez.: Valerij Gergijev
CSAJKOVSZKIJ: Jolánta - koncertszerű előadás

20:00 : Budapest
Eiffel Műhelyház

Szigetvári Dávid, Kovács István, Gabriella, Schöck Atala, Megyesi Zoltán, Bakonyi Marcell
vez.: Csiki Gábor
BACH – MENDELSSOHN: Máté-passió
Oratórium egy részben
18:00 : Martonvásár
Agroverzum

Novák Zita, Tóth Kiss Johanna (hegedű), Sörös Jenő (brácsa), Balog Endre (cselló), Boldoghy Kummert Péter (nagybőgő), Novák András (klarinét)
KODÁLY: Epigrammák 1-5 (Novák András átirata klarinétra és vonósnégyesre)
WEINER: Ballada op. 8 (Novák András átirata klarinétra és vonósötösre)
KEREK GÁBOR: Családi zene op. 207
WEINER: I. Divertimento, op. 20 (I., II. tétel)
WEBER: Kvintett klarinétra és vonósnégyesre, op. 34