Concert donné le 20 septembre 2018 au Théâtre des Champs-Élysées à Paris
Lieder, par Jonas Kaufmann et Helmut Deutsch
19 novembre 2018 | 20h | France Musique
Ha esetleg valakit érdekel, az az interjú, amelyet a Met készített a "La Fanciulla del West" new yorki előadása kapcsán Jonas Kaufmann-nal megtalálható a www/facebook.com/Vasmacs283767802411125 oldalon
The New York Times
After 4 Years, Jonas Kaufmann Returns to the Met Opera
La Barcaccia
Jonas Kaufmann
La Barcaccia Il Varietà dell'Opera Con Enrico Stinchelli e Michele Suozzo
( → Ascolta l'audio)
Sajnos,,a kábelszolgáltatóm kivette a kínálatból! És hadd ne írjam ki, milyen csatornát állított be helyette! A NET-en megtaláltam a 3sat-ot, de sajnos csak Ausztria, Németország és Svájc területén fogható,
:-)
(CarPotLás ;-)
Sajnos nincs 3sat-om, de köszönöm :-)
Jonas Kaufmann in der Waldbühne
15. September 2018 | 20.15 Uhr | 3sat
Kösz, ezt én is megtaláltam, de ez a "holnaptól..." stb bejegyzéssel nem volt kompatibilis, ezért kértem pontosítást. Tehát honaptól vetítik a németországi mozikban, itthon majd!
Ge(l)duld!
(Ld. amozin.de ;-)
Eine italienische Nacht - Live aus der Waldbühne Berlin
Blu-ray / DVD | Erscheinungstermin: 21. September 2018
Konkrét mozi nincs a heti ajánlóban, hirtelenjében ezt találtam, talán vetítik máshol is.
Bocs, melyik mozikban?
Holnaptól itthon a mozikban Jonas Kaufmann: Csillagok alatt - Waldbühne 2018 (koncertfelvétel)
Ha esetleg le tudná venni valaki?!
Jonas Kaufmann: Ein Jahrhundert-Tenor
ORF TVTHEK (05.08.2018 | 09:07 / 06.08.2018 | 01:17) | ORF 2)
Jonas Kaufmann in der Waldbühne (13.07.2018)
15.07.2018 | 22:00 - 23:15 | ZDF
15.09.2018 | 20:15 Uhr | 3sat
An der Seite von Italien-Fan Jonas Kaufmann wird als Gast die Mezzosopranistin Anita Rachvelishvili auftreten.
Es spielt das Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, geleitet von Jochen Rieder.
Giuseppe Verdi: "Don Carlos"
30.06.2018 | 19:30 | Ö1 / 7 Tage Ö1
(aufgenommen am 16. Oktober 2017 in der Opéra Bastille, Paris)
Münchner Opernfestspiele 2018
Richard Wagner: "Parsifal"
28.06.2018 | 16:00 bis 22:00 Uhr | BR-KLASSIK
Parsifal - Jonas Kaufmann
Amfortas - Christian Gerhaher
Titurel - Bálint Szabó
Gurnemanz - René Pape
Klingsor - Wolfgang Koch
Kundry - Nina Stemme
und andere
Chor der Bayerischen Staatsoper
Bayerisches Staatsorchester
Leitung: Kirill Petrenko
Inszenierung: Pierre Audi
Mivel Anja Harteros budapesti áriaestjét itt kritizálták, itt válaszolok. Nem voltam ott a koncerten, egyszerre csak egy eseményre lehet elmenni. Az M5 csatorna tegnap ismételte a koncertet, ezt végighallgattam. A tapsból ítélve - ami ugye a tetszésnyilvánítás egyik formája - a Művésznő egyáltalán nem bukott meg, sőt! Egyébként lehet, hogy kissé indiszponltnak találták egyesek, ez megítélés dolga. De bukásnak titulálni minimum kissé túlzás!
Néha úgy tűnik, hogy egyes igen tisztelt Fórumtársak nem azon az előadáson, koncerten vesznek részt, mint mások! Ha nem lenne képzavar, azt mondanám, más optikán nézik az eseményeket.
Ezt még érdemes itt is megörökíteni:
https://www.youtube.com/watch?v=QwyPQb9bxRE
Igen, ez egy nagyon jó felvétel, és az ária Kaufmann hangjának különösen fekszik. Egyébként a köszönet azt is megilleti, aki feltöltötte éa azt is, aki felhívta rá a figyelmet, Én is csak Lujza első bejegyzése után kezdtem böngészni, és nem hiába!
A köszönet a felrakót illeti! Valóban érdemes körülnézni, nagyon szépek vannak fent. Nekem talán ez a kedvencem:
https://www.youtube.com/watch?v=MZoBHJIbMwE
Kedves Lujza,
ezer köszönet. Egyébként több felvétel is fent van, érdemes böngészni.
https://www.youtube.com/watch?v=ucIdMJthQOI
Nürnberg, május 9.
Kaufmann jó beszél - a német mellett - olaszul, angolul és franciául is. Kifogástlan francia kiejtését a párizsi Werther után és a párizsi Don Carlos után is szinte minden kritika kiemelte. Különös pikantériája a dolognak. hogy a Don Carlost olaszul temérdek alkalommal énekelte, és nyilván nem volt egyszerű másik nyelvre átváltani! Franciául nem tudok, de németül igen. Írtam már korábban, hogy a német nyelvű operákban, illetve a német nyelvű dalokbban kifogástalanul érthető - ami sajnos a magyar oeraénekesek magyar nyelvű fellépéseinél gyakran kifogás tárgyát képezi!
Pavel Cernoch-ot korábban nem ismertem, de találtam a yt-n több felvételt vele, és egy korábbi Don Carlosból egy élő előadás felvételét, nagyon tetszik a hangja.
A kritika nagyon kedvezo.
De attól gondolom kitűnően énekelt vagy rossz kritikát kapott?
Dr.Terézia Ursínyova.neves szlovák operakritikus, nagyon dicséri Jonas Kaufmann teljesítését - A.Chenier május 2. , Bécs.
Az eloadás elott bejelentették, hogy Harteros indiszponált. www.operaslovakia.sk
Pavel Cernochot ebben az előadásból talált részletekben hallottam.Valóban nagyon jó volt és figurában is nagyszerűen hozta az infánst.Korábban 2o16-ban énekelte Franco Faccio Hamlet című operájában a címszerepet igen nagy sikerrrel Bregenzben a fesztiválon.Ehhez is volt szerencsém.Ezért volt kissé csalódás egy cseh tv műsorban énekelt áriák előadása pár hete.
Jonas Kaufmann nagyon szépen énekelte ezt a szerepet. Franciául énekelni igen nehéz. Nekem a magyar nyelv után a legkedvesebb a francia. Elég jol beszélem e nyelvet, ezért nyugodtan allíthatom, hogy Jonas remekul énekel franciául, kituno dikcio és erthetoség. A kritikák szerint nem volt volumen probléma. Az Opera Bastille akusztikája nem nagyon jo.
Kaufmannt Pavel Cernoch alternálta, tobb mint tisztességesen.
Aufnahme vom 10. Oktober 2017 in der Opéra Bastille, Paris
Giuseppe Verdi: "Don Carlos"
05.05.2018 | 19:05 bis 23:00 Uhr | BR-KLASSIK
Don Carlos - Jonas Kaufmann
Elisabeth de Valois - Sonya Yoncheva
La princesse Eboli - Elīna Garanča
Rodrigue - Ludovic Tézier
Philipp II. - Ildar Abdrazakov
Großinquisitor - Dmitry Belosselskiy
und andere
Choeurs de l'Opéra National de Paris
Orchestre de l'Opéra National de Paris
Leitung: Philippe Jordan
Tudtommal eljutattam Önhöz Kaufmann legutóbbi produkcióját.Meg kellene nézni, hallgatni.Az igazán nem az őskor! Sőt Harterosról is kap újabb indormációt.
Gömbölyű hang?A lukas labda is gömbölyű végső soron.De kérdem hol volt a világ egyik legnagyobb énekesnőjének Birgit Nilssonnak gömbölyű a hangja.de hozhatom példának Mara Zampierit is ,aki végig énekelte süvöltő hangjával az egész világot és imádták.Rálik Szilvia pont a német szerepekben nagyszerű,mert hangkarakterének igazán azok állnak jól.
A két állításból az én következtetésem abszolút logikus. Az a feltételezésed ellenben, hogy egyik állítás sem helyes, tökéletesen igaz. (Rálik és Harteros hangja : Ég és Föld.)
Kedves Lujza!
Azt hiszem, Rálik olasz szerepekkel tört be és fel és inkább csak az utóbbi években terhelték meg és túl német szerepekkel, ami egyesek itteni véleménye szerint rosszat tett a hangjának. (Az "egyesek" nem fogalmaznak ilyen diplomatikusan...sajnos.) Harterost egy müncheni Forzában láttam pár éve, akkor azt állapítottam meg, hogy hangja szép, kifejező, (de) kissé éles, szálkás. (Az ő esetében is tartózkodtam erősebb jelzőktől, de kétségtelenül nem is szolgált rájuk.) Örültem, hogy hallhattam, noha közvetlenül az előadás előtt derült ki, hogy Kaufmann lemondta az előadást, amitől nem voltam túl boldog. Ismét enyhe kifejezést használtam :-) Belehallgattam Harteros Maddalénájába és hangját valóban lágyabbnak, gömbölyűbbnek hallottam mint anno, a személyiségét pedig akkor -Forzában- is, most (YT-on) is rokonszenvesnek találtam.
Kaufmann magas regisztere a mai állapotában érdekelne, nem történelmi időkben. A két Chénier-áriában talán nincs veszélyesen magas hang, szépen megoldotta.
Harterost nem én hasonlítottam Stellához. Aktív énekest nem hasonlítok 50 évvel ezelőtti lemezfelvételek hangjához. Harterost viszont én hasonlítottam Rálikhoz és fenn is tartom. "Ebből" tehát egyáltalán nem "következik logikusan", "hogy Rálik hangja nagyon hasonlít Antonietta Stelláéhoz". A két fenti állítás ui. két helyről érkezett. Lehet egyik vagy másik vagy mindkettő igaz vagy egyik sem, de nem csúsztathatók össze.
Hallgassák csak Netrebko gömbölyű éneklését,amihez nem sok kell ,hogy elguruljon.Én szívesebben teszem ezt Harterossal.Mert kíváló technika, györnyörű hangszín,semmi manir és nagyszerű színésznő.-Embernek pedig rém szimpatikus sztárallürük nélkül!
Harteros fejlődését nagyon nagyon pozitiv írányba,aki nem hallja nem akarja.Ezen vitatkozni nem fogok nekem jó és a fülem igencsak jó.Ezen kívűl a kottát is ismerem.Pesten sajnos nem hallottam csak a tv -ben láttam nem volt jó formában ,de ilyen előfordul egyszer, egyszer.Az az összhang,ami közte és Kaufmann között van szinte párját ritkítja.
Akinek nem tetszik ne hallgassa! Sokaknak nem teszik Gruberova lelkük rajta.Éppen most fejeződött be a Lucrezia mücheni előadása82018 05 02) a yt-én elkápráztatva ezredszer,hogy mit tud még mindig.
Harterost én hasonlítottam Stellához és akinek van füle hallja is.Ez egy saját vélemény.semmivel sem hiteltelenebb ,mint Sass Sylvia művi éneklését anno Callashoz hasonlítan.Sőt!!
Néhány napja azt olvastuk, hogy Harteros Antonietta Stellához hasonlít. (Nem hasonlít: egyik a legszebb, legolaszosabb gömbölyű szopránhang volt, ami valaha is létezett, a másik tipikus német hang, aki 10 éve olyan Elsa volt, amilyen kevesen, akit azóta a túlméretezett olasz repertoár alaposan megváltoztatott. Pesti áriaestje tulajdonképpen megbukott, de erről már nem beszél senki. Vagy nem akar. ) Tegnap meg azt látom, hogy Rálik a magyar Harteros. Ebből logikusan következik, hogy Rálik hangja nagyon hasonlít Antonietta Stelláéhoz. Aki ilyen bődületes szamárságokat ír le, az vagy süket, vagy nem hallotta életében sem Stellát, sem Rálikot. A többi stimmel.
Aki Harteroshoz akarja hasonlítani Rálikot, alaposan ferdít, vagy nincs tisztában a valósággal! Harteros egészen MÁS kategória, százszor szebb hang, mégha nem is olaszos, és technikailag is nagyszerű énekesnő! Az már csak hab a tortán, hogy első osztályú színésznő! Meg azért azt is nézzük meg, hogy ki, hol énekelt, énekel, hova és meddig jutott el! Ezek tények, amikkel nem lehet vitába szállni!
Kedves ED! Egyben válaszolnék az itt és a társalgóban írtakra.
Én nem hasonlítanám Harterost Rálikhoz, már csak azért se, mert ő elsősorban az olasz szerepkörben énekel, Ráliknak pedig a német szerepek fekszenek. (A Senta és Kelmefestőné mellé a Salomét is megemlíteném.) Harteros valóban csontos alkat, viszont meg tudott őrízni egy olyan fiatalos bájt, ami sok szerepre alkalmassá teszi. A hangja gyönyörűen szárnyal a müncheni opera hatalmas terében is, és igazi átéléssel énekel. Nem tagadom, Bécsben is megríkatott a La mamma morta-val.
Kaufmann C-it Telramund biztos jobban fel tudná sorolni, nekem hirtelen a Faust ária jutott eszembe. De riportfilmben hallottam őt skálázni, legalább D-ig felment. Persze a legtöbb áriában a H vagy B is elég. Ne legyen rögeszméd, hogy bariton lesz, én nem hiszem.
A kotta ügy Trisztánnak szólt csak, aki sokallotta Kaufmann pianoit.