vissza a cimoldalra
2019-01-17
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4178)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61444)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2285)
Társművészetek (1286)
Haladjunk tovább... (218)
Kedvenc felvételek (150)
Kedvenc előadók (2832)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11305)
A csapos közbeszól (95)

Palcsó Sándor (231)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3078)
Jonas Kaufmann (2337)
Marilyn Horne (469)
Kimernya? (2920)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1244)
Élő közvetítések (7669)
Erkel Színház (9625)
Cziffra György (107)
A nap képe (2120)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2929)
Operett, mint színpadi műfaj (3801)
Momus-játék (5588)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1569)
Franz Schmidt (3260)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (810)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2240   parampampoli • előzmény2238 2018-05-04 10:24:58

A két állításból az én következtetésem abszolút logikus. Az a feltételezésed ellenben, hogy egyik állítás sem helyes, tökéletesen igaz. (Rálik és Harteros hangja : Ég és Föld.)

2238   Edmond Dantes • előzmény2235 2018-05-04 10:12:16

Harterost nem én hasonlítottam Stellához. Aktív énekest nem hasonlítok 50 évvel ezelőtti lemezfelvételek hangjához. Harterost viszont én hasonlítottam Rálikhoz és fenn is tartom. "Ebből" tehát egyáltalán nem "következik logikusan", "hogy Rálik hangja nagyon hasonlít Antonietta Stelláéhoz". A két fenti állítás ui. két helyről érkezett. Lehet egyik vagy másik vagy mindkettő igaz vagy egyik sem, de nem csúsztathatók össze.

2235   parampampoli • előzmény2234 2018-05-04 09:41:30

Néhány napja azt olvastuk, hogy Harteros Antonietta Stellához hasonlít. (Nem hasonlít: egyik a legszebb, legolaszosabb gömbölyű szopránhang volt, ami valaha is létezett, a másik tipikus német hang, aki 10 éve olyan Elsa volt, amilyen kevesen, akit azóta a túlméretezett olasz repertoár alaposan megváltoztatott. Pesti áriaestje tulajdonképpen megbukott, de erről már nem beszél senki. Vagy nem akar. ) Tegnap meg azt látom, hogy Rálik a magyar Harteros. Ebből logikusan következik, hogy Rálik hangja nagyon hasonlít Antonietta Stelláéhoz. Aki ilyen bődületes szamárságokat ír le, az vagy süket, vagy nem hallotta életében sem Stellát, sem Rálikot. A többi stimmel.

2234   Matyus • előzmény2228 2018-05-04 09:16:12

Aki Harteroshoz akarja hasonlítani Rálikot, alaposan ferdít, vagy nincs tisztában a valósággal! Harteros egészen MÁS kategória, százszor szebb hang, mégha nem is olaszos, és technikailag is nagyszerű énekesnő! Az már csak hab a tortán, hogy első osztályú színésznő! Meg azért azt is nézzük meg, hogy ki, hol énekelt, énekel,  hova és meddig jutott el! Ezek tények, amikkel nem lehet vitába szállni! 

2228   lujza • előzmény2223 2018-05-04 00:02:22

Kedves ED! Egyben válaszolnék az itt és a társalgóban írtakra.

Én nem hasonlítanám Harterost Rálikhoz, már csak azért se, mert ő elsősorban az olasz szerepkörben énekel, Ráliknak pedig a német szerepek fekszenek. (A Senta és Kelmefestőné mellé a Salomét is megemlíteném.) Harteros valóban csontos alkat, viszont meg tudott őrízni egy olyan fiatalos bájt, ami sok szerepre alkalmassá teszi. A hangja gyönyörűen szárnyal a müncheni opera hatalmas terében is, és igazi átéléssel énekel. Nem tagadom, Bécsben is megríkatott a La mamma morta-val.

Kaufmann C-it Telramund biztos jobban fel tudná sorolni, nekem hirtelen a Faust ária jutott eszembe. De riportfilmben hallottam őt skálázni, legalább D-ig felment. Persze a legtöbb áriában a H vagy B is elég. Ne legyen rögeszméd, hogy bariton lesz, én nem hiszem.

A kotta ügy Trisztánnak szólt csak, aki sokallotta Kaufmann pianoit.

2223   Edmond Dantes • előzmény2222 2018-05-03 11:03:30

Kedves Lujza! Tegnap meghallgattam a 2017-es müncheni La mamma mortát és megállapítottam, hogy tényleg gömbölyödött Harteros hangja, megjegyzem, nekem szálkásabb-szikárabb korában is tetszett. Talán az alkata és a keményebb-"görögös" arcberendezése is sugallja valamelyest ezt a szálkás tónust...ellentétben Annácskával, aki szlávos arcú és semmije nem szálkás :-) Ha már így alakult, kimondom, amit régóta gondolok: Rálik a magyar Harteros, sok mindenben hajaznak egymásra...nekem. Más kérdés, hogy Harterost nem terhelik túl és agyon olyan szerepekkel, amik kedvezőtlen irányba tolják-tolták a hangját. Nem égtem be az Operaházba = nem túl gyakran hallottam Rálikot mostanában, de szegedi Améliája, pesti Sentája és főleg Färbersfrauja nagyon jó volt.

2222   lujza • előzmény2217 2018-05-03 01:22:53

kedves ED! Lehet, hogy Harteros hangja nem annyira gömbölyű, mint Netrebkoé, de nem is olyan szálkás, mint mondjuk Ráliké. Én nem kárhoztatnám őt a német szerepkörre, bár abban se rossz, de az igazán nagy sikereket olasz szerepekkel aratta. Érdemes megnézni a BSO felvételeit, például ezt:

https://www.youtube.com/watch?v=hfW62QK7Jfk

De ott a La Mamma morta vagy a Tu che vanitá is. De az Aida CD felvétel feltett részletei is igen szépek.

Ők ketten Kaufmannal ideális párost alkotnak. Segítik egymást, nem rivalizálnak, és a hangjuk igencsak harmonizál.

2217   Edmond Dantes • előzmény2213 2018-05-02 14:34:48

Csak Harteroshoz ill. vele kapcsolatos megállapításához tudok itt hozzászólni: egyetértek. Hangja szerintem kissé szálkás, éles, szikár mint ő maga, de üzembiztos, szerethető és minőségi.  Nem mindenkinek gömbölyű a hangja...és az alkata sem ;-)

2213   telramund 2018-04-29 22:20:21

Pompás volt ez az előadás.Harteros paradésan énekelt.Végre rájöttem, hogy Antonietta Stellat juttatja eszembe a hangszíne.Kaufmann a "szépfiú "nagyszerűen énekelt-persze a színpadon diszletek helyett is mikrofonok voltak.Frontali lehet ,hogy beteg volt,de nekem a hangja Bolognában sem tetszett és most sem.Zenekar szokott jó forma..Csak egyet látnék az utóbbi időben Pesten hasonlót.A Kaumannt utálok meg csak lepjék el az odalt a negatív kritikákkal ,anélkül,hogy az előadást hallanák,látnák.Persze ez mit sem változtat azon,hogy nagyszerű este volt

Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Gulyás Márta tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Pusker Júlia (hegedű)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Ricardo Casero
TAKEMITSU: Visions
MENDELSSOHN: e-moll hegedűverseny, Op.64
SIBELIUS: A tengeri nimfák – szimfonikus költemény, Op.73
DEBUSSY: A tenger

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Bertrand Chamayou (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Robin Ticciati
R. STRAUSS: Don Juan, Op.20
RAVEL: G-dúr zongoraverseny
DEBUSSY: Pelléas és Mélisande - szvit, Op.80
WAGNER: Előjáték és szerelmi halál a Trisztán és Izoldából
19:00 : Pécs
Kodály Központ

Balázs János (zongora)
Pannon Filharmonikusok
Vezényel: Bogányi Tibor
CSAJKOVSZKIJ: b-moll zongoraverseny
DVOŘÁK: IX. „Újvilág” szimfónia

19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Lakatos György (fagott)
Savaria Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Madaras Gergely
DEBUSSY: Egy faun délutánja
C.Ph.E. BACH: B-dúr fagottverseny
RAVEL: Daphnis és Chloé – balettzene

19:00 : Miskolc
Művészetek Háza

Kelemen Barnabás (hegedű)
Kokas Katalin (brácsa)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Csurgó Tamás
MOZART: Figaro lakodalma – nyitány, K.492
MOZART: Esz-dúr sinfonia concertante, K.364
BERLIOZ: Fantasztikus szimfónia, Op.14
A mai nap
született:
1734 • François-Joseph Gossec, zeneszerző († 1829)
1828 • Reményi (Hoffmann) Ede, hegedűs († 1898)
elhunyt:
1751 • Tomaso Albinoni, zeneszerző (sz. 1671)
1994 • Cziffra György, zongoraművész (sz. 1921)