vissza a cimoldalra
2019-04-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (20)
Erkel Színház (9939)
Pantheon (2341)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4337)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (163)
Kolonits Klára (1093)
Élő közvetítések (7829)
László Margit (195)
Milyen zenét hallgatsz most? (25018)
Balett-, és Táncművészet (5793)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1640)
Franz Schmidt (3313)
Operett, mint színpadi műfaj (3886)
Thomas Hampson (266)
Charles Gounod (221)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4482)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2234   Matyus • előzmény2228 2018-05-04 09:16:12

Aki Harteroshoz akarja hasonlítani Rálikot, alaposan ferdít, vagy nincs tisztában a valósággal! Harteros egészen MÁS kategória, százszor szebb hang, mégha nem is olaszos, és technikailag is nagyszerű énekesnő! Az már csak hab a tortán, hogy első osztályú színésznő! Meg azért azt is nézzük meg, hogy ki, hol énekelt, énekel,  hova és meddig jutott el! Ezek tények, amikkel nem lehet vitába szállni! 

2228   lujza • előzmény2223 2018-05-04 00:02:22

Kedves ED! Egyben válaszolnék az itt és a társalgóban írtakra.

Én nem hasonlítanám Harterost Rálikhoz, már csak azért se, mert ő elsősorban az olasz szerepkörben énekel, Ráliknak pedig a német szerepek fekszenek. (A Senta és Kelmefestőné mellé a Salomét is megemlíteném.) Harteros valóban csontos alkat, viszont meg tudott őrízni egy olyan fiatalos bájt, ami sok szerepre alkalmassá teszi. A hangja gyönyörűen szárnyal a müncheni opera hatalmas terében is, és igazi átéléssel énekel. Nem tagadom, Bécsben is megríkatott a La mamma morta-val.

Kaufmann C-it Telramund biztos jobban fel tudná sorolni, nekem hirtelen a Faust ária jutott eszembe. De riportfilmben hallottam őt skálázni, legalább D-ig felment. Persze a legtöbb áriában a H vagy B is elég. Ne legyen rögeszméd, hogy bariton lesz, én nem hiszem.

A kotta ügy Trisztánnak szólt csak, aki sokallotta Kaufmann pianoit.

2223   Edmond Dantes • előzmény2222 2018-05-03 11:03:30

Kedves Lujza! Tegnap meghallgattam a 2017-es müncheni La mamma mortát és megállapítottam, hogy tényleg gömbölyödött Harteros hangja, megjegyzem, nekem szálkásabb-szikárabb korában is tetszett. Talán az alkata és a keményebb-"görögös" arcberendezése is sugallja valamelyest ezt a szálkás tónust...ellentétben Annácskával, aki szlávos arcú és semmije nem szálkás :-) Ha már így alakult, kimondom, amit régóta gondolok: Rálik a magyar Harteros, sok mindenben hajaznak egymásra...nekem. Más kérdés, hogy Harterost nem terhelik túl és agyon olyan szerepekkel, amik kedvezőtlen irányba tolják-tolták a hangját. Nem égtem be az Operaházba = nem túl gyakran hallottam Rálikot mostanában, de szegedi Améliája, pesti Sentája és főleg Färbersfrauja nagyon jó volt.

2222   lujza • előzmény2217 2018-05-03 01:22:53

kedves ED! Lehet, hogy Harteros hangja nem annyira gömbölyű, mint Netrebkoé, de nem is olyan szálkás, mint mondjuk Ráliké. Én nem kárhoztatnám őt a német szerepkörre, bár abban se rossz, de az igazán nagy sikereket olasz szerepekkel aratta. Érdemes megnézni a BSO felvételeit, például ezt:

https://www.youtube.com/watch?v=hfW62QK7Jfk

De ott a La Mamma morta vagy a Tu che vanitá is. De az Aida CD felvétel feltett részletei is igen szépek.

Ők ketten Kaufmannal ideális párost alkotnak. Segítik egymást, nem rivalizálnak, és a hangjuk igencsak harmonizál.

2217   Edmond Dantes • előzmény2213 2018-05-02 14:34:48

Csak Harteroshoz ill. vele kapcsolatos megállapításához tudok itt hozzászólni: egyetértek. Hangja szerintem kissé szálkás, éles, szikár mint ő maga, de üzembiztos, szerethető és minőségi.  Nem mindenkinek gömbölyű a hangja...és az alkata sem ;-)

2213   telramund 2018-04-29 22:20:21

Pompás volt ez az előadás.Harteros paradésan énekelt.Végre rájöttem, hogy Antonietta Stellat juttatja eszembe a hangszíne.Kaufmann a "szépfiú "nagyszerűen énekelt-persze a színpadon diszletek helyett is mikrofonok voltak.Frontali lehet ,hogy beteg volt,de nekem a hangja Bolognában sem tetszett és most sem.Zenekar szokott jó forma..Csak egyet látnék az utóbbi időben Pesten hasonlót.A Kaumannt utálok meg csak lepjék el az odalt a negatív kritikákkal ,anélkül,hogy az előadást hallanák,látnák.Persze ez mit sem változtat azon,hogy nagyszerű este volt

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Saki Kono zongora diplomakoncertje
BYRD: My Ladye Nevels Grownde
SOSZTAKOVICS: 7. (A-dúr) prelúdium és fúga, op. 87/7
SOSZTAKOVICS: 12. (gisz-moll) prelúdium és fúga, op. 87/12
SOSZTAKOVICS: 15. (Desz-dúr) prelúdium és fúga, op. 87/15
SOSZTAKOVICS: 24. (d-moll) prelúdium és fúga, op. 87/24
J.S. BACH: f-moll zongoraverseny, BWV 1056
Szokolay Balázs (zongora)
SOSZTAKOVICS: 2. (e-moll) zongoratrió, op. 67
Mikola Ivanovich Román (hegedű), Háry Péter (cselló)
Saki Kono (zongora)

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Trio Encuentro: Tóth Kristóf (hegedű), Agárdi Eszter (gordonka), Szőcs Henrik (zongora)
"Kontrasztok"
SCHUBERT: 2. (Esz-dúr) zongoratrió, D. 929
RAVEL: a-moll zongoratrió

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Miklósa Erika (szoprán), Balázs János (zongora)
"Zongopera"
Donizetti, Verdi, Strauss, Piazzola áriái, Cziffra György átiratai és improvizációk
19:00 : Kaposvár
Szivárvány Kultúrpalota

Operát az Operából! – Belföldi turné
'Puccini Itáliája' operagála
Koncertszerű előadás

19:30 : Debrecen
Kölcsey Központ

Kiss Péter (zongora)
Kodály Filharmonikusok Debrecen
Vezényel: Vajda Gergely
LISZT: A bölcsőtől a sírig (Von der Wiege bis zum Grabe)
VAJDA GERGELY: Szomorú Vasárnap Variációk
LISZT: A-dúr zongoraverseny Nr. 2.
MENDELSSOHN: V. (D-dúr) ,,Reformáció’’ szimfónia, Op. 107.
A mai nap
született:
1857 • Ruggiero Leoncavallo, zeneszerző († 1919)
1858 • Ethel Mary Smyth, zeneszerző († 1944)