vissza a cimoldalra
2018-10-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Társművészetek (1278)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61118)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4067)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2606)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1111)
Lehár Ferenc (641)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1502)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2926)
Opernglas, avagy operai távcső... (20144)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4354)
Élő közvetítések (7449)
Erkel Színház (9460)
Franz Schmidt (3196)
Jonas Kaufmann (2275)
Franz Schubert (308)
A díjakról általában (1040)
Birgit Nilsson (37)
Bernstein- és Stokowski-szabály (33)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (954)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2178   Edmond Dantes • előzmény2175 2018-02-25 14:20:54

Ld. privát üzenetek.

2175   telramund • előzmény2174 2018-02-25 10:25:50

Kaufmann személye megosztó!De az emberek nagy része kedveli,kisebb része rajong!Viszont azt kétségevonni,ami a MÜPÁ-ban látszott és hallatszott merő rosszindulat,amit egy bizonyos csoport képvisel.De a kutyaugatás nem hallatszik az égig!Nem kell mindenkit szereteni.Nekem is van akit nem kedvelek,de nem ócsárolom,mert letett az asztlra rendesen.de az én fülemnek nem okoz örömet!Ilyen például Domingo,vagy Gedda.És? ettől még a világ megy tovább.Hatalmas művészek,de engem nem fogtak meg soha.

2174   Klára • előzmény2173 2018-02-25 09:24:14

Egyetértek, jobb lenne egy DVD, de érjük be avval, ami van, illetve remélhetőleg lesz.

Én ott voltam a koncerten, lehet vitatkozni Damrau és Kaufmann magatartásán, mozdulatain, gesztusain, kvázi a dalok megjelenítésén,  ez ízlés dolga. Ócsárolni nem kellene! Koromnál fogva még emlékszem azokra az időkre,  mikor a dalénekesek a zongora karéjában állva, paszulykaróként egyenesen, mozdulatlanul állva,adták elő a dalokat, akkor sokaknak az a stílus nem tetszett. Sőt, az operaénekesek is szinte a rivalda szélén, arccal közönség felé fordulva (akkor még nem volt a mai értelemben vett hangosítás) énekeltek, mindegy volt, hogy éppen "csatáztak", vagy szerelmi kettőst énekeltek, egymástől x méter távolságra. Nyoilván változik az operajátszási stílus és a daléneklési stílus is. A jelenvolt közönségnek tetszett, és az elérhető külföldi kritikák alapján az ottaniaknak is!

2173   lujza • előzmény2172 2018-02-25 03:22:11

Mint azt Haandel már jelezte, az esseni koncert közben megtörtént a CD felvétel. És ahogy olvastam, megkérték a közönséget, hogy ezúttal ne tapsoljanak közben (remélem, nem is köhögtek). Kár, hogy nem DVD született.

2172   Licht Alberich • előzmény2171 2018-02-24 21:48:09

Ha mondjuk Kaufmannék a turné után fel akarják venni a dalciklust stúdióban, hogy hivatalos CD kiadvány legyen belőle, vagy valamelyik koncert felvételét DVD-n akarják forgalmazni, akkor nyilván nem egyeznek bele, hogy bármelyik másik helyszínen felvétel készüljön. Ez csak rajtuk múlik, nem a szervezőkön, akik  nyilván felvetették a szerződéskötéskor a felvétel lehetőségét. Van az a szituáció, amikor nincs az a pénz...

2171   Klára • előzmény2170 2018-02-24 12:35:14

Nyilván üzleti okok vannak a háttérben, ez egyértelmű. Ezért írtam, hogy előzetes megállapodás kellene, pl. fellépti díj vonatkozásában. Amennyit általában egy ilyen koncertért fizetünk - már akik bejutnak ! És akik bármilyen okból nem jutnak be, azok is megérdemelnének valamit. Elvégre akár a MüPa, akár a MÁO - mindegyik fenntartásában és működtetésében az általunk leperkált adóforintok is benne vannak (bocs, tudom, ez populizmus, de az én véleményem már csak ez!)

2170   lujza • előzmény2168 2018-02-24 02:13:19

Az sosem véletlen, ha nem járulnak hozzá - üzleti okból - a felvételhez. De nemrég újra láttam Kaufmann előző koncertjének egyik kalózfelvételét, és akkor tűnt fel, hogy ott bizony mikrofon állt előtte a Müpában. Vagyis annak meg kell lennie az archivumukban, de ettől mi még nem találkozhattunk vele.

2168   Klára • előzmény2167 2018-02-23 17:10:25

Hát ki? Nyilván nem a közönség és - pestiesen szólva - nem is  sarki fűszeres. Ez nyilván előzetes egyeztetés és talán fellépti díj kérdése, de sajnos nem ez az első eset, hogy világsztárok fellépéséről hallgat a média, és esetleges kalózfelvételekkel kell beérnünk!

2167   Licht Alberich • előzmény2166 2018-02-23 14:34:33

Arról, hogy nem készült felvétel, feltehetően nem az MTVA és nem is a Müpa tehet. Amit lehet rögzítenek legalább archiválási célból, de az, hogy nem volt egy kamera sem a nézőtéren és mikrofon sem a színpadon arra utal, hogy a művészek nem engedték a koncert felvételét...

2166   Klára • előzmény2165 2018-02-23 08:30:55

Valóban csodálatos este volt, mindkét énekes és nem mellékesen a zongorista is hozta legjobb formáját. Kaufmannról eddig is tudtam, tudtuk, hogy kiváló dalénekes és nem "csak" elénekli, de meg is jeleníti a dalokat. Damrau ilyen képességei eddig nem igazán voltak ismertek. Az elvitathatatlan  zenei élményen túl különösen megkapó volt a kisebb-nagyobb gesztusok sorozata, mellyel mintegy megjelenítették, kifejezték a dalokban foglalt érzelmeket. Semmi operai allűr, de az a sokszor tapasztalt túljátszás sem, amellyel egyes esetekben a daléneklés síkos talajára tévedt operisták  próbálják megjátszani, hogy ez most nem opera, hanem az úgynevezett könnyű műfaj. Miközben nincs könnyű zene és komoly zene, csak jó és rossz zene. Valamint jó és rossz előadó.....

Az első, Baden.Badenben tartott koncertjük óta számos kritika jelent meg az egyes előadásokról, a tubuson is vannak méltató felvételek, de sajnos zenei nincs. Remélem, előbb-utóbb valahol megjelenik valami. Persze kérdés, ha ilyen kvalitású énekesek fellépnek Budapesten, miért nem lehet ezekről egy tisztességes TV felvételt készíteni és valamelyik csatornán lejátszani? (M3, M5?) Például valamelyik x+ezredszer ismételt külföldi sorozatfilm helyett! De ez a kérdés már a 2016.os MüPa-beli Kaufmann koncert kapcsán is felmerült, illetve más fellépő művészek esetében is jogos!

Az, hogy ismét jóval kevesebb műsorfüzet volt, mint néző-hallgató, nem a fellépő művészek teljesítményét minősíti, de valami mást igen...

2165   telramund 2018-02-23 07:50:59

Bár nem vagyok egy dal-fun és a tegnapi este után sem leszek az!DE!.Hugo Wolf ritkán előadott Olasz daloskönyve ( nem hiszem , hogy a nézőtéren ülök között akadt tíz ember ,aki eddig hallott róla.-érdemben ) jó és kevésbé ,jó dalaival azonban egy hónap alatt  tízezrekhez jutott el.Egy hónap alatt tízenvalahány koncert (az utolsó holnap Barcelonában),amihez 3 ember Diana Damrau, Jonas Kaufmann és Helmut Deutsch ,mint kíváló kíséret hallatlan teherbírása kellett.46 dal hangzott el két naponként Európa különböző nagyvárosaiban.Már az tiszteletreméltó,.hogy mindez kotta nélkül,mini színházi formában történt.Mint olvastam a mű nem egy szabályos dalciklus.A három művész maga alakította ki Deutsch írányításával, ki melyik ,dalt énekli,milyen a sorrend,mit énekelnek egyedül ,mit ketten.Ebből született egy csodás műsor és,ha nem olvasom,amit írtam fel sem tűnt volna,hogy a szerző nem így (sorrend)komponálta meg.

 Nem tudtam elképzelni ,hogy a két művész ennyire egymásra tudjon hangolódni és éneklési perfekciájuk minden oldalát bemutassák.Damrau kicsit keményebb,németes hangját olyan könnyedén kezelte és állította a kifejezés szolgálatába,hogy csak hallgattam,hallgattam.Jonas Kaufmann pedig gyönyörű hangja minden bravúrját bevetette és a dalok maximális szinte szavankénti értelmezését kifejezte,játékkal reagálta és együtt tökéletes párost alkottak.Semmi operai manír egyik énekesnél sem.Deutsch. .kíséretére pedig nincsenek szavak Hugo Wolf 46 dala megfogta a közönséget és a második részre a „stress”köhögések is abbamaradtak.Nagy este volt!Remélhetőleg valamelyik városban készült erről a lélegzetelállító produkcióról videófelvétel,mert csak a zenei megszólaltatás nem közvetíti ennek a szenzációs estének a teljességét,ezt látni is kell!

 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Nathan Giem (hegedű)
Solti Kamarazenekar
Vezényel: Vásáry Tamás
A Solti Kamarazenekar 20 éves jubileumi hangversenye
MOZART: Figaro házassága – nyitány
HAYDN: 104. (D-dúr) szimfónia, Hob. I:104 („London”)
BEETHOVEN: D-dúr hegedűverseny, op. 61

19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

Várjon Dénes (zongora)
CAFe Budapest 2018
BARTÓK: Két elégia zongorára, op. 8b/1 (Grave)
KURTÁG GYÖRGY: Játékok – részletek
BARTÓK: Három csíkmegyei népdal, BB 45b
BARTÓK: Szonatina, Sz. 55, BB 69
BARTÓK: Régi táncdalok a 15 magyar parasztdalból
BARTÓK: Két elégia zongorára, op. 8b/2 (Molto adagio,
sempre rubato)
KURTÁG GYÖRGY: Játékok – részletek
BARTÓK: Gyermekeknek – részletek
BARTÓK: Improvizációk, op. 20
19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Bogányi Gergely (zongora)
Alba Regia Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Dubóczky Gergely
SCHUBERT: A varázshárfa – nyitány,
SCHUMANN: a-moll zongoraverseny
PROKOFJEV: Rómeó és Júlia – balettszvit
A mai nap
történt:
1905 • Debussy: A tenger bemutatója (Párizs)
született:
1926 • Karl Richter, karmester († 1981)
elhunyt:
1964 • Cole Porter, zeneszerző (sz. 1891)