vissza a cimoldalra
2018-06-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60904)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4041)
Momus társalgó (6335)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Társművészetek (1255)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11279)
A csapos közbeszól (95)

A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (904)
Wagner (2597)
Palcsó Sándor (218)
Erkel Színház (9363)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2772)
Edita Gruberova (3060)
Élő közvetítések (7254)
A MET felvételei (127)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4287)
Operett, mint színpadi műfaj (3618)
Rost Andrea (2027)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1425)
Franz Schmidt (3142)
Kinek tetszik Rimszkij-Korszakov ? (47)
Pantheon (2237)
Erkel Ferenc (1046)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2173   lujza • előzmény2172 2018-02-25 03:22:11

Mint azt Haandel már jelezte, az esseni koncert közben megtörtént a CD felvétel. És ahogy olvastam, megkérték a közönséget, hogy ezúttal ne tapsoljanak közben (remélem, nem is köhögtek). Kár, hogy nem DVD született.

2172   Licht Alberich • előzmény2171 2018-02-24 21:48:09

Ha mondjuk Kaufmannék a turné után fel akarják venni a dalciklust stúdióban, hogy hivatalos CD kiadvány legyen belőle, vagy valamelyik koncert felvételét DVD-n akarják forgalmazni, akkor nyilván nem egyeznek bele, hogy bármelyik másik helyszínen felvétel készüljön. Ez csak rajtuk múlik, nem a szervezőkön, akik  nyilván felvetették a szerződéskötéskor a felvétel lehetőségét. Van az a szituáció, amikor nincs az a pénz...

2171   Klára • előzmény2170 2018-02-24 12:35:14

Nyilván üzleti okok vannak a háttérben, ez egyértelmű. Ezért írtam, hogy előzetes megállapodás kellene, pl. fellépti díj vonatkozásában. Amennyit általában egy ilyen koncertért fizetünk - már akik bejutnak ! És akik bármilyen okból nem jutnak be, azok is megérdemelnének valamit. Elvégre akár a MüPa, akár a MÁO - mindegyik fenntartásában és működtetésében az általunk leperkált adóforintok is benne vannak (bocs, tudom, ez populizmus, de az én véleményem már csak ez!)

2170   lujza • előzmény2168 2018-02-24 02:13:19

Az sosem véletlen, ha nem járulnak hozzá - üzleti okból - a felvételhez. De nemrég újra láttam Kaufmann előző koncertjének egyik kalózfelvételét, és akkor tűnt fel, hogy ott bizony mikrofon állt előtte a Müpában. Vagyis annak meg kell lennie az archivumukban, de ettől mi még nem találkozhattunk vele.

2168   Klára • előzmény2167 2018-02-23 17:10:25

Hát ki? Nyilván nem a közönség és - pestiesen szólva - nem is  sarki fűszeres. Ez nyilván előzetes egyeztetés és talán fellépti díj kérdése, de sajnos nem ez az első eset, hogy világsztárok fellépéséről hallgat a média, és esetleges kalózfelvételekkel kell beérnünk!

2167   Licht Alberich • előzmény2166 2018-02-23 14:34:33

Arról, hogy nem készült felvétel, feltehetően nem az MTVA és nem is a Müpa tehet. Amit lehet rögzítenek legalább archiválási célból, de az, hogy nem volt egy kamera sem a nézőtéren és mikrofon sem a színpadon arra utal, hogy a művészek nem engedték a koncert felvételét...

2166   Klára • előzmény2165 2018-02-23 08:30:55

Valóban csodálatos este volt, mindkét énekes és nem mellékesen a zongorista is hozta legjobb formáját. Kaufmannról eddig is tudtam, tudtuk, hogy kiváló dalénekes és nem "csak" elénekli, de meg is jeleníti a dalokat. Damrau ilyen képességei eddig nem igazán voltak ismertek. Az elvitathatatlan  zenei élményen túl különösen megkapó volt a kisebb-nagyobb gesztusok sorozata, mellyel mintegy megjelenítették, kifejezték a dalokban foglalt érzelmeket. Semmi operai allűr, de az a sokszor tapasztalt túljátszás sem, amellyel egyes esetekben a daléneklés síkos talajára tévedt operisták  próbálják megjátszani, hogy ez most nem opera, hanem az úgynevezett könnyű műfaj. Miközben nincs könnyű zene és komoly zene, csak jó és rossz zene. Valamint jó és rossz előadó.....

Az első, Baden.Badenben tartott koncertjük óta számos kritika jelent meg az egyes előadásokról, a tubuson is vannak méltató felvételek, de sajnos zenei nincs. Remélem, előbb-utóbb valahol megjelenik valami. Persze kérdés, ha ilyen kvalitású énekesek fellépnek Budapesten, miért nem lehet ezekről egy tisztességes TV felvételt készíteni és valamelyik csatornán lejátszani? (M3, M5?) Például valamelyik x+ezredszer ismételt külföldi sorozatfilm helyett! De ez a kérdés már a 2016.os MüPa-beli Kaufmann koncert kapcsán is felmerült, illetve más fellépő művészek esetében is jogos!

Az, hogy ismét jóval kevesebb műsorfüzet volt, mint néző-hallgató, nem a fellépő művészek teljesítményét minősíti, de valami mást igen...

2165   telramund 2018-02-23 07:50:59

Bár nem vagyok egy dal-fun és a tegnapi este után sem leszek az!DE!.Hugo Wolf ritkán előadott Olasz daloskönyve ( nem hiszem , hogy a nézőtéren ülök között akadt tíz ember ,aki eddig hallott róla.-érdemben ) jó és kevésbé ,jó dalaival azonban egy hónap alatt  tízezrekhez jutott el.Egy hónap alatt tízenvalahány koncert (az utolsó holnap Barcelonában),amihez 3 ember Diana Damrau, Jonas Kaufmann és Helmut Deutsch ,mint kíváló kíséret hallatlan teherbírása kellett.46 dal hangzott el két naponként Európa különböző nagyvárosaiban.Már az tiszteletreméltó,.hogy mindez kotta nélkül,mini színházi formában történt.Mint olvastam a mű nem egy szabályos dalciklus.A három művész maga alakította ki Deutsch írányításával, ki melyik ,dalt énekli,milyen a sorrend,mit énekelnek egyedül ,mit ketten.Ebből született egy csodás műsor és,ha nem olvasom,amit írtam fel sem tűnt volna,hogy a szerző nem így (sorrend)komponálta meg.

 Nem tudtam elképzelni ,hogy a két művész ennyire egymásra tudjon hangolódni és éneklési perfekciájuk minden oldalát bemutassák.Damrau kicsit keményebb,németes hangját olyan könnyedén kezelte és állította a kifejezés szolgálatába,hogy csak hallgattam,hallgattam.Jonas Kaufmann pedig gyönyörű hangja minden bravúrját bevetette és a dalok maximális szinte szavankénti értelmezését kifejezte,játékkal reagálta és együtt tökéletes párost alkottak.Semmi operai manír egyik énekesnél sem.Deutsch. .kíséretére pedig nincsenek szavak Hugo Wolf 46 dala megfogta a közönséget és a második részre a „stress”köhögések is abbamaradtak.Nagy este volt!Remélhetőleg valamelyik városban készült erről a lélegzetelállító produkcióról videófelvétel,mert csak a zenei megszólaltatás nem közvetíti ennek a szenzációs estének a teljességét,ezt látni is kell!

 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Binder: For Seven Days / Fanshawe: African Sanctus
ELMARAD!

21:00 : Budapest
Margitszigeti Szabadtéri Színpad

RICHARD STRAUSS: Salome
A mai nap
született:
1906 • Pierre Fournier, csellista († 1986)
1942 • Kasza Katalin, operaénekesnő