vissza a cimoldalra
2018-10-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Társművészetek (1278)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61118)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4067)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

Ilosfalvy Róbert (816)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2928)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2606)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1111)
Lehár Ferenc (641)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1502)
Opernglas, avagy operai távcső... (20144)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4354)
Élő közvetítések (7449)
Erkel Színház (9460)
Franz Schmidt (3196)
Jonas Kaufmann (2275)
Franz Schubert (308)
A díjakról általában (1040)
Birgit Nilsson (37)
Bernstein- és Stokowski-szabály (33)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2167   Licht Alberich • előzmény2166 2018-02-23 14:34:33

Arról, hogy nem készült felvétel, feltehetően nem az MTVA és nem is a Müpa tehet. Amit lehet rögzítenek legalább archiválási célból, de az, hogy nem volt egy kamera sem a nézőtéren és mikrofon sem a színpadon arra utal, hogy a művészek nem engedték a koncert felvételét...

2166   Klára • előzmény2165 2018-02-23 08:30:55

Valóban csodálatos este volt, mindkét énekes és nem mellékesen a zongorista is hozta legjobb formáját. Kaufmannról eddig is tudtam, tudtuk, hogy kiváló dalénekes és nem "csak" elénekli, de meg is jeleníti a dalokat. Damrau ilyen képességei eddig nem igazán voltak ismertek. Az elvitathatatlan  zenei élményen túl különösen megkapó volt a kisebb-nagyobb gesztusok sorozata, mellyel mintegy megjelenítették, kifejezték a dalokban foglalt érzelmeket. Semmi operai allűr, de az a sokszor tapasztalt túljátszás sem, amellyel egyes esetekben a daléneklés síkos talajára tévedt operisták  próbálják megjátszani, hogy ez most nem opera, hanem az úgynevezett könnyű műfaj. Miközben nincs könnyű zene és komoly zene, csak jó és rossz zene. Valamint jó és rossz előadó.....

Az első, Baden.Badenben tartott koncertjük óta számos kritika jelent meg az egyes előadásokról, a tubuson is vannak méltató felvételek, de sajnos zenei nincs. Remélem, előbb-utóbb valahol megjelenik valami. Persze kérdés, ha ilyen kvalitású énekesek fellépnek Budapesten, miért nem lehet ezekről egy tisztességes TV felvételt készíteni és valamelyik csatornán lejátszani? (M3, M5?) Például valamelyik x+ezredszer ismételt külföldi sorozatfilm helyett! De ez a kérdés már a 2016.os MüPa-beli Kaufmann koncert kapcsán is felmerült, illetve más fellépő művészek esetében is jogos!

Az, hogy ismét jóval kevesebb műsorfüzet volt, mint néző-hallgató, nem a fellépő művészek teljesítményét minősíti, de valami mást igen...

2165   telramund 2018-02-23 07:50:59

Bár nem vagyok egy dal-fun és a tegnapi este után sem leszek az!DE!.Hugo Wolf ritkán előadott Olasz daloskönyve ( nem hiszem , hogy a nézőtéren ülök között akadt tíz ember ,aki eddig hallott róla.-érdemben ) jó és kevésbé ,jó dalaival azonban egy hónap alatt  tízezrekhez jutott el.Egy hónap alatt tízenvalahány koncert (az utolsó holnap Barcelonában),amihez 3 ember Diana Damrau, Jonas Kaufmann és Helmut Deutsch ,mint kíváló kíséret hallatlan teherbírása kellett.46 dal hangzott el két naponként Európa különböző nagyvárosaiban.Már az tiszteletreméltó,.hogy mindez kotta nélkül,mini színházi formában történt.Mint olvastam a mű nem egy szabályos dalciklus.A három művész maga alakította ki Deutsch írányításával, ki melyik ,dalt énekli,milyen a sorrend,mit énekelnek egyedül ,mit ketten.Ebből született egy csodás műsor és,ha nem olvasom,amit írtam fel sem tűnt volna,hogy a szerző nem így (sorrend)komponálta meg.

 Nem tudtam elképzelni ,hogy a két művész ennyire egymásra tudjon hangolódni és éneklési perfekciájuk minden oldalát bemutassák.Damrau kicsit keményebb,németes hangját olyan könnyedén kezelte és állította a kifejezés szolgálatába,hogy csak hallgattam,hallgattam.Jonas Kaufmann pedig gyönyörű hangja minden bravúrját bevetette és a dalok maximális szinte szavankénti értelmezését kifejezte,játékkal reagálta és együtt tökéletes párost alkottak.Semmi operai manír egyik énekesnél sem.Deutsch. .kíséretére pedig nincsenek szavak Hugo Wolf 46 dala megfogta a közönséget és a második részre a „stress”köhögések is abbamaradtak.Nagy este volt!Remélhetőleg valamelyik városban készült erről a lélegzetelállító produkcióról videófelvétel,mert csak a zenei megszólaltatás nem közvetíti ennek a szenzációs estének a teljességét,ezt látni is kell!

 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Nathan Giem (hegedű)
Solti Kamarazenekar
Vezényel: Vásáry Tamás
A Solti Kamarazenekar 20 éves jubileumi hangversenye
MOZART: Figaro házassága – nyitány
HAYDN: 104. (D-dúr) szimfónia, Hob. I:104 („London”)
BEETHOVEN: D-dúr hegedűverseny, op. 61

19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

Várjon Dénes (zongora)
CAFe Budapest 2018
BARTÓK: Két elégia zongorára, op. 8b/1 (Grave)
KURTÁG GYÖRGY: Játékok – részletek
BARTÓK: Három csíkmegyei népdal, BB 45b
BARTÓK: Szonatina, Sz. 55, BB 69
BARTÓK: Régi táncdalok a 15 magyar parasztdalból
BARTÓK: Két elégia zongorára, op. 8b/2 (Molto adagio,
sempre rubato)
KURTÁG GYÖRGY: Játékok – részletek
BARTÓK: Gyermekeknek – részletek
BARTÓK: Improvizációk, op. 20
19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Bogányi Gergely (zongora)
Alba Regia Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Dubóczky Gergely
SCHUBERT: A varázshárfa – nyitány,
SCHUMANN: a-moll zongoraverseny
PROKOFJEV: Rómeó és Júlia – balettszvit
A mai nap
történt:
1905 • Debussy: A tenger bemutatója (Párizs)
született:
1926 • Karl Richter, karmester († 1981)
elhunyt:
1964 • Cole Porter, zeneszerző (sz. 1891)