vissza a cimoldalra
2020-07-14
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11537)
A csapos közbeszól (95)

A MET felvételei (710)
Régizene (3425)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3974)
Élő közvetítések (8501)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4864)
Operett, mint színpadi műfaj (4383)
Lehár Ferenc (715)
Pantheon (2695)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1979)
Opernglas, avagy operai távcső... (20522)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1433)
Sass Sylvia (478)
Antonin Dvorak (199)
A nap képe (2213)
Franz Schmidt (3640)
Jazz (79)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

35   Janus • előzmény34 2014-01-24 07:21:54
Ott voltam tegnap élőben és nekem tetszett a zene. Nagyon kifejező és hatásos volt. Vajda Gergely kezei alatt pedig a zenekar ragyogó teljesítményt nyújtott. Árnyalatokban gazdag volt a zenekari hangzás, amely sokféle hangulatot és érzelmet vonultatott fel. Örülök, hogy Vajdát egyre gyakrabban van alkalmam Budapesten fellépni látni és hallani. A hangszerelés nekem kifejezetten tetszett. Nem volt kakafónia: a zenei szövetett Eötvös átgondoltan és szépen összefogva építette fel. Sokszor kicsit meditatív volt a zene hangulata, de ez jól illett a történet elvontságához. A történet, hát az nem volt könnyen befogadható és követhető. Minden elemét nem is értettem - meg kellene még egyszer nézni az egészet. Az énekesek kitettek magukért. Különösen a címszerepet éneklő Annette Schönmüller tetszett. Jól bírta a magasságokat és nem egyszer megerőltető szólamát biztos énektechnikával adta elő, nem éreztem élesnek és kellemetlennek hangját egyszer se. Bár lehet, hogy egyeseknek maga a zene volt kellemetlen - nekem az is tetszett, nem is kicsit! A férfi főszereplő Eric Stoklossa is nagyon jó volt! Szép tenor hangja van. És az énekesek színészi játéka is nagyon kifejező és jó volt! Ilyet a MÁO-ban ritkán látni. Már pedig az opera arról is kellene, hogy szóljon, hogy az énekesek színházat is csinálnak, nemcsak énekelnek osztán annyi. Persze az éneklés a fő - főleg a klasszikus operák esetében, de egy jó modern operában a szöveg és a zene általában olyan szoros egységet alkot, hogy színház és zene nem nélkülözheti egymást a zavartalan műélvezet csak akkor van biztosítva, ha nemcsak a zenei, de a rendezői kivitelezés is megfelelő. Normál esetben minden operaelőadáson ez lenne az alap, de amíg Verdit elviszik a hátukon az énekesek, egy Eötvös operánál szerintem ez édes kevés. Ahogy a szöveg értése is nagyon fontos, mert enélkül megint csak semmi értelme az operát megnézni. Zene, szöveg és színház szoros egységét láttuk tegnap is, amely eléggé igénybe veszi a befogadót és elfárasztja, főleg azt, aki a klasszikus repertoáron nevelkedett és nem is nagyon nyitott másra. De véleményem szerint ez is kell. De hát sajnos a MAÓ repertoárja tele van lyukakkal, hiányokkal. És ez nem is fog változni. Viszont szerencsére a MÜPA időről időre biztosítsa, hogy ha csak egy este erejéig is, de ilyen előadásokban is legyen részünk. Nagyszerű volt a tegnap este!
34   Búbánat 2014-01-23 13:30:35

Este a Bartók Rádióban:

19.05 – kb. 22.00 Kapcsoljuk a Bartók Béla Nemzeti Hangversenytermet

Eötvös Péter: Paradise reloaded (Lilith) - opera

Szövegét Albert Ostermaier írta

Vezényel: VAJDA GERGELY

Km. az MR Szimfonikusok

Szereposztás:

Lilith - Annette Schönmüller
Éva - Rebecca Nelsen
Ádám - Eric Stoklossa
Lucifer - Holger Falk
I. jós - Avelyn Francis
II. II. jós - Christina Sidak
III. III. jós - Anna Clare Hauf
A angyal - Gernot Heinrich
B angyal - Andreas Jankowitsch
C angyal - Michael Wagner

A Neue Oper Wien félig szcenírozott előadása

Rendező: Johannes Erath A 26.

Mini-Fesztivál produkciója
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
elhunyt:
1910 • Marius Petipa, koreográfus (sz. 1818)