Félreértettél!
Tudom, hogy tud - de itt éppúgy nem az kell, mint általában. Marilyn Horne alkalmazkodik a harmóniai szituációhoz, szóval tisztán énekel.
Köszönöm válaszodat. Ez a kézenfekvő lehetőség hirtelen nem is jutott eszembe, és a könyveimben sem néztem alaposan utána. Phüthagorasz Aranyversei nem részletezi a zenei résznél.
Long Live Marilyn.
Tud énekelni egyforma szekundot, ha akar, és egyformát kell énekelni :) Kicsit is, és nagyot is :)
A brácsát én csak operatív szólamnak hívom. Sztem ez válasz a miértre .
Szerintem mindenki hallja, csak nem értik...
A vonósnégyesben miért a brácsás dolga a legnehezebb, vagy Marylin horne miért nem tud két egyforma szekundot énekelni
ebben az áriában
A link még nem megy...
Na, itt a kép végre.
Meg a link.
Az alapprobléma.
Nagyon kicsi.
De azt eredményezi, hogy, manapság, az oktávon kívül egyetlen tiszta hangköz sincs.
Hol van már a 'tiszta kvint'...?:).
És a zenészek nagy része nem is érti, hogy mit hisztizek ezen állandóan, hiszen 'úgysem hallja meg senki'...
Legcélszerűbb, ha a google képek keresőbe beírod: Pythagoraszi hangközök.
Csomó jó ábra van, meg leírás. Itt most hiába linkelek, nem működik.
Az oldalra kattintva a következő felsőbb osztály-videó jött be nekem, egyébként óriási! Szeretném megkérdezni, hogy a hangköz-oldal tisztán láthatóan hol található?
A link nem megy át...
Hopkinson Smith.
Nagy cápa.
A Mad Dog lemez meg azért különleges, mert érdemes kicsit mélyebben 'belefigyelni', mi történik az (ál)-másik szólamban, olykor a hihetőség határán van, hogy egyedül játssza.
Na most megpróbálom, hátha.
Xenia Löfflert hallottad, azért. :)
És a szóló oboa részekben gyönyörű az intonáció ! ÓÓÓ ! Ilyet is lehet ?
Na, itt aztán fecsegnek az oboák ! Mindenbe belebeszélnek :) , nagyon élvezetes.
( nemtok szerkeszteni énse. )
Akkor tőmondatokban kommunikálunk.
Remélem, hogy a szerkeszthetetlenséget kijavítják. Mert ha így marad a fórum, az maga a kőkorszak.
Újabb lehetőség a gazdagodásra. Idén jelent meg.
Concerto grosso in B-Flat Major, Op. 3 No. 1, HWV 312: I. Allegro
Concerto grosso in B-Flat Major, Op. 3 No. 2, HWV 313: I. Vivace
Concerto grosso in B-Flat Major, Op. 3 No. 2, HWV 313: II. Largo
Jó bőr...de az ária nem fogott meg. :)
A kompenzálás nem női sajátosság, a férfiak is rendre élnek vele. :) Ha a vonzó megjelenés, az erotikától fűtött mozgás, a kihívó testbeszéd hozzátesz a produkcióhoz, akkor részemről jöhet. Viszont ha csak annyi a célja, hogy elterelje a figyelmet az előadói hiányosságokról, akkor inkább ne. Nálam ez nem működik, de nem tartom lehetetlennek, hogy másnál igen.
Szerelmesnek lenni jó. És ha egy koncerten kifogunk magunknak egy nagyon vonzó előadót, aki ráadásul nagyon jól is játszik a hangszerén, bizony könnyen azon kaphatjuk magunkat, hogy miatta még egy kis ajtócsapkodást is megkockáztatnánk otthon. Kár, hogy ez az érzés koncert végeztével rendszerint nyomtalanul elmúlik. Viszont addig...húúúúú.
Mert itt van példának okáért ez az ártalmatlan kis ária. Hősnőnk elénekelhette volna faarccal is. De nem tette. Mert ő tudja, hogy mitől döglik a légy. :)
Azt hiszem, alapvetően egyetértünk. Próbáltam a vásári, útszéli, kurtizán és hasonló kifejezéseket körülírni, valószínűleg túlfinomkodtam a dolgot. A nőtársak ellenszenvét talán az is kiváltja, hogy egy-egy ilyen jelenség mennyire visszaveti azt a küzdelmet, amit okos, tehetséges nők vívtak és vívnak, hogy "emberszámba" vegyék őket és ne a külsejükkel foglalkozzanak.
" Akkor legyen nem-szép a nő a színpadon? Ne dobja be nőiségét az operaszínpadon, amikor késsel kergetik a szeretőjét? "
-----------------
Hát ez az, dadus ! Ha a darab arról szól, süsdmeg ! Akkor legyen !
Nem mond ellent a "tárgy" - nak ( a zenemű a tárgy ! ) a "hogyan".
Éppen ellenkezőleg. A hogyan is a zeneműből , a zenemű ÉRTELMEZÉSÉBŐL ! ! ! következik.. Régizenében ugyanúgy.
Egyedi értelmezés, az igaz ( ez benne a szép ) , de zeneműből indul, honnan is indulna...
Jó az a művészetelmélet.. csak nem mindenki érti..:)
Tudtam, hogy erre kanyarodsz. Hogy ne legyen akkor szép a nő.
Jajj.., csak ezt nem mondta senki.
Arról van szó, hogy szép vagy nem szép, nem ez a lényeg. A csúnya nők is nagyon szépek. De nem ezt kell hangsúlyozni. Mert nem ez a tárgy.. Egy Savall est másról szól. Hogy rágjam jobban a szádba, hogy miről a szpícs. Hogy a Savall lánya legyen szép ( szép úgyis, öltözzön csinosan ) de ne a seggét mutogassa a hárfa mellett. Egyáltalán, ne magát mutogassa, hanem a zenét. És ne a " kettőt együtt " , hanem a zenét. Az legyen a szándéka, hogy zenél ne az, hogy megmutassa milyen szép kislány is ő. Így érthető? .
Ötezerszer átbeszéltük, hogy a régizenében a 'hogyan', az egy fontos kód. Nem tárgy, az itt kevés. Valószínűleg, azért elemi az a művészetelmélet.:)
Akkor legyen nem-szép a nő a színpadon? Ne dobja be nőiségét az operaszínpadon, amikor késsel kergetik a szeretőjét?
A jó megjelenésű hölgyek örök stigmája ez a nem a teljesítményével, hanem előnyös külsejének erőteljes hangsúlyozásával akarja magára terelni a figyelmet. vélemény. Az ellenszenv majdnem garantált így, a teljesítményt megítélni objektíven így lehetetlen.
A színpadon, az előnyös külsőt hangsúlyozni kell. Nem mindegy, hogyan. Ezt tanítják, oktatják, ez egy komoly dolog.
Nem az irigység, hanem az értelem :)
Ha egy nő derékig meztelenül hegedül, akkor ki figyel minden idegszálával arra, hogy mit játszik ?
Az előadóművészetnek TÁRGYA van. Amit előadnak .Annak a tárgynak kell érvényesülnie , a közönség figyelmét annak kell birtokolnia. Elemi művészetelmélet. Evidencia . ( Mára elfelejtett...)
Egyetértek. Nekem ellenszenves, ha egy nő nem a teljesítményével, hanem előnyös külsejének erőteljes hangsúlyozásával akarja magára terelni a figyelmet. Lehet, hogy csak az irigység beszél belőlem?
Nem, nem. A szexuális tartalom nem "bele van keverve", hanem BENNE VAN MINDEN MŰVÉSZETBEN, minden mással együtt. Már benne van.
Éppen azért, mikor KÍVÜLRŐL próbálják hozzákeverni, nekem az jön le, hogy ezt NEM TUDJÁK. Nem tudják, mi a valódi művészet. Akkor meg már nem is nézem, hallgatom, mert minek?
Savall pozitív...:(
Gazdag akarok lenni.:)
Megrendelve.
Köszi.
Mert most már csak úgy csordogál, amire igazán érdemes figyelni.
Érdemes lesz majd teljességében is meghallgatnod a lemezt, mert valami történik rajta. Mire a végére érsz, többet fogsz tudni Handelről és úgy általában a zenéről. Gazdagabbá tesz.
Idén Marconnal Mozartot énekelt, szerintem már készül a lemez.
Visszatérve a Handel albumra, a booklet szerint magánemberek finanszírozták a megjelenését, így a nyomatok száma valószínűleg kevés. Aki szeretné fizikailag is kezében tudni a lemezt, gyorsan vásárolja meg. Ha csak a lemezképfájl kell, abban tudok segíteni.
De nem érted, hogy itt a szexuális tartalom bele van keverve. Ez tény.
A hogyan, meg a tálalás, az lehet perfekt, meg giccses, akár nevetséges, éppúgy, mint maga a zene, vagy maga a játék.
A gond nem ott van, amikor láthatóan nevetséges a ribanckodás, mert azt egy jó ízléssel kilométerekről ki lehet szűrni.
Az bonyolultabb, amikor 'határeset' az előadás, mert majdnem nagyon jó, de mégsem annyira, és ehhez adódik egy nagyon igényes vizuális szexuális nyomulás, és ez a jó oldalra nyomja a produkciót, és ez alól kivonni magunkat nem lehet, ha látjuk is... A hallásunk és az észlelésünk nevetségesen egyszerűen átverhető - ezt minden hifista tudja, de van egy rakat kísérlet is erre.
Ezen a területen, a lemezhallgatók, sok vizuális átverés alól mentesülnek.
Valahogy tehetséged van, ( vagy nekem ) hogy félreérts : Evidenciákról okítasz.. de én nem erről beszélek, hanem a SZEXUÁLIS TARTALOM BELEKEVERÉSÉNEK a stupidságáról beszélek. Engem elkap tőle a röhögés, ahogy meglátok egy hegedűs nőt a lába között a hegedűjével köldökig kivágott ruhában félig fekve, miközben csábosan ( vagy szenvedőn ) belebandzsít a kamerába.
És azt mondom magamban : - Akinek ez belefér, az NEM LEHET az a hegedűs, aki nekem jó lenne. Játszhat ő akármilyen jól, de valamit nem tud a zenéről, ami nekem mindennél fontosabb.
Köszönöm.
Jó zene, és tényleg nagyon jó az énekes.
Mondjuk azt nem hallom még, amivel maga mögé utasítja a szintén nagyon jó mai dívákat, de tényleg, ami jó, az jó.
Szerintem meg az előadóművész, ha kimegy a deszkára, vegye tudomásul, hogy igenis számít a megjelenés.
Hölgyeknél az igénytelen lefonnyadt állapot is éppúgy feltétlen kihat a zenéjükre, mint a testi szépség túlságos kihangsúlyozása.
Ha esetleg hallottad Sinkovsky-t a Zeneakadémián,
Nem csak az ő megjelenése emelte az estet, hanem a modellügynökség-hegedűs ladyk szem-melengető ruhakölteményei és egyéb bájai is...
És nem tartom a zenéről való leszakadásnak, hogy pár éve, amikor Dorothee kijött a színpadra a 2.10-es magasságával, én jól emlékszem, egy felháborítóan szoros bőrnaciba volt alul becsomagolva.... q..vajól nézett ki. És ennek megfelelően is zenélt.
Ez egy ilyen műfaj.
Hogy a közönség az néz a színpadra erősen.
" Túl szép, hogy igaz legyen " :))
Állítólag a szép nők károsan hatnak a férfiak egészségére..
Most viccen kívül, nekem mindig gyanús a testi szépség kihangsúlyozása, ha zenéről van szó...Nem az a tárgy ugyanis éppen. Egy jó testű, vonaglós, hegedűjével éppen intim testtartásban lévő szólista képe nálam absz hatást vált ki arra nézve. hogy : - Na, ezt meg nem hallgatom...és 99 %-ban be is jön.
( " Hirdessen nővel " - emlékeztek erre??? )
De ami jó, az jó.
Tegnap négy fórumtárs kapott tőlem privátban egy áriát. Az alábbi albumról idéztem:
Örülök, hogy tetszett az előadás. A jövő nagy énekes sztárját hallhattátok. A lemez idén októberben jelent meg, a felvétel 2019 júliusában készült.