vissza a cimoldalra
2020-10-28
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11562)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (4568)
Régizene (4776)
Jacques Offenbach (484)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2081)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4965)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4148)
Momus-játék (5927)
Kimernya? (3827)
Lehár Ferenc (727)
Pantheon (2744)
Társművészetek (2196)
Erkel Színház (10734)
Hibajelenségek - fejlesztési napló (35)
Franz Schmidt (3710)
Kolonits Klára (1184)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1454)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

4643   diosjeno • előzmény4638 2020-10-14 20:48:37

 " Akkor legyen nem-szép a nő a színpadon? Ne dobja be nőiségét az operaszínpadon, amikor késsel kergetik a szeretőjét? "

-----------------

Hát ez az, dadus !  Ha a darab arról szól, süsdmeg !  Akkor legyen ! 

 

 

4638   chord • előzmény4636 2020-10-14 20:04:37

Akkor legyen nem-szép a nő a színpadon? Ne dobja be nőiségét az operaszínpadon, amikor késsel kergetik a szeretőjét?
A jó megjelenésű hölgyek örök stigmája ez a  nem a teljesítményével, hanem előnyös külsejének erőteljes hangsúlyozásával akarja magára terelni a figyelmet. vélemény. Az ellenszenv majdnem garantált így, a teljesítményt megítélni objektíven így lehetetlen.

A színpadon, az előnyös külsőt hangsúlyozni kell. Nem mindegy, hogyan. Ezt tanítják, oktatják, ez egy komoly dolog. 

 

4636   Nagy Katalin • előzmény4635 2020-10-14 19:00:05

Egyetértek. Nekem ellenszenves, ha egy nő nem a teljesítményével, hanem előnyös külsejének erőteljes hangsúlyozásával akarja magára terelni a figyelmet. Lehet, hogy csak az irigység beszél belőlem? 

4635   diosjeno • előzmény4631 2020-10-14 18:46:57

Nem, nem. A szexuális tartalom nem "bele van keverve", hanem BENNE VAN MINDEN MŰVÉSZETBEN, minden mással együtt. Már benne van. 

 Éppen azért, mikor KÍVÜLRŐL próbálják hozzákeverni, nekem az jön le, hogy ezt NEM TUDJÁK. Nem tudják, mi a valódi művészet. Akkor meg már nem is nézem, hallgatom, mert minek? 

4631   chord • előzmény4630 2020-10-14 16:07:10

De nem érted, hogy itt a szexuális tartalom bele van keverve. Ez tény.
A hogyan, meg a tálalás, az lehet perfekt, meg giccses, akár nevetséges, éppúgy, mint maga a zene, vagy maga a játék.

A gond nem ott van, amikor láthatóan nevetséges a ribanckodás, mert azt egy jó ízléssel kilométerekről ki lehet szűrni.
 Az bonyolultabb, amikor 'határeset' az előadás, mert majdnem nagyon jó, de mégsem annyira, és ehhez adódik egy nagyon igényes vizuális szexuális nyomulás, és ez a jó oldalra nyomja a produkciót, és ez alól kivonni magunkat nem lehet, ha látjuk is... A hallásunk és az észlelésünk nevetségesen egyszerűen átverhető - ezt minden hifista tudja, de van egy rakat kísérlet is erre.

Ezen a területen, a lemezhallgatók, sok vizuális átverés alól mentesülnek.

4630   diosjeno • előzmény4628 2020-10-14 15:53:08

Valahogy tehetséged van, ( vagy nekem ) hogy félreérts : Evidenciákról okítasz.. de én nem erről beszélek, hanem a SZEXUÁLIS TARTALOM BELEKEVERÉSÉNEK a stupidságáról beszélek. Engem elkap tőle a röhögés, ahogy meglátok egy hegedűs nőt a lába között a hegedűjével köldökig kivágott ruhában félig fekve, miközben csábosan ( vagy szenvedőn ) belebandzsít a kamerába. 

   És azt mondom magamban :  - Akinek ez belefér, az NEM LEHET az a hegedűs, aki nekem jó lenne. Játszhat ő akármilyen jól, de valamit nem tud a zenéről, ami nekem mindennél fontosabb.

 

4628   chord • előzmény4627 2020-10-14 15:41:57

Szerintem meg az előadóművész, ha kimegy a deszkára, vegye tudomásul, hogy igenis számít a megjelenés. 
Hölgyeknél az igénytelen lefonnyadt állapot is éppúgy feltétlen kihat a zenéjükre, mint a testi szépség túlságos kihangsúlyozása.

Ha esetleg hallottad Sinkovsky-t a Zeneakadémián,

Nem csak az ő megjelenése emelte az estet, hanem a modellügynökség-hegedűs ladyk szem-melengető ruhakölteményei és egyéb bájai is...

És nem tartom a zenéről való leszakadásnak, hogy pár éve, amikor Dorothee kijött a színpadra a 2.10-es magasságával, én jól emlékszem, egy felháborítóan szoros bőrnaciba volt alul becsomagolva.... q..vajól nézett ki. És ennek megfelelően is zenélt.

Ez egy ilyen műfaj.
Hogy a közönség az néz a színpadra erősen.

4627   diosjeno • előzmény4626 2020-10-14 14:55:02

" Túl szép, hogy igaz legyen " :))

 

 Állítólag a szép nők károsan hatnak a férfiak egészségére..

 Most viccen kívül, nekem mindig gyanús a testi szépség kihangsúlyozása, ha zenéről van szó...Nem az a tárgy ugyanis éppen. Egy jó testű, vonaglós, hegedűjével éppen intim testtartásban lévő szólista képe nálam absz hatást vált ki arra nézve. hogy : - Na, ezt meg nem hallgatom...és 99 %-ban be is jön.

( " Hirdessen nővel "  - emlékeztek erre??? )

 De ami jó, az jó. 

4626   Corvette 2020-10-14 13:33:10


Tegnap négy fórumtárs kapott tőlem privátban egy áriát. Az alábbi albumról idéztem:

Örülök, hogy tetszett az előadás. A jövő nagy énekes sztárját hallhattátok. A lemez idén októberben jelent meg, a felvétel 2019 júliusában készült.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Terem

"Doktorandusz koncertek 1."
Janáček: Hegedű-zongora szonáta
Kökény Eszter (hegedű), Várallyay Kinga (zongora)
Gounod: „Ah! Je ris de me voir si belle” – Margit ékszeráriája a Faust című opera harmadik felvonásából
Csajkovszkij: „Otcsevo eta prezsgye ne znála” – Jolanta ariosója a Jolanta című opera első felvonásából
Bede Blanka (ének), Szabó Ferenc János (zongora)
Hindemith: Brácsa-zongora szonáta, op. 11/4
Enescu: Koncertdarab
Bor Péter (brácsa), Dani Imre (zongora)
Gershwin: „My man’s gone now” – Serena siratója a Porgy és Bess című opera első felvonásából
Bede Blanka (ének), Szabó Ferenc János (zongora)
Bartók: 1. hegedű-zongora szonáta, BB 84
Osztrosits Eszter (hegedű), Dani Imre (zongora)

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Kovács Csilla, Balogh Eszter, Varga-Tóth Attila, Christian Immler
Purcell Kórus
Orfeo Zenekar
Vezényel: Vashegyi György
Werner: Der Gute Hirt (1739) - Introductio
Werner: c-moll Salve Regina (1762)
Werner: Holoferne & Judith (1742) - Introductio
Albrechtsberger: c-moll Salve Regina
Werner: Die allgemeine Auferstehung (1745) - Introductio
J. S. Bach: Ich will den Kreuzstab gerne tragen - kantáta, BWV 56
Werner: Der verlorne Sohn (1747) - Introductio
Werner: g-moll Salve Regina (1729)

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Kelemen Barnabás (hegedű), Claudio Bohórquez (cselló), Nagy Péter (zongora)
"Kamarazene nagyteremre"
Brahms: 1. (G-dúr) hegedű-zongora szonáta, op. 78
Brahms: 2. (F-dúr) cselló-zongora szonáta, op. 99
Brahms: 1. (H-dúr) zongoratrió, op. 8
Élő közvetítés!
A mai nap
történt:
1893 • Csajkovszkij VI. ("Patetikus") szimfóniájának bemutatója (Szentpétervár)
elhunyt:
1755 • Joseph Bodin de Boismortier, zeneszerző (sz. 1689)
1973 • Gyurkovics Mária, énekes (sz. 1913)