Tényleg :) De jól odateszi a legény.
Az album nyitószáma:
Van ebben minden. Akár egy vegyesbazár.
Jó hajtós zene, Corette-ről nem is gondoltam volna...Némelyik register erősen karistol, de bátor a játék, egyedi, megérte bevállalni.
Michel Corrette - La belle vielleuse - Que vous diraige maman - variations
La belle vielleuse - Menuets
Nem vigasztalásnak szánom, de saját tapasztalatomból származó tény: a "megtekintés" számláló nem pontos adatot közül! Nem tudom, hogyan működik, de vannak felvételek, melyeket én magam többszőr megnéztem, meghallgattam - volt, amit le is töltöttem - de a megtekintés adat nem változott. Most csekkoltam le, most sem változott, maradt a 38.
Hát ez van, amikor a semmit valaminek nevezik, és beveszik a kultúra gyűjtőfogalom alá. Mínusz pillanatokon belül eluralkodik a káosz.
Vak vezet világtalant. 03:45-től hallgass bele egy kicsit!
Túlbonyolított Kodály-módszer...azt a qrva.
Most nézem, miket írtam.
De a gépi tanulási rendszereknek is az pont megtetszett.
Pont az.
Jaj...............
De pl. nő a körmöm...ez jó......:)
Gépi tanulási rendszerek. A Youtube azért meglep.
Szeretem Frescobaldit, nagyon. Van egy tripla Tactus kiadású lemezem, eredeti, a Libro Primo, Sergio Vartolo-val.
A második lemezen, a negyedik szám, a Toccata Duodecima.
Elszédülök, annyira tetszik. A mű, a hangszer, az előadás, a finomság, a fals-határ provokatív kerülgetése, a hangminőség. Minden.
A Frescobaldi-szellemiség.
Sok régi billentyűst ismerek, de hozzá fogható, vagy legalább, aki hasonlít hozzá egy kicsit, olyat nem találtam. Ez a toccata különösmód jellemző a zenéjére.
És már begrebbeltem, hogy majd felteszem a youtube-ra, megmutatni nektek.
És ott van. És pont ez.
Öt éve tették fel a robotok. A 7.7 millárd emberből kb. 3 milliárd netezik/közösségi-médiázik, és ebből 86% a Youtube-ot használja.
Ez legyen 2.5 md.
Ebből, kemény 25 ember megnézte az öt év alatt. Én voltam a 25. megtekintő.
Ez érthetetlen, de per pillanat örömteli.
Mert itt van:
Na, így sokkal szórakoztatóbb.
Végül is, ez az ízlés-divergencia valahol jó dolog. Pl. ez különböztet meg minket a robotoktól. A 'gépi tanulási rendszerektől'.
Arra gondolok, hogy adott feltételek, adott neveltetés, adott hatások valakinél, akár máshová is vezethetik az ízlését, mint ahogyan ki lehetne következtetni.
Abszolúte. :(
Működik a kép, köszönöm.
Az ilyesmik is kirostálódtak...?
Felül ikon, középtájt, 'kép' szöveg meg is jelenik, rákatt, kék mezőbe beleírni a netről leszedett kép URL címét, belekattintani az előnézet mezőbe - ahol valami latinnak tűnő szöveg van, demiez???? - meg fog jelenni a kép, baloldalt a szélesség/magassághoz egy 300 körüli számot beírni, mert néha túl nagyok a képek, aztán lent OK, kép ott is van, és az egész üzenetet leokézni, és kész.
P.S.
Nálam a mai napig az megy, hogy elküldés előtt kijelölni az egészet, képestül-youtubelinkestül, 'másolás', aztán csak elküldeni az üzenetet. Az b@szik megjelenni. Akkor egy x betűt elküldeni. Az megjelenik. Utána szerkesztés. Kinyílik a szerkesztőablak, és ide beilleszteni az okosan, előzőleg bemásolt mondandónkat. A kép méretét megigazítani. Megint. Aztán küldeni.
És kész.
Nekem is ez jött le :))
Meg az is, hogy az a millió ványadt tanulatlan popsztár az minek is énekel ?
Képzeld el, ha egy ilyen decibel bármelyik pop lemezfelvételre bemenne . Egyből hazaküldenék nemhogy az "énekeseket", de még a liftkezelőt is, hogy " - hagyják, majd ő megoldja " .
Pazar. De tényleg színesebb, nem?
Amúgy, komolyra fordítva, a közönség 99%-a tényleg képcentrikus, a szövegeinket max átfutja, a linkeket az sem biztos, hogy kinyitják.
Olyan rohanósan.
Ha az én youtube-om megpróbálna bármilyen reklámot lejátszani, azonnal bezúznám. Léteznek ám reklámblokkolók !
Egy chrome- motoros böngészőt használok, és van rá telepítve egy ' Adblock a youtube ' nevű chrome bővítmény . De használtam már más böngészőket is, azoknak is vannak hasonló bővítményeik. Nálam a pc-nél alap, hogy az van a képernyőn MINDIG, amit én akarok. Vagy semmi. Harmadik eset nincs. Vagy akkor roncsolás.
Vagy radikális vagy, vagy szívsz. Pont.
Egyébként te hogy szoktál képeket beilleszteni ? A folyamat érdekel.
Nem tudom, azt mondtam-e már, hogy az 'olasz nagyoperákkal gondom van ' ?
Egy-két " tökösebb" operakórus kivételével ( az azért van jó ) az olasz nagyromantika számomra nem létezik, mint érvényes zene. Botrány, valóban,
De ez csak a nagyromantikára vonatkozik, nem az operára általában. És abban is nyilván vannak kivéátelek. De nem sok.
Defekt, személyes defekt. Mondjuk rá nyugodtan.
Azért ez a konyhai éneklés botrányos volt. Nejem rámnéz, kérdezi, hogy mi a csudát hallgatok és nem érti a lelkesedésem. Mondom, ez itt a világ egyik legnagyobb hangja, únja magát, főzőcskézik, és miközben szeleteli a répát,
csak úgy mellékesen kiszakad a torkából ez a nóta. F. Mercury egy kicsit másként énekli.
Ő mintha megküzdene a szólamával.
Buchberger egyszerűen más hangi kategória. Amikor Mercury hasít, az olyan, mint amikor egy Honda 150-es tempót megy.
A motor vadul pörög, rázkódik a kasztni és csak úgy suhannak a fák. Klassz érzés. Ugyanez a tempó Pagani mester bármelyik remekművében kb. ötvenes érzetet ad.
Nem is raknak bele sebességmérőt. Úgyis átléped vele a határt, akkor meg minek?
Mercury szerette az operák világát,
azt is tudta, hogy az ő hangja oda már nagyon kevés, viszont saját magára nagyon jól komponált, és a mai popsztároknak igencsak meg kell küzdeniük ahhoz, hogy a nyomába léphessenek. George Michaelnek sikerült.
Akkor most Buchberger ne énekeljenek Queen szerzeményeket a konyhában? Felőlem..Viszont volna hozzá egy kérésem. Ha már nem tud lassan menni, 300-as tempónál legalább ne könyököljön ki hanyagul a kocsiból! Az olyan megalázó ránk nézve. :)
Ez így megfelel? :)
Uraim. Főleg 'diosjeno'-re gondolok.
Mi lenne, ha felfüggesztenénk a lustaságunkat, és kihasználnánk a fórum adta lehetőségeket?
Arra gondolok, hogy illesszünk már be képeket, amikor ajánlatokról van szó.
Egyfolytában rinyálunk, hogy így a kultúra mélyrepülése, meg a Facebook hogy rongál, meg az állandó legörgetés, meg a rossz közízlés, meg a többi.
Közben meg mi is verjük a százasszögeket befelé, azzal, hogy egy pucér hivatkozást küldünk, amire kinyílik egy youtube link, és csak az a pár perc, ami két reklámmal kezd, amit le kell sz@pjunk. Ezzel pont az állandó belekapkodásba toljuk magunkat is, meg a közönséget is, amolyan igazi facebookos módon, hogy nehogy valaki 10 mp-nél többet időzzön, nehogy elgondolkozzon valaki a lemezen, vagy a kiadón, vagy hogy esetleg meg is lehetne venni, nem pedig lelopkodni az ingyenes letöltő oldalakról..
Mert ezek a kiragadott videók, a 99%-uk, lemezekhez tartoznak, albumokhoz, amelyet nagy beleéléssel komponáltak össze, a számokat, amelyek rajta vannak. Jó lenne ezeknek legalább a borítóját megmutatni, hogy honnan származik a zene.
Ráadásul, van sok magas vizuális kuktúrájú kiadó, ahol a borítókép maga is egy alkotás, egy kompozíció, amely kapcsolódik a zenéhez.
Szerintem színesebb lenne ez az oldal.
Szó szerint.
Azért ez a konyhai éneklés botrányos volt. Nejem rámnéz, kérdezi, hogy mi a csudát hallgatok és nem érti a lelkesedésem. Mondom, ez itt a világ egyik legnagyobb hangja, únja magát, főzőcskézik, és miközben szeleteli a répát, csak úgy mellékesen kiszakad a torkából ez a nóta. F. Mercury egy kicsit másként énekli. Ő mintha megküzdene a szólamával.
Buchberger egyszerűen más hangi kategória. Amikor Mercury hasít, az olyan, mint amikor egy Honda 150-es tempót megy. A motor vadul pörög, rázkódik a kasztni és csak úgy suhannak a fák. Klassz érzés. Ugyanez a tempó Pagani mester bármelyik remekművében kb. ötvenes érzetet ad. Nem is raknak bele sebességmérőt. Úgyis átléped vele a határt, akkor meg minek?
Mercury szerette az operák világát, azt is tudta, hogy az ő hangja oda már nagyon kevés, viszont saját magára nagyon jól komponált, és a mai popsztároknak igencsak meg kell küzdeniük ahhoz, hogy a nyomába léphessenek. George Michaelnek sikerült.
Akkor most Buchberger ne énekeljenek Queen szerzeményeket a konyhában? Felőlem..Viszont volna hozzá egy kérésem. Ha már nem tud lassan menni, 300-as tempónál legalább ne könyököljön ki hanyagul a kocsiból! Az olyan megalázó ránk nézve. :)
Kicsit akkor ez olyan kijelentés, hogy 'a szóló-gamba darabokkal problémám van', merthogy a francia vonal a legerősebb. Mintha azt mondaná valaki, hogy 'az olasz nagyoperákkal gondom van'...:)
Amúgy, szerintem, csak neked jön ez le.
Egyáltalán nem a melankólia az, ami itt a lényeg.
De eltérnek az ízléseink...
A francia solo-gamba zenével van egy problémám. A melankolia. Jó,tudom, hogy mindenreggel, meg stb...de akkor is.
Valahogy minden solo darab melankolikus. Az meg bizony baj, mert megunható. A jó zene meg megunhatatlan. Biztos van kivétel, de általában ez a helyzet. Bármilyen műfajban a francia gambás csípőből melankolikus.
De a melankolia egy hangulat...és nekem lehetőleg ritkán legyen..nem mondom, hogy ne legyen , de ritkán.
Én is szeretem a rostélyost. Úgy a jó, ha minél forróbb, minél szaftosabb.
DeMachy.
A gambakedvelők ismerik eléggé.
És van most egy hazai előadás: kalapomat megemelem.
El sem hiszem, hogy Magyarországon készült ...
Ugye nem érted félre... A recept miatt kéne...
Andrea Marconnak biztosan megvan. Az utóbbi időben vele koncertezik.
:)) Kéne a telefonszáma..
Ha csak tiszta bélhúr van , na meg hangszál...
Erre csak bólintani tudok. Főleg az utolsó mondatra.
------------------------
Nehéz dolog ez. A citera első ránézésre nem valami komplikált hangszer, a nép egyszerű fiai is könnyen elboldogulnak rajta, gondolom innen fakad a sikere. A furulyázás sem kíván sokat az előadóktól, népszerű hangszer ez is, szinte minden háztartásban akad belőle egy. Aztán jön egy szint, amely felett már minden hangszer nehéz, és ekkor válik nélkülözhetetlenné a rendszeres gyakorlás.
Nem vagyok meggyőződve arról, hogy Lajkó Félix rendeltetésszerűen használja a citerát, de kétségtelen, hogy hatásos a játéka. Ki tudja, talán ez a játékstílus is beépül majd egyszer a citerások előadói gyakorlatába. A hangszerek megszólaltatási képességének a tágítása napjainkra világméretet öltött, és aki nem tud felmutatni valami új effektust, valami új, eddig ki nem játszott hangot vagy hangszínt, szinte érdektelen is.
Nagyon keskeny az a határ, amely elválasztja a valódi előadó művészt az öncélű extravaganciától.
Hát igen, vannak nagy meglepetések.
Azért azt mondanám, hogyha nem egy standard hangszerről van szó ( amit pl zeneiskolákban is tanítanak ) akkor at ELŐADÓ SZEMÉLYE rendkívüli mértékben meghatározó.
Én pl évtizedekig nem értettem, miért hangszer a citera...harangoznak rajta egy hangon, ok..de mi a pláne benne..hogyhogy fennmaradt ? Ez addig tartott, amÍg a Lajkó Félixet nem hallottam-láttam citerázni.
Ok, ott vannak a többiek is, de a lényeg a citera.
Te kis történész, te! Hát igen, ezt a tételt én is oboán ismertem sokáig, mert hát eredetileg ez egy oboaversenyből van.
A tekerőlant nagyon elfelejtődött az idők folyamán, pedig a barokk kor egyik legnépszerűbb hangszere volt. Corrette is szívesen komponált rá, és az orgonadarabjaiban is előszeretettel utánozta ezt a virtuóz hangszert.
Tobie Miller valóban nagyon másként játszik ezen a parasztzongorán, mint a többiek.
Matthias Loibnerről hallottál-e? Ki ne hagyd!
Igen, ez szó szerint beba@ott .....de jó, hogy most már más szelek kezdenek fújni...lehet, hogy kellett ez a tévút.
Mozartot hallgatva szinte biztos vagyok benne :)))
Szinte egy kórus.
Milyen finom dolog ez.
Meg milyen kár, hogy aztán később a hangosság oltárán feláldozódott rengeteg felhang.
Igen. Egészen fantasztikus hangzás. Olyan consortot hallottam, amelyikben a hangszereken csak natúr bélhúrok voltak, a mély húrokon is , nem ráfonásos bélhúrok. ( a barokk hangszereken az alsó kettő általában ráfonott ) Meg is húztam a hangszereket, ezek a kötél vastag bélhúrok szóló játéknál nem adnak elég hangot, de consortban meg mégis.. Nincsenek fémes felhangok. Egy felhang-orgia az egész. Ahogy egymás hangját megtalálják a hangszerek, és egymás által felerősödik, kiteljesedik a hangjuk. Azt mondták a zenészek, hogy rengeteget kell ezt gyakorolni, hogy ez nem egy sima együttjáték, ezt a trükköt megcsinálni. Gyakorlatilag nem játszhat hamisan senki, mert elhalkul a zene . Be@arás. :)
Hát ez tényleg jól szól ! Még nem hallottam így.
Hagyd rá! Nem feladatod minden lélek megmentése.
Hallgassa csak kedvére a viola da gambáit.
Ez a felvétel konkrétan nekem is megvan Raumklang kiadásban.
Én a tekerőlant hangját is nagyon szeretem.