Bejelentkezés Regisztráció

Régizene


4475 Corvette 2020-09-30 19:48:32

Urak!

Holnap október 1. lesz. Kérném szépen, hogy az alkalomhoz illő zenével készüljetek! Én Rammsteint hozok. :)


4474 Corvette 2020-09-30 17:14:33

Ez egy nagyon ügyes csapat. 

És aki nem hiszi, hogy nagybőgőn utánozni lehet a kisdob hangzását, az hallgasson bele 02:23-tól. Mert lehet. :)

Heinrich Ignaz Franz Biber (1644 - 1704)
Battalia à 10 in D Major, C. 61
26. I. Sonata. Presto
27. II. Die liederliche Gesellschaft von allerley Humor (Allegro)
28. III. Presto
29. IV. Der Mars
30. V. Presto
31. VI. Aria
32. VII. Die Schlacht
33. VIII. Lamento Der Verwundten Musquetirer (Adagio)


4473 Corvette 2020-09-30 16:40:26 [Válasz erre: 4472 chord 2020-09-30 15:40:54]

Igen, ezt pontosan látjátok. Jó a zene, jók az előadások, de Bernardinié a telitalálat. A többi "csak" kilences.

Azért az milyen érdekes már, hogy eltérő helyen és időben, ez a három modern hangszeres előadó pont ugyanazt vette le a tételből. Még a tempó is stimmel. És akkor jön Bernardini és leckét ad Vivaldiból. Nekik! 


4472 chord 2020-09-30 15:40:54 [Válasz erre: 4470 Corvette 2020-09-30 14:32:34]

Asszem, nekem is az utolsó tetszik legjobban.

Hozzáteszem, most az a furcsaság van szerintem, hogy mind jó, ill. a színvonal igen magas. 

Vivaldi - valahogy gurítja a zenét. 


4471 diosjeno 2020-09-30 15:28:08 [Válasz erre: 4470 Corvette 2020-09-30 14:32:34]

Az utolsóra ( Bernardini ) szavazok. 

Amit végig hallani akartam ettől az oboa concerto-tól, azt ő fújta el. Belőle jött  a zene, a zkr meg szépen tette alá, amit kellett. 


4470 Corvette 2020-09-30 14:32:34 [Válasz erre: 4468 chord 2020-09-30 13:46:18]

Igen. A második tétel különösen jóra sikerült. Viszont a harmadik tétel...Gáz.

És ez egy nagyon fontos dolog, mert Vivaldi harmadik tételt is tudott komponálni! Aki beül egy bármilyen tanszaki hangversenyre és meghallgat egy barokk előadási darabot, azt fogja tapasztalni, hogy rendszerint csak két tételt játszanak el belőle, és azt is úgy, hogy először a második tétel csendül fel, majd onnan visszaugranak az elsőre. A harmadik rendre elmarad. Hoppá! És nem azért, mert a kis nebuló nem bírná levegővel, hanem mert annyira nulla a harmadik tétel, hogy még csak meg sem tanítják. Kivéve Vivaldit.

Pár napja azon töröm a fejem, hogy milyen csontot dobjak nektek, de ez most kapóra jött. Hallgassatok bele, hátha beindul a fantáziátok! :)

Oboe Concerto in F Major, RV 455: III. Allegro · Alex Klein

Oboe Concerto in F Major, RV 455: III. Allegro · Eugene Izotov

Oboe Concerto in F Major, RV 455: III. Allegro · Burkhard Glaetzner

Oboe Concerto in F Major, RV 455: III. Allegro · Alfredo Bernardini

 


4469 Corvette 2020-09-30 14:01:25 [Válasz erre: 4466 chord 2020-09-30 09:55:54]

Izotov egy szokatlan átiratot játszik. Az eredeti versenymű hangneme d-moll, viszont amit linkeltem az c-moll! Az USA-ban ezt a verziót használják, ez az elterjedt. John de Lancie 1962-ben lemezre vette, és ez az előadás kiírthatatlanul beivódott az amerikai zenei köztudatba. Hogy ki ez a John de Lancie? R. Strauss neki írta az oboaversenyét. Szóval nem akárki. És ha meghallgatod az ő második tételét egyértelmű lesz, hogy Izotov semmi újat nem hoz, csak járja az elődök által kitaposott ösvényt. Izotov szépen fúj. Egészen rendkívüli a hangszíne és a dallamvezetése. Volt már a MET, a Chicago SO szólamvezetője, most a San Francisco SO-nál szolgál. Iszonyat fizetést kaphat, ha Chicagoból átment hozzájuk.

Mint érdekességet mutatnám meg Holliger 1960-as felvételét, ahol még ő is c-mollban játsza a darabot, és a második tétel kísérteties hasonlóságot mutat az amerikában elterjedt verzióval. Így van? Persze, hogy így. Mert ez ugyanaz az átirat! Aztán valami történt és 1986-tól Holliger már csak d-mollban volt hajlandó előadni. Hogy miért? Látod ezt megkérdezhettem volna tőle márciusban. Mindegy. Napjainkban, itt, Európában, ez a kotta az elfogadott, és mivel Holliger így játszotta, ez lett az etalon. 

Hogy ki az a Holliger? Oboás körökben nagyon sokáig ő volt "AZ" oboista. Egy élő legenda, aki bármit eljátszik és nem is akárhogyan. Egy hivatkozási alap, egy piros hetes a zenei szócsatákban, akárcsak Aquinói Szt Tamás a középkorban. A Filózófus azt mondta, hogy, és nem volt többé vitának helye. Holliger így játsza, és már másolták is fenntartások nélkül.

A histórikus mozgalom alaposan leporolta ezt a teljesen félreértelmezett versenyművet. Szerintem Xenia Löffler előadása messze a legjobb mind közül, de Ponseele sem rossz választás. 

Ez a darab ilyen, ha autentikusan adják elő. Felettébb csodálkozom, hogy egy régizenész húzkodja rá a száját.  


4468 chord 2020-09-30 13:46:18 [Válasz erre: 4467 diosjeno 2020-09-30 10:58:42]

A támadásaik meg a kritikáik akár helyülön is lehettek volna. Volna. Ha legalább olyan zenéket írtak volna, mint Vivaldi. De nem. Nem rossz zenék, a késő-Barokk kiüresedett zenéi között van sokkal-sokkal üresebb, de Vivaldit megkarcolni nem tudták. Bár ez az említett adagio, ez pont beleér a dallamosság-varázslatba, az igaz, ez jó zene.


4467 diosjeno 2020-09-30 10:58:42 [Válasz erre: 4466 chord 2020-09-30 09:55:54]

Jók a meglátásaid, de én elsősorban a " fel nem vállalt csepűrágás " -ban látom a problémát. ( talán ezt a művét is álnéven írta. )  

 A két Marcello fivér ELSŐSORBAN nemesember volt, ez volt a hangsúlyozott alibijük  e létben tartózkodásra. Benedetto minden kottájára ráírta : Velencei nemes. 

Meg volt róla győződve, hogy ettől jobb a zene is, amit ír . Hogy jobb vagy nem, azt mindenki döntse el maga, de ez egy butaság volt részéről. 

 Nálam akkor kapott ez hangsúlyt a fivérekkel kapcsolatban, mikor (saját nemesi voltukat fitogtatva és állandóan emlegetve ) Vivaldit kritizálták különböző pamfletekben. Gúnyiratokat jelentettek meg ellene a sok pénzükön . Többek között azzal érveltek, hogy a rossz zenéi mellett  mégcsak nem is nemes ) 

Vivaldit kritizálták ! Velencében ! Mikor Frigyes császár az opera helyett a Piéta-ba  járt Velencében :)

Benedetto Marcello EMIATT nálam már nem lesz azon a magas helyen , ahol azelőtt volt. (  Elvágta magát nálam ezzel :)  

És a tesó is nagyon " nemeskedett " ! Lehet ezt, nade egy VIVALDI ellen felszólalni ?  :)) ehhez már  nagyon butának és rosszindulatúnak kell lenni .  


4466 chord 2020-09-30 09:55:54 [Válasz erre: 4464 Corvette 2020-09-29 21:01:27]

Az első próbál mélyre menni, valóban. Úgy tűnik. Az egyetlen apró gond az, hogy amikor rásandítunk a naptárra, akkor 1700-as évek első fele, Barokk, kései szakasz. Innentől meg nem előadói sémáról van szó, hanem magáról a zenei megformálásról, az akkori évek léthelyzetébe való behelyezkedési kísérletről.

Ilyen szemszögből pedig az első az érzelmeskedő, szentimentális, önkifejezést-erőltető, szuggesztívebb, de magáról szól inkább, erős szólista-kiemelés ennek megfelelően.

A másik egy szikárabb, szárazabb, de szélesebb ívű, inkább a zenére kocentrál, picit felsejlik a zenekar-szólista egyenrangúság régi tisztelete.

 

A mai közönség, főleg Magyarországon, 99%, hogy az elsőt eszi inkább.


4465 diosjeno 2020-09-29 22:01:04 [Válasz erre: 4464 Corvette 2020-09-29 21:01:27]

Ég és föld ! 

 Az első link az ég :)   Egy szekund lépés is meg van benne indokolva, és a zenekarral alátámasztva. Él az egész. Ez a lényeg .  Nyilván semmi sem tökéletes...de ahol a lényeg megvan, az a legtöbb, amit még tudunk, tudhatunk.

A ,második csak úgy van.  Profi munka, de indok nélkül vannak a hangok. Követ egy előadói sémát, de  csak séma marad.

 



4463 diosjeno 2020-09-28 19:34:33 [Válasz erre: 4462 chord 2020-09-28 19:16:33]

Hát... ha neked a cornetto-ról, ( főleg, hogy  Dongois játékáról )  nem a végtelenül finom és fürge hajlékonyság jut eszedbe, hanem a párhuzam a vadászattal és a vadászkürttel...akkor  te egy másik filmet nézel, hogy divatos szófordulattal éljek. 

 Ha esetleg azt gondolod, hogy több film is van, megint csak holdasnak foglak tartani. 

 Szerintem egy film van.  ( és abban a cornetto a végtelen finomságot és hajlékonyságot képviseli ( főleg, ha Dongois játszik rajta.  Másnál is, csak nekik néha nem sikerül annyira ) 


4462 chord 2020-09-28 19:16:33 [Válasz erre: 4461 diosjeno 2020-09-28 18:35:31]

...., akkor meg az a kérdés merül fel hogy a kürt, az meg a vadászatról hogyafrászba szökött át, megint..... hogy az normális, hogy 3 nap után, hogy üldözöm a sebzett vadat, megvan, végre, öröm, leterítem, leülök, lehúzom a csizmámat, hadd szellőzzön, letörölöm a véres késemet/kihúzom az ezüsthegyű nyilakat, iszom a kulacsból egy jónagyot, előveszem a kürtömet, és egy ordenárét belefújok, hadd hallják a táborban is, 17 km légvonalban, három q..vanagy hegy közben, és, képzeld, tisztán hallják, a sztratoszféráról verődik vissza, az angyalok popójáról, a szakács kiejti az ürücombot ijedtében, bele a parázsba, és, és akkor ma meg előveszem az 5×4 szobában, a stúdióban, és belefújok megint....  :)

Amúgy, nagyon jó zenék.


4461 diosjeno 2020-09-28 18:35:31 [Válasz erre: 4460 chord 2020-09-28 16:58:42]

Nem tűnt fel, hogy ugyanazt hallod...? Na ja, bárka-bárka...

 

Ha ennek a galliard-ját meghallgatod...


4460 chord 2020-09-28 16:58:42 [Válasz erre: 4458 diosjeno 2020-09-27 20:07:42]

Nekem természetesen mindig a másik La barca d'Amore lemez ugrik be,

mert van ezzel a címmel ey AliaVox válogatás, amin ott van egy énekelt Folia, a Cervantes-es lemez-könyvből, szinte szürreálisan gyönyörű,

Yo Soy La Locura

és van egy Gorzanis-től, aki vak volt, és ez egyetlen kiadott AliaVox-on sincs rajta, rögtön az első szám:

La Barcha del mio Amore

 

Érdemes arra gondolni, mi is az a 'hangszerelés'. ugyanis eredetileg ez egy csupasz, mezítlábas lantmű...


4459 diosjeno 2020-09-27 22:09:29 [Válasz erre: 4458 diosjeno 2020-09-27 20:07:42]

Itt talán könnyebben hallgatható.


4458 diosjeno 2020-09-27 20:07:42

Ó, mit találtam !

 Az egész " La barca d'amore céda fent van itt !

  Corvette !


4457 diosjeno 2020-09-27 19:59:37 [Válasz erre: 4456 chord 2020-09-27 18:46:31]

Egyik kedvencem a La barca d'amore-s lemezről: 

Suzanne un jour

 

 

Gyönyörű  a vokális eredeti is.


4456 chord 2020-09-27 18:46:31

Van olyan régi sláger is, amelyik népszerűsége innen, a mából, abszolute érthetetlen.

Susane un jour

Annak idején, volt pár évtized, amikor, némi túlzással, az egész civilizált Európa ezt fújta-húzta-vonta-pengette, ötmillió át-, feldolgozás, a létező összes hangszerre, kórusra, mindenre, a templomokban is meg az ivókban is.

Jó zene, igen, ma is, de azért nem annyira melodikus, nem annyira megütős, nem annyira leterítő;  erre a vírus-szerű szétterjedésre per pillanat nincs magyarázat.

Hallgatni, Hille Perllel, azért igen élvezetes.


4455 chord 2020-09-27 17:56:39 [Válasz erre: 4454 diosjeno 2020-09-27 15:45:11]

Ez mondjuk nem volt az a kaliberű sláger, amiket soroltál, de igen, a dallamossága feltűnő. Aki ide eljutott, az az I. fokozat, a külső héj, azt megkarcolta, valamit ért már. Egy pici részt, ami már a tömegek felé az utat jelenti.  Aki tovább jut, az fedezi fel azt a furcsaságot, valamit belül, egészen mélyen, valamit, amit nem indokol ez az egyszerű dallamocska a közérthető refrénes formájában.

A paradoxon lenyűgöző: tökegyszerű dolog valami nagyon mélyet és bonyolultat fejez ki. Igazából a jó vershez tudnám hasonlítani. A régizene teli van ilyen dolgokkal. Az újabbakban is azért akad.

Szóval, az, hogy 'melodikus', meg hogy 'kidolgozott' (amúgy nem különösebben kidolgozott), az itt a lényeg jellege, de nem maga.


4454 diosjeno 2020-09-27 15:45:11 [Válasz erre: 4453 chord 2020-09-27 13:34:24]

 A titok a " sláger " !

 Pár cím : 

 Se L'aura Spira, Une Jeune Fillette, Fortuna Desperata, La Dulce Memoire, stb.

Azaz egy refrénes szép dallamocska  TÖKÉLETES kidolgozása  és  ezzel a dallamocska nagyszerűségének, a zene nagyszerűségének, az élet nagyszerűségének és ezzel  a Teremtő nagyszerű szeretetének  a bemutatása.

Ez nem egy "drámai " folyamat, ne tévesszenek meg a nagy szavak, amiket használok. A "sláger" tulajdonképpen egy ősi megegyezés művész és közönség között. Pontosan ezt jelenti: Egy ( szerencsés esetben ) művész egy,  a  nagy tömeget aktuálisan érdeklő témáról egy egyszerű , szép dallamot ebbe a közérthető refrénes formába helyez. , amit aztán a nagyérdemű úton-útfélen hallgat-.énekel.

 Nem ma kezdtük és mindig működik. Ami változik benne az az, hogy a nagy tömeget mi érdekli.

Ja, az se  .:)


4453 chord 2020-09-27 13:34:24

1576 - kiadják az El Parnaso-t, Valladolid-ban, ahol Esteban Daza, az ottani egyetemen graduált. Az egyik legrégebbi egyetem a világon.

Ebban a kiadásban szerepel a 'Quien te hizo Juan pastor'

Valami nagyon különleges van ebben az előadásban, ebben a dallamban. A fogékonyakat rabul fogja ejteni.:)


4452 diosjeno 2020-09-26 20:40:33 [Válasz erre: 4451 Corvette 2020-09-26 20:30:32]

Jó volt így egymás mellett meghallgatni !  Nagyon tanulságos. Tenkes.


4451 Corvette 2020-09-26 20:30:32 [Válasz erre: 4450 diosjeno 2020-09-26 20:06:48]

Balsom eltérő építésű hangszeren játszik, mint Madeuf. Egy lyuk nélküli trombita alig biztosít lehetőséget az intonáláshoz. Kész csoda, hogy csak ennyire érezzük falsnak Madeuf játékát a perfekt hangoláshoz igazított modern trombitákhoz képest. 


4450 diosjeno 2020-09-26 20:06:48 [Válasz erre: 4448 Corvette 2020-09-26 19:32:22]

Ezerszer is Alisoné kell :) Nem sós, hanem édes. 

Madeuf meg hamis. ( sótlan )  Legalábbis nekem.


4449 chord 2020-09-26 19:49:26 [Válasz erre: 4447 Corvette 2020-09-26 18:46:47]

Figyelj.

Ebben a zenében számomra egyetlen őszinte hangjegy sincs. A tónus meg egyenesen fülrepesztő. Nem embernek való, akkor sem, ha maga a Mesteretek írta. Úgyhogy, én messziről tisztelem ezeket az igyekezeteket. A tiédet is, hogy felhívod a figyelmünket pl. a tempó- vagy a hangszerválasztás fontosságára. Igen, a saját koordináta-rendszerükben fontosak, tudom. És a kétfajta előadás között nyilván van különbség.

És azt biztosan tudom, hogy ezeket a lemezeket a közönség nem hallgatja. Csak a szűk szakma. Megbeszéltük, sokszor.

 

P.S. Egyszer a HighEnd-Show-ra be kellene vinni valamelyiket.:)


4448 Corvette 2020-09-26 19:32:22 [Válasz erre: 4440 diosjeno 2020-09-26 14:05:23]

Csak addig bántja, amíg meg nem hallgatod ugyanazt a Telemann tételt Alison Balsom előadásában. Ugye mennyivel vasaltabb és kiegyenlített ez a hangzás? Ezt teszi a só. Jelen esetben elrontja az étel ízét. Árt neki.

Csak, hogy össze tudd hallgatni...

Trumpet Concerto in D Major, TWV 51:D7: I. Adagio · Jean-François Madeuf


4447 Corvette 2020-09-26 18:46:47 [Válasz erre: 4441 chord 2020-09-26 15:03:15]

J.S. Bach a versenyművet ezekre a hangszerekre, erre a trombitára írta. Natúr trombitára. Ilyenre, amelyen még lyukak sincsenek,csak az elején és a végén. :)

Az előadás elsőrangú és a hangszereknek sincs ronda hangja. A tapír ronda állat csak mert nem hasonlít a hím pávára?

Próbáljuk meg értékelni azt az igyekezetet, hogy ezek a zenészek megpróbálták nekünk megidézni Bach korának hangzásvilágát. Nem mindenki ad ennyire az autentikusságra. És ami a legfontosabb: egy ilyen előadás után te még el tudod fogadni  Bernardiniék tempóját? Ugye nem? Ennyi lett volna a mondanivaló. 

 


4446 chord 2020-09-26 17:24:37

Én meg itt tartok, ennél az Orient Occident lemeznél.

Egészen lenyűgöző. A zene, az egy dolog, azt más is játssza, és itt a lényeg, hogy amonnan, más előadásokból, ami, esetleg 'eredetibb', nem tud belopózni, mert kívül reked azon a láthatatlan szférán, ami körbevesz minket (engem), mint egy védőpajzs. Hogy miért?, mert túl vad, simán azt mondom, hogy nem a mi kultúránk, hogyan is érthetnénk egy marokkóit vagy egy afgánt, vagy egy 1200-as évekbeli cantigát Bölcs Alfonztól, amikor ma más zenék vesznek körül, pl. ilyen Telemann-hulladékok is, amitől én rosszul vagyok, de nem tudok menekülni, mert a forma, a hangszerelés, a Barokk, az kb. stimmel, Vivaldi is ezekkel operált, ezek jönnek gőzerővel a hangversenytermekben ma, meg főleg a Bach-Mozart-Beethoven erőszakos trinitátus, bélelik a fejünket, és ezek miatt a cantigák meg a marokkói örökség, meg a sok-sok dolog az a már emészthetetlen távolságokba kerül.

És akkor jön Savall ilyen lemezzel. Nem aggódik különösebben; valami hangszerelési varázslattal simán visszavezeti ezeket a nem mindig egyszerű zenéket a mai hallgatósághoz; nem is kell különösebb erőlködés, zenész-lét sem, egyszerűen meg tudja mutatni, micsoda finom és nagy erejű zenék lakoztak a távoli vidékeken.

Összecsomózza kicsit a szétszaladt emberiséget.

Saltarello

Ja, és SACD. Annyira jól szól, hogy a hangzásból, csak, simán bele lehet szeretni.


4445 Corvette 2020-09-26 16:36:30 [Válasz erre: 4444 macskás 2020-09-26 16:28:01]

Peter Gabriel - Steam


4444 macskás 2020-09-26 16:28:01

444


4443 diosjeno 2020-09-26 16:10:45 [Válasz erre: 4442 chord 2020-09-26 15:09:55]

Eredetileg arra használták, hogy a halk, finom lantzenén a bársonyszékben elszunyókált polgárokat  visszatereljék az élet realításaiba :) 


4442 chord 2020-09-26 15:09:55

Kicsit elgondolkodtam, hogy a trombita, az hogyafrászba tudott a hadi alkalmazásokból átszökni, a hangversenytermek bársonyszékes intimitását apró, szúrós szilánkokra törni...

De így jár az, aki sok lantot meg gambát meg hárfát hallgat.


4441 chord 2020-09-26 15:03:15 [Válasz erre: 4437 Corvette 2020-09-26 13:06:27]

Ez bűntény.

Rossz zene, rossz előadás, iszonyú rondahangú hangszerek. Másképp fogalmazva, tan-melléklet trombitásoknak, oboistáknak, Bach-kutatóknak. Egészségükre váljék.


4440 diosjeno 2020-09-26 14:05:23 [Válasz erre: 4437 Corvette 2020-09-26 13:06:27]

Nekem nagyon bántják a fülemet a natur hangok. 

 Ki hogy van vele ? 

 ( Próbáltam magam meggyőzni, de arra jutottam, hogy a húst is só nélkül ettük valamikor, de mIóta a  húst sózva megkóstoltuk, azóta  sóval esszük. Mert úgy finomabb.  )


4439 diosjeno 2020-09-26 14:00:09 [Válasz erre: 4437 Corvette 2020-09-26 13:06:27]

4438 diosjeno 2020-09-26 14:00:06 [Válasz erre: 4437 Corvette 2020-09-26 13:06:27]

4437 Corvette 2020-09-26 13:06:27

Ilyen hangzást kellene normál esetben a 2. brandenburgi versenyműhöz társítani.

Ez a natúr trombita nem egy kényelmes jószág, ahogyan a nyakba akasztható cselló sem az. 


4436 Corvette 2020-09-26 12:53:57 [Válasz erre: 4435 chord 2020-09-26 09:50:40]

Jean-François Madeuf lemezed van? 


4435 chord 2020-09-26 09:50:40 [Válasz erre: 4433 Corvette 2020-09-26 09:44:30]

A blogomat szerencsére jóval többen nézik... nagyon-nagyon sokkal.

Azt is kérdezd meg, hány Maurice André lemezem van. Aztán le is fordulok a székről.

Szerintem tartsuk a demarkációs vonalakat.


4434 chord 2020-09-26 09:45:10

Annyit nyomtátok ezt a szerencsétlen Telemannt, hogy nálam a youtube elkezdte beadni magától...... mint egy vírus, komolyan...... én próbálom tartani a 1.5 métert, de inkább tízet.....


4433 Corvette 2020-09-26 09:44:30 [Válasz erre: 4431 chord 2020-09-26 09:16:14]

Nézd meg a linkhez tartozó megtekintések számát és azt is, hogy hányan fejezték ki tetszésüket!

Maurice André is sokszor játszotta ezt a darabot... 


4432 chord 2020-09-26 09:39:44

De nézzünk már valami szabadabb dolgot, valami olyat, ami nektek már tilos volt.

Improvizáció. A saját gondolat, a saját vélemény. Saját kotta. Persze senki se higgye, hogy itt nem volt szigorúság a formában; nem volt kolbászolás ide-oda, semennyi. Csak ez másfajta kötés, mint a későbbiekben.

Istanpitta In Pro

(ismerős, ugye?, ott az organettós lemezen is)

Az egész lemez zseniális. Nem kell megijedni, kellően EU konform, ha úgy tetszik, 'savallizált'.


4431 chord 2020-09-26 09:16:14 [Válasz erre: 4430 Corvette 2020-09-25 20:08:24]

Ez neked nem megy, ne erőltesd. Az a baj, hogy csak az oboát figyeled, nem a zenét.

Hogy miben marad el? Próbáld meg a 'belsejét' figyelni. Ami több, mint a kotta előtted. Ami nincs. Üres máz. Próbáld meg kicsit közönségként hallgatni, elfogulatlanul. Ami nem fog menni, mert oboista vagy. Én ezt értem. Itt egyetértéssel ne is kísérletezzünk.

A középszerben amúgy valóban nem rossz. Legalább érezni, hogy a nagyokat szeretné utánozni.

És pont az oboa szólama? Annyira gáááz. Olyan, mintha Corelli bejárónője írta volna a zenekari részt, kedd este, amikor kimenős volt, és ette a maradék süteményeket a bíborosi szalonból, és ezt később előtalálta Telemann, a padláson, ahová valami elfuserált, bedőlt germán házasság révén került oda, és belenyomta az oboát, saját kútfőből, hogy majd jó lesz... és jó lett, ja. Valakinek igen, valakinek meg nem


4430 Corvette 2020-09-25 20:08:24 [Válasz erre: 4426 chord 2020-09-25 19:08:13]

Ez miben marad el Handeltől? Semmiben. Nem is értem, hogy miről beszélgetünk.


4429 diosjeno 2020-09-25 19:43:01 [Válasz erre: 4427 Corvette 2020-09-25 19:26:17]

Ami igaz az igaz, hájas is volt meg pénzéhes is... nade a hallei szonáták ?  Meg az árvaházi anthem ?  Ezekben 1000 méteres mélységek vannak . És a szokatlan formák, a hihetetlen kifejező képessége.

 Nézzétek meg a szöveg-zene összefüggést ebben

 ( azt tudjátok, hogy Londonban az árvaházi gyerekek szó szerint az utcán haltak meg, mikor ezt írta ?? )  Szíven ütötte. Hallhatjátok.

 A személyes érintettsége ebben az anthemben azt hiszem nem kérdéses. 


4428 diosjeno 2020-09-25 19:28:30 [Válasz erre: 4426 chord 2020-09-25 19:08:13]

najó, azért mindig megnyugtatsz végül  :)

 


4427 Corvette 2020-09-25 19:26:17 [Válasz erre: 4425 diosjeno 2020-09-25 17:02:22]

Xenia Löffler.egy kicsit másképpen játssza ezt a szonátát. Intimebben, kevésbé harsányan.

Érdemes meghallgatni az Akademie für Alte Musik Berlin Concerti Grossi lemezeit, mert éppen most írják át vele az eddigi előadói gyakorlatot. És én üdvözlöm, hogy a hájas disznó, lassú mozgású, rossz természetű, pénzéhes vállakozó Handel portréját egy sokkalta légiesebbre, kifinomultabbra és érzelmesebbre cserélik le. 


4426 chord 2020-09-25 19:08:13

Komolyan, hogy lehettek zenészek, hogy alap dolgokat nem hallotok.....

Ez a két Handel concerto, na, mit kellene kórusban mondanatok, de nem mondjátok, csak azon a ... oboán rúgóztok,

de hogy ez egy q..vajó zene, és néztem az idővonalat, ez nekem a 15.-17. mp. környékén lejött, hogy ezt Telemann, ezt a 15 másodperc Handelt, nem tudta megugrani a két vagy háromezer művével, egyikkel sem.... ez a dolog világít, a szemeket kiszúrja, annyira, ezt marinéni a közértből is elmondja, a parizeres pult mögül, nem csak én, bármit is mondtok, nagy szakemberek.

Ja, persze, formai gúzs van kicsi, nem mondom, hogy egy szabad Folia-variáció gambán, de akkor is, sodrás van, lubickolás, melódia van, hentergés a harmóniában, ívek vannak, szépség van, belső tartalom van, mondanivaló van, meta-cucc van, lemez-beszerezhetnék van, meg hogy annak a közönségnek, azért brutáljó volt ott ülni, az 100.

Aztán, kicsit beljebb nézelődve, laikusként én azt hallom, az oboistákon, hogy a nő az robot, egy jól sikerült humanoid, pontos, biztos, kottahű ezerrel, stb... én élvezem, amikor nem játszik, a férfi, az meg élő, egy ember, a mindenével, a gondolataival, legfőképp, erről a zenéről.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.