vissza a cimoldalra
2020-04-08
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11477)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (4280)
Gaetano Donizetti (970)
Balett-, és Táncművészet (6019)
A nap képe (2198)
Kimernya? (3529)
László Margit (210)
Momus-játék (5824)
Franz Schmidt (3575)
Kedvenc magyar operaelőadók (1168)
Wagner-felvételek (290)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4740)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3780)
Bartók Rádió (760)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1911)
Callas (450)
Egyházi zene (221)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

3324   zalbarna • előzmény3323 2015-02-16 09:36:16
Ahá, nagyon is értem mit mondasz. A jelenség, amit leírsz tényszerűen megállapítható, de szerintem ez a stílus.

" eszmei/harmónia-alapú zene és az individuum alapú zene "

- ezt a megkülönböztetést sztem a romantikus stílus

hozta ki belőled. A másfajta megközelítés a stílusban gyökerezik sztem, nem a zenében..

De én éppen erre alapozom azt, amit mondtam a régizene aktualitásáról. Kifújt mára a romantikus stílus, mint aktuális zenei irány. Nem egyesekről van szó, hanem arról, mit képes a jónép felvenni. Jó alaposan gondold végig a romantika stílusjegyeit. ( Általában mindenki összekeveri az érzelemmel a romantikus stílust, de pl számomra Bach is telistele van érzelemmel) A romantika stílusjegye pl a túlzás !!!! felfokozás, felnagyítás, heves érzelmi kitörések, de ezek is túlozva...ezen ma mindenki csak nevet. Mindig tiltakoznak, hogy - ...de kell az érzelem !!- Naná, hogy kell, csak az érzelem eltúlozása nem kell. Olyan hatása van ma, mintha kicsúfolnák az érzelmeket.
Azt hiszem Neked éppúgy idegen a romantikus stílus, mint nekem, csak nem mered bevallani:)
3323   chord 2015-02-16 08:57:55
Jó, nem erőltetem.
Amit én látok:
Monteverdi nem saját érzéseiből és saját dolgaiból indul; gondolataiból sem jön le túl sok; minden indirekt; közbe van szőve a mese; és nem is érzések jönnek le, hanem szépség és harmónia.
M.F., mint sok jó mai régizene előadó, nem adja oda magát semennyire, ő csak közvetít, vigyáz arra különösen, hogy ne róla szóljon a dolog.

Chopin vagy Liszt - itt simán hihető, hogy pl. a saját keserűségüket szőtték bele; minden direkt, személyből induló. Individuális fájdalom vagy öröm vagy bonyolultság vagy egyszerűség, nem a meseszövés szerinti hangulat. Róluk szól. Az előadók hasonlóak; magukat 'teszik oda', egy jó zongorista teljesen átadhatja magát az érzéseinek, személyiségének. Itt az előadó kulcskérdés.
A lamentót is lehet különbözően előadni, de itt a lényeg a jó előadásoknál nem érintődik; az előadó személye, ha beszéli a nyelvet, magát az eszmeiséget, nem lényeges.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1692 • Giuseppe Tartini, zeneszerző († 1770)
1889 • Adrian Boult, karmester († 1983)
1921 • Franco Corelli, énekes († 2003)
1929 • Walter Berry, énekes († 2000)
elhunyt:
1848 • Gaetano Donizetti, zeneszerző (sz. 1797)
1858 • Anton Diabelli, zeneműkiadó, zeneszerző (sz. 1781)