Bejelentkezés Regisztráció

Bizet és a Carmen


196 Orfeusz 2012-03-01 22:08:00 [Válasz erre: 195 telramund 2012-03-01 20:41:58]
Igen, igen..Obratzova a legnagyobb! ki a tenor?

195 telramund 2012-03-01 20:41:58
http://www.youtube.com/watch?v=dLdpUdt7H6o&feature=related Ez a nő a Carmen!

194 Heiner Lajos 2012-03-01 18:35:37 [Válasz erre: 188 parampampoli 2012-03-01 15:41:11]
Nem "egyik". "A".

193 jukiguni 2012-03-01 16:30:06 [Válasz erre: 192 jukiguni 2012-03-01 16:29:42]
Az is igaz, hogy én még operafelvételt nem hallgattam tőle.

192 jukiguni 2012-03-01 16:29:42 [Válasz erre: 188 parampampoli 2012-03-01 15:41:11]
Pedig Bernstein miatt nagy reményeket fűztem az előadáshoz. Persze azért majd meghallgatom.

191 jukiguni 2012-03-01 16:28:52 [Válasz erre: 187 70tamas 2012-03-01 12:38:11]
Igen, Tibor, bocsánat, elnéztem, de nem tudom hogyan. Köszi!

190 jukiguni 2012-03-01 16:27:45
Az 1919-es Scalas felvétel az opera teljes anyagát rögzíti a következő művészekkel: Fanny Anitua (Carmen) Luigi Bolis (Don Jose) Ines Maria Ferraris (Micaela) Cesare Formichi (Escamillo) Rosa Caravaglia (Frasquita) A karmesterről nem találtam infot, a felvétel természetesen nem a legjobb minőségű, nyilván nem tisztította meg senki sem. Vagy az ilyen régi felvételeket már nem is lehet megtisztítani, nem is tudom.

189 parampampoli 2012-03-01 15:54:01
Most látom hogy van egy kalózfelvétel is, a stúdióval azonos szereposztással, a MET 1972-es évadnyitója. Sajnos nem broadcast, így a hangminősége nem elsőrangú, de élvezhető, különösen fejhallgatón keresztül.

188 parampampoli 2012-03-01 15:41:11 [Válasz erre: 186 jukiguni 2012-03-01 12:02:15]
Bernstein felvétele szerintem a stúdió cd, amit kiadtak, de sajnos valószínűleg minden idők egyik legrosszabb Carmenje. Horne-t imádom, de nem az ő szerepe, a tenornál csúnyább hangú énekes a történelemben kevés volt, a többi se hús, se hal. Bernstein már a nyitányban csatát veszt, lassú cammogás tűzijáték helyett. (Copyright by Abody Béla.) A másik Carment nem ismerem, de Tucker és Stevens jót ígér. Az lehet, hogy kicsit régies stílusú interpretáció lesz.

187 70tamas 2012-03-01 12:38:11 [Válasz erre: 186 jukiguni 2012-03-01 12:02:15]
[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Tibor_Kozma;Wikipedia - Kozma Tibor[/url]

186 jukiguni 2012-03-01 12:02:15
Hát ha már Carmen felvételek, akkor van egy ilyen archív felvételem is, de majd csak most hétvégén hallgatom meg: Met, 1972, Marilyn Horne James McCracken Adriana Maliponte Tom Krause Colette Boky Vezényel: Leonard Bernstein Tudtommal ezt a felvételt nem adták ki cd-én. Aztán találtam egy ilyen felvételt is: Met, 1954 Richard Tucker (Don Jose) Frank Guarrera (Escamillo) Rise Stevens (Carmen) Victoria de los Angeles (Micaela) Vezényel: Kozma Tibor És bocsánat, ha a tájékozatlanságomból adódik, de mind ez idáig én még nem találkoztam Kozma Tibor nevű karmesterrel. Valaki valami bővebbet nem tud róla nekem mondani? A neten se találok semmit, a felvételt meg még nem hallgattam meg. Egyébként van egy 1918-as Scala-beli Carmenem is, erre is csak nem rég tettem szert, úgyhogy még nem hallgattam meg és valószínűleg nem teljes, bár kitudja? Majd ha hazaértem megnézem.

185 telramund 2012-02-29 13:10:33 [Válasz erre: 183 parampampoli 2012-02-29 12:03:46]
És vannak szerencsések,akik ezt a szereposztást élőben is hallották.És bizony leszakadt az Erkel teteje az ütemes Tiszay-Simády skandálástól a 4.felvonás után. Simándy egyébként fantasztikus Don Jose volt és Szecsődy poétikus Micaelája,Cso Cso Szá-ja még mindig a fülebe cseng.És amikor ugyanezt a Margitszigeten adta elő az operaház? Igenis Simándynál jobb tenor kevés volt abban az időben ebben a szerepkörben Budapesten,sőt nem is volt,mert Udvardy, Járay József,Kenéz Ernő énekel ték.Az operajátszás nem 1975-ben kezdődött.

184 Werbőczy 2012-02-29 12:51:52 [Válasz erre: 182 Búbánat 2012-02-28 23:30:26]
Nem találtak ezerszer jobb Carment???? Én tudnék, és hosszú lista előzné meg Szolnokit!

183 parampampoli 2012-02-29 12:03:46
Na, olyan Carment, mint a tegnap este leadott régi felvétel, ma már az egész földkerekségen se találni. Ilyen hangok ma már nem léteznek, sajnos. Tiszay és Svéd... hangjukra, éneklésükre szavak nincsenek, ezért nem is próbálkozom. CSODÁK! Az egyébként is hihetetlen, ma már tényleg elérhetetlen átlagszínvonalból is kitündöklő, nemzetközi klasszisok, külön bolygók, külön naprendszer. Simándy és Szecsődy is remek, de semmiképpen nem azonos kategória. (Persze boldogak lehetnénk, tapsikolhatnánk örömünkben, ha ezekre a szerepekre ma lenne akárcsak hasonló énekesünk.) Kis szerepekben Melis, Faragó!!! Istenem, micsoda pazarlás, de micsoda öröm a fülnek, léleknek! És a legnagyobb meglepetés: a mellékszereplők hihetetlen magas színvonala. Cserhát Zsuzsa, Tamássy Éva, -- ki emlékszik ma már rájuk, pedig megérdemelnék. Egyértelmű, hogy az Operaháznak ők voltak az igazi tartóoszlopai, és nekik köszönhetően ragyogtak a homlokzaton ékkövekként a nagy énekessztárok. Felvillanyozó élmény volt ez a Carmen, de legalább annyira szomorú is. Olvassátok el a márciusi győri Carmen szereposztását, és nem szükséges több magyarázat.

182 Búbánat 2012-02-28 23:30:26
GYŐRI NEMZETI SZÍNHÁZ Premier: 2012. március 10. (szombat) 19:00 Georges Bizet: Carmen – opera 3 részben Szöveg: Henri Meilhac, Ludovic Halévy Magyar szöveg: Romhányi Ágnes Karmester: Silló István Rendező: Káel Csaba Premier és a további előadások szereplői: Carmen, cigánylány - Szolnoki Apollónia, Lázin Beatrix Don José, tizedes - Nyári Zoltán, Soskó András Escamillo, bikaviador - Káldi Kiss András, Geiger Lajos Micaela, parasztlány - Sáfár Orsolya, Bellai Eszter Frasquita, cigánylány - Rácz Rita, Geszthy Veronika Mercedes, cigánylány - Simon Krisztina, Tóth Judit, Dobi-Kiss Veronika Zuniga, hadnagy - Szvétek László, Schwimmer János Morales, tizedes - Bede Fazekas Csaba Dancairo, csempész - Ambrus Ákos, Szűcs Péter Pál Remendado, csempész - Vincze Gábor Péter, Takács Zoltán Díszlet: Bátonyi György Jelmez: Rátkai Erzsébet Karigazgató: Gál Anikó Koreográfus: Fekete Miklós, Medveczky Szabolcs

181 Csákovics 2012-02-28 18:50:00 [Válasz erre: 180 Haandel 2012-02-28 18:32:51]
És mivel az opera magyarul hallható ezen a remek felvételen, ne feledkezzünk meg a fordítók nevéről sem!: id. Ábrányi Emil fordítását átdolgozta Blum Tamás

180 Haandel 2012-02-28 18:32:51
Fórum - Simándy József - az örök tenor 150 • jukiguni • 2012-02-24 18:14:48 És jövő hét kedden meg is hallgathatjuk Simándyt a Bartókon Don José szerepében: [url]http://www.mr3-bartok.hu/content/view/15357/1/;Bizet: Carmen[/url] 2012. február 28., kedd 19.35-22.25 | Bartók Rádió (Web/Thor 0.8W°/Eurobird 9°E) opera négy felvonásban Szövegét - Prosper Mérimée nyomán - Henry Meilhac és Ludovic Halévy írta. Vez. Somogyi László. Ea. Horváth Mihály Téri Általános Iskola Énekkara (karig: Lukin László), Magyar Rádió Énekkara (karig: Vásárhelyi Zoltán), Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara Szereposztás: Carmen - Tiszay Magda (alt), Don José - Simándy József (tenor), Micaela - Szecsődy Irén (szoprán), Escamillo - Svéd Sándor (bariton), Frasquita - Cserhát Zsuzsa (szoprán), Mercedes - Tamássy Éva (alt), Dancairo - Katona Lajos (bariton), Remendado - Kishegyi Árpád (tenor), Morales - Melis György (bariton), Zuniga - Faragó András (bariton) (MR 6-os stúdió, 1955. július 26.) Köszi jukiguni!!! [url]http://www.no23.de/no23web/MP3_OGG_Aufnahme_Player_Download.aspx;Download No23 Recorder[/url] (Ha jól emlékszem ezt is jukiguni ajánlotta :)

179 Haandel 2011-11-21 16:12:36
[url]http://www.arte.tv/de/programm/242,dayPeriod=evening.html;Carmen[/url] aus der Mailänder Scala (07.12.2009) 21. November 2011 | 20:15 – 23:00 | ARTE/ARTE HD (Astra 19.2°E/Hot Bird 13°E) Carmen - Anita Rachvelishvili Don José - Jonas Kaufmann Micaela - Adriana Damato Escamillo - Erwin Schrott Zuniga – Gábor Bretz Mercédès - Adriana Kucerová Dancaïre - Francis Dudziac Remendado - Rodolphe Briand und andere Chor und Orchester der Mailänder Scala Leitung: Daniel Barenboim

178 parampampoli 2011-04-21 17:38:30 [Válasz erre: 177 Haandel 2011-04-21 16:54:16]
Hát, minden volt csak "Hochgenuss" nem! Leszámítva Netrebkót, aki kenterbe verte az egész gárdát.

177 Haandel 2011-04-21 16:54:16
[url]http://www.br-online.de/br-klassik/br-klassik-im-bayerischen-fernsehen/tv-klassik-woche-1116-osterprogramm-georges-bizet-carmen-ID1300307513576.xml;Bizets Oper "Carmen" aus Wien[/url] Donnerstag, 21.04.2011 | 22:45-01:35 | BR | (Astra 19.2°E, kódolatlan) Carmen: Nadia Krasteva Don José: Massimo Giordano Escamillo, Toreador: Ildebrando D`Arcangelo Micaela: Anna Netrebko Dirigent: Andris Nelsons Die legendäre Zefirelli-Inszenierung von "Carmen" an der Wiener Staatsoper ist in einer Aufnahme von April 2010 zu sehen. Mit hochkarätiger Besetzung verspricht sie musikalischen Hochgenuss.

176 Haandel 2011-04-06 16:19:00
[url]http://www.carmen3d.com/;CARMEN in 3D[/url]

175 Haandel 2011-03-30 17:19:48
[url]http://www.arkivmusic.com/classical/Drilldown?comp_id=479&bcorder=8&opera=Y&name_id=56066&name_role=3;Georges Bizet: "Carmen"[/url] Donnerstag | 31. März 2011 | 10:05-11:35 | [url]http://www.listenlive.eu/austria.html;Ö1[/url] | (Web/Astra 19.2°E) Anna Caterina Antonacci, Carmen Andrew Richards, Don José Anne-Catherine Gillet, Micaëla Nicolas Cavallier, Escamillo Conductor:  John Eliot Gardiner  Orchestra/Ensemble:  Monteverdi Choir, Orchestre Révolutionnaire et Romantique, Maitrise des Hauts-de-Seine  (aufgenommen im Jahr 2009 in der Opéra comique in Paris)

174 Haandel 2011-03-24 21:08:21
A hét zeneszerzője: Georges Bizet 2011-03-25 | 14.00 | Bartók Rádió 5. rész: Kései elismerés 1. Haza - nyitány (Francia Nemzeti Zenekar, vez. Seiji Ozawa), 2. Az arles-i lány - szvit (Suisse Romande Zenekar, vez. Ernest Ansermet), 3. [url]http://www.arkivmusic.com/classical/Drilldown?comp_id=479&bcorder=8&opera=Y&name_id=56099&name_role=3;Carmen[/url] - részletek a négyfelvonásos operából (Carmen - Angela Gheorghiu, Don José - Robert Alagna, Micaela - Inva Mula, Escamillo - Thomas Hampson, Frasquita - Elizabeth Vidal, Mercédes - Isabelle Cals, Morales - Ludovic Tézier, Zuniga - Nicolas Cavallier, km. a "Les Éléments" kórus és a Toulouse-i Capitol Szinház Zenekara, vez.: Michel Plasson)

173 macskás 2011-03-07 22:35:42 [Válasz erre: 168 virius 2010-11-11 13:23:20]
Hát, öregem, LEESETT:))))) Szoktak koncertszerűen is:), de azt másképp hirdetik:)

172 Haandel 2011-03-06 09:02:39
[url]http://www.amazon.de/Bizet-Georges-Anna-Caterina-Antonacci/dp/B001BWQVW2/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1298831032&sr=8-1;Bizet: Carmen[/url] Sunday | 6th March 2011| 17:00 CET | [url]http://www.cnbc.com/id/25098361/;CNBC Europe[/url] | (Astra 19.2°E) Carmen - Anna Caterina Antonacci Don Jose - Jonas Kaufmann Micaela - Norah Amsellem Escamillo - Ildebrando D'Arcangelo Morales - Jacques Imbrailo Zuniga - Matthew Rose Frasquita - Elena Xanthoudakis Mercedes - Viktoria Vizin Lillas Pastia - Caroline Lena Olsson Le Dancaire - Jean Sebastien Bou Le Remendado - Jean-Paul Fouchecourt Orchestra & Chorus of the Royal Opera House Conductor - Antonio Pappano Stage Director - Francesca Zambello (Royal Opera House Covent Garden, 2006)

171 Haandel 2010-11-20 17:50:25 [Válasz erre: 166 Haandel 2010-11-10 17:40:46]
[url]http://www.cs.princeton.edu/~san/schedule.html;Sunday Morning Opera with Sandy[/url] [url]http://www.arkivmusic.com/classical/album.jsp?album_id=106470;Carmen by Georges Bizet[/url] Sunday, November 21, 2010 | 6 am EST → 12:00 CET | [url]http://www.wprb.com/listen.php;WPRB[/url] Shirley Verrett passed away on November 5, 2010. We will be remembering her in one of her great roles, "Carmen", by Georges Bizet. This 1973 recording also features Plácido Domingo, Kiri Te Kanawa, and José Van Dam. The conductor is Sir Georg Solti. Royal Opera House Covent Garden Orchestra, Royal Opera House Covent Garden Chorus.

170 zalbarna 2010-11-18 17:54:07 [Válasz erre: 169 Haandel 2010-11-18 17:40:17]
Hú, vaze...

169 Haandel 2010-11-18 17:40:17
[url]http://www.telaviv-fever.com/index.php/2009/05/opera-carmen-in-tel-aviv/;Rinat Shaham in Bizet's opera Carmen[/url] (Fotogioco á la Momo ;-)

168 virius 2010-11-11 13:23:20 [Válasz erre: 167 frushena 2010-11-11 07:53:48]
Na hát ez az, amit elsőre olyan nehezen tudok elképzelni: egy olyan vérbő darab, mint a Carmen, koncertszerűen... :S

167 frushena 2010-11-11 07:53:48
[url]http://www.sso.hu/hu/berletek;BIZET : Carmen[/url] 2010. november 20. szombat, 19:00 Bartók Terem, Szombathely koncertszerű előadás Carmen - ­ Simon Krisztina Don José - ­ Kovácsházi István Escamillo ­ - Fokanov Anatolij Remendado ­ - Mukk József Dancairo ­ - Vághelyi Gábor Zuniga ­ - Egri Sándor Morales ­ - Ambrus Ákos Micaela ­ - Fülöp Zsuzsanna Frasquita - ­ González Mónika Mercedes ­ - Gémes Katalin Vaszy Viktor Kórus – Szeged Karigazgató: Kovács Kornélia Vezényel: Vásáry Tamás Bizet: Carmen Vezényel: Vásáry Tamás

166 Haandel 2010-11-10 17:40:46
[url]http://il.youtube.com/watch?v=G_zIhsXjoIk;Shirley Verrett on Carmen[/url]

165 Haandel 2010-11-01 18:37:33 [Válasz erre: 164 Haandel 2010-10-31 09:31:05]
Angolul: Bizet's music seems to me perfect. It comes forward lightly, gracefully, stylishly. It is lovable, it does not sweat. “All that is good is easy, everything divine runs with light feet”: this is the first principle of my æsthetics. This music is wicked, refined, fatalistic, and withal remains popular,—it possesses the refinement of a race, not of an individual. It is rich. It is definite. It builds, organises, completes, and in this sense it stands as a contrast to the polypus in music, to “endless melody”. Have more painful, more tragic accents ever been heard on the stage before? And how are they obtained? Without grimaces! Without counterfeiting of any kind! Free from the lie of the grand style! … [url]http://www.gutenberg.org/files/25012/25012-h/25012-h.html;Friedrich Nietzsche: The Case of Wagner[/url] * * * * * The Case of Wagner (Der Fall Wagner) is a German book by the philosopher Friedrich Nietzsche, originally published in 1888. Subtitled "A Musician's Problem", it has also been known as "The Wagner Case" in English. Friedrich Wilhelm Nietzsche (* 15. Oktober 1844 in Röcken bei Lützen; † 25. August 1900 in Weimar) Georges Bizet (* 25. Oktober 1838 in Paris als Alexandre-César-Léopold; † 3. Juni 1875 in Bougival bei Paris)

164 Haandel 2010-10-31 09:31:05
[url]http://www.dradio.de/dkultur/sendungen/interpretationen/1307251/;"Ein kleines süßes Weib von Niedertracht und Anmuth"[/url] Georges Bizets Oper "Carmen" 31.10.2010 | 15:05 – 17:00 | [url]http://www.listenlive.eu/germany.html;Deutschlandradio Kultur[/url] | Web/Astra 19.2°E Nietzsche war überzeugt: In Bizets Oper "Carmen" redet "eine andere Sinnlichkeit". Er sah darin einen romantischen Gegenpol zum teutonischen Wagner. "Diese Musik scheint mir vollkommen. Sie kommt leicht, biegsam, mit Höflichkeit daher. Sie ist liebenswürdig, sie schwitzt nicht. Diese Musik ist böse, raffiniert, fatalistisch: sie bleibt dabei populär - sie hat Raffinement einer Rasse, nicht eines einzelnen. Sie ist reich. Sie ist präzis. Sie baut, organisiert, wird fertig: damit macht sie den Gegensatz zum Polypen in der Musik, zur 'unendlichen Melodie'. Hat man je schmerzlichere tragische Akzente auf der Bühne gehört? Und wie werden dieselben erreicht! Ohne Grimasse! Ohne Falschmünzerei! Ohne die Lüge des großen Stils!" Kaum treffendere Worte wurden jemals für Georges Bizets "Carmen" gefunden. Sie stammen aus Friedrich Nietzsches Kampfschrift "Der Fall Wagner", der auch das Motto unserer Interpretationen-Sendung zu dieser Oper entnommen ist. Nach seinem Abschied aus Bayreuth im Zorn träumte der Philosoph von einer Musik, die ihm als romantischer Gegenpol zum teutonischen Wagner dienen konnte. Und es war fast ein Zufall, dass sie ihm in Gestalt von Bizets Oper begegnete. "Hier ist in jeden Betracht das Klima verändert", heißt es weiter im Text Nietzsches. "Hier redet eine andere Sinnlichkeit, eine andere Sensibilität, eine andere Heiterkeit. Diese Musik ist heiter; aber nicht von einer französischen oder deutschen Heiterkeit. Ihre Heiterkeit ist afrikanisch; sie hat das Verhängnis über sich, ihr Glück ist kurz, plötzlich, ohne Pardon. Ich beneide Bizet darum, dass er den Mut zu dieser Sensibilität gehabt hat, die in der gebildeten Musik Europas bisher noch keine Sprache hatte - zu dieser südlicheren, bräuneren, verbrannteren Sensibilität ... " Die Synthese von Heiterkeit, Leidenschaft, von Esprit und Sensibilität, kurzum Ensemblekunst im Geiste der Opéra comique: Sie bestimmen letztlich die Maßstäbe der Werkinterpretation auf der Bühne. Wie sie sängerisch umgesetzt werden, dazu tragen Michael Struck-Schloen und sein Studiogast Klaus-Peter Kehr, Operndirektor am Nationaltheater Mannheim, eine Reihe besonders überzeugender Beispiele zusammen. (Gast: Klaus-Peter Kehr, Moderation: Michael Struck-Schloen)

163 Momo 2010-10-18 20:13:21
Georges Bizet: C-dúr szimfónia (1855) 1. Allegro vivo 2. Andante. Adagio 3. Allegro vivace 4. Finale. Allegro vivace Orchestre National de France Sir Thomas Beecham 1959 EMI

162 Búbánat 2010-10-18 20:02:51 [Válasz erre: 161 Búbánat 2010-10-18 20:02:10]
Párizsban 1867-ben fanyalgás, míg a következő évben Brüsszelben hatalmas siker – így indult útjára A szép perth-i lány című, Walter Scott regénye alapján komponált opera. Georges Bizet-re (1838-1875) két operaszerző-tanára volt nagy hatással, mindketten korán felismerték az ifjú tehetségét. Halévy halála után az özvegye Bizet-t kérte fel a Noé című zenedráma befejezésére, Gounod-tól pedig „megörökölte” a IV. Iván librettóját. Ennek a komponálása közben kapta a felkérést A szép perth-i lány megírására. A megbízónak, Léon Carvalhonak már decemberben átadta a partitúrát. A következő évben sikertelenül pályázott a párizsi világkiállítás alkalmából hirdetett versenyen, s közben kereste az énekeseket az operájához. Kritikusai örömmel nyugtázták, hogy nem érződik zenéjén Wagner-hatás, ám kevesellték a romantikus helyszínhez társított couleur locale-t. A szép Perth-i lány operafelvételét szerda este hallgathatjuk meg a Bartók Rádióban, 19.35 órai kezdettel. (lásd 161. sorszámnál)

161 Búbánat 2010-10-18 20:02:10
Bartók Rádió, 2010. október 20., szerda,19.35: Bizet: A szép perth-i lány - négyfelvonásos opera Szövegét írta: Vernoy de Saint-Georges és Jules Adenis Vezényel: Georges Pretre, km: a Francia Rádió Énekkara (karig: Jacques Jouineau) és az Új Filharmonikus Zenekar Szereposztás: Simon Glover, kesztyűkészítő- Gabriel Bacquier (bariton), Catherine, a lánya - June Anderson (szoprán), Henry Smith, fegyverkovács - Alfredo Kraus (tenor), De Rothsay herceg - Gino Quilico (bariton), Ralph, Glover inasa - José Van Dam(basszus), Mab, a cigányok királynője - Margarita Zimmermann (mezzoszoprán), Udvarmester - Daniel Ottevaere (basszus), Egy munkás - Philippe Duminy (bariton), Egy úr - Christian Jean (tenor) (1985)

160 Búbánat 2010-10-18 20:01:19 [Válasz erre: 156 daunerni 2010-10-18 12:31:23]
Kedves daunerni! Válaszoddal nem győztél meg teljesen, hiszen mint rámutattam, a a nyári Carmen apropóján nyitotta fórumát „Szegedi Szabadtéri” topic társunk. Ám legyen, de ha ő apprehendálna amiatt, hogy a következő bejegyzéseimmel tágítom az általa létrehozott fórum tematikáját, az már ne legyen az én gondom… Bízom, hogy felvállalod ennek „ódiumát”. Üdv.

159 Momo 2010-10-18 12:45:18 [Válasz erre: 158 tiramisu 2010-10-18 12:36:10]
Hát úgy tűnik, Heiner úr konzekvensen a gyomra felől közelít a magaskultúrához.

158 tiramisu 2010-10-18 12:36:10 [Válasz erre: 157 Heiner Lajos 2010-10-18 12:33:25]
..és mindezt Carmen nevében.... He-he!

157 Heiner Lajos 2010-10-18 12:33:25 [Válasz erre: 154 Haandel 2010-09-11 09:33:46]
Étteremben. Főúr, van cigánypecsenye? Van, de akkor nem lesz zene!

156 daunerni 2010-10-18 12:31:23 [Válasz erre: 155 Búbánat 2010-10-18 11:22:38]
Kedves Búbánat, Nem biztos, hogy szükséges a fórumok címét szűkíteni. Az egyik - szélsőséges - nézőpont szerint elég lenne a Momus-társalgó, ahol mindenféléről cseveghetnénk. Másik, hasonlóan szélsőséges megoldás lenne a "Georges Bizet alkotó útja a Carmenig Búbánat szemszögéből" című. Számomra a "Bizet és a Carmen" megfelelő arany középútnak látszik, ha javasolhatom, maradjunk ennél...

155 Búbánat 2010-10-18 11:22:38
Olvasói levelekbe is írtam az alábbiakat: Ez a fórum a nyári szegedi Carmenre fókuszál. Ám Bizet-nek nincs külön topicja, ezért a T. Szerkesztőségnek javasolom, hogy legyen egy "Georges Bizet" név alatt futó fórum is, ahol a komponista Carmenje mellett számos egyéb művéről is eszmét cserélhetnénk. Ha az az álláspont, hogy nem szükséges másik Bizet- fórum, itt is cseveghetünk egyéb művekről, úgy javasolom a topic címét megváltoztatni. Például erre: "Bizet alkotó útja a Carmenig”. De más cím variáns is szóba jöhet. Természetesen, a topic nyitó "Szegedi Szabadtéri" marad a fórum létrehozója továbbra is. De ha a topic szerzője továbbra is az eredeti koncepciót tekinti irányadónak, akkor mégis célszerű lenne egy külön "Georges Bizet" fórumot létrehozni.

154 Haandel 2010-09-11 09:33:46
[url]http://www.arkivmusic.com/classical/Drilldown?comp_id=479&bcorder=8&opera=Y&name_id=18753&name_role=2;Georges Bizet: Carmen[/url] Sobota 11.09.2010 | 19:30-22:45 | [url]http://www.rozhlas.cz/audio/vysilani/;Vltava[/url] Web/Astra 23.5°E Don José (Rolf Apreck), Escamillo, toreador (Robert Lauhöfer), Carmen, cikánka (Soňa Červená), Remendado, pašerák (Harald Neukirch), Dancairo, pašerák (Günter Leib), Zuniga, poručík (Wilhelm Klemm), Morales, seržant (Bruno Aderhold), Micaela, venkovské děvče (Maria Croonen), Frasquita, cikánka (Ursula Engert), Mercedes, cikánka (Sigrid Kehl). Rozhlasový smíšený a dětský sbor Lipsko (sbormistr Dietrich Knoth) a Rozhlasový symfonický orchestr Lipsko řídí Herbert Kegel. Nahrávka vydavatelství Eterna z roku 1961. ***** [url]http://en.wikipedia.org/wiki/So%C5%88a_%C4%8Cerven%C3%A1;Soňa Červená[/url]

153 IVA 2010-08-26 02:12:48 [Válasz erre: 144 virius 2010-08-12 23:15:34]
Lesz [url]http://www.szegediszabadteri.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=39285:uennepi-eladassal-indul-a-szegedi-szabadteri-80-jubileumi-evada&catid=1:hirek&Itemid=1;jövőre[/url] is, két alkalommal.

152 IVA 2010-08-14 04:17:53 [Válasz erre: 151 IVA 2010-08-14 04:15:48]
Obrazcova

151 IVA 2010-08-14 04:15:48 [Válasz erre: 139 Bruderlein und Schwesterlein 2010-08-07 17:57:22]
Fáy Miklós szerintem is jól tud írni. Sajátos stílusjegye a többnyire szarkasztikus humor, aminek kedvéért olykor a gonoszkodástól sem riad vissza. „Közeleg Carmen, és biztosan nem vagyok egyedül, akit mindez aggodalommal tölt el: megint az Habanera, megint valaki jön, és bőg-búg, húzogatja a szoknyáját és mélyen néz a körülötte álló statiszták szemébe, amitől meg kellene borzongani. Óriási tévedés. A sok szörnyűség, a debella énekesnők erotikus hullámzása és bárgyú öblögetése helyett”... A Carmen-kritikának ezt a részét olvasva úgy éreztem, hogy Fáy alapvetően nem szereti a Carment, és az operát sem nagyon. A „humor” kedvéért ezúttal blöffölt is. Ilyen mondatokkal kiszolgálja azokat az olvasókat, akik számára az opera idegen, bevehetetlennek tűnő világ, ezért inkább megvetik és gúnyolják. Vagyis azt írja, amit az olvasók többsége szívesen olvas. Bizony, a Carmenek bőgnek-búgnak, mert ezt a szerepet legtöbbször mezzoszopránok abszolválják. Táncolnak vagy stilizált tánclépéseket lejtenek, hiszen az Habanera tánc is, amiben az ember megnyilvánul. Carmen azt nyilvánítja, hogy elérhető, még ha nem is mindenkinek. Ezért húzogatja a szoknyáját táncikálás közben. A mezzoszoprán nem táncosnő és nem jeles filmrendezők csiszolta tragika. Elég, ha jelzései (tánc, kihívó tekintetek) ügyesek és őszinték: hitelesek. Nekem olyan szerencsém volt, hogy a budapesti Operaházban és a Margitszigeten nem láttam sok szörnyűséget és nem hallottam öblögetést, csupa olyan Carmennel találkoztam, akik után nem aggódva várom a lány belépését, hanem ugyanolyan izgalommal, ahogy az énekkar bevezeti. Mészöly Katalin pl. úgy nézett és nevetett a férfikarra (és a közönségre), hogy abba bele kellett borzongani (és szeretni). De szinte valamennyi Carmenem erotikus sugárzású, „bűvös erejű” nő volt – és egyikük sem debella. Ha az ember nagyon rosszindulatú (s hozzá még utál is operát nézni), rásüthette ezt a durva jelzőt egyes drámai szopránokra a termetük okán, de az én Carmenjeimre véletlenül sem. Pedig Komlóssy Erzsébet, Jelena Ocrazcova, Takács Tamara igazán nem illusztrálták az alultápláltság és a vándorló életmód miatt örökletesen filigrán cigánylány típusát, de a hiteles és hatásos megjelenésnek és szerepformálásnak nem ez a lényege. Még a Margitszigeten látott (s ma már nem élő), csakugyan jól megtermett, testes és magas Mignon Dunnra sem illenék a debella jelző, aki fizikumát meglehetős sikkel és iróniával illesztette a figurába. Ennyi szót talán nem érdemelt meg Fáy bekezdése, de hol kifogásolhatnám másutt, ha nem egy "Bizet és a Carmen" elnevezésű topicban?

150 álmodó 2010-08-14 00:28:06 [Válasz erre: 149 Momo 2010-08-14 00:25:28]
:-))) Most olvastam csak el a méltatlankodó beírásokat itt...Nem egészen érthető az oka.

149 Momo 2010-08-14 00:25:28 [Válasz erre: 148 álmodó 2010-08-14 00:23:58]
most alszunk, vagy nem alszunk...?

148 álmodó 2010-08-14 00:23:58
Ez a produkció lement, jelenleg nincsen. Miután a topic eredetileg erről szólt, írtak róla a fórumozók de mivel már nem megy az előadás, nincs mit szólni róla sem jót, sem nem jót. A topic címét átírták és ezt jól tették -,így aktuális maradhat ha esetleg egy másik Carmen produkció kerül előtérbe. Szerintem nem nagyon van jelenleg mit írni még az ominózus előadásokról. Nem kell emögött rosszindulatot feltételezni.

147 yeti 2010-08-13 13:46:30
Mondom én, hogy nekik fontos... :-)





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.