vissza a cimoldalra
2018-11-13
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61310)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4092)
Milyen zenét hallgatsz most? (25002)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (3760)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4371)
Kimernya? (2804)
Opernglas, avagy operai távcső... (20161)
Balett-, és Táncművészet (5571)
Franz Schmidt (3220)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1527)
Simándy József - az örök tenor (557)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2967)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1153)
A nap képe (2106)
Ilosfalvy Róbert (820)
musical (179)
Élő közvetítések (7501)
A Magyar Zenekarok helyzetéről (58)
Berlioz újratemetése (149)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

701   eccerű • előzmény698 2017-10-18 16:08:34

Kedves zéta! Egyetlen szóval sem írtam, hogy nem volt az ének tanszak vezetője, sőt, az én olvasatomban a "már nem" szembeállítva a "nem lett"-tel kifejezetten azt jelenti, hogy volt.

698   -zéta- • előzmény693 2017-10-18 11:43:05

Egy tévedést korrigálni szükséges: Marton Éva igenis volt a ZAK Ének tanszakának vezetője egészen 70 éves koráig, amikor a vonatkozó szabályozás szerint le kellett erről a poziciójáról köszönnie, mint bárki másnak. Azóta professor emerita...

693   eccerű • előzmény689 2017-10-18 10:46:59

Valóban nem értünk egyet. Egyrészt, az MMA-ban bármennyire is ideológiai, vagy ha úgy tetszik pártkötődéses alapon egységes összetételben, de mégiscsak értelmes emberek ülnek, akik tisztában vannak azzal, hogy Marton Éva mennyiben lenne alkalmas egy Akadémia vezetésére. Ők is ismerik az személyiségét, művészi és egyéb kvalitásait, és ennek ismeretében döntöttek. Nem nézném le őket azzal, hogy a parlamenti képviselőkhöz hasonlóan csak bio-nyomógombként működnének. Nem volt egyébként felólről jövő nyomás, ami ellen protestálni kellett volna, ezek az emberek amúgy sem azért ülnek ott havi háromszázezerért, hogy bármi ellen is protestáljanak, ami a kenyéradótól jön. Azért sem protestálásról van szó, mert csak olyan jelölt jöhetett szóba, akit odafentről támogatnak, azaz ez nem volt választási alap. Lásd éppen Jankovics Marcell esetét, akinek tudtára adták, hogy nem kéne indulnia. Ami pedig Marton Éva erős pártfogását illeti, annyira azért mégsem lehet erős, ha már nem ő a Zeneakadémián az ének tanszak vezetője, ha nem lett belőle operaigazgató, és ha nem lett belőle MMA vezető sem. Ezzel szemben Káel Csabáról tudható, hogy kinek a baráti köréhez tartozik, márpedig az mindent visz. És mivel MÉ most már látványosan nem szent és sérthetetlen, ismerve amár verbálisan is elég agresszív közéletet, ismerve a zenészvilág soha nem felejtéssel párosuló érzékenységét, sajnos egyáltalán nem lennék meglepve, ha most elindulna egyfajta sajátos "coming out"-lavina, amiben néhányan kitálalnának a művésznőtől elszenvedett vélt, vagy valós sérelmeikről. Ennek határt csak az érintettek intelligenciája szabhat. Remélem, nem ez fog történni, de van egy ilyen sejtésem.

689   Edmond Dantes • előzmény687 2017-10-17 10:40:03

Nem értek egyet. Ez bizony protesztszavazás volt! Lehet, hogy "Vashegyiről mindenki tudja, hogy Káel Csaba a haverja", de akkor a cikkben Marton Éváról és az ő (leg)magas(abb) körökből érkező pártfogásáról írottakat is "mindenki tudja", mégis kiszavazták: nem kicsit, nagyon.

687   eccerű 2017-10-17 09:23:01

Szerintem a helyzet ennél sokkal eccerűbb, a kulcsmondat is ott van a cikkben: Vashegyi volt az egyetlen, aki valamire való programmal állt elő. Tudom, nem minden a program, de itt azért mégiscsak értelmes emberek ülnek. Egy dolog, hogy lehet választást nyerni annyival, hogy "folytatjuk", de itt nem parlamentet választottak, "csak" egy intézmény vezetőjét, másfelől ha verseng több jelölt, akik közül az egyiknek van elképzelése arról, miről is szól az, amire pályázik, a másik kettő viszont hablatyol, akkor azért ilyenkor elég szembeötlő a különbség. Plusz Vahegyiről mindenki tudja, hogy Káel Csaba a haverja, tehát a kellő mértékű hátszele megvan, nem politizált (eddig), fiatal is, de nem túl, mi szól ellene? Egyedül Jankovics Marcell lehetett volna ellenfél, de miután ő volt olyan botor, hogy korábban kritikai szavakkal élt az MMA működését illetően, nyilvánvalóan szóba sem jöhetett, de köztiszteletnek örvendő személyiség, így a méltóságát legkevésbé bántó megoldást választhatta.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

Fülei Balázs (zongora)
"Érzékenység és érzékiség" - az előadói őszinteség stádiumai
CHOPIN: 4 mazurka, Op. 17
LISZT: Bénédiction de Dieu dans la Solitude
CHOPIN: f-moll ballada, Op. 52

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Lucyna Jarząbek (szoprán), László Boldizsár (tenor)
Anna Lasek-Starzec (zongora)
Ének karnyújtásnyira
Szláv dalok és népszerű operaáriák
SZYMANOWSKI: Tizenkét dal Kurpiéből, op. 58 – 1. Lecioły zórazie (A fehér hattyúk), 4. U jeziorecka (A tónál), 7. Ściani dumbek (A sötét erdőben)
CSAJKOVSZKIJ: Hat románc, op. 73 – 6. Snova, kak prezhde (Újra egyedül, mint rég)
CSAJKOVSZKIJ: Hat románc, op. 63 – 6. O, ditya! Pod okoshkom tvoim (Ó, gyermek! Az ablak alatt)
RACHMANINOV: Tizenkét dal, op. 14 – 11. Vesenniye void (Tavaszi vizek)
SZYMANOWSKI: Három töredék Jan Kasprowicz verseire, op. 5 – 2. Jestem i placze (Szenvedek és sírok)
MONIUSZKO: „Paria! On Paria!” – Neali recitativója és románca a Paria című operából
MOZART: „Temerari! Sortite fuori di questo loco!... Come scoglio” – Fiordiligi recitativója és áriája a Così fan tutte című operából
GOUNOD: „O Dieu! que de bijoux!... Ah, je ris” – Margit recitativója és áriája a Faust című operából
PUCCINI: „Recondita Armonia” - Cavaradossi áriája a Tosca című operájából
PUCCINI: „Donna non vidi mai” - Il Cavaliere Renato Des Grieux áriája a Manon Lescaut című operából
MASSENET: „Il est doux, Il est bon” – Salome áriája a Heródiás című operából
MENOTTI: „To this we've come” – Magda áriája A konzul című operából
PUCCINI: „Sola, perduta, abbandonata” – Manon áriája a Manon Lescaut című operából
PUCCINI: „Mario! Mario! Mario!” – Tosca és Cavaradossi duettje a Tosca című operából
PUCCINI: „Tu, tu, amore? tu?” – Manon és Des Grieux duettje a Manon Lescaut című operából

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Közreműködik: Kubina Péter (nagybőgő)
Radoslav Šašina (nagybőgő) Dana Šašinová (zongora)
ECCLES: a-moll szonáta
SUK: Pieseň lásky (Liebeslied)
BOTTESINI: Elégia
BOTTESINI: Variációk Paisiello „Nel cor piú non mi sento” című témájára
BRUCH: Kol Nidrei
FAURÉ: Elégia, op. 24
PIAZZOLLA: Kicho
BOTTESINI: Nagybőgő-kettősverseny

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Gál Erika (szoprán), Fekete Attila (tenor), Molnár Levente (bariton)
Aiko Heidi Dillon (hegedű), Világi Áron, Világi Dávid (zongora)
A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vezényel és előad: Vásáry Tamás
Vásáry Tamás beszélgetős koncertje
A mai nap
született:
1873 • Egisto Tango, karmester († 1951)
1958 • Tony Lakatos, jazz-muzsikus
elhunyt:
1868 • Gioacchino Rossini, zeneszerző (sz. 1792)
1988 • Doráti Antal, karmester (sz. 1906)
1989 • Lakatos Gabriella, balett-táncos (sz. 1927)