apróhirdetés feladása:

|
24989 Nagy Katalin • előzmény24988 |
| 2017-11-30 15:29:43 |
A nyelvművelésnek Olaszországban is volt szigorúan előíró korszaka a fasizmus éveiben (az ún. purismo). Az ideológiai vetületen túl sem bizonyult sikeresnek. Privát keretek között szívesen elmélkednék ennek okairól, a fórumtársakat viszont nem terhelném vele.
|
24988 Héterő • előzmény24986 |
| 2017-11-30 03:07:42 |
:-)
Na ja, ha mán egy valakinek is így teccik hasznáni, akkó a má rendicsek magyarba is; mértis ne rongáljuk aztat, amit lehetne tisztessségge is leírni, sö akkó kiderülne, nem is nagyobb megerőttetés.
Di-da ügyben tehát nincs egységes megoldás. Pedig reméltem.
|
24986 Nagy Katalin • előzmény24985 |
| 2017-11-29 20:28:32 |
Köszönöm a szakértő titulust, de semmilyen jogalapom sincs arra, hogy elfogadjam. Évekkel ezelőtt sok időt töltöttem már el ezzel a kérdéssel, de nem találtam megnyugtató választ. Őszintén szólva most már nem hiszem, hogy lenne ilyen. Bármilyen olasz nyelvészeti munkát fogtam kezembe bármilyen eldöntendő kérdésben, mindig valahogy ekként érvelnek: már az első nyelvemlékektől kimutatható A és B változat is, felsorolják az irodalmi példákat, majd megállapítják, hogy talán többséginek tekinthető A, de B használata ellen sem lehet kifogást emelni.
A nemzeti karakternek ez a megengedő, sőt kivételt nem ismerő strict előírást elfogadni elvből nem akaró hozzáállás meg is felel, vagy nem?
|
24985 Héterő • előzmény24984 |
| 2017-11-29 16:40:42 |
Ha Wagner már a konfliktusuk idején megírta volna a Tristan und Isolde dallamait, ők is 20 évre elcsendesedtek volna, mint egy neves, későbbi honfitársuk.
Mondd csak, kedves szakértő, a Requiem elé mikor kell da és mikor di?
A Teatro Donizetti di Bergamo di -t ír, fő Verdi-kedvencem pedig a Messa da Requiem.
|
24984 Nagy Katalin • előzmény24982 |
| 2017-11-29 14:40:44 |
Úgy olvastam, hogy Donizetti mindig elismerően nyilatkozott Bellini zenéjéről, míg Bellini előszeretettel ócsárolta Donizettit.
|
24982 Búbánat • előzmény24981 |
| 2017-11-29 10:50:40 |
Hozzáteszem: Donizetti ezt a gyászmisét szeretett barátja, ("riválisa") Vincenzo Bellini emlékének szentelve komponálta; az ő 1835-ben bekövetkezett halála inspirálta a Requiemjének megírását.
|
24981 Ardelao |
| 2017-11-29 10:32:59 |
DONIZETTI EMLÉKÉRE
GAETANO DONIZETTI:
«MESSA DI REQUIEM»
Cheryl Studer (Soprano)
Helga Müller-Molinari (Alt)
Aldo Baldin (Tenor)
Jan Hendrix Rootering (Baß)
John Paul Bogart (Baß)
Chor der Bamberger Symphoniker
Bamberger Symphoniker
Miguel Angel Gomez-Martinez (Dirigent)
ORFEO
C 172881A/CD.
|
|
|
| Mai ajánlat: | 19:00 : Budapest Erkel Színház CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban
19:30 : Budapest Zeneakadémia, Nagyterem Martha Argerich (zongora)
Liszt Ferenc Kamarazenekar (művészeti vezető: Tfirst Péter)
Vezényel: Takács-Nagy Gábor MOZART: 32. (G-dúr) szimfónia, K. 318
MOZART: 39. (Esz-dúr) szimfónia, K. 543
BEETHOVEN: 1. (C-dúr) zongoraverseny, op. 15
19:45 : Budapest Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem Vilde Frang (hegedű), Truls Mørk (cselló)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Sir Mark Elder FINZI: Levélhullás, op. 20
BRAHMS: a-moll kettősverseny, op. 102
BERLIOZ: Fantasztikus szimfónia, op. 14 |
|
A mai nap |
született: 1896 • Ádám Jenő, zeneszerző, kóruskarnagy, zenepedagógus († 1982) 1947 • Pászthy Júlia, énekes elhunyt: 1956 • Geyer Stefi, hegedűs (sz. 1881) 1963 • Rösler Endre, énekes (sz. 1904)
|
|
|