vissza a cimoldalra
2019-07-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11352)
A csapos közbeszól (95)

Kimernya? (3180)
Társművészetek (1323)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3323)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7047)
Jules Massenet ! Ki ismeri ? (308)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1710)
Franz Schmidt (3378)
Élő közvetítések (8039)
Belcanto (922)
Opernglas, avagy operai távcső... (20270)
Operett, mint színpadi műfaj (4012)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1324)
Kedvenc magyar operaelőadók (1125)
Pantheon (2371)
Haspók (1259)
Fischer Ádám (512)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

24986   Nagy Katalin • előzmény24985 2017-11-29 20:28:32

Köszönöm a szakértő titulust, de semmilyen jogalapom sincs arra, hogy elfogadjam. Évekkel ezelőtt sok időt töltöttem már el ezzel a kérdéssel, de nem találtam megnyugtató választ. Őszintén szólva most már nem hiszem, hogy lenne ilyen. Bármilyen olasz nyelvészeti munkát fogtam kezembe bármilyen eldöntendő kérdésben, mindig valahogy ekként érvelnek: már az első nyelvemlékektől kimutatható A és B változat is, felsorolják az irodalmi példákat, majd megállapítják, hogy talán többséginek tekinthető A, de B használata ellen sem lehet kifogást emelni.

A nemzeti karakternek ez a megengedő, sőt kivételt nem ismerő strict előírást elfogadni elvből nem akaró hozzáállás meg is felel, vagy nem?

24985   Héterő • előzmény24984 2017-11-29 16:40:42

Ha Wagner már a konfliktusuk idején megírta volna a Tristan und Isolde dallamait, ők is 20 évre elcsendesedtek volna, mint egy neves, későbbi honfitársuk.

Mondd csak, kedves szakértő, a Requiem elé mikor kell da és mikor di?
A Teatro Donizetti di Bergamo di -t ír, fő Verdi-kedvencem pedig a Messa da Requiem.

24984   Nagy Katalin • előzmény24982 2017-11-29 14:40:44

Úgy olvastam, hogy Donizetti mindig elismerően nyilatkozott Bellini zenéjéről, míg Bellini előszeretettel ócsárolta Donizettit.

24982   Búbánat • előzmény24981 2017-11-29 10:50:40

Hozzáteszem: Donizetti ezt a gyászmisét szeretett barátja, ("riválisa") Vincenzo Bellini emlékének szentelve komponálta; az ő 1835-ben bekövetkezett halála inspirálta a Requiemjének megírását.

24981   Ardelao 2017-11-29 10:32:59

 DONIZETTI EMLÉKÉRE

GAETANO DONIZETTI: 

«MESSA DI REQUIEM»

 

Cheryl Studer (Soprano)

Helga Müller-Molinari (Alt)

Aldo Baldin (Tenor)

Jan Hendrix Rootering (Baß)

John Paul Bogart (Baß)

Chor der Bamberger Symphoniker

Bamberger Symphoniker

Miguel Angel Gomez-Martinez (Dirigent)

ORFEO

C 172881A/CD.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Horti Lilla (szoprán), Joshua Bell, Kelemen Barnabás, Dmitry Smirnov (hegedű), Kokas Katalin, Lars Anders Tomter, Maxim Rysanov (brácsa), Kokas Dóra, Maximilian Hornung, Enrico Bronzi (gordonka), Dejan Lazic, Balog József (zongora)
BEETHOVEN: F-dúr (“Tavaszi”) hegedű-zongora szonáta, op. 24
BARTÓK: 5. vonósnégyes, BB 110
BARTÓK: Magyar népdalok, BB 42
DVOŘÁK: A-dúr vonóshatos, op. 48
14:30 : Kapolcs
Művészetek völgye

Főszerepben: a zongorista - Az igazi zongorista: Dokumentumfilmek Horowitztól Anderszewskiig

17:30 : Kapolcs
Művészetek völgye

Szalai Éva (zongora)
COUPERIN: Válogatás a „Pièces de clavecin“ darabjaiból
CHOPIN: Prelűdök No. 1-8
CHOPIN: Esz-dúr rondó Op.16
CHOPIN: c-moll noktürn Op.48 No.1
DEBUSSY: Estampes – "Metszetek”.

19:00 : Keszthely
Zenepavilon

Szent Efrém férfikar
A mai nap
született:
1866 • Francesco Cilea, zeneszerző († 1950)
1944 • Maria Joao Pires, zongorista
elhunyt:
1757 • Domenico Scarlatti, zeneszerző (sz. 1685)
1969 • Kemény Egon, zeneszerző (sz: 1905)