vissza a cimoldalra
2020-08-05
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11547)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (3543)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4883)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4024)
A MET felvételei (889)
Operett, mint színpadi műfaj (4417)
Bartók Rádió (779)
Kimernya? (3739)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2008)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (137)
Jonas Kaufmann (2486)
Franz Schmidt (3656)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (625)
Momus-játék (5871)
A nap képe (2224)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2809)
Pantheon (2711)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

852   Klára • előzmény851 2020-08-01 07:37:38

Kedves Lujza!

Egyetértünk, én csak a Kaufmann -Westbroek közötti fél fej magasságot felfedező fórumtársnak válaszoltam. Én nem a magasságot méricskéltem, fel sem tünt!  Tudom, hogy Kaufmann-nak a hölgyek a  kedvenc partnernői, valamelyik német tv adón elcsíptem egy Harteros - portréfilmet, melyben többen méltatták művészetét, Kaufmann volt az egyik. Csodálatosan nyilatkozott róla. A müncheniek nem ok nélkül tartják álompárosnak őket!  Én nem igazán tudtam választani az Andrea Chenier müncheni és londoni változata között, mintkettő csodálatos, mind énekesi mind színészi teljesítményt tekintve.Harteros La Mamma morta áriája korszakos!  A toronymagas szopránokról a cipőt a rendezőnek kellene levennie, nem a partnernek.

Annak idején Budapesten láttam del Monaco-t többek között Otellóként, és Sámsonként, hátborzongató volt. Az, hogy magasított talpú csizmát viselt, évekkel később egy fotón tűnt fel, de akkor sem volt jelentősége. Alagna magasított sarka engem az Aidában rettenetesen zavart, de egyúttal arról is árulkodott, hogy énekesi teljesítményével nem tudott lenyűgözni!  (Bocs!) A londoni Fideliót én is nagyon sajnálom, sokért nem adnám, ha hozzá lehetne jutni valahogy! 

851   lujza • előzmény845 2020-08-01 01:09:31

Kedves Klára! :)))

Úgy látszik manapság a kiváló szopránok igen magasra nőnek, és nem átallnak még magassarkú cipőt is felvenni néha. Harterossal közelről találkoztam, és jócskán fel kellett néznem rá, de nemcsak a művészete miatt. Westbroek se kicsi, ráadásul ő még terebélyesebb is. De nem hinném, hogy Kaufmannt zavarná ez az itt hangsúlyozott különbség. Mindkét nő a legkedvesebb partnere, Westbroekkel álomi ikerpár voltak a Valkürben, drámai romantikus szerelmespár az Andrea Chenierben, és szenvedélyes amerikai pár a Nyugat lányában. Engem jobban zavart  Alagna magasított sarka a Rómeó és Júliában. De azt nagyon sajnálom, hogy a londoni Fidelióról lemaradtunk, és így nem láthattuk azt se, hogy Leonóra tényleg egy fél fejjel magasabb Florestannál.

845   Klára • előzmény844 2020-07-31 08:57:26

Igen, Kedves Lujza! Az én Nagyim is avval kezdte, hogy "ezek a fiatalok", egészen addig, míg a Dédi (a Nagyi anyukája, aki közel 80 évig élt), rá nem szólt, hogy drága gyermekem, ti is ezt hallottátok annak idején, és nagyon nem szerettétek hallani!:))

A témához: lehet keseregni a múlt nagyjain, én is szívesen visszaemlékszem párra közülük, de nem térnek vissza. Plusz lehet, hogy a mai kor követelményei, elvárásai  mellett nem is lennének olyan nagyok! Egy hajdanvolt remek tenorista, akinek a körmérete túlszárnyalta a magasságát, a mai nézők nagy részének optikailag már nem felel meg, inkább nevetséges lenne, mint sikeres. (kivételek vannak, de erősítik a szabályt.) Egy fórumtárs pár napja lelkesen méltatta a La Fanciulla MET-beli előadását, Westbroek és Kaufmann teljesítményét, de nem mulasztotta el megjegyezni, hogy Kaufmann fél fejjel alacsonyabb, mit partnernője. Amit én speciel nem vettem észre, igaz, én az alakítást és éneklést figyeltem, nem a centiket! (Ha Kaufmannt zavarná, felvenne egy magasított sarkú lábbelit, ez valamikor bevett szokás volt, de pl. del Monaco nem a magasított sarkú cipője miatt volt remek Otello, hanem úgy egyébként!)

844   lujza 2020-07-31 01:42:18

De sokat hallottam a nagymamámtól, hogy "ezek a mai fiatalok, bezzeg az én időmben". Úgy látszik, itt most néhány nagymama összejött! :))

Lehet sopánkodni, de én inkább hallgatom most azokat, akiket lehet. A múlt az elmúlt, és persze meg is szépült, de akit Reménynek hívnak, az jobb, ha nem kesereg rajta. Siegfried nem egyszerű ügy, valóban kevesen tudják tisztességesen elénekelni. Stuart Skelton és Stephen Gould igen, és talán Schager is. Lance Ryanben én csalódtam, baromi ronda hangja van. Azzal nem értek egyet, hogy Franz kevés lett volna hozzá, tudom, ez nem szempont, de a MET-ben is énekelte. A Müpában pedig csodás volt, és minden szempontból illúziókeltő, az utána jövők (Hunter Morris, Vinke, Behle) nem értek a nyomába.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1890 • Erich Kleiber, karmester († 1956)