vissza a cimoldalra
2020-08-05
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11547)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (3543)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4883)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4024)
A MET felvételei (889)
Operett, mint színpadi műfaj (4417)
Bartók Rádió (779)
Kimernya? (3739)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2008)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (137)
Jonas Kaufmann (2486)
Franz Schmidt (3656)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (625)
Momus-játék (5871)
A nap képe (2224)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2809)
Pantheon (2711)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

836   david28 • előzmény833 2020-07-29 15:14:00

A Nyugat lánya személy szerint a kedvenc Puccinim. Westbroek hangját nem szeretem, de pl. Sieglindeként voltak jó pillanatai. Nem zárom ki, hogy itt is.

833   Edmond Dantes 2020-07-29 14:09:27

Zsenge ifjúkorom óta nem játszotta az Operaház A nyugat lányát, így az kimaradt korábbi operai életemből. Úgy tíz éve megnéztem egy koncertáns-felejtős előadást a MüPában, nem kimagasló énekesekkel és kivitelben, ennyi. Annál kiváncsibban, majdnem szűz szemmel-füllel ültem a tévéhez hétfőn: és nem csalódtam, sőt! Nem vagyok Puccini-fan, "csak" szeretem legtöbb művét, de csatlakozom azokhoz, akik ezt a kevésbé ismert darabját is a legjobbjai közé sorolják. A Puccininál máshol  is előforduló, hangulatkeltő-hangulatfestő, kicsit "tébláboló" kezdés után egyszer csak (meg)sűrűsödik a levegő, kibomlik a dráma. A jól érthető angol szövegű felirat segítségével szinte hangról-hangra, szóról-szóra követhető cselekmény, zene és a kettő hibátlan szintézise. Még úgy is, hogy ebben az operában nincs sok jó öreg = "igazi" Puccini-dallam, fütyülős sláger. (Jómagam csak a 3. felvonás rövid tenoráriáját ismertem fel.) Méltó színvonalon hozta ki a MET az ő legnagyobb büszkeségét, a leghíresebb ott bemutatott dalművet. Eva-Maria Westbroek-ot láttam már a Parasztbecsületben, a tenyeres-talpas Santuzza alakja szerintem jobban passzolt alkatához mint a szexi, mindenki által vágyott korcsmároslány, de hangja és játéka engem teljesen meggyőzött. Át tudott lényegülni és ez a fontos: aki ilyen szenvedélyesen és -noha már nem is annyira fiatalon, de- fiatalosan alakítja Minnie-t, annak elhisszük, hogy a marcona aranyásókat és a rablóvezért is megszelidíti. A cca. fél fejjel alacsonyabb, megfiatalított Jonas Kaufmann sem okozott csalódást. Hangján kívül mimikája, gesztusai is szépen kidolgozottak, átéltek voltak. Zeljko Lucic derekasan, hatalmas voce-val énekelte el Puccini valószínűleg legterjedelmesebb baritonra írt szerepét. Nem tehet róla, ha az ember őt látva úgy gondolja: ha én Minnie volnék, inkább egyedül élnék akár egy lakatlan szigeten is... Egyébként az ő nemlétező szerelmi háromszögük mintha távoli rokona lenne a Tosca triójának, azzal a nem csekély különbséggel, hogy a seriff -szemben Scarpiával- állja a szavát. Jutalma, hogy búsan bár, de élve távozik a színről. Ha nem is egyenként fölsorolva őket, de muszáj megemlíteni, hogy a sok-sok comprimario szereplő mindegyike dicséretet érdemel. Igen, ezt az operát csak így lehet, csak így, ilyen színvonalon szabad előadni! Érvényes ugyanez a (férfi)kórusra és a tényleg ezer színben csillogó zenekarra is, Marco Armiliato vezénylésével. Teljesen el- és befogadtam Giancarlo del Monaco régi rendezését. "Nemzeti" operával, ami  A nyugat lánya (is), csínján kell bánni. Ott is, máshol is.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1890 • Erich Kleiber, karmester († 1956)