vissza a cimoldalra
2020-08-05
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11547)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (3549)
A MET felvételei (890)
A nap képe (2226)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4883)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4024)
Operett, mint színpadi műfaj (4417)
Bartók Rádió (779)
Kimernya? (3739)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2008)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (137)
Jonas Kaufmann (2486)
Franz Schmidt (3656)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (625)
Momus-játék (5871)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2809)
Pantheon (2711)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

832   Speranza • előzmény830 2020-07-29 13:14:09

Egyetértek, Vogt számomra olyan mértékben távol áll a Wagner-szerepek által megkövetelt (tehát nélkülözhetetlen) hangmatériától és énekstílustól, hogy ha most kiválasztanánk találomra 3, Wagner szerepet még sosem énekelt Mozart-tenort (lírai tenort), és rábeszélnénk őket, hogy térjenek át a Wagner-fachba, kettőt biztosan jobban el tudnék fogadni nála, Vogt-ot viszont még a Mozart-tenor szerepekhez is túl férfiatlannak tartanám, nemhogy Wagnerben! Számomra tökéletesen érthetetlen a nemzetközi karrierje, és szerintem sokan vagyunk vele így, ez tényleg megmagyarázhatatlan anomália, főleg azért, mert nála jobbak vannak jópáran, ha nincs is akkora tülekedés ebben a fachban, mint 30-40 évvel ezelőtt. Lohengrint egyébként énekelte pl az operettbonviván Rudolf Schock, az ezen kívül szinte csak lírai szerepkörben működött Nicolai Gedda, vagy a Rossini-tenorként indult Francisco Araiza. Nyilván egyikük sem volt az a par excellence Wagner-hang, de hogy fényévekkel jobbak voltak Lohengrinnek IS, mint a ma élvonalbeli Wagner-tenornak számító Vogt, az biztos. Itt tart ma a világ.

A Wagner-tenor fach valójában két fachra osztódott az idők során. Míg a korábbi nagy Wagner-énekesek az egész szerepkört a maga teljességében felvállalták és énekelték, addig ma másképpen van. Loge szerepe teljesen a karaktertenorok privilégiuma lett (általában a Siegfried Miméje énekli), holott korábban azt is olyanok énekelték, mint Set Svanholm vagy Wolfgang Windgassen. Stolzingi Walther, Parsifal, Lohengrin, és alighahem a megtévesztő "Tavaszi dal" miatt még Siegmund szerepe is kifejezetten a lírai tenorok által meghódítható terület lett, ezekben ma már egyre ritkábban hallunk igazi Wagner-hangokat. És ott van persze a súlyosabb Wagner-tenorfach, azaz Tannhäsuer, Trisztán és a két Siegfried, ezeket azok éneklik, akik el tudják énekelni - és egyre kevesebben vannak, mondanom se kell... Hogy újabb 20-30 év elteltével hogy lehet majd élőben játszani a Wagner-darabokat, hogy fogják tudni kiosztani a szerepeket, jobb bele se gondolni...

830   ladislav kozlok 2020-07-29 11:30:23

Sajnos nincsenek drámai férfihangok, mint ahogy kevés férfias énekes .  Valamikor azt írtam  Vogt-rol, hogy úgy énekel mint egy eunuch. Parampampoli igazat adott nekem.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1890 • Erich Kleiber, karmester († 1956)