vissza a cimoldalra
2020-08-05
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11547)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (3550)
A MET felvételei (890)
A nap képe (2226)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4883)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4024)
Operett, mint színpadi műfaj (4417)
Bartók Rádió (779)
Kimernya? (3739)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2008)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (137)
Jonas Kaufmann (2486)
Franz Schmidt (3656)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (625)
Momus-játék (5871)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2809)
Pantheon (2711)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

826   Speranza • előzmény824 2020-07-28 13:20:09

Nem bántom én Groissböcköt, énekeljen, ahova hívják! De már elnézést, Klaus Florian Vogt "schedule"-ja is évek óta elég jól fest, a legnagyobb házakban és fesztiválokon énekel vezető Wagner-tenor szerepeket. És akkor ebből most az következik, hogy egyenrangú énekes mondjuk Stephen Goulddal, Jerusalemmel, James Kinggel, Jess Thomasszal, Suthausszal, Kollóval vagy Windgassennel? Naná, hogy nem! Azt jelenti, hogy immár akkora a hiány igazi hőstenorokból, Wagner-énekesekből, hogy még a legprominensebb helyeken is engedni kell az igényekből, és meg kell alkudni bizony elég sokszor. A közönség pedig lassan kiöregszik, kihalnak azok, akik még ahhoz voltak szokva, hogy igazi nagyságok énekelték a főbb szerepeket, a most operába járók pedig azokat szokják meg, akik most vannak helyettük, és nekik ők lesznek az "igazi nagyok". Optikai csalódás. Persze ott a CD, DVD, YouTube, mementónak, hogy nem is olyan régen még VOLTAK nagy énekesek, de élőben a maiakat kell illetve lehet CSAK hallgatni. Ezt is értem. Én pl sokáig minden nyáron hallgattam a rádióban a bayreuthi élő közvetítéseket, zongorakivonatból követve az előadásokat, és nagyon élveztem, aztán egyszer csak hallottam egy Siegfriedet, melynek első felvonásában két Mime-hang vívott ádáz küzdelmeket a szólamukkal, azóta nem hallgatok bayreuthi közvetítést.

824   Edmond Dantes • előzmény818 2020-07-28 09:40:09

A "csillagászati távolság" akár pozitívum is lehet :-) Kurt Moll sem a topon kezdte ld. ez alatt, az ő hangfaja többnyire nem 40 körül van a topon. Évek óta elég jól fest Groissböck schedule-ja, amiben még nem látszik pl. Fiesco és Fülöp, amikre már felkérte a MET és nyilván csomó egyebe is van. (Honlapja most nem nyílik ki.) Nem söpörjük a korábbiakat a szőnyeg alá, de ne söpörjük a maiakat se oda ... annál is inkább, mert ma (és holnap) ők énekelnek nekünk, nagyérdeműnek. Aztán holnapután majd jönnek a még újabbak és pl. Groissböcköt és másokat már mint "régieket" nem fogjuk a szönyeg alá söpörni.

818   Speranza • előzmény817 2020-07-27 18:26:56

A 2010-eset nem láttam, de Günther Groissböck Osch bárója minden szempontból csillagászati távolságokra van a Kurt Moll-étól, ezt ki merem jelenteni. És még fel tudnék sorolni jópár Oschot, akiktől úgyszintén. Értem én, hogy ez a mai MET-színvonal, de azért ne söpröjük már a korábbiakat egy mozdulattal a szőnyeg alá ha lehet... :)

817   Edmond Dantes • előzmény816 2020-07-27 18:23:54

Jelenlegi = 2010  vagy 2017?

816   Speranza • előzmény814 2020-07-27 15:20:33

Örülök, hogy szóba került a Kurt Moll-féle 1982-es előadás, jómagam még két további video- illetve DVD-felvételt ismerek Mollal a darabból. Van egy salzburgi, Karajannal (Baltsa, Tomowa-Sintow, Perry, stb) illetve egy bécsi, Carlos Kleiberrel (Von Otter, Lott, Bonney). Egyik jobb, mint a másik, ha mégis dönteni kéne, talán a bécsi egy fokkal veri a salzburgit, de ez már ízlés kérdése. A MET jelenlegi Rózsalovagja mindenesetre a poros nyomába nem ér egyiknek sem, különösen az Ochs bárója nem! :)

814   takatsa • előzmény813 2020-07-27 11:51:00

Nekem sohasem volt kedvencem ez az opera, de ha már erről van szó, akkor van sokkkal jobb produkciója a MET-nek, az 1982-es (Levine, Kanawa, Blegen, Troyanos, Hammond-Stroud, Moll). Szerintem valami véletlen-generátorral találják ki a Nightly stream programot, korántsem a legjobb előadások kerülnek közvetítésre. De decemberig bőven van idő arra, hogy minden sorra kerüljön.

813   Klára • előzmény795 2020-07-27 11:25:18

Még éppen elcsíptem tegnap este, így igaz. Fleming még elment, de a többiek? Sajnos, a hét előző darabjai kimaradtak az életemből, nem tudom, mit vesztettem, de ennek a MET stream sorozatnak alapján rá kellett jönnöm, hogy "nem mind arany, ami fénylik!" Boldog ifjabb koromban a MÁO ennél különb előadásokat és szereposztásokat produkált.

 

795   david28 • előzmény794 2020-07-26 21:12:16

Arról speciel lemaradtam, de a mai Rózsalovag totál B-kategóriás, Fleming kikopott ebből a szerepből: hiába övé a figura, ha hangban nem tudja már visszaadni úgy, mint korábban. A többi szereplő meg szóra sem érdemes. Színtelen törpehangok gyülekezete, Strausst nem így kell énekelni. Legalábbis nekem nem.

794   ladislav kozlok 2020-07-26 20:09:23

Senki sem szol semmit a Falstaff-hoz, szerintem etalon értéke van az aloadásnak.  

Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1890 • Erich Kleiber, karmester († 1956)