Bejelentkezés Regisztráció

A MET felvételei


754 telramund 2020-07-18 10:35:34 [Válasz erre: 753 ladislav kozlok 2020-07-18 09:50:36]

Szerintem ,ha valaki elénekli a casta dívat attól még nem énekelte a Norma szerepet.Egyébként a Callas -Tebaldi verseny évizedekkel ezelőtt igen intenzíven zajlott.Nehéz a döntés.Egyik oldalon a drámai kifejezőerő,másikon a szépséges hang(Toscanini szerint angyali)bár ez a felvétel egy késői szakaszban készülhetett,mert a magas hangok igencsak élesek.

 

 


753 ladislav kozlok 2020-07-18 09:50:36

Tebaldi hangja szép, bársonyos. Callas hangja kissé érdes de nagyon kifejezo.Nem kell tudni olaszul, hogy értsuk, érezzuk mirol énekel. Ezért nekem a legjobb Norma Callas. Az 50-es Norma felvételei csodálatosak.


752 ladislav kozlok 2020-07-18 09:06:59 [Válasz erre: 751 Heiner Lajos 2020-07-18 08:37:47]

A tubuson én is csak  Casta Divat találtam meg Tebaldival. Ebbol nem lehet kovetkeztetni azt, hogy ki jobb Norma, Callas vagy Tebaldi.  


751 Heiner Lajos 2020-07-18 08:37:47 [Válasz erre: 749 telramund 2020-07-17 20:03:53]

https://www.youtube.com/watch?v=hCg9LZ2TR5k


750 telramund 2020-07-17 21:34:57 [Válasz erre: 749 telramund 2020-07-17 20:03:53]

Renata Tebaldi


749 telramund 2020-07-17 20:03:53

Rensata Tebaldi Normát nem énekelt.


748 Klára 2020-07-17 19:27:00

Metropolitan Opera

Week 19

Monday, July 20  Rossini’s Il Barbiere di Siviglia
Starring Isabel Leonard, Lawrence Brownlee, Christopher Maltman, and Maurizio Muraro, conducted by Michele Mariotti. From November 22, 2014.

Tuesday, July 21  Wagner’s Tannhäuser
Starring Éva Marton, Tatiana Troyanos, Richard Cassilly, Bernd Weikl, and John Macurdy, conducted by James Levine. From December 20, 1982.

Wednesday, July 22   Verdi’s Macbeth
Starring Maria Guleghina, Dimitri Pittas, Željko Lučić, and John Relyea, conducted by James Levine. From January 12, 2008.

Thursday, July 23   Gounod’s Roméo et Juliette
Starring Anna Netrebko, Roberto Alagna, Nathan Gunn, and Robert Lloyd, conducted by Plácido Domingo. From December 15, 2007.

Friday, July 24  Verdi’s Falstaff
Starring Mirella Freni, Barbara Bonney, Marilyn Horne, Bruno Pola, and Paul Plishka, conducted by James Levine. From October 10, 1992.

Saturday, July 25 Strauss’s Der Rosenkavalier
Starring Renée Fleming, Christine Schäfer, Susan Graham, and Kristinn Sigmundsson, conducted by Edo de Waart. From January 9, 2010.

Sunday, July 26   Puccini’s La Fanciulla del West
Starring Eva-Maria Westbroek, Jonas Kaufmann, and Željko Lučić, conducted by Marco Armiliato. From October 27, 2018.

 


747 nickname 2020-07-17 13:14:32 [Válasz erre: 745 nickname 2020-07-17 13:03:28]

Egyébként elnézést hülyeséget írtam: nem Tebaldi, Renata Scotto Normája a nagy kedvencem. Tebalditól nincs teljes Norma felvételem.


746 takatsa 2020-07-17 13:07:47 [Válasz erre: 745 nickname 2020-07-17 13:03:28]

Amikor Lukács Gyöngyi a Normát énekelte, akkor Budapesten volt a világ közepe.A Kisvárosi mellett talán ez volt élete legnagyobb alakítása.


745 nickname 2020-07-17 13:03:28 [Válasz erre: 743 takatsa 2020-07-17 11:38:25]

Hát igen, Callas felvételei nem indig a legjobban. Némelyiken a kórus olyan, mintha dobozból szólna - ahogy azt egy kritikus megjegyezte egy recenzióban és hát igaza volt.

Egyébként meg én nem vagyok se szakértő, se szakmabeli, ezért nem vagyok mérvadó sem, de én akkor sem szeretem pl. Callas Normáját sem, ha tényleg ez a legjobb. Nem: nekem Tebadli Normája a nagy etalon, illetve Kolonits Klárájé volt az. Felvételek közül még Sutherland Normáját is tudtam nagyon szeretni, Gencer Normája is nagyon jó, de Callas Normája számomra nem az. Ettől még lehet, hogy az a legjobb hátszáz csillagos felvétel - pont nem érdekel, számomra nem az. Grace Bumbry Normáját is jobban szerettem sokkal. Az élőben hallottak közül pedig Lukács Gyöngyi Normája is abszolút fantasztikus volt. SZÁMOMRA - nagybetűvel írom, hogy mindenki megértse. Egyébként lehet, hogy semmiben sincs igazam - majd a tisztelt ítészek, meg kritikusok, meg szakmabeliek meg hányák vetik a dolgokat ahogy akarják, de attól még nekem lehet és van is saját véleményem és ízlésem. Lehet, hogy rossz ízlésem van és teljesen botfülem, de nem baj, mert ha így van, az az én lelki szegénységem. 


744 Hangyász 2020-07-17 12:16:34 [Válasz erre: 724 Klára 2020-07-15 13:30:14]

Ha valaki Wagner mellett popszeméttel is foglalkozik/~ott, nagyon nagy baj lehet az ízlésével/értékítéletével.


743 takatsa 2020-07-17 11:38:25 [Válasz erre: 742 Héterő 2020-07-17 11:29:40]

Itt van mindkét felvétel, akinek éppen ez kell, az választhat. :)

Amúgy még a 90-es évek második felében én is vásároltam ilyen "Callasos" CD-ket, rendesen, boltban. Volt olyan Délamerikai opera előadása, ahol a CD-ről leginkább a súgót lehetett hallani, aki ordítozta az egész szöveget.


742 Héterő 2020-07-17 11:29:40

Két Armida-felvétel volt, ez a rosszabb; valószínűleg rádióból vették föl magnóra és szokás szerint nem figyeltek a fej dőlésszög-utánállítására, így az amúgy sem HiFi-hangból végképp eltűnt a magas részlet.

A másik, a jobbik, szintén magnóról készült felvétel használhatatlan, mert - főleg a második CD-n - áthallatszik visszafelé (!) a szalag szembenlévő csíkjáról - fele sebességgel - valami beszédhang.
Ne dobd el azt a gyári CD-t, kedves Búbánat, ha az mentes az efféle hibáktól.
Kedves takatsa, sokat nem várhatunk 1952-ből, mégsem az AAD a baj, hanem a figyelmetlenség.
Kedves smaragd ! À votre service. :-)


741 Búbánat 2020-07-17 10:30:30 [Válasz erre: 738 Héterő 2020-07-17 02:11:43]

Akkor már meg se kell bontanom a CD-m gyári csomagolását...


740 smaragd 2020-07-17 09:20:37 [Válasz erre: 738 Héterő 2020-07-17 02:11:43]

Köszönöm, hogy közkinccsé tetted erre az időre. Nagy élmény a link tartalma!


739 takatsa 2020-07-17 08:05:41 [Válasz erre: 738 Héterő 2020-07-17 02:11:43]

Haha, én is elküldtem ezt magánban valakinek. MIt szólsz az AAD minőséghez?


738 Héterő 2020-07-17 02:11:43 [Válasz erre: 737 Búbánat 2020-07-16 13:23:25]

Armida _ Callas
2 db CD, 1952-es előadás
egy hétig:
Download (egy mappába, majd "kicsomagolás ide")


737 Búbánat 2020-07-16 13:23:25 [Válasz erre: 735 Klára 2020-07-16 05:45:38]

Kedves Klára!

Azért szándékoztam eladni az Armida-CD-met (is), mert egyetlen szempont vezérelt: ha egy opera (bármilyen szereposztásban, bárkivel) meg van CD-n és DVD-n is,  akkor csak a DVD-t  tartom meg.  Callas-ügyben tegnap óta revidiáltam álláspontomat:  annyi megkeresés érkezett hozzám Kláráé mellé, hogy most a szememben felértékeli ezt a Rossini-operát -  mégis megtartom az Armidát! Már csak azért is, mert a meglévő CD-listámat áttekintve, Maria Callas-tól  ezen az egy Armidán kívül nincs  más felvételem.  Valahogy az ő felvételeit anno nem tartottam fontosnak "begyűjteni". Amikor megvettem ezt, akkor még nem jött ki DVD-n az Armida. Rádión át persze számtalanszor hallgattam Callas operafelvételeit... Persze  a megvásárolt MET - Rossini: Armida  - DVD-felvétel (Renée Fleming, Lawrence Brownlee stb. - https://www.amazon.com/images/I/71r-jWhHp7L._SY445_.jpg ) továbbra is primer  számomra.  A Callas- élő felvételét pedig továbbra is, relikviaként megőrzöm.

Elnézést kérek. 


736 nizajemon 2020-07-16 05:50:41 [Válasz erre: 732 Búbánat 2020-07-15 20:11:58]

Meghallgattam amikor adta a Bartók adó,elénekelhetetlennek hatott,


735 Klára 2020-07-16 05:45:38 [Válasz erre: 732 Búbánat 2020-07-15 20:11:58]

Kedves Búbánat,

Ha más még nem jelentkezett érte, én szívesen megveszem! Egyébként Callas ide vagy oda, manapság nem sürün repkednek ilyen szereposztásben készült felvételek.


734 lujza 2020-07-16 02:15:55 [Válasz erre: 722 Edmond Dantes 2020-07-15 08:31:49]

Köszönöm! Meg fogom hallgatni. Nem hittem volna, hogy Hoffmann Trisztánt is énekelt. De az nem véletlen, hogy a maradék három Wagner szerepet nem.


733 lujza 2020-07-16 02:13:36 [Válasz erre: 724 Klára 2020-07-15 13:30:14]

Ez a sébig nagyon tetszik! :)) Valóban, házépítéssel együtt a müncheni Lohengrin volt az egyetlen az elmúlt évtizedben, amit érdemes volt többször is megnézni.


732 Búbánat 2020-07-15 20:11:58 [Válasz erre: 730 Speranza 2020-07-15 15:41:13]

Az elmúlt napokban "tisztogatást" hajtottam végre CD-lemezgyűjteményemben: duplikátumokra találtam. Amiből DVD-lemezem van, úgy inkább ezeket tartom meg a CD helyett.  Sok lemeztől váltam/válok meg fájó szívvel.  Az általam "kiselejtezett" CD-k között rábukkantam egy Maria Callas-szal készült Rossini-Armida-élő felvételre! Sok más lemezzel együtt  - ezzel is  - "házalásba" kezdtem és egy kivételével mindet eladtam:  meglepetésemre a  Callas-féle Armidát mindenhol visszadobták, mondván, hogy a "kutyát sem érdekli". Meghökkentem ezen, hiszen azt hittem, Callas neve, a legenda, még ma is, most is "mindent visz"; Callas lemezeiért, felvételeiért kapkodnak, bármi pénzt megadnak érte!  Hiú ábrándnak bizonyult. Ráadásul egy ritka, "bel canto" operafelvétele ez, ami nem túl sűrűn található meg a lemezpultokon, de más  Rossini-Armida-felvételekkel sem túl gyakran jönnek ki kiadók. Úgyhogy érthetően csalódott voltam s vagyok, hogy ennyire nem kell Callas fémjelezte Rossini-ritkaság senkinek manapság. Rákérdeztem, tartanak-e más Callas-lemezeket, azt a választ kaptam, hogy nem. De akkor miért nem veszik át ezt az Armida-lemezt? Mert nem tudnák eladni és ráfizetnének...Hát ennyire respektálják manapság Callast – gondoltam magamban, bosszúsan, távozva el azzal az egy megmaradt lemezemmel…

De még maradtak opera CD-im egy következő "fordulóra" hagyva...

(Más kérdés, hogy sokan letöltik internetről az operákat, egyre kevesebben gyűjtenek opera CD-t./

Úgyhogy itt teszem közzé: eladom Rossini Armida című operájának teljes felvételét, Callas-szal a címszerepen.

Rossini: Armida /IDIS/ - 2 CD

Armida – Maria Callas

Rinaldo – Francesco Albanese

Ubaldo/Gernando – Mario Filippeschi

Goffredo – Alessandro Ziliani

Carlo – Gianni Raimondi

Astarotte – Marco Stefanoni

Orchestre e Coro del Teatro Comunale di Firenze

Tullio Serafin

Live Recording, Firenze, 1952

ADD Mono

 Istituto Discografico Italiano

IDIS 6370/71


731 Hangyász 2020-07-15 18:31:42 [Válasz erre: 719 Klára 2020-07-14 17:46:23]

Köszönöm! Marke, Brangäne és Melot meg a színpad közepén emelkedett ki egy páternoszterszerű szekrényből, amely a süllyesztőből jött a felszínre.


730 Speranza 2020-07-15 15:41:13 [Válasz erre: 729 Edmond Dantes 2020-07-15 15:34:53]

Még egyszer tisztelettel megkérdezem, ki, hol és milyen TÖRVÉNYCIKKELYBEN írta vagy írja elő, hogy márpedig kivétel nélkül mindenkinek KÖTELEZŐ Callast imádni, egyedül és csakis őt szabad sőt kell isteníteni és egyedüli jó szopránnak elismerni, és hogy más énekesnőket legfeljebb becsmérlő jelzőkkel lehet illetni hozzá képest? És hogy véletlenül sem lehet senkinek saját, különbejáratú véleménye, vagy ha neadjisten mégis merészel lenni, azt ajánalatos magában tartani, méghozzá fővesztés terhe mellett! Mert bizony ellenkező esetben jönnek az ellenvélemények és azonnali fejleharapás jár minden eltérő ízlésből fakadó véleménykülönbségért! Uff, én beszéltem! :)

(Ja, a nagybetűs kiabáló BÁRKI-t töröltem, a véleményem ellenben teljesen változatlan maradt.)


729 Edmond Dantes 2020-07-15 15:34:53 [Válasz erre: 728 Speranza 2020-07-15 15:05:01]

A nagybetűs = kiabáló "BÁRKI inkább" talán kissé azért már túlzás, nem? De lehet még fokozni. Nyári + vírusos uborkaszezonban jó mulatság pl. Callast ekézni és egy ideje mindenki rátesz még egy lapáttal. Csak tessék, tessék, lehet  hozni újabb neveket! Közben azért érdemes elgondolkodni, vajon Callas "jó piárja" ok-e vagy következmény?  Vajon azért van vele és körülötte akkora" felhajtás", mert jó reklámot csinálnak neki vagy esetleg azért, mert csodák-csodája, jó ötödfél évtizeddel a visszavonulása és bő négy évtizeddel a halála után is visszavonhatatlanul, közfelkiáltással ő a 20. szd. dívája és a szélesebb közönség még mindig en bloc őrá kiváncsi? Jó példa erre a nemrég összeállított dokumentumfilm. Lehet dobálózni más nevekkel, én is ismerem mindahányat. De valakitől már jó régen kb. ezt olvastam: "Callas lemezeiért, kalózfelvételeiért folyamatosan marakodnak a gyűjtők ... de tessék mondani, ki ismer Tebaldi-gyűjtőt?" És akkor, teszem hozzá én, a többiekről nem is beszélve ... de tudom: kár minden szóért. Csak újabb és újabb nevek kerülnek még Callas elé-fölé. Rajta!


728 Speranza 2020-07-15 15:05:01 [Válasz erre: 727 Edmond Dantes 2020-07-15 15:01:43]

Mert kötelező mindekinek ugyanazt az énekesnőt favorizálni? Ezt melyik törvény mondja ki? És hányadik paragrafus? :)


727 Edmond Dantes 2020-07-15 15:01:43

Abcúg Callas! Ezt is megértük ... vicc ... persze a Mona Lisát is sokan tartják randának.


726 Speranza 2020-07-15 14:56:50 [Válasz erre: 723 nickname 2020-07-15 10:16:03]

Köszönöm ezt a nagyszerű cikket, élmény volt olvasni, sok érdekeset megtudtam belőle Gencerről és megerősített abban, hogy bizony Callas és Tebaldi "árnyékában" igenis méltánytalanul alulértékelt szopránról van szó. Szerintem sokkal szebb hang volt mindkettőjüknél, a technikai tudása is a maga korában a legjobbnak számított, egyszerűen valamiért nem vele vették fel a népszerű operákat stúdióban, hanem a favorizáltabb pályatársnőivel, ezért ma már szinte alig ismerik a nevét. Nekem az a bizonyos Del Monaco-féle Trubadúr film igazi reveláció volt, és nem tagadom, hogy bizony én személyszerint jobbnak tartom Callasnál, bár ilyet mondani a mai nimbusza közepette eretnekségnek minősül. De én sem kedveltem soha Callast, akkor már Tebadi inkább, sőt Carteri, Stella, Milanov, Suliotis, na és persze Gencer! :)


725 Klára 2020-07-15 13:37:44 [Válasz erre: 723 nickname 2020-07-15 10:16:03]

Ja, a reklám nagy úr és nagyhatalom! Enrico Caruso korszakából szinte csak az ő nevét ismerjük - persze, a hanglemez állítólag neki köszönhető, és mindenki, aki lemezt hallgatott, őt hallgatta, azonkívül évekig uraltta a MET-et - de azért akadtak akkoriban egyéb tenorok is. Nagyszüleim Pertilét, Slezákot legalább akkora énekesnek tartották, és Simándy Józsefnek  - pedig ő azért valaki volt ezen a területen - saját bevallása szerint nem Caruso, hanem Aureliano Pertile volt a példaképe. Hogy mai példát ne hozzak fel!


724 Klára 2020-07-15 13:30:14 [Válasz erre: 720 lujza 2020-07-15 01:54:24]

Érdekes,amit mondasz! Igazság szerint - bár az opera Lohengrin névre hallgat - mind Lohengrin, mind Elza passzív szereplő. Az első felv-ban  Elza elénekli álmát, jön a hattyúlovag, legyőzi Telramundot, snitt. A második felvonás Ortrudé, Elza passzív, Lohengrin szinte meg sem jelenik, minden csak megtörténik velük. A harmadik felv-ban a Grál-elbeszélés, és Lohegrin búcsúja - ez az egyetlen jelenet, ahol emberi vonások fedezhetőel fel benne!.Vagy mindkét szereplő tud valamit kezdeni a szereppel, és kölcsönösen lendítik egymást, vagy mindketten csak elvannak - nem jut eszembe jobb kifejezés - és az egész lapos, hogy Marton Évát idézzem, unalmas!  Láttam a műncheni Lohengrint, kissé sébig rendezés volt avval a házépítéssel, se hattyúvontatta csónak, se glória, de Harteros és Kaufmann valahogy élővé tudta tenni.

Kedvelem Peter Hoffmannt, kár, hogy élőben nem láthattam. Azt hiszem, ő volt az első emberszabású Wagner-tenor, bizonyíték arra, hogy nem kell konyhaszekrénynek lenni egy Wagner szerep elénekléséhez. A pop-szakmába tett kirándulások nem tettek jót a hangjának, nem lehet párhuzamosan operát és rockzenét énekelni.


723 nickname 2020-07-15 10:16:03 [Válasz erre: 684 Speranza 2020-07-11 16:42:21]

És való igaz, hogy Gencer korának nagy énekesnője volt. Ajánlom mindenkinek az alábbi cikket. Nemcsak Callast kell hallgatni - sőt, én őt nagyrészt nem is kedvelem. Pár felvétel kivétel. Gencer vitt akkora repertoárt, énekelt annyi szerepet, mint Callas. De hát ugye a marketing: manapság abból a korszakból az átlag opera rajongók szinte csak Callas felételeit ismerik....


722 Edmond Dantes 2020-07-15 08:31:49 [Válasz erre: 720 lujza 2020-07-15 01:54:24]

Peter Hofmann talán Tannhäuser és a Siegfriedek kivételével minden nagy Wagner-szerepet elénekelt, t.k. Trisztánt Bayreuthban (1986) és máshol is. Ezen a felvételen (München) Bernstein vezényel és ugyanaz a Hildegard Behrens a partnere, aki Brünnhilde volt a MET-es Walkürben Hofmannal. Mint olvasható (wiki), hangképzési problémák miatt a 80-as évek végén a könnyűzene (pop-rock) felé fordult + 50 évesen (1994) Parkinson-kórt diagnosztizáltak nála.


721 lujza 2020-07-15 01:55:03 [Válasz erre: 718 Hangyász 2020-07-14 12:14:51]

Akkor már hárman vagyunk.


720 lujza 2020-07-15 01:54:24 [Válasz erre: 714 Edmond Dantes 2020-07-14 08:44:14]

Jó Neked, hogy hallhattad Hofmant élőben, őt én is nagyon szeretem! Ehhez képest nagy csalódás volt a múlt havi Lohengrinben Marton Évával, ahol ő se remekelt. Egyébként nem minden Wagner tenorszerephez kell a nagyobb súlycsoport, Siegmundhoz, Walterhez, Lohengrinhez és talán Parsifalhoz nem szükséges szerintem.


719 Klára 2020-07-14 17:46:23 [Válasz erre: 717 Hangyász 2020-07-14 12:14:12]

A bábuk Izolda bevonulásakor eltűntek a süllyesztőben (szó szerint!), a többi rejtély, mert nem volt totál, amin látszottak volna.


718 Hangyász 2020-07-14 12:14:51 [Válasz erre: 715 takatsa 2020-07-14 10:10:51]

Nem vagy egyedül, Halász kiváló karmester.


717 Hangyász 2020-07-14 12:14:12 [Válasz erre: 710 lujza 2020-07-14 02:10:47]

Csak átfutottam a "slágereken" és alapvetően tetszett volna a teljesen lecsupaszított rendezés. Az viszont elkerülte a figyelmemet, mi lett a 3. felvonásba kitett lovag- és egyéb bábukkal, ill. hova tűnt a legvégére a halott Kurwenal és Melot, ill. a még (?) élő (?) Marke és Brangäne.


716 Hangyász 2020-07-14 12:10:25 [Válasz erre: 704 Klára 2020-07-13 11:42:33]

Sajnos hiába fütyül a közönség, továbbra is nyomják a modern agyrémeket. Lassan ott vagyunk, hogy legyítünk, ha a cselekményt a zeneszerző saját korába helyezik át.


715 takatsa 2020-07-14 10:10:51 [Válasz erre: 708 lujza 2020-07-14 00:45:48]

Én is többször megnéztem, annyira tetszett. Tudom, hogy ezen a fórumon ezzel egyedül maradok, de azóta is visszasírom a Halász Péter-féle időszakot.


714 Edmond Dantes 2020-07-14 08:44:14 [Válasz erre: 708 lujza 2020-07-14 00:45:48]

Jó 40 (!) éve láttam Peter Hofmannt az Operaházban, hangban-játékban-megjelenésben maga volt a két lábon járó Siegmund. Évekkel később történetesen ugyanebben a szerepben láttam őt a topik helyszínén is, történetesen azt a Walkürt is Levine vezényelte, ahogyan a Trisztánt. "Tessék választani"! :-) ... pedig hol volt még a "barihunks"-korszak, ráadásul ő tenor volt...


713 Edmond Dantes 2020-07-14 08:35:20 [Válasz erre: 711 Klára 2020-07-14 08:31:26]

Valszeg nem talált sem fogást sem más kifogást, hát valamit akart a honorjáért "kritizálni".


712 Edmond Dantes 2020-07-14 08:32:53 [Válasz erre: 709 lujza 2020-07-14 00:49:17]

Ez így igaz. A két hölgy, Sümegi Eszter és Rálik Szilvia elvitte a hátán az előadást, de a többiek is jók voltak, a zenekar nemkülönben. Jellemző, hogy itt a fórumon rendszerszinten ócsárolt bírált Rálik Szilviát is elfogadták, olykor még dicsérték is mint Färbersfraut.


711 Klára 2020-07-14 08:31:26 [Válasz erre: 710 lujza 2020-07-14 02:10:47]

Persze, hogy tetszett! A modern és a fantaszta két külön kategória. A főszereplők XXL mérete valóban zavaró volt, de inkább  terjedelmes alak, mint pocsék hang. Az énekesek privát életkora sokszor szembemegy a szerep életkorával, ez többnyire a mély hangúakat sújtja, ez van.

kicsit off: a két ével ezelőtti párizsi Don Carlos-ban egy "műkritikus" azt vetette fel, hogy Abdrazakov cca 40 évesen énekelte Fülöp királyt, ráadásul barna hajjal és a kissé őszülő és pár évvel (?) idősebb Kaufmann a fiát, és ez mennyire hiteles? Szegény, nem volt egyéb baja?


710 lujza 2020-07-14 02:10:47 [Válasz erre: 708 lujza 2020-07-14 00:45:48]

Helyesbítek, egész jó, miután Izoldával is sikerült megbarátkoznom. Heppner hangja nagyon tetszik, és a többiek is jók. Kicsit komikus, hogy Trisztán lehetne inkább Marke nagybátyja, de ilyesmire végképp nem adunk. Levine belead minden érzelmet, amit csak kell, a rendezés pedig igazán remek, remélem, még Klárának is tetszett, ha látta, pedig modern.


709 lujza 2020-07-14 00:49:17 [Válasz erre: 703 takatsa 2020-07-13 11:40:33]

Az itthoni FROSCH fantasztikus volt, képes voltam többször is megnézni. Ritka, hogy az Operában így eltalálják a rendezést és a szereplőket, és Halász Péter is nagyon felkészült volt.


708 lujza 2020-07-14 00:45:48 [Válasz erre: 705 Edmond Dantes 2020-07-13 13:24:02]

De jó, hogy szóltál, majdnem elfelejtettem, pedig meg akartam nézni! Engem csak Izoldánál zavar ez a hegyomlás, azt megszoktam, hogy a Wagner tenorok nem éppen szilfidek. De a hölgyön nem nagyon segít ez a másfél mázsa, hallottam már jobbat. Egyébként nem lenne rossz ez az előadás.


707 Edmond Dantes 2020-07-13 15:44:05 [Válasz erre: 706 Klára 2020-07-13 15:25:28]

részben off Az emberek évtizedekig a "szemükkel jártak moziba" úgy 1930-ig. Az volt a mozi aranykora. Visszasírjuk a némafilmeket? Na ugye ;-) Igen, ahogy írja, az "operaénekesnek is ki kell néznie valahogy"! Lehetőleg nem is akárhogy. A lovat pedig legjobb -középen- megülni ... már akinek. Én először és utoljára 7 éves koromban ültem lovon, akkor megijedtem tőle és úgy maradtam. Magyarra fordítva és röviden: mint 705 írtam, van ésszerű kor- és/vagy súlyhatár. Wagnernél is. A hegyomlás természeti katasztrófa. Operaénekesként csak kellemetlen látvány.


706 Klára 2020-07-13 15:25:28 [Válasz erre: 705 Edmond Dantes 2020-07-13 13:24:02]

Az emberek évtizedekig a "fülükkel jártak operába", és csak a szuper szélesvásznú filmek és tv műsorok, reality show-k alapján alakult ki az "operaénekesnek is ki kell néznie valahogy" felfogás. Amiben persze sok igazság van, de néha a ló másik oldalán kötünk ki!  Nem beszélve arról, hogy bizonyos kebelméret szükségeltetik a megfelelő erősségű és vivőerejű hang produkálásához, akár pasi az illető, akár nő. Egyébként a Wagner-énekesnők soha nem tartoztak a szilfid-karcsú kategóriába!


705 Edmond Dantes 2020-07-13 13:24:02

Csak belehallgattam a mai Trisztánba. Az illúziórombolás netovábbjának gondolom, hogy az operairodalom legerotikusabb(nak tartott) zenedrámájának címszerepét két, egyenként cca. 150 kilós hegyomlásra osztották ki. Úgy látszik, olykor még a MET-ben is áthágnak minden ésszerű kor- és/vagy súlyhatárt. Ma talán valamivel jobb a helyzet, ez a felvétel bő 20 éves.






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.