vissza a cimoldalra
2020-09-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (4335)
Társművészetek (2067)
Plácido Domingo (930)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4103)
Operett, mint színpadi műfaj (4551)
A MET felvételei (1212)
Erkel Színház (10716)
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" (648)
Polgár László (269)
Sass Sylvia (480)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4743)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4929)
Simándy József - az örök tenor (669)
Franz Schmidt (3688)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2057)
Élő közvetítések (8511)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

1148   Edmond Dantes • előzmény1147 2020-09-01 09:35:07

Köszönöm, igaz. Bele is néztem egyikbe-másikba. 

1147   Klára • előzmény1145 2020-09-01 09:27:54

Volt ő ebben a MET sorozatban Sámson, Des Grieux, Don José, Cavaradossi. Sőt, a STOP covid - sorozatában Otello is!

1145   Edmond Dantes • előzmény1142 2020-08-31 19:28:48

Nekem Alagna külsőre egy Aradszky László-klón. Amikben a covid-érában láttam, elnyűtt (két "kamasz"-szerep: Carlos, Romeo+nemrég valami, talán Pillangó) és túlhájpolt. Ez a Don Carlos tavasszal is ment már. Ha jól emlékszem, a két basszus  (Halfvarson és Furlanetto, utóbbi főleg játékban) tetszett a legjobban és a szoprán nekem is.Gyengus mezzo, teljesen súlytalan Posa.

1142   Franca • előzmény1138 2020-08-31 15:56:18

Én sajnos Alagnát soha nem tudtam értékelni, pedig nagyon megpróbáltam. Alig van olyan hang, amelyet nem csúszkálva fogna meg, a dallamot úgy kell kihámozn a sok csúszkálás közül. Smirnova nekem sem tetszett, túl tenyeres-talpas volt a szerephez, a hangja túl kemény, vaskos, "asszonyos", nem tudta egy szép, fiatal nő illúzióját kelteni.  Keenlyside sokkal jobb volt, mint a közelmúltban látott előadáson (nem emlékszem, mi volt, csak arra, hogy szegény nagyon indiszponált volt.)  Poplavskaya és Furlanetto viszont nagyon tetszettek, Furlanetto igazi emberi Fülöpöt tud ábrázolni a színpadon, minden ellentmondásosságával együtt. Nem először csodáltam már meg, Budapesten is hasonló felfogásban játszotta és nagyon tetszett. akkor is, most is. Halfvarson még mindig a testi gyengesége ellenére is félelmetes inkvizítort hozza, bár a hangja lebegett, és az ereje sem volt a régi,  de még illúziókeltő volt, kettősük Furlanettóval az előadás egyik csúcsa.  

1138   Klára • előzmény1134 2020-08-31 09:35:47

"Furlanettonak, Poplavskayának és még Alagnának is vannak jó pillanatai" Sajnos, csak  jó pillanataik vannak, egyenletes teljesítményük nincs. Bár Alagnának inkább csak rossz pillanatai voltak! Mintha már túl lenne a zeniten, vagy nagyon rossz napja volt! Furlanetto szegény valamikor egy operaelőadás közben fog meghalni, nagynevű kortársához hasonlóan nem nagyon tud megválni a színpadtól. Bár basszbariton alá már nem  tud menni. Poplavskaya annak idején az ügyeletes szopráncsillag volt, mindenki mindent vele akart elénekeltetni, ami nem igazán tett jót a hangjának. Egy jó menedzser megmondhatná az énekeseknek, hogy kinek mi való és mi nem! Keenlyside nem volt tragikus, volt már jobb, de Smirnova nem tetszett.

1134   david28 2020-08-30 22:31:52

Nézet-Seguinnek szólhatna valaki végre, hogy nem John Williams: Star Wars-át vezényli, hanem egy Verdi-operát. Semmilyen zenei íve nincs annak, amit csinál, nincs katarzis, hatásvadász kitörési pontok vannak, mintha egy filmzenét vezényelne. Tönkrevágja az egészet. Furlanettonak, Poplavskayának és még Alagnának is vannak jó pillanatai; Keenlyside és Smirnova azonban tragédia.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:30 : Budapest
Duna Palota

Rudnyiczky Tatyjana, Csáky-Bogár Rita (hegedű), Szkordilisz Emília, Farkas Anna (oboa), Radnai Róbert (brácsa), Demeter László (fuvola), Révész Márk (kürt)
Duna Szimfonikus Zenekar
vez.: Deák András, műsorvezető: Zelinka Tamás
"Középpontban a versenyművek"
Bach: d-moll kettősverseny, BWV 1043
Marcello: d-moll oboaverseny
Stamitz: D-dúr brácsaverseny, op. 1
Mendelssohn: e-moll hegedűverseny (fuvola változat), op. 64
R. Strauss: 1. (Esz-dúr) kürtverseny, op. 11

11:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Bakonyi Anikó, Turpinszky Gippert Béla, Miksch Adrienn, Huszár Anita, Vághelyi Gábor, Kiss András, Laczák Boglárka
Sinfonietta Erudita (művészeti vezető: Tötös Krisztina)
Vörösmarty Vegyeskar (karigazgató: Gyombolai Bálint)
rendező Toronykőy Attila
Vezényel: Oberfrank Péter
Ruszalka, a vízitündér
Antonín Dvořák operája nyomán

14:30 : Budapest
BFZ próbaterme

"Kakaókoncert"
ismétlés: 16:30

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Varnus Xavér (orgona)
2021. február 17-ére halasztva
Elmarad

18:00 : Budapest
Hubay Zeneterem

Czabán Angelika - ének
Granik Anna - zongora
Detvay Mária Marcella - hegedű
Tóth Armand - fuvola
Händel: Neun deutsche Arien IX. HWV 210
Flammende Rose, Zierde der Erden (B.H.Brockes)
Schumann: Suleika dala (W. Goethe)
Holst: Négy dal (Anonym)
Poulenc: La Courte Paille (M. Caréme)
Farkas F.: Le Sylphe (P. Valéry), Pour Isabelle (Ch.
Baudelaire)
Tóth A.: Töredék-dalok (Arany J.), Álomdalok
(Gárdonyi G., T. Arghezi, Tóth A., R. M. Rilke)
Ligeti Gy.: Három Weöres dal
II.

19:00 : Budapest
Eiffel Műhelyház, Bánffy Miklós terem

Jake Heggie: Ments meg, Uram! (Dead Man Walking)
Elmarad
13:00 : Tállya
Művelődési Ház

Miskolci Szimfonikus Zenekar
"Kerekdomb Fesztivál nyitókoncert"
Haydn: "Az este" szimfónia No. 8
J.S. Bach: h-moll zenekari szvit, Bourrée, Polonaise, Menuet és Badinerie tételek
Mozart: Kis éji zene
Weiner I. divertimentó Op. 20

19:00 : Pécs
Kodály Központ

Szutrély Katalin, Pintér Ágnes, Balogh Eszter, Bárány Péter, Megyesi Zoltán, Melkovics Zoltán, Najbauer Lóránt
Orfeo Zenekar és Purcell kórus
Vezényel: Vashegyi György
Bach: h-moll mise, BWV 232
Elmarad
A mai nap
elhunyt:
1908 • Pablo de Sarasate, hegedűs, zeneszerző (sz. 1844)
1957 • Jean Sibelius, zeneszerző (sz. 1865)