Bejelentkezés Regisztráció

Bruckner


607 Heiner Lajos 2010-12-01 23:38:53 [Válasz erre: 605 pszí 2010-12-01 17:36:29]
Ezért szok ká uncsi lenni.

606 pszí 2010-12-01 23:26:07
Anton Bruckner (1824 - 1896) VIII. szimfónia, c-moll (Ed. R. Haas) Royal Concertgebouw Orchestra, Bernard Haitink RCO SACD | DSD Stereo | Rec.: 2005. II. 18, 20 | Live

605 pszí 2010-12-01 17:36:29
Anton Bruckner (1824 - 1896) VII. szimfónia, E-dúr (Ed. L. Nowak) Royal Concertgebouw Orchestra, Bernard Haitink DECCA CD | ADD Stereo | Rec.: 1966. XI. | Studio Haitink csodálatos karmester, egyedülálló az az alázat és feltétlen tisztelet a művek iránt, amely úgy szólaltatja meg azokat, hogy azok mentesek mindenféle karmesteri öncélúságtól, önmegvalósítástól (lásd pl. Furtwängler); csak és kizárólag a mű, a zeneszerző szólal meg, a maga teljességében.

604 pszí 2010-11-22 17:58:09 [Válasz erre: 602 macskás 2010-10-26 20:37:00]
Nem, csak néha mást is kell hallgatni... :-) Egyébként, a Bajor Rádiózenekar még mindig az egyik legjobb zenekar. Nagyon szeretem a hangzásvilágukat, tónusaikat, formai jellegzetességeiket.

603 Haandel 2010-10-27 18:26:30 [Válasz erre: 601 pszí 2010-10-26 20:22:03]
... Und mit Brahms sind wir dem Kern der "Sache Strauß" ganz nahe. Gerade der "Walzerkönig" war einer von dessen intimsten Freunden. Und [url]http://oe1.orf.at/programm/256571;Anton Bruckner bescherte mit seiner 7. Symphonie Strauß "das größte musikalische Erlebnis"[/url] - so teilte dieser es dem erfreuten Symphoniker in einem spontanen Telegramm nach der österreichischen Erstaufführung mit. * * * * * Josef Anton Bruckner (* 4. September 1824 in Ansfelden, Oberösterreich; † 11. Oktober 1896 in Wien) Johann Strauss (Sohn) (* 25. Oktober 1825 in St. Ulrich bei Wien, heute ein Teil von Wien-Neubau; † 3. Juni 1899 in Wien) Die 7. Sinfonie in E-Dur (WAB 107) wurde von Anton Bruckner in den Jahren 1881 bis 1883 geschrieben. Uraufgeführt wurde das Werk am 30. Dezember 1884 im Leipziger Stadttheater vom Gewandhausorchester Leipzig unter Arthur Nikisch. Der Zigeunerbaron - Die Uraufführung fand am 24. Oktober 1885 im Theater an der Wien in Wien statt. (Wikipedia)

602 macskás 2010-10-26 20:37:00 [Válasz erre: 601 pszí 2010-10-26 20:22:03]
Kedvespszím elpártolt a Nagy Ő-től? :)))

601 pszí 2010-10-26 20:22:03
Anton Bruckner (1824 - 1896) VII. szimfónia, E-dúr (Ed. L. Nowak) A Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara, Mariss Jansons BR SACD | DSD Stereo | Rec.: 2007. XI. 4 | Live Csodaszép előadás, főleg az Adagio, nagyon szép, érzékeny, lélegző előadás, finom rezdülésekkel.

600 pszí 2010-09-29 23:49:21
Anton Bruckner (1824 - 1896) IV. szimfónia, Esz-dúr (Haas verzió) Müncheni Filharmonikus Zenekar, Günter Wand Profil CD | DDD Stereo | Rec.: 2001. IX. 13-15 | Live Nagyszerű interpretáció, nem véletlenül brávózik annyira a közönség a felvétel végén. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a felvétel idején a Maestro 89 esztendős, és mindössze 4 hónappal később töltötte be a 90. életévét.

599 Andris 2010-08-30 13:10:11 [Válasz erre: 598 Posan 2010-08-27 22:12:45]
Voltam már fönt azóta párszor, de te akkor pont nem. Esténként általában ráérek, majd felmegyek. Max. felhívlak.

598 Posan 2010-08-27 22:12:45
Kolbi, mikor küldöd át msn-en a nyolcadik elemzését?

597 pszí 2010-08-19 18:54:02 [Válasz erre: 594 Steff 2010-08-19 12:36:13]
Ez esetben egyáltalán nem jogos, sőt.

596 pszí 2010-08-19 18:53:40
Anton Bruckner (1824 - 1896) VIII. szimfónia, c-moll (Haas verzió) Gürzenich Orchester Köln, Günter Wand Scribendum CD | ADD Stereo | Rec.: 1971. X. 3 | Live

595 macskás 2010-08-19 17:10:33 [Válasz erre: 594 Steff 2010-08-19 12:36:13]
:) Nem csak olyankor:)

594 Steff 2010-08-19 12:36:13 [Válasz erre: 593 pszí 2010-08-18 18:21:24]
Norringtont általában el szokták küldeni a fenébe, amikor ilyesmit vezényel.

593 pszí 2010-08-18 18:21:24
Anton Bruckner (1824 - 1896) IV. szimfónia, Esz-dúr (1. verzió, 1874) Radio-Sinofieorchester Stuttgart des SWR, Sir Roger Norrington Hänssler CD | DDD Stereo | Rec.: 2007. IV. 26-27 | Live

592 pszí 2010-07-23 23:03:36
Anton Bruckner (1824 - 1896) IX. szimfónia, d-moll BBC Symphony Orchestra, Jascha Horenstein BBC CD | ADD Stereo | Rec.: 1970. XII. 2 | Live

591 Sipi 2010-07-13 14:45:18 [Válasz erre: 590 Heiner Lajos 2010-07-13 12:51:20]
Tudom, én is ezt akartam írni, csak félreérthető lett.

590 Heiner Lajos 2010-07-13 12:51:20 [Válasz erre: 588 Sipi 2010-07-13 11:17:59]
Hátabaj. És nem ugyanazt a zenekart vezették. Az egyik az USA-ban, a másik a SZU-ban.

589 tarnhelm2 2010-07-13 12:51:09 [Válasz erre: 586 Steff 2010-07-13 08:44:26]
Nem. Jók. És Jochuméi meg pláne.

588 Sipi 2010-07-13 11:17:59 [Válasz erre: 587 Heiner Lajos 2010-07-13 10:57:58]
Ők is soká vezették ugyanazt a zenekart, de az ő művészetükről nem tudok annyit, hogy véleményt mondhassak. Eddig nem keltették fel az érdeklődésemet.

587 Heiner Lajos 2010-07-13 10:57:58 [Válasz erre: 582 Sipi 2010-07-12 19:44:58]
Na és Ormándy? Meg Mravinszkij?

586 Steff 2010-07-13 08:44:26
Knappertsbusch Brucknerjei rosszak?

585 Sipi 2010-07-12 20:33:17 [Válasz erre: 583 Steff 2010-07-12 20:05:01]
"Beszélni, beszélni, beszélni. Ez volt Mengelberg." - Arturo Toscanini (ha jól tudom)

584 tarnhelm2 2010-07-12 20:27:54 [Válasz erre: 582 Sipi 2010-07-12 19:44:58]
Brucki topicból nem nehéz! (Jó, Mengelberget csak idecitáltam)

583 Steff 2010-07-12 20:05:01 [Válasz erre: 581 tarnhelm2 2010-07-12 19:19:36]
Otto Strasser is írja a memoárjában, hogy Mengelberg fosta a szót. De asszem, nem ezt a kifejezést használta.

582 Sipi 2010-07-12 19:44:58 [Válasz erre: 581 tarnhelm2 2010-07-12 19:19:36]
Hát ja. Úgy látom, minden topikból lehet Furtwängler-Mengelberg topikot csinálni. :-) Különben Gregor Pjatigorszkij a könyvében Furtwänglert vérbeli karmesternek nevezi, aki jobbá tudja tenni a zenekart, mint amilyen. És az még érdekesebb, hogy három korszakában egymástól annyira elütő előadásokat vezényelt (a negyedik a stúdió, ahol megint valami mást csinált). Mengelberg 50 éven keresztül vezette a Concertgebouw-t (elég ritka, hogy valaki 50 éven keresztül ugyanazt a zenekart vezényli), a végére gondolom már mindenki automatikusan tudta, mikor mit is akar. És nála a zenekar mindig tökéletesen pontos (talán a háború vége felé már nem, de akkorra ugye eléggé megbomlott már a zenekar egysége).

581 tarnhelm2 2010-07-12 19:19:36 [Válasz erre: 579 Sipi 2010-07-12 13:48:17]
"és tény, a Berlini Filharmonikusok valóban képes volt arra, hogy azt tegye, amit Furtwängler akart. Rejtélyes." És az még rejtélyesebb, hogy a bécsiek, a londoniak, a stockholmiak stb. is tudták követni... :))) Nem jó betanító karmester volt tehát, hanem szuggesztív egyéniség, aki a bizonytalannak ható, köröző mozdulataival is képes volt átadni a zenekarnak, amit a zenéről gondolt. Mengelberg pl. pontosan ütött, ám ha megnézzük a vezénylését, katasztrofálisan szimpla párhuzamos kézmozdulatokkal dirigált. És mégis micsoda szines muzsika jön ki a keze alól. Ő azonban alig vezényelt más zenekart mint a Concertgebouwt, és baromi sokat próbált, ahol hosszasan fejtegette, hogy mit akar viszonthallani.

580 Momo von Hofmannsthal 2010-07-12 14:32:34 [Válasz erre: 579 Sipi 2010-07-12 13:48:17]
Mert igazából nem a mozdulat a lényeges, hanem a belső összeszedettség. Az igazán összeszedett, koncentrált karmesternek sokszor intenie sem kell. Mégis megtörténnek a dolgok. Más meg akárhogy kalimpál, követhetetlen. Belül döl el.

579 Sipi 2010-07-12 13:48:17 [Válasz erre: 578 Steff 2010-07-12 13:36:54]
Igen, az írásaiból nekem is úgy tűnt, hogy ő meg van róla győződve, hogy a mozdulatai jól követhetőek és tény, a Berlini Filharmonikusok valóban képes volt arra, hogy azt tegye, amit Furtwängler akart. Rejtélyes.

578 Steff 2010-07-12 13:36:54 [Válasz erre: 577 Sipi 2010-07-12 12:29:27]
Egyik írásában nyilatkozik a témáról. Ha olyan zavarosak volnának a mozdulatai, akkor hogyan maradna mégis együtt a zenekar, kérdezi.

577 Sipi 2010-07-12 12:29:27 [Válasz erre: 576 Steff 2010-07-12 10:42:59]
Hát az biztos, hogy vannak a vezényléséről szép anekdoták. Azt nem tudom, hogy róla olvastam-e, hogy olyan bizonytalanok voltak a mozdulatai, hogy a zenekar mindig megpróbált neki "segíteni".

576 Steff 2010-07-12 10:42:59 [Válasz erre: 575 Steff 2010-07-12 10:31:22]
Úgy tudom, a bizonytalanságban tartás a módszeréhez tartozott.

575 Steff 2010-07-12 10:31:22 [Válasz erre: 574 Sipi 2010-07-12 10:13:22]
Mondjuk Furtwängler mozdulatait követni...

574 Sipi 2010-07-12 10:13:22
Így van. Vegyük például pont Furtwänglert. Hallani néha, hogy nem pontosak a belépések, vagy néha gikszert (bár ez utóbbi elég ritka), mégis az előadás annyira szuggesszív, magával ragadó, hogy inkább választom ezt, mint tökéletes zenekari játékkal egy unalmas előadást. De ott van például Richter is, akinek a felvételein hallható időnként tévesztés, de mégis olyan előadó volt, hogy ezt elnézik. Pont erről írt egy múltkori Gramofonban Kocsis és Ránki, ha jól emlékszem.

573 Steff 2010-07-12 08:48:09 [Válasz erre: 572 macskás 2010-07-11 20:19:22]
Ha helyenként rosszul játszanak, de az előadásnak mégis van „gerince”, ereje. Gondolom, erre céloz.

572 macskás 2010-07-11 20:19:22 [Válasz erre: 567 Sipi 2010-07-04 12:25:10]
Hú, ezt hogy érted? "bizonyos határig nem zavar a gyengébb zenekari játék" Rosszul játszanak, de mégis jól? :)

571 pszí 2010-07-11 18:53:36 [Válasz erre: 569 Steff 2010-07-06 13:52:29]
Nagyon jól szólnak, és nem igazán van manipulálva a hang, élő atmoszférája van a felvételeknek.

570 Steff 2010-07-06 15:46:00
[url]http://www.crotchet.co.uk/;Crotchet[/url] Audite-cédék 20% kedvezménnyel, ha legalább 2-t veszel.

569 Steff 2010-07-06 13:52:29
[url]http://www.classicstoday.com/review.asp?ReviewNum=11262;BöhmHetedik[/url] Nekem még sose volt szerencsém Audite-CD-hez... )-: Bezzeg Pszí tudna mesélni.

568 macskás 2010-07-04 15:32:17 [Válasz erre: 564 Sipi 2010-07-03 15:32:58]
Csak az nem mindegy, ki írja:)

567 Sipi 2010-07-04 12:25:10 [Válasz erre: 566 Steff 2010-07-04 08:37:02]
Hát van, hogy egyezik az értékelésem az övékkel, de például olyan Klemperer-felvételek kaptak tőlük 10 pontot a művészi értékre, amiket én alig bírok végighallgatni. Engem különben egy bizonyos határig nem zavar a gyengébb zenekari játék (vagy a szólista tévesztése), ha maga az előadás különben tetszik.

566 Steff 2010-07-04 08:37:02 [Válasz erre: 564 Sipi 2010-07-03 15:32:58]
Például Furtwänglerről párszor leszedik a szenteltvizet a „CT-vizsgálaton”, mert az amerikaiak kevésbé értékelik ha nem olyan precíz a zenekar, mint Széll Györgynél.

565 Andris 2010-07-03 22:40:21 [Válasz erre: 560 Steff 2010-07-03 11:48:06]
Amit hallottam belőle, az nem tetszett.

564 Sipi 2010-07-03 15:32:58 [Válasz erre: 563 Steff 2010-07-03 14:01:13]
Ez így van. Én különben szeretem elolvasni a kritikákat, mert ha legalább leírja, hogy mi és miért tetszett vagy nem tetszett neki, akkor tudok belőle következtetni.

563 Steff 2010-07-03 14:01:13 [Válasz erre: 562 Sipi 2010-07-03 12:32:49]
Ilyen mindig előfordul. Hol van kritika, amivel mindenki egyetért?

562 Sipi 2010-07-03 12:32:49 [Válasz erre: 561 Steff 2010-07-03 12:11:54]
A ClassicsToday-en én már láttam olyan értékelést, amikor egy szerintem rossz előadásra 9-et adtak, egy szerintem jóra meg 3-at... Persze előfordult, hogy egyezett az értékelés az enyémmel.

561 Steff 2010-07-03 12:11:54
[url]http://www.classicstoday.com/review.asp?ReviewNum=3448;Csak mert...[/url]

560 Steff 2010-07-03 11:48:06
És mi a helyzet ezzel: [url]https://www.jpc.de/image/w600/front/0/4260034862074.jpg;Skrowaczewski[/url]?

559 Andris 2010-07-02 09:58:21 [Válasz erre: 558 pszí 2010-07-02 00:11:16]
Azt viszont nem értem, hogy úgy általában miért kerülik a karmesterek és miért tartják gyenge szimfóniának a 6.-at. Szerintem a 4. tétel lóg ki kicsit, az nem sikerült igazán. Viszont az első 3 kiváló. A lassú tétel pedig talán a 2. legszebb Bruckner-Adagio (az elsőt nem nehézkitalálni :) ). Gondolkoztam azon, hogy esetleg rangsorolhatnánk a szimfóniákat. Vagy úgy, hogy sorrendben melyiket tartjuk a jobbnak, vagy melyik tetszik jobban. Vagy a kettőt kombináljuk. Szerintetek? :)

558 pszí 2010-07-02 00:11:16 [Válasz erre: 557 Andris 2010-07-01 23:55:21]
Nem az miatt nyilvánvaló elsősorban, hogy csak egyszer vette lemezre, hanem hallható, elég jól - legalábbis abból kiindulva, ahogyan a IV., VII., vagy akár a IX. szimfóniában "Brucknerhez áll". Viszont, mélyebben valóban nem érdemes ezt a kérdést boncolgatni.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.