vissza a cimoldalra
2018-10-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4070)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61154)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1117)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1505)
Franz Schmidt (3198)
Zenei események (992)
Charles Gounod (220)
A hangszerek csodálatos világa (182)
Élő közvetítések (7454)
Gioacchino Rossini (1019)
Zenetörténet (237)
Opernglas, avagy operai távcső... (20146)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2932)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (591)
Kelemen Zoltán, operaénekes (90)
Simándy József - az örök tenor (552)
Operett, mint színpadi műfaj (3714)
Pantheon (2264)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

86   IVA • előzmény84 2015-02-10 02:34:07
Köszönet a linkért.
Ahogy elnézem, ez a Carmen sem könnyíti meg az énekesek dolgát (a mégoly jó külsejűekét sem) abban, hogy jelmezük is segítse jelentős karakterformálásukat. Világdivatnak tűnik a színtelenség, a jellegtelen, éppen csak nem mai, de semmi esetre sem a cselekmény korát, világát idéző miliő. Bretz Gábor úgy fest a képen, mintha első szigorlatáról érkezett volna. Nem csodálom, ha ilyenformán nem bízott abban, hogy a mindenki figyelmét magára irányító figura érzékileg megvan, neki már csak jól kell énekelnie.
(Az a rough lehet csak nyers, sőt csupán kiegyenlítetlen is, és hogy folyamatosan nyomta a hangját, csak feltételezhető. A less pedig értelmezhető úgy is, hogy Bretz debütálása csak a Pérezénél volt kevésbé sikeres, akinek a bemutatkozását, kifogásolt hangszíne ellenére is, értékelte a kritikus. No de milyen kritikus lehet az, aki Bretz Gábor hangját basszusnak találta?)
84   rotor 2015-02-09 13:56:08
http://www.nytimes.com/2015/02/09/arts/elina-garanca-reprises-her-role-in-carmen.html

Bretz Gáborról is ír a MET Carmen-jéről szóló kritika.
A kritkus kevésbé sikeres debütálásként aposztrofálja.
Folyamatosan nyomta a hangját hogy énekelje a torreador Escamillo szerepét,
durvának és színtelennek hallatszott.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Hold utcai református templom

Christoph Bossert (orgona)
J. S. Bach összes orgonaműve / 9. – Neumeister korálok

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Ránki Fülöp (zongora)
"Liszt születésnap - esti koncert"
LISZT: Nagy koncertszóló
LISZT: 5. (e-moll) magyar rapszódia
LISZT: h-moll szonáta

19:30 : Budapest
Klebelsberg Kultúrkúria

Rumy Balázs (klarinét), Fülei Balázs (zongora)
BRAHMS: f-moll szonáta klarinétra és zongorára, Op. 120/1
BRAHMS: Esz-dúr szonáta klarinétra és zongorára, Op. 120/2

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)
19:00 : Cegléd
Kossuth Művelődési Központ, Kamaraterem

Melody Quintett
Andrásik Attiláné (hegedű), Drávucz Renáta (zongora), Kreszits Margit (klarinét), Pócz Ildikó (fuvola), Sindel-Kocsis Zsuzsanna (cselló)
A mai nap
történt:
1845 • A Tannhäuser bemutatója (Drezda)
született:
1913 • Forrai Miklós, karmester, karnagy, zenetanár († 1998)
1916 • Emil Gilelsz, zongorista († 1985)
elhunyt:
1987 • Jacqueline Du Pré, csellista (sz. 1945)