Bejelentkezés Regisztráció

Ilosfalvy Róbert


715 Búbánat 2017-03-14 15:13:08
Offenbach: Hoffmann meséi Magyar Rádió új operafelvétele bemutatója: 1962. április 28., Kossuth Rádió 18.49 – 22.00 Szövegét E.T.A. Hoffmann művei nyomán Jules Barbier írta, Innocent Vincze Ernő fordította Vezényel: Erdélyi Miklós Km.: az MRT szimfonikus zenekara és énekkara (Karigazgató: Vajda Cecília) Zenei rendező: Járfás Tamás Szereposztás: Olympia – Ágai Karola Antonia – Orosz Júlia Giulietta és Stella – Déry Gabriella Leindorf, Coppelius, Miracle és Dappertutto – Radnay György András, Cochenille, Ferenc és Pitichinaccio – Kishegyi Árpád Hoffmann – Ilosfalvy Róbert Spalanzani – Bende Zsolt Crespel, Antonia apja – Veress Gyula Miklós – Szőnyi Olga Luther, kocsmáros – Várhelyi Endre Schlemil – Petri Miklós Nathaniel – Palcsó Sándor Hermann – Nádas Tibor Antónia anyjának hangja – Komlóssy Erzsébet A múzsa – Domján Edit – próza „Beszélgetés Hoffmannal,- A költővel…” (RTV Újság, 1962. május 23-29. szám) /Somogyi Vilmos/ "Ilosfalvy Róbert, az Operaház művésze a Rádió új – a héten bemutatandó – Hoffmann meséi felvételén az opera címszerepét énekli. Most tüntették ki a Liszt-díj első fokozatával." „(1954 óta az Operaház tagja. Számos főszerepet énekel. Az Anyegintől a C’est la guerre-ig ível műsora, amely az operairodalom remek tenorszerepeit foglalja magában. A beszélgetés közben is megállapítható: lelkes és céltudatos művésszel állunk szemben, akiben nyoma sincs a fáradt rutinnak vagy önelégültségnek. Szüntelen új célok, tervek, lehetőségek foglalkoztatják.) - Bár nem vagyok operettbonviván, úgy alakult a helyzet jóideig, hogy a hallgatóság főleg operettekből ismerhetett - ha a stúdiófelvételeket vesszük figyelembe -, a napokban azonban elhangzott a mikrofon előtt négy ária: a Faust, a Bohémélet, a Lakmé és a Manon Lescaut egy-egy részlete is. - A teljes operafelvételek közül A végzet hatalmában és a Hoffmann meséiben álltam eddig mikrofon előtt. A Hoffmann meséi – Erdélyi Miklós vezényletével – most hangzik el és én különösen örülök címszerepének, ennek a szép, színes szerepnek. Nekem különösképp az Olympia-kép tetszik. (A Honvéd-együttesből került az Operaházba. Valami maradandó emlék az együttesből?) - 1951-ben a Szovjetunióban jártunk. A Csajkovszkij-teremben adott hangversenyünkön a Bánk bán Hazám, hazám áriáját énekeltem. Úgy tudom, a szovjet közönség előtt ez alkalommal elsőízben hangzott el az ária. Lelkesen fogadták – megismételtettük a számot. Ebben a pillanatban döntöttem: elhatároztam, hogy m é g i s énekes leszek! (Miért, talán másnak készült?) - Igen… Orgonán és zongorán játszottam, és ma is gyakorlottan játszom. S ennek nagy hasznát is veszem: az előadás napján rendszeresen zongorához ülök, lejátszom magamnak az „aznapi” áriák dallamait, felidézve ezzel a darab, a szerep hangulatát. (Legutóbb nagy sikert aratott a C’est la guerre „szökevény”- szerepében. Mondjon erről valamit!) - Az új darabot azért is örömmel üdvözöltem, mert alkalmat adott olyan színpadi játékra, amely merőben eltér az úgynevezett operai, konvencionális játéktól. Ismét bebizonyosodott, hogy a mai környezetben is lehet operát játszani! (Következő kérdésünk szokványos: mondjon valamit a színpad és az élet viszonylatáról.) - Életemben van bizonyos kettősség. Én a színpadon élek, robbanok, élvezem a darab és a szerep levegőjét. Az életben csendesebb, hűvösebb vagyok. S talán így van ez jól: a színpad, a szerep feltétlen odaadást kíván! (És most szóljon a szenvedélyes lemezgyűjtő…) - A világ tenoristái közül Aureliano Pertile és Jussi Björling foglalkoztat a legjobban, felvételeiket hallgatom, átjátszom, tanulmányozgatom. „Élőben” egyiket sem hallottam. (Új szerepek?...) - Talán Az álarcosbál és a Carmen tenorfőszerepe jelent olyan feladatot, amelyet ma a magam szempontjából érettnek, időszerűnek érzek. Legközelebbi operai szerepem a Brankovics György Murat szultánja. Az Operaházban különben a Hunyadi László volt az első szerepem. Előzőleg dobogón is sokat énekeltem az áriát, a fiúk, az együttes tagjai meg mögöttem szurkoltak, hogy a b é sikerüljön. Kényes dolognak látszott s ma – úgy hiszem – a magasságom a legbiztosabb. Remélem, ez kiderül szombat este 18.45-kor a Kossuth-adón is!”

714 Búbánat 2017-03-10 13:33:54
1966-ban, a festői szépségű Bregenzi-tó közepén tutajon adták elő Offenbach nagyoperettjét, A szép Helénát, Ilosfalvyval a tenor főszerepben. Die schöne Helena von Jacques Offenbach Premiere: 23. Juli 1966 Weitere Aufführungen: 24., 27., 30., 31. Juli, 3., 7., 9., 13., 15., 20. und 21. August 1966 Dirigent: Franz Bauer-Theussl Inszenierung: Edwin Zbonek Bühnenbild: Walter von Hoesslin Kostüme: Grete Volters Choreographie: Dimitrije Parlic Paris - Robert Ilosfalvy Menelaos -Karl Dönch Helena - Gerda Scheyrer Agamemnon - Fritz Hoppe Orestes - Liselotte Ebnet Achilles -Willy Ferenz Ajax I. - Leonhard Packt Ajax II. - Helmut Böhm Kalchas - Herbert Prikopa Bacchis - Elfriede Pfleger Parthenis - Sigrun Lücking Wiener Symphoniker Wiener Staatsopernballett Bregenzer Festspielchor

713 Búbánat 2017-03-10 13:16:56
Heves Megyei Népújság, 1965. december 5. „A CSODA-TENORISTA" "Ilosfalvy Róbertnek, a Magyar Állami Operaház tagjának kölni vendégszerepléséről és frenetikus sikeréről számol be egy levél a Film Színház Muzsika tegnapi számában. A kölni lapok kritikái felső fokokban beszélnek a »magyarországi csoda-tenorista« egyedülálló sikeréről. Egy mondat a Kölnische Rundschau cikkéből: »Az első Manon-próba óta a Kölni Operaházban a budapesti Ilosfalvy Róbert volt a beszéd tárgya. Valóban: jött, énekelt és győzött. Olyan fénylő tenorhangot hozott magával, amilyet az új kölni operaház még sohasem hallott... Köszönet ezért az egyedülálló tenorhangért, amely az operai világvárosokban, a Scalaban vagy a Metben is szenzáció lenne...« A Kölner Stadtanzeiger »A tenorista estéje« címet adja elismerő kritikájának. Az operaéneklés történetének legnagyobbjaival hasonlítja össze Ilosfalvy Róbertet."

712 smaragd 2017-03-10 08:11:27 [Válasz erre: 711 Búbánat 2017-03-09 19:23:33]
Szívesen tettem... Némi benyomást kaphattunk általa abból a boldog és  művészi értelemben gyümölcsöző rádiós stúdióhangulatból, amelyben a "Komáromi farsang" készült, fórumainkon már említettük néhányszor.

711 Búbánat 2017-03-09 19:23:33 [Válasz erre: 710 smaragd 2017-03-09 17:03:12]
Igazán érdekes ez a beírt hivatkozás! Örülök, hogy rádióműsor megnevezésre került, és a beszélgetésben résztvevőktől idézett részletnek.

710 smaragd 2017-03-09 17:03:12 [Válasz erre: 653 Búbánat 2015-08-31 10:33:28]
60 ÉVVEL EZELŐTT, A RÁDIÓSZÍNHÁZ BEMUTATÓJA 1957. március 9. Kossuth-adó 20.00 MAGYAR RÁDIÓ KEMÉNY EGON-GÁL GYÖRGY SÁNDOR-ERDŐDY JÁNOS:  "KOMÁROMI FARSANG" Daljáték 2 részben, rádióváltozat A bemutató előtt, a felvételeket követően a szerzők, az énekesek, a zenei rendező és a rendező valamint Fischer Sándor dramaturg rádióműsorban beszélgettek, ebből idézek fel  rövid részletet: " ......... László Endre: Ezek után elmondom a főszereplőket. Csokonait Zenthe Ferenc játsza és Ilosfalvy Róbert énekli. Lillát Korompai Vali és Házy Erzsi. A tőbbi szerepekben sok kedvencével találkozik a közönség. Gózon Gyula, Berki Lili, Bilicsi Tivadar, Rózsahegyi Kálmán, Szabó Ernő, Lehoczky Éva, Hlatky László, Kovács Karoly, Gönczöl János és még sokan mások fognak össze, hogy derüs, kellemes estét szerezzenek a rádióhallgatóknak. Ruitner Sándor: Most pedig a zenéről beszéljünk. Kemény Egon muzsikája, dallamos, stílusosan korhű, hangvételében... Fischer Sándor: Ne magyarázzuk a zenét Sanyikám. Inkább üljön le a komponista, és játsza el legkedvesebb dallamát. Kemény Egon: Szívesen. Legjobban talán ezt a kettőst szeretem... / zongora /     "Az első reggel" Házy Erzsébet - Ilosfalvy Róbert: /beledúdolnak/ Házy Erzsébet: Ó, ezt mi sokkal szebben énekeltük! Tegyük fel a magnót. /magnó/  "Az első reggel" László Endre: Hogy tetszik a daljáték muzsikája, Erzsike? Házy Erzsébet: Igazán nem sablonos válasz, ha azt mondom, hogy nagyon. Mi most Ilosfalvy Róberttel  "Az arany és az asszony" és a "Bohémélet" főszerepeire készülünk. Mégis... Ilosfalvy Róbert: Mégis Mimit és Rodolfót szíven találta ez a bájos, édes muzsika. Színe, lendülete, tüze van. Ruitner Sándor: De ne feledkezzünk meg a vidámságról, a humorról sem. E számok közül legkedvesebb talán az üldözők szeksztett, vagy Bilicsi mókás Kraxelstumpf szerenádja. László Endre: Ebből az utóbbiból adjunk egy kis kóstolót. /magnó/  "Kraxelstumpf szerenádja"

709 Búbánat 2017-03-07 22:46:13 [Válasz erre: 404 Búbánat 2013-01-18 15:14:31]
Kapcs. a 404. sorszámú bejegyzéshez Pontosítás és kiegészítés 1962. március 19., Petőfi Rádió 19.40- Közvetítés az Erkel Színházból Mahler-hangverseny Km. a Magyar Állami Hangversenyzenekar Vezényel: Ferencsik János 1.) Egy vándorlegény dalai – dalciklus (Melis György) 2.) Dal a Földről – Szimfónia (Tiszay Magda és Ilosfalvy Róbert) Tételek: a) Bordal a Föld nyomorúságáról, b) Magányosan ősszel, c) Az ifjúságról, d) A szépségről, e) Tavaszi mámor, f) A búcsú

708 -zéta- 2017-02-15 07:21:10 [Válasz erre: 707 Búbánat 2017-02-14 22:44:49]
Ez is igazolja, hogy ez a felvétel igenis LÉTEZETT, szemben az Archívum nyilvántartásával...

707 Búbánat 2017-02-14 22:44:49
1959. március 29. Zeneakadémia Nagyterme A hangversenyen a Budapesti Kórus, a Leövey Klára tanítóképző énekkara (karigazgató: Andor Ilona) és a Magyar Állami Hangversenyzenekar működött közre. Vezényelt: Forrai Miklós 1. Sosztakovics: Dal az erdőről – oratórium Ilosfalvy Róbert – tenor Székely Mihály – basszus 2. Orff: A Hold – meseopera két felvonásban Ilosfalvy Róbert, Réti József – tenor Melis György, Palócz László, Katona Lajos – bariton Nádas Tibor – basszus A március 29-i előadás hangfelvételét a Petőfi Rádió közvetítette 1961. április 4-én 18.45 – 20.36. A koncertközvetítés után a stúdióban Molnár Antal és Szőllősy András beszélgetett az elhangzott hangversenyről.

706 Búbánat 2017-02-14 22:43:33 [Válasz erre: 552 Búbánat 2014-08-16 11:36:31]
Kapcs.: az 552. sorszámhoz Johann Strauss: A cigánybáró Pontosítom az operett-stúdiófelvétel első adásközvetítésének idejét: Rádió Dalszínháza bemutatója: 1961. április 2., Kossuth Rádió 18.50 – 21.20. (közben szünet: 19.56-20.20 mese, hírek, jegyzet)

705 Búbánat 2017-01-26 14:46:08 [Válasz erre: 583 Búbánat 2014-08-18 23:10:43]
Az 583. sorszám alatt említettem meg, hogy Ilosfalvyval három alkalommal készítettek stúdiófelvételt Franz Schubert- Heinrich Berté daljátékából, a „Három a kislány”-ból. 1.) 1963 – a daljáték teljes stúdiófelvétele a Rádió Dalszínháza égisze alatt készült: Rádióra átdolgozta: Innocent Vincze Ernő. Km.: Magyar Állami Hangversenyzenekar és az MRT Énekkara. Vezényel: Fischer Sándor. Zenei rendező: Járfás Tamás. Rendező: Solymosi Ottó. Szereposztás: Schubert – Ilosfalvy Róbert Tschöll papa – Maleczky Oszkár Tschöll mama – Palánkay Klára Médi – László Margit Édi – Hankiss Ilona Hédi – Andor Éva Schober – Melis György Grisi – Neményi Lili Vogl – Réti József Schwind – Bende Zsolt Kumpelwieser – Várhelyi Endre Binder – Külkey László Bruneder – Nádas Tibor Schantorff, követ - Ajtay Andor Novotny titkosrendőr – Feleki Kamill Házmesterné – Somogyi Nusi Kocsmáros – Keleti László Seiber – Tomanek Nándor Cukrászné – Máté Eta Sáni – Kern András Wéberné – Verbőczy Ila Kocsis – Gonda György Erről a felvételről ma délelőtt részletek szólaltak meg a Dankó Rádió operettműsorában!!! Ismétlés ma 18 órától. 2.) 1962 – a daljáték keresztmetszete lemezen: a Qualiton hanglemezkiadó gondozásában LP-n jelent meg. Schubert-Berté: Három a kislány – magyar szöveg Polgár Tibor és Innocent-Vincze Ernő. Km. Budanovits Mária, Koltay Valéria, László Margit, Orosz Júlia, Ilosfalvy Róbert, Maleczky Oszkár, Pálffy Endre, Radnay György, Somogyvári Lajos, Várhelyi Endre, valamint a Magyar Állami Operaház zenekara. Vezényel: Bródy Tamás 3.) Korábban itt csak jeleztem, hogy Ilosfalvy Házy Erzsébettel két duettet is énekelt a daljátékból egy másik rádiófelvételen. Mostanra teljes körű adatokkal rendelkezem: Az első bemutató közvetítésének időpontja a rádióban: 1959. március 30. Kossuth Rádió 15.15 – 15.45. Címe: „Tavaszi felhők az égen” - Schubert-Berté: Három a kislány – részletek Ezen a stúdiófelvételen közreműködött: Házy Erzsébet, Koltay Valéria, László Margit, Pavlánszky Edina, Ilosfalvy Róbert, Melis György, Réti József, Pálffy Endre, Rissay Pál, valamint a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara. Vezényelt: Fischer Sándor. Végül is érdekesség, hogy Ilosfalvy Róbert Schubert alakját a daljáték három - más-más -felvételén is megformálhatta a mikrofonok előtt; Médi szerepében pedig partnere lehetett előbb Házy Erzsébet, majd Orosz Júlia, akit később László Margit követett. S mind ez négy év leforgása alatt.

704 Búbánat 2017-01-07 11:22:59 [Válasz erre: 703 Búbánat 2017-01-07 11:21:47]
[url] http://www.eredetimiep.hu/fuggetlenseg/2009/januar/23/15.htm; „Aranyhang a mennyországban” [/url]

703 Búbánat 2017-01-07 11:21:47
Tegnap =január 6. „A nap képe” rovatba feltett Ilosfalvy-fotóhoz: A ”Függetlenség” lapban, 2009-ben megjelent Ilosfalvy Róbert-nekrológból idézem az alábbi sorokat: „Aranyhang a mennyországban” Monitor – Medveczky Attila rovata (2009. január 23.) „Minden operarajongónak, zeneszeretőnek fájdalom költözött a szívébe, mikor hallotta a hírt: január 6-án elhunyt Ilosfalvy Róbert Kossuth-díjas magánénekes, a Magyar Állami Operaház örökös tagja, mesterművésze. Ilosfalvy kiváló hangi adottságainak köszönhetően énekelt operákat, operetteket és oratóriumokat is. Így a wagneristák a Mesterdalnokok feledhetetlen Stolzingi Walter-alakítására, s az operett kedvelői pedig a Víg özvegy sármos Rosillonjára emlékezhetnek. Az utóbbit a legendás ’50-es évekbeli margitszigeti előadáson énekelte nagy sikerrel, s partnerei voltak: Házy Erzsébet, Udvardy Tibor és Koltay Valéria.” […] „Korunk remek szopránja, Bátori Éva nyilatkozta 2004-ben a Hegyvidék c. lapban: „Kölnben a mai napig csodálattal emlegetik Ilosfalvy Róbertet. Az ő művészetét soha nem feledi el az európai operajátszás.” Reméljük, a magyar sem… A hazai kultúrpolitika nagy adósságát törlesztené, ha megjelenne egy, a művész életét bemutató könyv és DVD. Búcsúzzunk el a művésztől az általa sokat énekelt Verdi Requiem tenorszólója szövegének magyar fordításával: „Báránykáid közé végy föl, válassz el a gödölyéktől, jobbra állíts ama széktől.”” Megjegyzésem: Örömünkre, Medveczky Attila és vele együtt sokunk óhaja, kívánsága megvalósult: Z. Tóth Antal Ilosfalvy könyve („Forró szívvel, hideg fejjel”) CD melléklettel a Holnap Kiadó gondozásban 2014-ben megjelent.

702 Petyus 2016-12-24 11:22:08 [Válasz erre: 698 Heiner Lajos 2016-11-03 11:40:35]
Ilos Münchenben is énekelt Forzát, ha jól emlékszem, 1976-ban, Domingo dirigált, és Zéta nagyszerű könyvében CD-n van is egy részlet ebből.

701 Búbánat 2016-12-24 11:12:58 [Válasz erre: 700 Búbánat 2016-12-24 11:07:05]
[url] https://www.youtube.com/watch?v=zdYUuNwFVbo; Robert Ilosfalvy - Ed ancor la tremenda... A te diro - Roberto Devereux - Gaetano Donizetti [/url]

700 Búbánat 2016-12-24 11:07:05 [Válasz erre: 270 Búbánat 2009-04-02 12:25:57]
[url] https://www.youtube.com/watch?v=mpRCpIHxr-o; Robert Ilosfalvy - Bagnato il sen di lagrime - Roberto Devereux - Gaetano Donizetti [/url] [url] https://www.youtube.com/watchv=zdYUuNwFVbo; Robert Ilosfalvy - Ed ancor la tremenda... A te diro - Roberto Devereux - Gaetano Donizetti [/url] (1969)

699 Búbánat 2016-12-24 10:47:19
[url] https://www.youtube.com/watchv=BgoeZm5XU3k; Ezerhétszázhetvennégyben... [/url] János Sebestyén • Róbert Ilosfalvy Musica Hungarica ℗ 1965 HUNGAROTON RECORDS LTD. Released on: 1965-03-28

698 Heiner Lajos 2016-11-03 11:40:35 [Válasz erre: 695 márta 2016-11-03 10:00:12]
Tudtommal nem dirigalta a Forzat. De a Ket Foscari, vagy Falstaff elöadasait szivesen meghallgatnam CD-n.

697 Búbánat 2016-11-03 11:22:38 [Válasz erre: 694 Klára 2016-11-03 07:57:08]
Kedves Klára! A „Dallamról dallamra…” c.- műsor-összeállítás a televíziós-sorozat elsősorban operett és a könnyedebb zenékre fókuszál, s bár Ilosfaly Róbert operaénekes volt, más operaénekesekhez hasonlóan, vele is sok operettfelvétel készült a rádióban és televízióban. A "dallamról-dallamra" adás, jellegéhez híven, természetesen, tudatos szerkesztéssel Ilosfalvy pályáján nem megkerülhető igényes operettfelvételeit állította a középpontba. A világhírű tenoristánkkal 70. születésnapja táján - de sok évvel korábban is - sok interjú-riport készült, amiket a televízió ugyancsak sokszor a műsorára tűzött -"bermuda" fórumtársunk is megjegyezte. Azokban a beszélgetős műsoraiban felcsendülő áriák döntően a művész televíziós és rádiós operafelvételei közül valók voltak (Bánk bán, Hunyadi László, Otello, Aida, A trubadúr, Manon Lescaut, Szerelmi bájital, Gioconda, Bohémélet, Rigoletto, Turandot, Carmen, A végzet hatalma, Don Carlos, vagy éppen a C'est la guerre, a Psalmus Hungaricus stb.) A televízió az Ilosfalvy-portrékat többször leadta, itt a topicon visszakereshetők ezek az adások. Most éppen az operettrészleteket tartalmazó beszélgetős műsora került sugárzásra - erre volt "kihegyezve" a forgatókönyv, s milyen jó is, hogy Ilosfalvynak ezt az oldalát is láthattuk-hallhattuk a portréfilmben, "kalandozásait" a tőle szintén nem távol álló operett műfajban, mely művészi, énekesi pályája első szakaszához köthető a sok-sok rádiófelvétele jóvoltából; annyi de annyi szép klasszikus operettfelvétele van a rádióban, melynek hanganyagát a televízió alkalmanként felhasználta (pld. A cigánybáró; A Fortunió dala felvett filmrészleteiben). Zenés színpadon, szabadtéren, élőben is játszott a Szép Heléna, A víg özvegy és A mosoly országa operettekben. Sohase tagadta meg ezt a zenés műfajt! Interjúiban mindig szívesen mesélt Huszka, Lehár, Jacobi, Kálmán, Offenbach, Fall, Strauss, Fényes Szabolcs operettjeinek stúdiófelvételeiről, melyek nevéhez is köthetők. Emlékszem, amikor hazatért az egyik rádióadásban büszkén említette, hogy kint Németországban keresztmetszet készült A víg özvegyből és ő énekelte Camille de Rosillon igényes tenor szólamát, és ezt a hanglemezt magával hozta a stúdióba, hogy az adásban megszólalhasson erről a felvételéről Valencienne-Rosillon szerelmi duett Erika Köth partnerével. Die Lustige Wittwe - Annaliese Rothenberger, Nicolai Gedda, Erika Köth, Robert Ilosfalvy; Chor des Bayerischen Rundfunks; Symphonie-Orchester Graunke Conducted by Willy Mattes1967 (EMI Classics, 2006)

696 parampampoli 2016-11-03 10:11:20 [Válasz erre: 695 márta 2016-11-03 10:00:12]
Kleiberrel sokat énekelt, főleg Stuttgartban, de nem a Végzetben, hanem a Traviatában, és ha jól emlékszem, Bohéméletben is.

695 márta 2016-11-03 10:00:12
Egyszer a Rádióban azt mondta Meixner Mihálynak: "amikor A végzet hatalmában énekeltem és Carlos Kleiber vezényelt". Fölvillanyyozva kerestem, de nem találtam nyomát, hogy Kleiber Végzetet vezényelt volna.

694 Klára 2016-11-03 07:57:08 [Válasz erre: 693 bermuda 2016-11-02 23:13:16]
A YT-n rengeteg Ilosfalvy felvétel található, operák és operettek is. Nem az volt a bajom az említett műsorral, hogy operett is volt benne, hanem az, hogy egy kivétellel mind az volt. És Ilosfalvy elsősorban mégiscsak operaénekes, méghozzá a legkiválóbbak közül való, melyek jelentős külföldi karrierje is igazol.

693 bermuda 2016-11-02 23:13:16 [Válasz erre: 692 bermuda 2016-11-02 23:07:09]
Ez pl egy kedves felvétel s már nem fiataon.... https://www.youtube.com/watch?v=yGgRBEpUJYw

692 bermuda 2016-11-02 23:07:09
Több interjú is készült a tv-ben, nekem van dvd-n is, rádiós interjú is volt, azokban nem igen énekelt operettet, ill,az opera felvételeit adták. Ez egy ritkaság volt, én sajnos nem láttam, de nagyon bánom, mert az operett felvételein nőttem fel anno a 60-as években.

691 Klára 2016-11-02 15:44:13
Mit nem adtam volna pl. egy "Hazám hazám" felvételért! Ilosfalvy alkatánál, megjelenésénél és hangja könnyedségénél fogva valóban alkalmas volt operett szerepek játszására, operettáriák éneklésére is, de elsősorban mégis tenorista volt, és nem is akármilyen! Bár egyik-másik operettária (pl. Lehár, Kálmán esetében) méltán veszi fel a versenyt egyes operaáriákkal, de ennek a műsornak nem erről kellett volna szólnia.

690 parampampoli 2016-11-02 15:28:48 [Válasz erre: 689 parampampoli 2016-11-02 15:15:07]
...bonvivánja...

689 parampampoli 2016-11-02 15:15:07 [Válasz erre: 688 Klára 2016-11-02 14:45:17]
Ez a műsorösszeállítás olyan, mintha Ilosfalvy az operettszínház első bonvivámja lett volna, nem pedig nemzetközi rangú operaénekes. Kétségtelen, hogy rengeteg operettfelvétele van, egyik jobb, mint a másik, de mindig is zokon vette például a rádiótól, hogy azokat folyton játszotta, az operafelvételeit ritkábban. Hogy ilyen szempontból mennyire lehetett elégedett ezzel a műsorral, vannak róla elképzeléseim. (Ma persze mondhatjuk, hogy egykor legalább az operettfelvételeit gyakran lehetett hallani, ma viszont magyar operaénekesek felvételei elvétve hangzanak el a Magyar Rádióban. Legfeljebb egy-egy évfordulós alkalommal van valamelyes akciózós nekibuzdulás, de egyébként semmi.

688 Klára 2016-11-02 14:45:17 [Válasz erre: 687 Búbánat 2016-11-01 10:54:52]
Lehet, hogy bennem van a hiba, de egy ilyen műsorban egy ILOSFALVY-tól azért szívesen vettem volna egy operaáriát is, pl éppen a Manon Lescaut-ból, mely szerepet külön említett is, és amelyben számomra ő az etalon! Minden Domingo, Pavarotti és egyebek mellett.

687 Búbánat 2016-11-01 10:54:52
DunaWorld televízió 2016. november 1. kedd 19:55 - 20:20 „Dallamról dallamra” A tenorista jubileuma - Ilosfalvy Róbert 70 éves (1997) Zenés beszélgetés a világhírű tenoristával operettről, operáról, sikerekről itthon és külföldön. Időtartam: 25 perc Első adás: 1997.07.12. Riporter - műsorvezető: Endrei Judit Km. Ágay Karola, Házy Erzsébet, Moldován Stefánia és Németh Marika Interjú - és Ilosfalvy opera– és operett felvételeiből részletek a televízió zenés műsoraiból válogatva - fekete-fehérben A „Dallamról dallamra…” c.- műsor-összeállítás a kiváló operaénekest köszönti születésnapján, a sorozat jellegéhez híven, elsősorban operett-felvételeivel: 1. Johann Strauss: A cigánybáró – Ilosfalvy Róbert – 1961. 2.) Donizetti: Szerelmi bájital – Nemorino románca (Ilosfalvy Róbert) 3.) Johann Strauss: A denevér – „óra-kettős” (Moldován Stefánia, Ilosfalvy Róbert – 1965.) 4.) Fényes Szabolcs – Romhányi József: Ma utoljára – ária (Ilosfalvy Róbert) 5.) Johann Strauss: A cigánybáró – „Ki esketett?”- duett (Házy Erzsébet, Ilosfalvy Róbert, MRT Énekkara – 1961.) 6.) Huszka Jenő: Gül baba – Leila és Gábor diák szerelmi kettőse „Szép égi virágom, jó sorsomat áldom.” (Németh Marika és Ilosfalvy Róbert – 1963.) 7.) Ábrahám Pál: Viktória – „Nem történt semmi, csak elválunk csendben, good night…” (Ágay Karola, Ilosfalvy Róbert) 8.) Johann Strauss: A cigánybáró – Barinkay belépője (Ilosfalvy Róbert, MRT Énekkara – 1961.) Szerkesztő: Nemlaha György Operatőr: Gombos Tamás Rendező: Bilicsi Erzsébet

686 Búbánat 2016-06-18 11:17:15
[url] https://fr-fr.facebook.com/groups/376219565778203/; Ilosfalvy Róbert emlékezetes fellépései [/url] - Facebookról

685 Búbánat 2016-06-18 10:35:02 [Válasz erre: 451 Búbánat 2014-01-06 22:24:25]
[url] http://szoborkereso.hu/?kulcsszo=J%C3%A1szf%C3%A9nyszaru%20jubileumi%20domborm%C5%B1ve&page=14&limit=50; Ilosfalvy Róbert-dombormű [/url] Alkotó: Lantos Györgyi Avatás: 2013 Hódmezővásárhely, Dr. Rapcsák András út 7. Cedrus @ 2013.10.08. 21:09 (13.10.10.) "A Vásárhelyi Őszi Hetek rendezvénysorozatának nyitányaként a város három híres szülöttének, Kenéz Ernő és Ilosfalvy Róbert operaénekesnek, valamint Antal Imre Erkel Ferenc-díjas zongoraművésznek, televíziós személyiségnek a domborművét avatta Almási István polgármester és Kószó Péter alpolgármester. Lantos Györgyi szobrászművész alkotásait Kenéz Ernő özvegye, Kenéz Heka Etelka költő, énekművész adományozta a városnak." "Ilosfalvy Róbert a vásárhelyi belvárosi katolikus templomban segédkántor, majd kántor volt, 1946-ban a Zeneakadémiára került, 1954-ben a Hunyadi László című opera címszerepében debütált. Ettől kezdve számtalan címszerepben láthatta a közönség. 1968-ban ő volt az első magyar énekes, aki a New York-i Carnegie Hallban elsőként énekelhette Kodály Zoltán Psalmus Hungaricusát."

684 bermuda 2016-06-18 10:13:02 [Válasz erre: 683 parampampoli 2016-06-18 09:13:00]
IgA FB-on már én is feltettem pár áriát emlékül. Nyugodjék békében.

683 parampampoli 2016-06-18 09:13:00
Ma lenne a csodálatos Művész úr 89. születésnapja. Emlékezzünk rá, ma őt hallgatom egész nap.

682 telramund 2016-06-17 23:49:34 [Válasz erre: 681 bermuda 2016-06-17 17:26:34]
Pontosan így van.Már a Facebookon is kiosztották a férj-feleség szerepet,de ez nem igaz.Miután a két legilletékesebbtől tudom nem volt kedvem ezen vitatkozni.Az igazság pedig az együttélés.

681 bermuda 2016-06-17 17:26:34 [Válasz erre: 680 -zéta- 2016-06-17 16:41:46]
"Olyan régi e nóta..."hogy a Manonból idézzek... Házy férjezett volt már amikor Ilossal összejöttek..igy "Csak" együtt éltek...és a dátumok sem stimmelnek... Házy második férje Darvas Iván volt, a 3. Ötvös Csaba.

680 -zéta- 2016-06-17 16:41:46 [Válasz erre: 679 Búbánat 2016-06-17 15:59:23]
Még sokszor kell elmondani, hogy Házy sosem volt Ilosfalvy felesége....

679 Búbánat 2016-06-17 15:59:23
A HVG 2016. május 12. (20. szám) hetilap 52. oldalán Klasszikus duettek címmel rövid, kettős-portrékban, egy-egy fotóval, mutat be az olvasóknak a jelenből és a múltból operaénekes-„álom-párokat” – akik egymáshoz kötötték magánéletüket is. (Diana Damrau - Nicolas Testé (Csúcshangok); Anna Netrebko – Yusif Eyvakof (Tiszta románc); Lukács Gyöngyi – Alexandru Agache (Drámai szereposztás); Mirella Freni – Nyikolaj Gyaurov) – és: HÁZY ERZSÉBET – ILOSFALVY RÓBERT /Tragikus idill/: „Puccini Bohémélet című operája boronálta össze őket 1957-ben a Nádasdy Kálmán-féle rendezésben. ’Sokszor átbeszéltük az operát, benne Rodolphe és Mimi szerelmét, a színpadon minden este megelevenedett az életünk’ – emlékezett idős korában az Ilos-nak becézett tenorista. A magyar álompáros 1961-től már Puccini Manon Lescaut című operája szerelmespárjaként aratott sikereket. Egy gázolás azonban véget vetett az idillnek. A tenorista egy kártyaparti után feldúltan száguldott el autójával az operaházi klubból, és Budán elütött egy gyalogost, amiért egy év börtönbüntetést kapott. Házynak Ilosfalvy volt a második és Darvas Iván lett a harmadik férje.”

678 Búbánat 2016-06-13 22:48:58
Erre a cikkre most bukkantam a neten: [url] http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:2bO7FLKZXOcJ:www.168ora.hu/arte/opera-ilosfalvy-konyv-portre-126297.html+&cd=8&hl=hu&ct=clnk&gl=hu; Kelecsényi László: Az Ilos [/url] 2014. május 11. 168 óra online „Boldogult ifjúkoromban, a hatvanas években még láthattam/hallhattam őt a pesti Operában, mielőtt 1966-ban világhódító útjára indult, és főleg Németország nyugati részén, no meg másutt is elkápráztatta az operarajongókat. Aztán hosszú ideig csak a felvételeivel találkozhattam, a lemezek és a rádió pótolta a személyes jelenlétét.”

677 bermuda 2016-04-24 09:46:51
Huszka Jenő születésnapjára: Egy kedves felvétel-losfalvy-Zentai. https://www.facebook.com/groups/376219565778203/

676 Búbánat 2016-04-14 10:15:23 [Válasz erre: 256 Búbánat 2009-03-01 20:00:29]
Hosszú idő után láthatjuk újra ezt a portréfilmet: Az M3 csatorna éjjeli műsorában szerepel (már péntek): 01:45 - 02:15 "Világjáró művészünk, Ilosfalvy Róbert énekel" Ilosfalvy Róbert híres szerepeiből énekel részleteket, és egy rövid beszélgetésben elmeséli, merre lépett fel a nagyvilág operaszínpadain. Riporter: Meixner Mihály A portréfilm bemutatója 1968. január elsején volt az MTV-ben. Szerkesztő: Kármán György Vezető operatőr: Miszlay Gyula Rendező: Mikó András A műsorban a következő részleteket énekelte Ilosfalvy Róbert: 1.) Donizetti: Szerelmi bájital - Nemorino románca 2.) Verdi: Aida - Radames románca 3.) Erkel: Hunyadi László - László románca 4.) Puccini: Manon Lescaut - Des Grieux áriája (I.felv.) 5.) Puccini: Manon Lescaut - Des Grieux áriája (II. felv.) 6.) Puccini: A Nyugat lánya - Ramerrez áriája (III.felv.) 7.) Verdi: Requiem - részlet a Dies Irae-ből: Ingemisco 8.) Rossini: La Danza – zongorán kísér Dénes Erzsébet (28 Perc)

675 Búbánat 2016-04-13 17:54:24 [Válasz erre: 674 Búbánat 2016-04-13 17:44:36]
Az talán nem igaz, amit írtam, hogy Zempléni Mária a pálya elején tartott 1984-ben...akkor ő már évek óta az Operaház tagja volt, sok szép szereppel a háta mögött. Mindenesetre, a Mi-szerepében egészen kislányosra vette a karaktert, ami nagyon jól állt neki.

674 Búbánat 2016-04-13 17:44:36 [Válasz erre: 437 Búbánat 2013-06-27 14:24:35]
Egy feltehetőleg többszörösen átmásolt videóról átírt DVD-lemezen végre hozzájutottam Ilosfalvynak egy igen ritka, szabadtéri operettelőadásának a felvételéhez! Lehár Ferenc: A mosoly országa Óbudai Zichy Kastély udvara – 1984. július Igaz, a kép- és hangfelvétel minősége hagy kivetnivalót maga után, és maga az előadás színpadra állítása sem volt maga a tökély (szabadtéren a hangosítás a korabeli technikával; a km. zenekari hangzás eléggé szegényes: MÁV Szimfonikus zenekar játszott, vezényelt Breitner Tamás; a rendező: Horváth Zoltán), ugyanakkor mégis egy kortörténet, hangzó dokumentum, és páratlan felvétel ez Ilosfalvy Szu-Csong alakításáról 1984-ből! De Lehár nagyoperettjének szabadtéri bemutatója, amin ott lehettem, az előző év nyarán zajlott le: 1983. július 7. Mindkét évadban Ilosfalvy szerepelt Kukely Júliával (Liza), de míg a bemutató évében Ötvös Csilla volt „Mi”, a következő év nyarán játszott előadásokon (egyikéről készült ez a filmfelvétel) már nem ő, hanem a másik kitűnő operaénekesnő, az akkor még a pályája elején tartó, fiatal, Zempléni Mária szerepelt. Érdekes, hogy Zempléni öt évvel később újra eljátszotta-elénekelte a kedves kínai hercegnő-leány szerepét Ilosfalvy mellett, a Szegedi Szabadtéri Játékokon is. (Bemutató: 1989.08.04. Ott akkor már nem Kukely Júlia, hanem Pitti Katalin volt Liza. Ahogyan Pottenstein-Hadfaludy Ferenc, gróf, huszárfőhadnagyot sem az ezen a felvételen látható Németh Sándor alakította – nagyon jól, hanem Póka Balázs operaénekes.) Ilosfalvy mintha elfogódottan lépett volna színpadra, jelenetei kissé döcögnek, aminek a dramaturgia is oka lehet, de nem is ez volt a lényeg, hanem hogy őt magát láthatni, a gyönyörű tenorját hallani-hallgatni – egy operett élő előadásának kép-és hangfelvételéről! Igaz, jelmezében és kissé elmaszkírozva, kifestve először nehéz felismerni, de amikor a kamera közelebbről mutatja, arcvonásai már jól kivehetők, és persze énekhangjáról, hanghordozásáról tudjuk, ki formálja meg Szu-Csong herceget.. A felfedezés öröme… Ilosfalvy áriáiban és duettjeiben minden szépségét elővarázsolja Lehár nagyoperettjének, bár énekében a magas hangok kissé forszírozottak, sőt olykor alul diszponáltak, de ez mit sem von le a szerepjátszása, énekének nagyszerűségéből; a II. felvonásban már kinyílt tenorja, a magas hangfekvésben is tökéletes technikával énekelt, így jutott el a darab híres, slágerré vált áriájának elénekléséhez - „Vágyom egy nő után…” , ami briliáns előadásában az előadás csúcspontja volt. A szabadtéren helyet foglaló közönség az eleinte tartózkodó tetszésnyilvánítása után itt már lelkesen tapsolta Ilosfalvyt. Különben a kevéske prózája volt, ami a dialógusokban nem okozott (nem okozhatott) számára nehézséget - hozzáteszem, fiatalkorában, több operettben is szerepelt színházban és szabadtéren: például A víg özvegyben, a Szép Helénában, A cigánybáróban. (Rádióban igen sok felvétele van operettekből, de ott a dialógusokban színművészek működtek közre.). Kései korszakában, aktív művészi pályája utolsó szakaszában érkezett el hozzá A mosoly országa – de szerencsére az övé lett, és a mi örömünkre eljátszotta ezt az igényes operett tenor főszerepet is: 1983 és 1989 között, többször is. És nem remélt hangfelvétele is elérhetővé vált a számomra! Nagy öröm!

673 Búbánat 2016-03-31 13:14:59 [Válasz erre: 372 Búbánat 2012-08-07 11:12:11]
Három és fél év után újra láthatjuk a televízióban a portréfilmet: M3 csatornán, az éjjel: 2016.04.01, 01:20 - 02:00 "Vásárhelytől Nürnbergig" Zenés portré Ilosfalvy Róbertről (1986) (40 perc) A világhírű Kossuth-díjas tenorista mesél pályája kezdeteiről, kedvenc szerepeiről. Közreműködik: Mészöly Katalin és Melis György. Rendezte: Horváth Ádám Felcsendülnek Ilosfalvy tolmácsolásában az Otelló, a Rigolettó, Traviata, Szerelmi bájital, Manon Lescaut, A nürnbergi mesterdalnokok, a Bánk bán és a Hunyadi László szép részletei.

672 Búbánat 2016-01-17 14:15:02
A Bartók Rádió, ma este 19.35 – 20.38: Gardelli 100 - X/4. rész A Magyar Állami Hangversenyzenekar hangversenye Vez. Lamberto Gardelli Km. Temesi Mária, Takács Tamara, Ilosfalvy Róbert, Polgár László - ének, Magyar Állami Énekkar (karig.: Pászti Miklós) 1. Beethoven: IV. szimfónia 2. Kodály: Budavári Te Deum (Temesi, Takács, Ilosfalvy, Polgár, énekkar) (Zeneakadémia Nagyterem, 1987. december 15.) (Ism. január 29., 12.05)

671 IVA 2015-11-06 02:51:58 [Válasz erre: 667 Edmond Dantes 2015-11-05 15:11:28]
A „nagy pár” közös sorsát és fellépéseit a Manon Lescaut-ban nem helyes ilyen lakonikusan elnagyolni, és – bocsánat, én sem mondhatom másképp – nem illő ilyen profán fogalmazással meghamisítani. Házy Erzsébet és Ilosfalvy Róbert már a Manon Lescaut bemutatása (felújítása) idején sem volt partneri kapcsolatban a magánéletben, mégis szorosan kötődtek egymáshoz érzelmileg. Nem szeretném ezt itt részletezni, főképp nem saját szavaimmal. Itt is, a Házy-topicban is sok szó, idézés esett már erről, érdemes utánaolvasgatni. Marton Éva 1969. április 30-án állt be a Manon Lescaut-ba (Karizs Béla partnereként). Házy akkor még birtokolta a szerepet, jó pár évig. Magam 1975. június 8-án láttam utoljára olyan Manon-előadást, amelyben Házy és Ilosfalvy együtt lépett fel. Noha 1975. szeptember 23-án Andor Éva mutatkozott be új Manonként (B. Nagy János partnereként), egy 1978. február 12-i, Patané vezényelte előadáson még az akkor már beteg Házy volt a címszereplő. Én tehát a kiemelt időpontokban láttam utoljára együtt a legendás párost, illetve Házy Erzsébetet Manonként, de Búbánat, Telramund, illetve a Házy-topic bizonyára „hivatalosan” utolsó fellépéseiknek is tudója.

670 bermuda 2015-11-05 17:10:06 [Válasz erre: 669 bermuda 2015-11-05 17:07:25]
...nemkülönben...

669 bermuda 2015-11-05 17:07:25 [Válasz erre: 668 telramund 2015-11-05 15:40:55]
Jómagam nem számoltam, hányszor láttam, de 62-66 között mindet amit ŐK ketten énekeltek. Semmiért ki nem hagytam volna.66 után is párszor hazajött Ilos és énekelt Des Grieux-t egyszer tán Andor Évával is.. az akkoriban megjelent LP- volt az első lemezem, amit annyiszor hallgattam, h. kivülről tudtam a szöveget és a dallamokat is..nagyjából. A Nyugat lánya és a Manon volt az általam legtöbbször látott opera.Házy a Fanciullában is fantasztikus volt, Ilos nem különben...

668 telramund 2015-11-05 15:40:55 [Válasz erre: 667 Edmond Dantes 2015-11-05 15:11:28]
Adnék én többet is csak újra ott tartanánk-az operajátszás területén.Egyébként 17 lenne,de egy előadást Házy lemondott Marton Éva ugrott be.Hiába a világkarrier utána , Házy nyomába sem jött alakítása.A szép hang ellenére de Grieux magáramaradt.De a közönség nagy része is.Mert bizony még az operában is előfordul,hogy a hang nem minden és a személyiségek ereje hatalmas.

667 Edmond Dantes 2015-11-05 15:11:28 [Válasz erre: 666 telramund 2015-11-05 09:40:18]
Abból a 16-ból egyet kölcsönkérhetek? Mert annyit hallottam már róla...sajnos csak "róla" és nem "velük". Én először a 70-es évek elején láttam a Manont, történetesen (kicsit bizarr!) Martonnal-Rétivel, addigra a nagy pár már szétment, így is, úgy is.

666 telramund 2015-11-05 09:40:18 [Válasz erre: 665 bermuda 2015-11-05 09:12:55]
Bizony ez így van!Fanyalgók ide vagy oda olyan Manon Lescaut,amit kettőjük énekelt nem volt előtte és nem is lesz soha!16x láttam,hallottam élőben Velük és 2 db Qualiton lemezem ment tönkre a sok hallgatástól.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.