vissza a cimoldalra
2019-07-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11352)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3311)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1697)
Franz Schmidt (3375)
Haspók (1259)
Fischer Ádám (512)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6967)
Balett-, és Táncművészet (5842)
Operett, mint színpadi műfaj (3994)
Élő közvetítések (8016)
Bretz Gábor (129)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4517)
Edita Gruberova (3087)
Opernglas, avagy operai távcső... (20259)
Erkel Ferenc (1059)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (985)
Kimernya? (3175)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

7543   Haandel • előzmény7542 2018-11-25 14:35:38

:-)

7542   -zéta- • előzmény7540 2018-11-24 17:33:04

Köszi, bár Harteros idegbajos Turandotot csinált Desdemonából ... 

7540   Haandel • előzmény7539 2018-11-24 16:41:06

:-)

Minden pótolható, ha van hangtároló ;-)

7539   telramund • előzmény7538 2018-11-24 09:37:33

Semmi nem vész el,minden pótolható!:):)

 

7538   Klára • előzmény7537 2018-11-24 09:20:46

Tartok tőle, hogy a klausztrofóbiás szoba- díszlet (természetesen ultramodern rendezés) nem sokat. Néha tényleg jobb csak meghallgatni és nem végignézni a mai előadásokat. (bár nálam a negyedik felvonás sajnos kontakt-hiba miatt elveszett az éterben)

7537   telramund • előzmény7531 2018-11-24 08:49:59

Verdi Otello BSO 2018 11 23.

Szubjectív vélemény egy objectív fülekkel hallott előadásról.Talán jobb volt először csak hallani,mert a rendezés állítólag nem a legjobb,bár a végén olyan nagy felháborodás nem volt tapasztalható.Részletezhetném hosszabban is,de nem látom értelmét. Már bajom volt Petrenkoval.Helyenként és főleg a drámai  helyeken olyan lassú temókat diktált,ami a folyamatok ellen szólt.Ha igazságos akarok lenni én a fáradtság jeleit éreztem a produkciókon. Gerald Finley Jagoja nem volt rossz.Gyönyörű matéria  az alsó és középregiszterben,de fent változik a hang ,nem szép és bizony vibratós.Kifejző,ahogy énekel,de katarzist nem okoz.Anja Harteros. nagy kedvencem.Desdemonája csalódás.Kemény a hang,Desdemona személyiségéből semmi nem jön át.Harmadik felvonásbeli kettőse Otelloval(-főként Petrenko tempói miatt) semmi drámát nem közvetített,magas hang problémák voltak.Aztán a negyedik felvonásban megmutatta,hogy temetésre nincs ok.

.Kaufmann Otellojáról írni nagyon nehéz .Nagyszerű belépő után-amiben tényleg hősi volt én egy biztonsági kürt futó énekest hallottam.Jó második felvonás (portamentos magas hangokat leszámítva)a harmadik felvonásban nekem a mélypontot az imádott monológ jelentette,ahol Kaufmann olyan pp énekelt,hogy a mikrofon ellenére sem lehetett hallani- és én nem a telefonomon hallgattam.Otello halála szép volt-láthatóvá-hallhatóvá tette  az énekesnek az előadás végét.

Az előadás sikeréről igazán nincs véleményem,mert a rádió hamar lekeverte,de a közbeni lelkesedés nem volt egetverő.

Hogy ehhez az egész előadáshoz mit fog hozzátenni a látvány nem tudom

7531   Haandel 2018-11-23 14:56:37

Live aus dem Münchner Nationaltheater 
Giuseppe Verdi: Otello
23.11.2018 | 19.00 | BR-Klassik

Otello Jonas Kaufmann
Jago Gerald Finley
Cassio Evan LeRoy Johnson
Roderigo Galeano Salas
Lodovico Bálint Szabó
Montano Milan Siljanov
Ein Herold Markus Suihkonen
Desdemona Anja Harteros
Emilia Rachael Wilson

Musikalische Leitung Kirill Petrenko

Inszenierung Amélie Niermeyer

Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Hagyományok Háza

"III. Fehér Ilona Nemzetközi Hegedűverseny" - Elődöntő
17:30 : Kapolcs
Művészetek völgye

Kriesch Barbara (hárfa), Molnár Anna (ének)