vissza a cimoldalra
2018-11-13
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61309)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4092)
Milyen zenét hallgatsz most? (25002)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc felvételek (149)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

Operett, mint színpadi műfaj (3759)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4371)
Kimernya? (2804)
Opernglas, avagy operai távcső... (20161)
Balett-, és Táncművészet (5571)
Franz Schmidt (3220)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1527)
Simándy József - az örök tenor (557)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2967)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1153)
A nap képe (2106)
Ilosfalvy Róbert (820)
musical (179)
Élő közvetítések (7501)
A Magyar Zenekarok helyzetéről (58)
Berlioz újratemetése (149)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

7154   parampampoli • előzmény7153 2018-05-04 08:39:51

Úrhölgyek meg pláne. Szóljon az illetékesnek, aki több beírásával inzultált, mire válaszoltam neki!

7153   lujza • előzmény7152 2018-05-03 23:45:55

Úriemberek a személyes ügyeiket nem a nyilvánosság előtt intézik.

7152   parampampoli • előzmény7148 2018-05-03 06:37:34

Nem válaszolnék Magának semmire, mert néhány korábbi véleményével (nem operáról és nem énekesekről) kiiratkozott azok közül, akikkel szóba állok. A "repítés" nem a momusra vonatkozott, értelemszerűleg, csak Kegyed nem értette meg. (Ahogy az sem értette meg, akire vonatkozott.)  Hogyan is vonatkozhatott volna a momusra? Szerkesztőségének nem vagyok tagja, legfeljebb megbecsült külső munkatársa, semmiféle jogom nem volt és nincs, hogy repítsek innen bárkit is, de még moderálni se. Az én beírásaimat is szokták törölni, ha úgy látják jónak, legfeljebb én ezt nem veszem zokon. Írjon csak nyugodtan, amit jónak lát, akinek akar -- csak ne nekem. Mert hogy ismét segítséget nyújtsak, hangot adok korábban már többször leírt kérésemnek, melyet eddig sajnos nem volt képes akceptálni (megérteni?), hogy ne írjon a beírásaimra, ne reagáljon egyáltalán! Felejtsen el, ha kérhetem ! Tiszteletét pedig tartsa meg magának! Vagy annak, aki igényt tart rá. Én megelégszem azokéval, akik privátban már többször kifejezték, és olyan neveket sorolhatnék tízesével, akik hallatán Ön elsápadna az irigységtől.

7148   Klára • előzmény7147 2018-05-02 10:44:58

Tisztelt Héterő és Kedves Mindenki!

Nem vagyok olyan régi fórumozó, mint Haandel fórumtárs, akinek iránymutatásáért, az  általa ismertetett programokért végtelenül hálás vagyok. egyébként neki külön  meg is köszöntem és a továbbiakban is várom  megtisztelő sorait. Ahogyan adott esetben az Önét is!

Amivel, akikkel bajom van, azok a személyeskedők, a más bejegyzéseit ócsárlók, nem utolsó sorban azok, akik a más véleményt vallókat "kirepítéssel" fenyegetik. Jellemző az illető/illetők karakterére, hogy az evvel kapcsolatban feltett kérdésemre a mai napig nem mert válaszolni senki! Igaz, a kirepítéssel fenyegetőző levél azóta törörlve lett, az általam feltett kérdés még bent van, (gyengébbek kedvéért 7096 számon) Lehet, hogy ezek után én is repülök? Mivel csak a megadott neveket ismerem, nem tudom, ki mögött milyen tudás, teljesítmény, stb. létezik. de adott esetben azt hiszem, ez nem mértékadó. Mindenesetre, aki az  "Aztán slussz, nincs tovább és repítve lesznek!" mondatot képes volt leírni, tőlem semmilyen tiszteletre ne számítson!

 

7147   Héterő 2018-05-02 10:13:42

Kedves mindnyájan, az Élő közvetítések -et Haandel nyitotta - még 2008-ban, és azóta vezeti csodálatra méltó precizitással, nagy örömünkre. Ne zavarjuk máshová, mégha japán közmondások felidézésére szottyan is kedve.

Ami a személyeskedést illeti, az ugyan sajnálatos, de a vitatkozó felek mindegyike nagytudású, és korábbi beírásaik alapján is feltétlen tiszteletet érdemel. Némi összezördülés inkább élénkítő, a szolíd vagdalkozás teszi igazán izgalmassá az adott témát. Mennyivel jobb, mint bemásolásokat olvasgatni vagy sportlétesítmények jelen állapotáról akarva - nem akarva, ismételten tájékoztatást nyerni.

Az "off" fogalma pedig nem értelmezhető, ha a téma-elágazásnak van olyan gyökere, ami az Élő közvetítések talaján sarjad.
A törlések mindig elszomorító hiátust eredményeznek. Kár minden leírt sorért.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

Fülei Balázs (zongora)
"Érzékenység és érzékiség" - az előadói őszinteség stádiumai
CHOPIN: 4 mazurka, Op. 17
LISZT: Bénédiction de Dieu dans la Solitude
CHOPIN: f-moll ballada, Op. 52

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Lucyna Jarząbek (szoprán), László Boldizsár (tenor)
Anna Lasek-Starzec (zongora)
Ének karnyújtásnyira
Szláv dalok és népszerű operaáriák
SZYMANOWSKI: Tizenkét dal Kurpiéből, op. 58 – 1. Lecioły zórazie (A fehér hattyúk), 4. U jeziorecka (A tónál), 7. Ściani dumbek (A sötét erdőben)
CSAJKOVSZKIJ: Hat románc, op. 73 – 6. Snova, kak prezhde (Újra egyedül, mint rég)
CSAJKOVSZKIJ: Hat románc, op. 63 – 6. O, ditya! Pod okoshkom tvoim (Ó, gyermek! Az ablak alatt)
RACHMANINOV: Tizenkét dal, op. 14 – 11. Vesenniye void (Tavaszi vizek)
SZYMANOWSKI: Három töredék Jan Kasprowicz verseire, op. 5 – 2. Jestem i placze (Szenvedek és sírok)
MONIUSZKO: „Paria! On Paria!” – Neali recitativója és románca a Paria című operából
MOZART: „Temerari! Sortite fuori di questo loco!... Come scoglio” – Fiordiligi recitativója és áriája a Così fan tutte című operából
GOUNOD: „O Dieu! que de bijoux!... Ah, je ris” – Margit recitativója és áriája a Faust című operából
PUCCINI: „Recondita Armonia” - Cavaradossi áriája a Tosca című operájából
PUCCINI: „Donna non vidi mai” - Il Cavaliere Renato Des Grieux áriája a Manon Lescaut című operából
MASSENET: „Il est doux, Il est bon” – Salome áriája a Heródiás című operából
MENOTTI: „To this we've come” – Magda áriája A konzul című operából
PUCCINI: „Sola, perduta, abbandonata” – Manon áriája a Manon Lescaut című operából
PUCCINI: „Mario! Mario! Mario!” – Tosca és Cavaradossi duettje a Tosca című operából
PUCCINI: „Tu, tu, amore? tu?” – Manon és Des Grieux duettje a Manon Lescaut című operából

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Közreműködik: Kubina Péter (nagybőgő)
Radoslav Šašina (nagybőgő) Dana Šašinová (zongora)
ECCLES: a-moll szonáta
SUK: Pieseň lásky (Liebeslied)
BOTTESINI: Elégia
BOTTESINI: Variációk Paisiello „Nel cor piú non mi sento” című témájára
BRUCH: Kol Nidrei
FAURÉ: Elégia, op. 24
PIAZZOLLA: Kicho
BOTTESINI: Nagybőgő-kettősverseny

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Gál Erika (szoprán), Fekete Attila (tenor), Molnár Levente (bariton)
Aiko Heidi Dillon (hegedű), Világi Áron, Világi Dávid (zongora)
A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vezényel és előad: Vásáry Tamás
Vásáry Tamás beszélgetős koncertje
A mai nap
született:
1873 • Egisto Tango, karmester († 1951)
1958 • Tony Lakatos, jazz-muzsikus
elhunyt:
1868 • Gioacchino Rossini, zeneszerző (sz. 1792)
1988 • Doráti Antal, karmester (sz. 1906)
1989 • Lakatos Gabriella, balett-táncos (sz. 1927)