Téma ismertetése: Haandel emlékére
Bár Cappuccilli 1990-ben énekelte utoljára Gerardot Bécsben,akkor még ön nem járt a Staatsoperbe.Legfeljebb videon láthatott egy bécsi előadást Domiongoval és Benackovával 1981-ből.Mint olvastuk lentebb a video ,cd, dvd nem számít önök szerint.Aztán jó lenne jobban figyelni,mert valóban Harterosnak volt egy pillanat megingása,de az a kedves Armiliato hibájából eredt.Egyébként meg úgy énekelt mint egy angyal.Nem véletlenül volt lábdobogós meghajlása.De a fene fogja itt magyarázni,hogy mi a jó.?Hát a "szépfiú" meg a hangtalan szoprán nagyon odatette!
Kritizálni természetesen joga van minden hallgatónak, de kellő tiszteletet megadva a művész felé. " A stílus maga az ember". A szomorúságra valóban okunk van a színvonal esését illetően a nemzetközi és az itthoni előadásokat nézve, na ezzel egyetértek..
Nyilván Cappuccillit említettem a bécsi előadás apropóján,hiszen ebben a rendezésben....érti...
Gondoltam valaki mást említ Cappuccilli helyett,de az egyenlő a lebukással. Jelzem így is!Harteros helyett pedig valaki másnál kellene keresni a hibákat!
Kedves Ebera!Nagyszerű dolgokat vetett fel!Vszínüleg egyetértek ppp-vel,ha úgy érzi hajazok vele.Nem más produkciókról,hanem most a tegnapi STOP-os Chenierről van szó,ami a világ egyik legnagyobb operaháza,múltja alapján méltán.Hogy kik mit tapsolnak meg manapság,nem erdemes belemenni....Nem indulatot hanem szomorúságot vált ki belőlem a szinvonal!Nem csak ez,a MET-es Tosca közvetités is.Hallotta?Eyvazov is nagy sikert könyvelhetett el...Hogy én mit tettem le az asztalra azt hiszem semmi köze nincs Kaufmannhoz és ahhoz,hogy kritizálhatom-e vagy sem.Ő egy közszereplő,sztárnak van kikiáltva,hatalmas gázsival vszinüleg.Vagyis nyújt egy nyilvános produkciót....folytassam???Én pedig a hallgató vok,akinek lehet véleménye.
Nem hallja,hogy számtalanszor szétcsúsztak a zkarral?Figyeljen jól,ha ismeri az operát meghallja!
Történetesen ezekben a percekben hallgatom a WIener Staatsopermagazin tegnapi adásából az Andrea Chénier IV. felv, nagy kettősét. Lehet, hogy én más adást kapok privátim? Mert semmi negatívumot, csúszkálást nem hallok, és valószínűleg a közönség sem hallott, mert tapsorkán van soron. Gondolom, a közönség soraiban is ül néhány zeneértő! De akinek nem tetszik Kaufmann, vagy bármely más énekes produkciója, ne hallgassa!
Az Ön hozzászólásai egyértelműen hajaznak ppp írásaira....Nem értem hogy más, Ön által gyengének ítélt produkciókra miért nem reagál ilyen nagy vehemenciával, illetve az indulatait sem értem. Ne hallgassa, ha nem tetszik, és főleg ne " szépfiúzzon" egy operaénekest, énekművészt, aki letett már néhány dolgot az asztalra! Vajon Ön hogyan áll ezen téren? ( Hogy mit, hogyan hallott, azon kár vitatkoznom.)
Megnéztem....bár ne tettem volna.Kau.nincs a toppon még magához képest se.Csomó aláintonálás,nem csodálom a sok pianot,a teljes funkcióban már sokat kell gépészkednie,hogy bírja.Lám...a természetellenes éneklés megbosszulja magát.Harteros hangja középen nem túl szép,machinál az orra körül,fent pedig kemény...miatta nem lennék operarajongó,söt....a záróduettben pedig össze-vissza énekel.Ilyen pontatlan duettet tőlük hallottam utoljára a müncheni közvetítésen.Ja a bariton?Hol van az a voce és szenvedélyes ea amit még ezek között a díszletek között Cappuccillitől hallottunk?
"Aztán slussz, nincs tovább és repítve lesznek!"
Érdekelne, hogy kik lesznek repítve, ki által és ki dönti el a repítendők névsorát! Nem tudom, milyen nézeteltérés feszül maga és telramund fórumtárs között, nem is érdekel, számomra ő is egy azok közül, akiknek a véleményét olvasom, és válaszolok rá. Nem kell bennünket egy kalap alá vennie, képes vagyok önálló véleményalkotásra. És nem szorulok 25-30- stb. operalátogatói múlttal rendelkező ismerősök véleményére. Viszont nem is fenyegetem "repítéssel" azt, akinek nás a véleménye! Pár hete már feltettem a költőinek szánt kérdést: ma az ellenvéleményt töröljük, holnap vagy hopnapután az ellenvélemény megformálóját?
Az unokám korosztályába tartozó csemeték azt mondják, majd jön az apukám és jól elver téged! Maga ki mögé bújik el a fenyegetőzéseivel?
Végre egy tárgyilagos, józan hang! Köszönet érte!
Szeretem,ha nekem írnak olyat,hogy olyanról írok,amit nem láttam.Na akkor az Álarcosbálról miért nem írtam,?Csak elolvastam -zéta- kritikáját és egybevágott az én tapasztalataimmal egyes énekesekkel kapcsolatban.Ugyan kérem,kilóg a lóláb,de már átfér a föld másik oldaláig.Aztán az sem ártana,ha értelmezni tudnák, hogy mit írok és akkor talán nem fenyegetnének perrel félrértelmezés miatt vagy csak úgy dühből-ok nélkül.Na persze ez izgat a legkevésbé.
Nem kedves Tristan nem szeretem a tenorokat,de a 8o%-kuk művészetét igen jól ismerem.Így ha felsorol legalább három tenort ,akikre hivatkozik milyen nagyszerűek kézségesen válaszolok Önnek.Természetesen a ma működökre gondolok,nem a bakelit-lemez és cd-ről fülhallgaton hallgatott régi ,már nem élő énekesekrel.Egnem mindenről meg lehet győzni,de a spontán sárdobálassal soha.Mindenkinek vannak jó és rossz napjai.
Ez a fórum sajnos már másként működik,mint amikor 1o-en valahány éve elkezdtem írogatni.Sok kritika írányított,aztán fontos eseményekről hiányzik a vélemény.(pl egy nagy nemzetközi karriert befutott énekes tv által is közvetített fellépéséről egy kritika, szinte semmilyen hozzászólás nem hangzott el.Pedig tanulságos lett volna,de valamiért elmaradt).Azóta érzem igazán, hogy nem kellene ide energiát befektetni és sem tájékoztatni,sem véleményezni,rajongani pedig tilos-ha nem adott személyekről van szó.Kaufmann fekete bárány-tudjuk miért.
Szóval kíváncsian várom a neveket!
Egyben válaszolok a két bejegyzésére, és utoljára, mert nekem Ön nem vitaképes egyáltalán, és már régóta nem az. A japán hölgy, akinek a véleményét Ön minden áron szeretné kisebbíteni és hitelteleníteni, 30 éve él Bécsben, és ebből 25 évet minden este az Staatsoperben töltött egészen addig, míg olyan előadások és énekesek voltak, akiért érdemes volt menni. Manapság havonta 1-2 x ha megy. Közben bejárta Európa nagy színházait is, Zürich, London, Salzburg, Roma, Milano, Barcelona, Madrid stb, még Buenos Airesbe is elutazott operát nézni. Egy ilyen élő tapasztalattal bíró operarajongóval óhajt Ön vitába szállni, és azt feltételezni, hogy Curát Frontalival állítja párhuzamba? Nevetséges. A másik reménytelen próbálkozása, amit egy alábbi sokat író embertől vett át, hogy Kaufmann problémáját a volumenre szeretné leegyszerűsíteni. Az csak az egyik problémája, nem is a legnagyobb, amely más, annál súlyosabb problémáiból adódnak. Végezetül tájékoztatom, hogy rajongója vagyok a nagy pianokulturájú énekeseknek, ha azokat a pianókat helyes technikával képzik és nem élnek vissza velük. Kaufmann nem tartozik közéjük.
Kérem, hogy ne válaszoljon, mert felesleges, mindketten elmondutuk álláspontunkat, maradjunk ennyiben. Még kevésbé írjon az az illető, aki a japán hölgyet elsőnek minősítette hiteltelennek. Érdekes, hogy mikor rendszeresen foglalt neki jó állóhelyeket a bécsi operánál a 2000-es évek elején, még nem volt vele ilyen szigorú. Ennyit a jelleméről, úgy adaléknak.
Igen, kedves parampampoli, a sok jó között olvastam ezt is" És a hangsúly az IS szócskán van. Tudniilik a kritikákat is emberek írják, tehát szubjektívek, de a pozitív és negatív kritikák összevetése alapján lehet véleményt formálni, mert akár a csak dicshimnusz, akár a csak pocskondiázás torzít. Egyénként sokan vannak még mindig, akik egy operaénekest a hangfekvéstől függetlenül csak ordító oroszlánként tudnak elképzelni, de vagyunk páran, akik az étetet és a zenét pianoban is el tudjuk képzelni!
Kedves parampampoli!
"Nekem semmilyen véleményem nincs olyan előadásról, amit nem láttam." Ezt írta, nem? "És kezdetben volt az Ige...".Ez is egy idézet Nem akarok profanizálni, de a bécsi közvetítés szinte még el sem kezdődőtt, Ön már kinyilatkoztatta negatív véleményét, idézve valakinek a szavait, aki egy korábbi előadást látott. Akkor miért nyilatkozott meg? Egyébként tegnap nem akartam belebonyolódni a vitába, mert Ön nem mindig vitaképes, és idegen tollakkal ékeskedik. De ha az illető hölgy annyira otthon van az európai zenében, ami dícséretes, különösen mert keletiekre - mivel teljesen más stílusú zenéhez vannak szokva - ez általában nem jellemzö, kérdezze már meg tőle, mélyenszántó véleményében hogyan jutott el a neki nem tetsző Kaufmanntól egy kevésbbé bár, de szintén nem tetsző Frontali - Cura összehasonlításig? Frontali bariron, mert Gerardot énekli, Cura pedig - ha jól tudom (?) tenor!
Egyébként érdekes volt végigolvasni a tegnapi vita-áradatot, az utóbbi hetekben kissé tetszhalottá vált fórum szinte újraéledt!
És nem tegyen fel nekem keresztkérdéseket kérem, a tegnapi előadást családi kötelezettségek miatt nem láttam, de meg fogom nézni. Egyébként láttam-hallottam Kaufmannt élőben. DVD-n is, és CD-n is, és pontosan tudom, hogy az énekesek emberből vannak, ez a szép az egészben, és egy korábbi nem kimagasló teljesítmény alapján nem minősítek le senkit. Pár hete egy fórumtárs fociból hozott nekem hasonlatot, abban nem vagyok túlságosan képzett, de tudom, hogy ha egy jó focista egy meccsen történetesen nem teljesít 120%-on, kicsit kifütyülik, de azért a következő meccsen ismét csapatba állítják, mert az sem gép, csak ember!
Ha nem szereti a tenorokat,akkor értek már mindent.Sajnálom,akkor meddő a vitánk.Ha tényleg olyan nagy szakértő akkor tudja,hogy milyen neveket írnék le.
Nekem semmilyen véleményem nincs olyan előadásról, amit nem láttam. Az másnak a szokása, hogy olyanról ír, amin jelen se volt. Idéztem valakitől, aki látta élőben, és látta a közvetítést. (Az illető hölgy olyan operarajongó, aki már hallott operaénekeseket Kaufmann előtt is. És mivel minden, amit írt, teljesen egybevág minden Kaufmannról szerzett saját tapasztalatommal, neki hiszek továbbra is.)
Nem adnék a véleményére annak, aki " jó képek" miatt néz meg egy opera előadást. A saját fülemnek hiszek elsősorban, kítűnő előadás volt, senkit nem akarok erről meggyőzni, ppp véleménye előre borítékolt volt. És óriási siker volt! Kaufmannt hallani lehetett, és gyönyörűen énekelt. Valóságos felüdülés volt ez másnap, a 22-i Az Álarcosbál előadása után, ahol csak Wiedemann Bernadett énekelt kiválóan. Aki akar nyuggodtan trollkodjon, és senkinek nem kötelező Kaufmannt hallgatni. ( Félreértések elkerülése miatt: a 23-i premiert láttam élőben, a mai előadást a livestreamen keresztül néztem, természetesen élőben sokkal jobb volt!)
Na sorolja azokat a szép hangú tenorokat !.
Csak mondom nem szeretem a tenor hangot Corellin kívűl!!.De az igazságtalanságot még kevésbé !
Pompás volt ez az előadás.Harteros paradésan énekelt.Végre rájöttem, hogy Antonietta Stellat juttatja eszembe a hangszíne.Kaufmann a "szépfiú "nagyszerűen énekelt-persze a színpadon diszletek helyett is mikrofonok voltak.Frontali lehet ,hogy beteg volt,de nekem a hangja Bolognában sem tetszett és most sem.Zenekar szokott jó forma..Csak egyet látnék az utóbbi időben Pesten hasonlót.A Kaumannt utálok meg csak lepjék el az odalt a negatív kritikákkal ,anélkül,hogy az előadást hallanák,látnák.Persze ez mit sem változtat azon,hogy nagyszerű este volt.
Az alábbi véleményt író japán hölgytől frissen kapott mailt is megosztom, hogy legyen, aki örüljön. (Vagy más tudja meg a valós helyzetet.)
"tatta ima ORFIII de Andrea Chenier o yatteru kedo, are wa UUUUUUUSOOOOOOO (uso) dayo. Koe no ookisa o sugoku chousetsu shiteiru. Kafmann no koe wa chiisai. De, owari no dramatic na tokoro date forte mi suruno. TV demo, 1-maku wa kumotta kanji data noni, 2-maku wa totemo kikoeru. Uso sugiru!! Kore ga Kaufmann yo!! Deutschland kara kuru Jouren to hanashi o shita no. DVD ya TV no Kaufmann wa totemo ii. koe mo ookiku utsuru kao no hyoujoo mo. Demo Operhaus no naka de ii to omotta koto wa, 1-kai mo nai ……..to ittara, kanojo mo mattaku onaji iken to!! Frontali no koe mo amari ookiku nakatta. Kyou wa kare wa choushi ga warui kedo, utai masu to setsumei no atta. Nano ni yoku kikoeru…..(souiu koto wa ooi kedo), kitto volyuuumu o chousetsu shiteru. Heritelos no koe mo motto boaaaaa to shiteta. Doko ni mikro-phon ga aruka….de zenzen chigau. Kaumann wa DVD to TV-you no Singer dawa. Saigo no Arie naite…..owari ni hikui oto ga zuuuuuuuun tte tsuzuku desho, o-kyaku wa hakushu o wasure tano yo!!!! Kaufmann Fan wa Beginner (shirouto) ga ooi ni chigai nai… Hansam ga suki nanda. Mochiron, warui Siner dewa nai kedo, „seiki-saidai-no kashu“ toka, senden no kotoba dawa.
Moshi, ima TV de yatteru kurai yokattara, watashi mo nai-kai demo iku ro. 4-kai no 1-kai me wo mite, gakkari……mou ikanai mono!!!"
Magyarul:
"Épp most az ORF-en az A. Cheniert adják, de az HAZUGSÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁG (hazugság) . A hangokat borzasztóan megváltoztatták. Kaufmann hangja kicsi, de a drámai részekben felhangosítják. Még a tv-ben is az I. felvonás fátyolos volt, a másodikban sokkal jobban hallani. Túl nagy hazugság!! Ezt csinálják Kaufmannból!! Németországból jött törzsnézővel beszéltem. Azt mondja, Kaufmann tv-ben meg DVD-n nagyon jó, a hangját nagynak mutatják, arca is kifejező. De operaházban hallva élőben, egyszer se tartotta jónak….így teljesen egy véleményen vagyunk. Frontali hangja se nagy, de ő ma beteg, be is mondták, hogy nincs jól, de énekel. Harteros hangját is jól megnagyobbították, hogy hova tették a mikrofont, azt nem tudom. Kaufmann DVD és TV énekes. Az utolsó áriában…. a végén olyan furcsa hangot adott, hogy a közönség még tapsolni is elfelejtett. A fanjei közt sok a fiatal… tetszik nekik a szépfiú. Nem mondom, hogy rossz énekes, de az, hogy a század legnagyobb énekese, reklámszlogen csak. Ha ilyen lenne, mint a tv-ben, az összes előadásra elmennék. Az elsőn voltam, de többet dehogy megyek. "
Maga vmiért elfogult,és vszínüleg nem azt hallja ami szól.Semmi baj a szépfiúkkal,volt már az operatörténelemben egypár szépfiú akik méltán voltak sztárok.A nagy kedvence és Cura úgy gondolom inkább a másik oldalra tehető.Jó szórakozást!Én már hallottam eleget Kaufmannt,hogy ne tegyem.Maradok inkább a természesen,izlésesen,szép hangon éneklő tenoristaknál.
2 perces taps?És?Nyilván a fan ott van.Manapság Eyvazov is nagy tapsot kap...
Itt gondolom Netrebkoról beszél,mert pont vele kapcsolatban lehet ezeket a problémákat hallani.
De végre leírta valaki,hogy miért nem kedveli illetve mi a baj Kaufmannal..Mivel Ő szépfiú állítólag.Ezért aztán nem tud énekelni,mikrofonnal énekel stb baromságok.
Azért a második felvonás kettőse után 2 perces taps nem kevés egy "szépfiúnak" na meg egy varázslatosan énekló szopránnak ,akit úgy hívnak Anja Harteros.Na Ön legalább pianokról regél, szemben a másik okossal,aki falzettnek gondolja évek óta.Azt hiszem mielőtt komolyabbra fordul itt a helyzet távozom a 3.és 4. felvonásra.Gondolom látja az előadást és nem vaktában ír?
A sok jó közt olvasta ezt is?
Gerade das verrmisst man bei Jonas Kaufmann in der Titelrolle. Zwar klingt die Stimme in der Mittellage halbwegs ebenmässig, aber die Höhen werden nur mit enormer Kraftanstrengung gesungen, was zwangsläufig zu gewissen Unsauberkeiten führt. Auch vom Ausdruck her bleibt er den ganzen Abend über merkwürdig flach. Das „Come un bel di“ klang derart ausdrucksarm, dass selbst seine Anhängerinnen, die nach der Verteidungsrede noch einen Jubel inszenieren wollten ohne dabei beim restlichen Publikum auf Resonanz zu strossen, nur verlegen klatschten.
Senki nem akar ordítást hallani,de hangot igen.Nem természetellenesen lesötetített hangot,zeneellenesen magamutogató(milyen lágy és puha tudok lenni)hátraesett pianók tömkelegével daloló szépfiút.
Hagyd, trisztán... hol vagyunk már a középszertől!? Itt már rég mikrofonokról beszélgetnek, nem énekesekről. Aki az alábbi véleményt írta, ott volt, saját fülével hallotta, mint a múltkor otello, de azt is negligálni próbálták. Tegyék, mi pedig "addig csak énekelünk"...
Jose Cura kb 2o éve nagyszerű Chenier volt,Sőt ,amikor már én hallottam Bécsben még mindig jó volt.
Hát Ön nagyon le van maradva,ha köZépszerről beszél.Talán vonuljon el az Erkel Színházba és hallgassa A SZTÁROKAT!
Na feléledt a Momus! Lehet szidni az Andre Cheniert.A mai előadás eddig nagyszerű mindhárom főszereplő kíváló.Harterost szidni pedig kár. Maddalena első felvonásában egyetlen énekesnőt nem hallottam még ilyen könnyedén énekelni a szerepet.Frontali jó valóban és" sajnos" Kaufmann is!
Itt tudnillik éneklés folyik és nem nagy hangon üvöltés,amit annyian szeretnek..
Japánul nem tudok, de németül elég jól. Az interneten sorakoznak a pozitív kritikák. Bárki, aki veszi a fáradságot, és felmegy a http://www.jkaufmann.info/ web oldalra, válogathat belőlük.
Akkor pláne...szomorú,nagyon szomorú...lehet engem is azzal fognak vádolni egyesek,hogy a múltban élek.
De egy STOP-ban azért régen nem közepszerű énekesek énekeltek főszerepeket.
Ja, és a hölgy amúgy utálja Curát. -:)
Napjaink nagy sztárjai....Hogyha Cura jobb....istenem hova jutottunk.
Egy vélemény Bécsből, aki már élőben látta:
"Kaufmann no Andrea Chenier o (Harteros mo dashi) , ichiou , mini ikimashita. Muenchen no Photo wa kakko yokattashi. De,kitai ijou ni, gakkari. Yokatta no wa, mada Frontali no hou desu. Mada Cura no hou ga mashi…. Aaaaaa, Botha ga natsukashii. Harteros wa sugata mo engi mo ii no dakedo, omotta yori, koe ga komotta kanji . nannen kikanakatta kashira?? Sono aidani Wagner toka utai sugita????? Zannen . (japánul)
Wiener Staatsoper
Umberto Giordano: Andrea Chénier
29 April 2018 | 19:00 | Wiener Staatsoper Livestreaming
Andrea Chénier | Jonas Kaufmann |
Carlo Gérard | Roberto Frontali |
Maddalena di Coigny | Anja Harteros |
u.a.
Dirigent |
Marco Armiliato |
Regie | Otto Schenk |
(Tickets - Single: €14 | - Monthly: €16,90 - The first month is free!)
Live aus dem Münchner Prinzregententheater
Emmerich Kálmán: "Gräfin Mariza"
29.04.2018 | 19:00 bis 23:00 Uhr | BR-KLASSIK
Gräfin Mariza - Betsy Horne
Fürst Moritz Dragomir Populescu - Peter Schöne
Baron Koloman Zsupán - Jeffrey Treganza
Graf Tassilo Endrödy-Wittemburg - Mehrzad Montazeri
Lisa, seine Schwester - Lydia Teuscher
Manja, eine junge Zigeunerin - Pia Buchert
Karl Stefan Liebenberg - Frank Manhold
Konzertvereinigung Wiener Volksopernchor
Münchner Rundfunkorchester
Leitung: Ernst Theis
Igen.Számomra gyengécske Tosca volt.Netrebko érzelmei elmaradnak mindig,magas hangjai nagyon jók de középen baj van.A többiekről nem érdemes beszélni Volle csalódás,pedig egy jó énekes.
Meghallgattad? Mit szólsz?
Ismételten ezer köszönet!
Direktsändning från premiären på Kungliga operan, Stockholm
Eugen Onegin av Peter Tjajkovskij
28.04.2018 | 18.55 | Sveriges Radio P2
Larina - Susann Végh
Tatjana - Cornelia Beskow
Olga - Johanna Rudström
Filipjevna - Katarina Leoson
Lenskij - Joel Annmo
Eugen Onegin - Karl-Magnus Fredriksson
Furst Gremin - Lennart Forsén
En kapten - Martin Lissel
Monsieur Triquet - Jonas Degerfeldt
Zaretskij - Martin Lissel
En försångare - Daniel Ohlmann
Kungliga operans kör
Kungliga hovkapellet
Dirigent: Evan Rogister
En directe des del Gran Teatre del Liceu (26/04/2018)
Anton Rubinstein: "Demon"
Catalunya Música Hangtár
Prince Gudal |
Alexander Tsymbalyuk |
|
---|---|---|
Tamara |
Asmik Grigorian |
|
Prince Sinodal |
Igor Morosov |
|
Sinodal's servant |
Roman Ialcic |
|
Tamara's Nurse |
Larisa Kostyuk |
|
Demon |
Egils Siliņš |
|
Courier |
Antoni Comas |
|
Angel |
Yuriy Mynenko |
Orquestra Simfònica i Cor del Gran Teatre del Liceu
Dir.: Mikhail Tatarnikov
:)))
Thanks for your night shift, dear Héterő!
Mezzo TV 2018.04.28 20:30
Verdi: Rigoletto
Javier Camarena (Duca di Mantova)
Carlos Álvarez (Rigoletto)
Desirée Rancatore (Gilda)
Ante Jerkunica (Sparafucile)
Ketevan Kemoklidze (Maddalena)
Gemma Coma-Alabert (Giovanna)
Gianfranco Montresor (Conte di Monterone)
Toni Marsol (Marullo)
Josep Fadó (Matteo Borsa)
Xavier Mendoza (Conte di Ceprano)
Mercedes Gancedo (Contessa di Ceprano)
Enregistré au Gran Teatre del Liceu, Barcelone, le 6 avril 2017
Bartók Rádió, 2018. április 28. 19.00 - kb. 22.00
Élő közvetítés a New York-i Metropolitan Operaházból
Jules Massenet: Hamupipőke
Négyfelvonásos opera
Szövegét - Perrault meséje nyomán - Henri Cain írta
Vez.: Bertrand de Billy
Km.: a New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara
Szereposztás:
Hamupipőke - Joyce DiDonato (mezzoszoprán),
A tündér - Kathleen Kim (szoprán),
A herceg - Alice Coote (szoprán),
Madame de la Haltiere, Hamupipőke mostohája - Stephanie Blythe (kontraalt),
Pandolfe tanácsos, Hamupipőke apja - Laurent Naouri (basszus),
Noémie, Hamupipőke mostohatestvére - Ying Fang (szoprán),
Dorothée, Hamupipőke mostohatestvére - Maya Lahyani (mezzoszoprán),
A király - Bradley Garvin (bariton),
Dékán - Petr Nekoranec (tenor),
Ceremóniamester - David Leigh (bariton),
Első miniszter - Jeongcheol Cha (basszbariton).
Itt a Tosca: 180426 TxH.ogg
A betűknek és a kiterjesztésnek jelentése van:
Thank's, Haandel, old, good guy.
Opéra de Lausanne
« La donna del lago » de Rossini
27 avril 2018 | à 19h55 | ARTE Concert (Disponible du 27/04/2018 au 26/10/2018)
Elena Lena Belkina
Malcolm Max Emanuel Cencic
Giacomo V (Uberto) Daniel Behle
Rodrigo Juan Francisco Gatell
Duglas d’Angus Daniel Golossov
Albina Delphine Gillot
Serano Tristan Blanchet
Bertram Aurélien Reymond-Moret
Orchestre de Chambre de Lausanne
Chœur de l’Opéra de Lausanne dirigé par Antonio Greco
Direction musicale George Petrou
Mise en scène Max Emanuel Cencic
Live from Hong Kong Cultural Centre Concert Hall
Songs of the Earth : YE Xiaogang: The Song of the Earth | MAHLER: Das Lied von der Erde
27/04/2018 | RTHK 4 Hangtár
Yu Guanqun (s)
Ildikó Komlósi (ms)
Klaus Florian Vogt (t)
Liao Changyong (br)
Hong Kong Phil. Orch. / Yu Long
A yt-n fent van a "Vittoria" és az "E lucevan le stelle" - mindkettő tragikus! Az utóbbiban ráadásul sose hallott hangok. A tapsrend nem mérvadó, az rendszerint a nagy neveknek szól, nem a teljesítménynek. (Külön történet, hogy akik ezeket a nagy neveket meg tudják fizetni, azok közül mennyi a zeneértő operábajáró és mennyi az én is láttam a Netrebkot! A sztár neve bárrmikor csrerekompatibilis)