vissza a cimoldalra
2018-10-21
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61166)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4071)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

Lisztről emelkedetten (923)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (289)
A hangszerek csodálatos világa (183)
Élő közvetítések (7461)
Giacomo Meyerbeer (653)
Jonas Kaufmann (2276)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1121)
Opernglas, avagy operai távcső... (20149)
Kiss B. Atilla (185)
Operett, mint színpadi műfaj (3727)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2934)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4357)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1506)
Franz Schmidt (3199)
Zenetörténet (239)
Zenei események (993)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

6791   zenebaratmonika • előzmény6790 2017-12-31 14:06:54

Most már nem tudom javítani, bár ezt a német nyelvű írást maga a színház tette közzé, de tényleg túl bőre sikeredett és szellősre, ráadásul nem is beszélek németül, így nem tudtam javítani a hibákat, azért másoltam be a szöveget, mert gondoltam, lesz olyan, aki megérti. Az az igazság, hogy a külföldi rádiós és  tévés operettközvetítéseknek talán érdemes lenne egy önálló lapot nyitni, bár én még soha se nyitottam ilyet. Ide még kerülhetnének a musicalközvetítések is, amelyeknek egyáltalán nincsen fóruma. Talán a legideálisabb ez lenne: Magyar és nemzetközi operett és musical közvetítések televízióban és rádióban

6790   Héterő • előzmény6789 2017-12-31 13:58:08

Kedves zenebaratmonika, arra kérlek, vedd figyelembe, hogy az Élő közvetítések - a momus-fórumok többszázas halmaza némelyikétől eltérően - a pontos, tömör, hasznos és talán a legtöbbször felkeresett dicsérő jelzőket érdemli meg. Legutóbbi beírásaiddal ezt a nemes tradíciót súlyosan sérted, és ha megnézed a tieid alatti, korábbi bejegyzéseket, akkor láthatod, mire gondolok.

Haandel az elmúlt tíz évben tartalmi és formai tökéletességgel vezette ezt a fórumot, a többiek is követték az általa lefektetett és hallgatólagosan mérvadónak elfogadott elveket. Szokatlan a felesleges ismételgetés, a szellős sorbontás, a hosszas (ráadásul tökéletesen felesleges) bemásolgatás. Kilóg, ha a vastag betűs nevek szinte mindegyikében betűhiba van, a nem-linkformájú linkek az erdőbe visznek (mint most például a mítúzásba). Bőven burjánzik a momuson néhány bemásolós fórum, ahová bátran beilleszthetsz többkötetes ismertetőket, de itt ne tedd, arra kérlek. Ez a maga nemében páratlan fórum a momus ékessége, egyik legfőbb értéke. Vigyázz rá pontosabb beírásaiddal, arra kérlek. Boldog Újévet!

6789   zenebaratmonika 2017-12-31 12:12:50

Ma este 20.10-től Szilveszterkor meghallgatható ez az utóljára 1937-ben játszott jazz-operett itt:

http://www.deutschlandfunkkultur.de/

és egy másik link:
http://www.deutschlandfunkkultur.de/unsere-live-streams.2428.de.html

Ábrahám Pál-Alfred Günwald-Fritz Lhöner Beda: Mese a Grandhotelben

A Komich Oper Berlin tette közzé ezt az írást, illetve a szereposztást:

Ein Stück der "frech-frivolen Vergnügungsästhetik der späten Weimarer Republik", vergnüglich umgesetzt vom drauf bestens eingestellten Team der Komischen Oper – das war der Kritiker-Tenor nach der jüngsten Operettenpremiere des Hauses.

Dabei hat dieses "Märchen im Grand-Hotel" auch einen tragischen, gar nicht märchenhaften Aspekt: es war einer der letzten, schon von beträchtlichen öffentlichen Ressentiments begleiteten, Bühnenversuche des wegen seiner jüdischen Herkunft zunehmend geächteten Paul Abraham vor seiner erzwungenen Emigration in die USA.

Die Handlung ist ebenso amüsant wie hoch turbulent: Der tollpatschige Kellner Albert, eigentlich Sohn des Direktors, später in den Adelsstand der Muränier erhoben, und Marylou, Tochter des Produzenten Makintosh, sind auf der Suche nach abgefahrenen Filmstoffen. Beide treffen auf die spanische Infantin Isabella, die nach Abschaffung der Monarchie ins Grand-Hotel geflohen war. Isabella ist pleite, die Perlenkette der Königin von Navarra eine Fälschung, und nicht einmal die Hotelrechnung kann sie zahlen. Über diese spanische Infantin wird ein Hollywood-Film gedreht - der nicht gezeigt werden soll, dann aber doch gezeigt wird… undsoweiter. Abrahams Musik in diesem modernen (Anti)Märchen ist brillant orchestriert - sie bietet Walzer, Tango, Jazz und ungarisches Kolorit; das Ganze eine Mischung aus Hollywood, Hochadel und Hotel.


Komische Oper Berlin

Aufzeichnung vom 17.12.2017


Paul Abraham

Märchen im Grand-Hotel

Lustspieloperette in zwei Akten mit einem Vor- und Nachspiel

Libretto: Alfred Grünwald und Fitz Löhner-Beda nach Alfred Savoir


Talya Lieberman - Die Infantin Isabella

Johannes Dunz - Prinz Andreas Stephan

Tom Erik Lie - Präsident Chamoix, Besitzer des Grand Hotels

Max Hopp - Albert, Zimmerkellner

Philipp Meierhöfer - Sam Makintosh, ein Filmmagnat

Sarah Bowden - Marylou, seine Tochter


Lindenquintett Berlin

Orchester der Komischen Oper Berlin

Leitung: Adam Benzwi 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

A Zeneakadémia megújult orgonája
Nyilvános családi rendezvény

17:00 : Budapest
BFZ Próbaterem

Gál-Tamási Mária, Gátay Tibor, Illési Erika, Mózes Anikó, Bodó Antónia (hegedű), Csoma Ágnes, Polónyi István (brácsa), Kertész György, Liptai Gabriella, (cselló), Kovalszki Mária, Taraszova Brigitta (zongora)
HAYDN: D-dúr („A pacsirta”) vonósnégyes, Op. 64, No. 5
DEBUSSY: g-moll hegedű-zongora szonáta
BRAHMS: f-moll zongoraötös, Op. 34

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

CAFe Budapest
BERNSTEIN: Trouble in Tahiti
Bakonyi Marcell, Dinah: Meláth Andrea
Estefanía Avilés, Erdős Róbert, Erdős Attila (ének)
Vezényel: Dobszay Péter
FEKETE GYULA: Római láz
Meláth Andrea / Makiko Yoshida, Szabóki Tünde / Imai Ayane
Vezényel: Serei Zsolt
Budapesti Vonósok (koncertmester: Pilz János)

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

The King's Singers:
Patrick Dunachie, Timothy Wayne-Wright
Julian Gregory
Christopher Bruerton, Christopher Gabbitas
Jonathan Howard
The King's Singers
16:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Zhang Márkó, Radnóti Róza (zongora), Kapor Andrej (hegedű), Matuska Flóra (cselló), Szilasi Dávid (zongora)
BEETHOVEN: Hét variáció egy Mozart témára WoO 46 “Bei Männern welche Liebe fühlen”
SCHUMANN: Adagio és Allegro Op. 70.
DEBUSSY: Szonáta csellóra és zongorára
CHOPIN: g- moll ballada op 23.
LISZT: E-dúr Legenda
GRIEG: Norvég tánc Op.35 No.1
DVOŘÁK: Szláv tánc Op.72 No.2
RACHMANINOV: Orosz dal Op.11 No.3
BRAHMS: Magyar táncok No.2, No.1

19:00 : Pécs
Kodály Központ

Operát az Operából! – Belföldi turné
PUCCINI: Turandot

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Ránki Fülöp (zongora)
LISZT: Nagy koncertszóló
LISZT: V. (e-moll) magyar rapszódia
LISZT: h-moll szonáta
A mai nap
történt:
1937 • Sosztakovics V. szimfóniájának bemutatója (Leningrád)
született:
1912 • Solti György, karmester († 1997)
1917 • Dizzy Gillespie, jazz-muzsikus († 1993)
1921 • Malcolm Arnold, zeneszerző († 2006)