vissza a cimoldalra
2018-09-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4057)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61041)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11288)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5550)
Momus-játék (5515)
Opernglas, avagy operai távcső... (20137)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1479)
Operett, mint színpadi műfaj (3700)
Franz Schmidt (3181)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2888)
Pantheon (2260)
Kimernya? (2746)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1061)
Lisztről emelkedetten (917)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (774)
Simándy József - az örök tenor (550)
A nap képe (2093)
Élő közvetítések (7395)
Jonas Kaufmann (2273)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2775   Búbánat • előzmény2773 2017-01-23 09:32:14
A Blikk újság írta a koncert előtt:

"A világhírű tenor ma esti budapesti fellépése alkalmából egy világsztárhoz képest szerény listát küldetett át, ám akad köztük egy igazán különleges tétel. Hősugárzókat kért mindenhova, ahol a budapesti tartózkodása során megfordul, legyen az a hotel vagy a fellépése helyszíne.

– Kért hősugárzót a szállodai lakosztályába, az öltözőjébe az Arénában, de még a színpad szélén felállított úgynevezett gyorsöltözőbe is beszereltünk egyet – tudtuk meg a koncertet szervezőitől. Ráadásul úgy tudjuk, ez mind nem volt elég a spanyol művésznek, a mediterrán télhez szokott tenor ugyanis annyira vigyáz a hangjára a koncertsorozat alatt, hogy még a Papp László Budapest Sportaréna folyosóira is be kell állítani pár fűtőtestet, nehogy megbetegedjen a hazánkban is ritkának számító zord időjárási körülmények miatt.
– El kellett menni vásárolni, mert nem volt elég hősugárzó – mesélték a szervezők, akik azt is elárulták, hogy ugyan a művész szerda óta Magyarországon tartózkodik, egy percre sem tette ki a lábát a belvárosi luxusszállodájából.”


2773   Beatrice • előzmény2768 2017-01-22 23:06:31
Pár szubjektív sor a Carreras-koncertről:
Azért mentem el, mert korábban nem láttam élőben, és valószínűleg ez volt az utolsó lehetőség.
A 2. sorban ültem, de itt is leginkább már az erősített hangzást kaptuk. (Az erősítés léte egy ekkora, kb. 12 ezres befogadóképességű sportcsarnokban amúgy nem kifogásolható.) Úgy vélem, a műsor gondosan, Carreras jelenlegi hangi lehetőségeit és teljesítőképességét figyelembe véve lett összeválogatva, és így a koncert vállalható színvonalú lett, különösen, ha tekintetbe vesszük, hogy búcsúturnéről van szó. A műsor rendkívül vegyes volt, különféle szerzőktől (nem vettem meg a 2000 Ft-os műsorfüzetet, így listával nem szolgálhatok), volt operaária ill. -részlet, operett, zarzuela, musical, dal. Nagyon szépen sikerült a szünet előtti utolsó szám, a La Mancha Lovagjából a The Impossible Dream. Gyengén indult viszont a szopránnal énekelt Libiamo a Travatából - lehet, hogy az ok a köhögés volt, ugyanis a tenor a koncert folyamán a számok között többször is köhögött, nem egyszer a közönségnek hátat fordítva. Mivel nekem is volt a koncert során néha köhögési ingerem (ami egyébként rám nem jellemző), arra gondolok, hogy talán túl száraz volt a levegő.
A szoprán egy másod- vagy inkább harmadvonalbeli orosz énekesnő volt, a nevét a kivetítőn nem írták ki (az egyébként jól muzsikáló Danubia Zenekarét se). A javára annyit tudok mondani, hogy viszonylag korrektül elénekelte a számait, és tud trillázni. Olyan benyomást keltett viszont, mintha nem értené, miről énekel. Sajnos az orosz énekeseknél szokásos erőszakos módon énekelt, a hangja meg elég ronda volt. A koncert mélypontja számomra a belépőária volt a Csárdáskirálynőből - ilyen penetránsan ronda hangú előadásban még nem hallottam, a magas hangtól majdhogynem a fülem is megfájdult. A hölgy elég sűrűn riszálta a nem túl kicsi hátsóját, amivel bennem csak a közönségességét erősítette, bár biztos volt, akinek pont ez tetszett. Érdekesség, hogy énekelte a a Les Filles de Cadix-t, meg ráadásként az O mio babbino caro-t, amelyeket másnap aztán Renée Fleming is elénekelt az Erkel Színházban - nos, az más minőség volt.
A kivetítőről még annyit, hogy a számok címe angolul volt kiírva, az egyetlen magyar felirat a legvégén, a "Köszönöm Budapest" volt, ha jól emlékszem - a vessző mindenesetre hiányzott. A koncert során fotókat vetítettek Carreras leghíresebb szerepeiből, fellépéseiről - volt Turandot is Marton Évával, a művésznő nevét nem írták ki. Kiírták viszont Liza Minnelli nevét - sajnos azonban az egyik n betűt kifelejtették a névből.
Szóval, ezt a koncertet "a tudomány kedvéért" meghallgattam, nem is bántam meg, hogy elmentem, de igazán zsigeri hatást azért nem keltett bennem.
Sokkal többet várok majd júniusban egy Carrerasszal egyidős énekestől (mindössze 18 nap van köztük), ő még ma is énekli több nagy szerepét, nem is akárhogyan, és Pestre is egy ilyennel érkezik: a Roberto Devereux c. Donizetti-opera női főszerepét Edita Gruberova fogja énekelni (és ha már tenorokról van szó: László Boldizsár lesz a címszereplő, tőle is sokat várok).
2768   Búbánat • előzmény2767 2017-01-22 14:05:17
A Carreras-koncertről nem kapunk valakitől beszámolót?
2767   Búbánat 2017-01-19 09:46:12
„Hangversenykülönlegességek”

Bartók Rádió 12.36 – 13.51

José Carreras Comeback turnéja 1988-ban

Zg. km. Vincenzo Scalera és Ronald Schneider

I. 1. Grieg: Szeretlek, 2. Tosti: a) Varázslat, b) Dalocska, 3. Ismeretlen katalán szerző: Madarak éneke, 4. Mompou: Jo et pressentia com la mar, 5. Sorozabal: A kikötői kocsma, 6. Vives: A kivándorló, 7. Puccini: Turandot - Kalaf áriája III. felv.
(zg. km. Scalera - Barcelona, Arc de Triomfe, 1988. július 21.),

II. 1. Bellini: a) Rómeó és Júlia - Rómeó áriája II. felv., b) Kóbor Hold, ki beezüstözöd, 2. A. Scarlatti: A Gangesz napja, 3. Bononcini: Griselda - Ernesto áriája, 4. Rossini: A szerelem próbája - Giocondo áriája
(zg. km. Schneider - Barcelona, Gran Teatro del Liceu, 1988. november 8.)

III. 1. Hahn: Gyönyörű óra, 2. Duparc: Rosamonde kastélya, 3. Mompou: Csak virágot szórnék reád, 4. Turina: soha nem felejtem, 5. Obradors: Gyönyörű hajkorona
(zg. km. Scalera - Peralda, Jardi del Castell, 1988. augusztus 13.),

IV. Lara: Granada
(zg. km. Scalera - Bécsi Staatsoper, 1988. szeptember 16.)

Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Dávida Tamás (trombita)
Nagao Haruka (hegedű), Csikota Gergely, Király Tibor, Kirsch Bence, Kresz Richárd, Nagy Csaba, Seidl Dénes (trombita), Thiago Bertoldi (zongora)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
"Dávida Tamás trombita DLA doktori zárókoncertje"
VIVALDI: B-dúr kettősverseny, RV 548
ENESCU: Legenda
HORVÁTH BALÁZS: Escalator
BOZAY ATTILA: Concertino
ERIC EWAZEN: Fantázia hét trombitára

16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Orgonahangverseny

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Hámori Máté
LUTOSŁAWSKI: Concerto zenekarra
BARTÓK: Concerto zenekarra, BB 123
19:30 : Székesfehérvár
Ciszterci templom

Szili Gabriella, Alexander Schneider, Megyesi Zoltán, Najbauer Lóránt (ének)
Kodály Zoltán Kórusiskola Exsultate Fiúvegyeskara (karnagy: Tóth Márton)
Alba Regia Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Dinyés Soma
JOHANN SCHELLE: Erkenne deine Missetat – kantáta
JAN DISMAS ZELENKA: Barbara dira effera - alt szólókantáta ZWV 164
HÄNDEL: F-dúr Concerto grosso Op. 6 No. 2
J.S. BACH: Herr, gehe nicht ins Gericht – kantáta BWV 105
A mai nap
elhunyt:
1908 • Pablo de Sarasate, hegedűs, zeneszerző (sz. 1844)
1957 • Jean Sibelius, zeneszerző (sz. 1865)