vissza a cimoldalra
2019-12-12
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11457)
A csapos közbeszól (95)

Belcanto (933)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (194)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3535)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1822)
Franz Schmidt (3478)
Élő közvetítések (8274)
Lisztről emelkedetten (981)
Társművészetek (1536)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62011)
Zenei események (1007)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2988)
Haspók (1260)
Pantheon (2462)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4625)
A díjakról általában (1078)
Erkel Színház (10391)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2642   zalbarna • előzmény2641 2013-11-26 18:52:51
Hát pajtás, ha ez igaz, ha ez kell az operához, ha ez szükséges, akkor nekem meg nem kell az opera.
2641   Franca • előzmény2638 2013-11-26 17:40:00
Nem figyelek rád "ennyire", de nem lehetett nem észrevenni a jelenséget, mert tele volt vele a fórum már akkor is, amikor csak készült idejönni. Akkor más is szóvá tette, de most újra kezdődött egy ártatlan újságcikk miatt.

Sajnos, tetszik, nem tetszik, az operának is szüksége van a sajtóra, a bulvárra, hogy közelebb kerüljön szélesebb rétegekhez. A fellegvárban ülve, elzárkózva nem lehet új nézőket meghódítani és széles körben ismertté sem lehet válni. A három tenor a hangosított koncertjeikkel és a számtalan, akár bulvár cikkel többet tett az opera népszerűsítéséért, mint eddig bárki. Ha ilyen módon közelebb hozható egy énekes az emberekhez, nagyobb az esély, hogy az előadásaira is elmennek, ezáltal megszeretik magát a műfajt is. DiDonato pl. vezet egy blogot az interneten, yankeediva a neve, ír benne a próbáiról, életéről, gondolatairól, kollégáiról, közvetlenül, kedvesen és nagyon szerethetően. Biztos, hogy sok rajongóra tesz szert ilyen módon, akik aztán miatta elmennek olyan opera előadásokra, amikre egyébként eszükbe sem jutna beülni. Én nem látok ebben semmi rosszat, sőt, a műfajnak szerintem kifejezetten szüksége van erre.
2638   zalbarna • előzmény2637 2013-11-26 13:55:17
Nem DiDonato, hanem a sajtója....ja, és azért ha már ennyire figyelsz rám, észrevehetted volna, hogy INGYEN szívesen megnézném !!! Írtam, hogy nem vagyok csalhatatlan. De az erős közvetlen pénz-szagot nem állhatom... Nem tartozik eredetileg a művészethez.... Sajna ma ( és mindig ) igyekszik rákenődni.. és sajna, egyre többen azt hiszik, hogy össze is tartoznak EREDETILEG.
2637   Franca • előzmény2636 2013-11-26 13:21:00
Amúgy is be vagy oltva ellene, valamilyen oknál fogva a bögyödben van. A neve számodra vörös posztó. Többedik hasonló tartalmú hozzászólás ez részedről, holott már az elsőnél megérthette mindenki, hogy nem és nem fogod meghallgatni, megnézni, ha a fene fenét eszik, akkor sem. Fölösleges ezt újra és újra leírni. Érdemes lenne viszont elgondolkoznod, hogy mi lehet valójában ekkora mértékű ellenérzés mögött. Más énekesekről is jelennek meg bulvárcikkek, miért pont DiDonato veri ki nálad a biztosítékot?
2636   zalbarna • előzmény2635 2013-11-25 20:58:11
Igen, igen... az amerikai álom... ismerjük a filmekből...ja, a kansasi egyszerű lány és most nézd meg!!! Siker, siker, siker, siker, csillogás, pénz, szerelem, minden... és végül a spenótot is megeszi mosolyogva...pedig jellemének alapvonása, hogy útálja a spenótot... győzelem az életen... (és célbalőni is tud ) hát ez a sajtó ez vicc..és igenis kontraindikál... a leghatározottabban kijelentem, hogy engem taszít attól, hogy meghallgassam... Remélem sikerül ezt legyőzni...
2635   Búbánat • előzmény2616 2013-11-25 19:57:08

Új Ember- MÉRTÉKADÓ 2013.11.24.
|
PALLÓS TAMÁS

DiDonato, a trónkövetelő

Nagyon várták. Jött. A Művészetek Palotájában énekelt. Győzött. Joyce DiDonato koncertje végén meglepetten, derűs értetlenséggel fogadja a közönség vastapsát. Nyugati művész számára szinte ismeretlen ez a tetszésnyilvánítási mód. No, ilyen sem volt még. Nevet, a taps gyorsuló ütemére csárdást imitálva a „magyar virtust" méltatja. A ráadások persze nem maradhatnak el. Kansasből való, egyszerű, közvetlen és vagány amerikai lány – mert jóllehet életkora indokolná, a hölgy sehogy nem illik rá. Édesapja templomi kórusából indult, a középiskolában musicalekben szerepelt; szolgálatra készült, énektanárnak, nem álmodozott óriási karrierről. Aztán szorgalmának, kitartásának és az „átképző" mesterkurzusnak köszönhetően bekövetkezett az áttörés...
DiDonato november folyamán könyvtárakból, kézirattárakból előbányászott barokk zenei ritkaságokat is magában foglaló Drámakirálynők című CD-jének anyagával turnézik: Orontea, Octavia, Irene, Bereniké, Kleopátra, Iphigénia és Roxána. Cesti, Monteverdi, Händel és Gluck mellett Giacomelli, Orlandini, Hasse és Porta elfeledett operáiból idézi az ismerős és ismeretlen történelmimitikus hősnők áriáit. Líra és borongás, indulat és temperamentum váltja egymást a gondosan szerkesztett esten, amelyet a hegedűs Dmitry Sinkovsky vezetésével (cseppet sem „mellékszereplőként") az amszterdami Il Complesso Barocco kísér. Vivaldi d-moll („per Pisendel") hegedűversenye a szinte már romantikus dallamvezetésű, éteri adagióval, Sinkovsky virtuóz szólójával lélegzetelállító közjátékként simul a programba.

A teljes cikket a nyomtatott változatban olvashatja.
2616   Búbánat 2013-11-14 20:39:36

Itt egy másik kritika is.

Rendesen előadni

• 2013. november 13. -
• Rákai Zsuzsanna -
• Fidelio -

„[…] Az este valódi sztárja azonban magától értetődően DiDonato volt. Kifogástalan technikája, koloratúráinak könnyedsége, trilláinak gyöngyöző gömbölyűsége, impozánsan bemutatott hangterjedelme, orgánumának teltsége önmagában is elegendő lett volna ahhoz, hogy a Bartók-terem hallgatóságát elbűvölje, énekének valódi vonzereje mégsem ezekben a pozitívumokban rejlett, hanem előadásának különösen szuggesztív drámaiságában, amelynek hatalma a túlfűtött szenvedélyesség helyett elsősorban megindító egyszerűségében mutatkozott meg. Noha az énekesnő láthatóan mélyen átérezte és átélte az éppen megformált ária érzelmi tartalmát, interpretációjának lenyűgöző ereje ennek ellenére nem a látható gesztusokból fakadt elsősorban, sokkal inkább a zenei megvalósítás csodálatos részleteiben nyilvánult meg: a semmiből elindított hangok meleg fényű kiteljesedésében vagy éppen a frázisok magányosan elvékonyodó, elhaló végének tökéletesen uralt és irányított szépségében, a zokogó hangsúlyokban, abban a lélegzetelállító természetességben, amely az egy levegővel megvalósított íveket összefogta, úgy kötve össze magasságukban, színükben, ragyogásukban, testességükben egyaránt nagyon eltérő hangokat, hogy azok lényegileg mégis azonosak maradtak egymással és az imporvizatív díszítésekben, amelyek nem egyszerűen ékesítették a visszatéréseket, de feltárták az adott hangnem szerkezeti összefüggéseit, megmutatva a disszonanciák minden fenyegetését és édességét - mindezt ráadásul a bonyolultság, az erőfeszítés legcsekélyebb jele nélkül
Joyce DiDonato egy alkalommal azt nyilatkozta, hogy az opera élővé, elevenné tételéhez, a hallgatóság meghódításához nincs szükség semmi másra, csak arra, hogy az ember rendesen előadja azt, amit énekel. Őt hallgatva úgy tűnik, csakugyan ennyi a titok.”
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Martha Argerich (zongora)
Liszt Ferenc Kamarazenekar (művészeti vezető: Tfirst Péter)
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
MOZART: 32. (G-dúr) szimfónia, K. 318
MOZART: 39. (Esz-dúr) szimfónia, K. 543
BEETHOVEN: 1. (C-dúr) zongoraverseny, op. 15

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Vilde Frang (hegedű), Truls Mørk (cselló)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Sir Mark Elder
FINZI: Levélhullás, op. 20
BRAHMS: a-moll kettősverseny, op. 102
BERLIOZ: Fantasztikus szimfónia, op. 14
A mai nap
született:
1896 • Ádám Jenő, zeneszerző, kóruskarnagy, zenepedagógus († 1982)
1947 • Pászthy Júlia, énekes
elhunyt:
1956 • Geyer Stefi, hegedűs (sz. 1881)
1963 • Rösler Endre, énekes (sz. 1904)