Bejelentkezés Regisztráció

Tokody Ilona


267 IVA 2016-04-29 03:42:08 [Válasz erre: 266 parampampoli 2016-04-28 22:22:24]
Abban a rendezésben őt sajnos nem láttam, de [url]http://operavilag.net/budapest/o-chi-lo-salva/;itt[/url] találtam róla fényképeket. Úgy tűnik, kissé egyszerűbb díszítésű volt a jelmeze, mint a Sümegi Eszteré. Tokody Ilona [url]http://operavilag.net/interjuk/puccini-es-verdi-hosnok-megformalasaval-ertem-el-a-legnagyobb-sikereimet/;berlini Aidá[/url]jának megjelenése közelebb állhatott az elképzelésemhez.

266 parampampoli 2016-04-28 22:22:24 [Válasz erre: 265 IVA 2016-04-28 20:52:22]
Vágó Nelly Aida jelmeze, amit már a 93-as Nagy Viktor rendezésben viselt, nagyon jó állt Tokodynak is.

265 IVA 2016-04-28 20:52:22 [Válasz erre: 258 tiberio 2016-04-27 20:00:48]
Mikó András 1964-es Aida-rendezéséhez Márk Tivadar tervezte a jelmezeket, eredetileg az akkor divatos habszivacs parókákkal. Aida piros–grafitszürke hatású ruháját, amelyen spirálban tekeredtek a rojtok, különösen nem kedveltem, mindenkinek előnytelen volt. Mire Tokody Ilona beállt, sok minden változott az előadás képén. Az ő Angela Davis hajviseletét idéző parókája sem tetszett, és nem tudom, Márk Tivadar tervezte-e neki a fáradtrózsa színű, lurex szálas estélyi ruhát, amelyet, ha rövidebbre szabják, A csodálatos mandarin Leánya is viselhetett volna. Mindig sajnáltam, hogy senki sem tudta kitalálni a Tokody arcához, alakjához illő [url]https://www.flickr.com/photos/menesje/6260330896;Aida-imázs[/url]t.

264 Cilike 2016-04-28 13:31:59 [Válasz erre: 263 Heiner Lajos 2016-04-28 12:26:09]
És akkor gurultunk a kacagástól, mikor a Basta, Robertire Roberti magyarul válaszolta: El is ájult. Ez a kettő együtt humoros hatást tett.

263 Heiner Lajos 2016-04-28 12:26:09 [Válasz erre: 261 -zéta- 2016-04-28 08:26:55]
Az sem volt semmi, amikor '79-ben Ágay és Gedda olaszul énekeltek a Luciában, Alisa meg magyarul: Mit mondasz? Vagy a jeles szegedi bariton, sajátos olasz kiejtésével a Toscában: b@szta Roberti.

262 parampampoli 2016-04-28 11:35:01 [Válasz erre: 261 -zéta- 2016-04-28 08:26:55]
Jajjjjj....... -:)

261 -zéta- 2016-04-28 08:26:55 [Válasz erre: 260 parampampoli 2016-04-27 23:54:05]
A legizgalmasabb hangi katyvasz-élményem egy Traviata volt a 70-es évek végén. Remek Alfredo (Szolovjanyenko) oroszul, Violetta (Rugyenko) szintén, de a két áriát németül (!), Miller olaszul a Germont-papát, s az összes többi kisebb szereplő magyarul...

260 parampampoli 2016-04-27 23:54:05 [Válasz erre: 257 Csiki Gábor 2016-04-27 16:57:38]
Amneris vendég volt, Alexandrina Milcseva, miatta énekelt olaszul, mert ő tudta a szerepet eredeti nyelven, a többiek nem. Akkoriban ilyen esetben megengedték a magyar partnernek, esetleg partnereknek, hogy ne magyarul énekeljenek. Ha jól emlékszem, 1965-ben Svéd Sándor énekelt először Simionatóval olaszul a Trubadúrban, utána Sass Sylvia 1974-ben a Toscában James Kinggel. Akkor Sólyom-Nagy is olaszul énekelte Scarpiát, de 1983-ban csak Rohonyi énekelte a Toscát Geddával olaszul, Berczelly nem. Szóval általános nyelvi kavarodás volt jellemző.

259 Petyus 2016-04-27 23:05:55 [Válasz erre: 257 Csiki Gábor 2016-04-27 16:57:38]
Fogalmam sincs.

258 tiberio 2016-04-27 20:00:48 [Válasz erre: 256 parampampoli 2016-04-27 15:06:59]
Isten éltesse a művésznőt! És a jelmeztervezőt is!:)))

257 Csiki Gábor 2016-04-27 16:57:38 [Válasz erre: 256 parampampoli 2016-04-27 15:06:59]
Miért énekelt Tokody Ilona olaszul ebben az eladásban? (Nagyon jó a Melissel énekelt kettős is!)

256 parampampoli 2016-04-27 15:06:59
Isten éltesse a Művésznőt! https://www.youtube.com/watch?v=jiuv1PfUtls&feature=youtu.be

255 Búbánat 2016-03-10 10:17:59
Az M3 csatorna éjjeli műsorán szerepel (23.35-) „Ajánlás” – Tokody Ilona Portréfilm (1982) (41 perc) Tokody Ilona operaénekes 1972-ben megnyerte a Kodály- énekversenyt. Tíz évvel később tekint vissza pályája addigi állomásaira ebben a zenés portréfilmben. A műsorban elhangzó művek: Kodály: A csitári hegyek alatt; Strauss: Ajánlás; Dalok; Holnap; Puccini: Turandot - Liu halála; Puccini: Gianni Schicci - Lauretta áriája; Verdi: A végzet hatalma - Leonora áriája; Verdi: Az álarcosbál - Amélia áriája; Puccini: Angelica nővér - Angelica áriája; Giordano: André Chénier - Maddalena áriája; Verdi: Otello - Ave Maria. Rendező: Horváth Zoltán Operatőr: Illés János

254 Búbánat 2015-04-23 16:31:14
[url] http://mno.hu/grund/harman-indulnak-a-pecsi-szinhaz-vezeteseert-1283137; Hárman indulnak a pécsi színház vezetéséért [/url] MNO.hu, 2015. április 23., csütörtök 14:46 , forrás: MTI, szerző: Grund „Rázga Miklós, a teátrum jelenlegi direktora már korábban közleményben bejelentette: Gulyás Dénes operaigazgatóval, valamint Vincze Balázzsal, a Pécsi Balett igazgatójával pályázott a következő öt évre. A távirati irodának Romvári Gergely dramaturg, díszlettervező is megerősítette, hogy pályázik, míg Dózsa László színművész is két pécsi hírportál érdeklődésére jelezte: megpályázta a posztot, győzelme esetén pedig segítője Tokody Ilona Kossuth- és Liszt-díjas operaénekes lenne.”

253 Búbánat 2014-12-14 13:48:57
Tokody Ilona lesz Madarász Zsolt vendége a Bartók Rádió ma délutáni zenei műsorában: A 16.00 – 18.30 között hallható „Lemezelő - nem csak gyűjtőknek” című adás II. részében („Kincskereső”) a legkedvesebb felvételei közül válogat Tokody Ilona. Előtte 16 órától a Rendező legendák című rovatban Nádasdy Kálmán (1904-1980) háromszoros Kossuth-díjas rendezőre, műfordítóra, az Operaház egykori igazgatójára emlékezik a műsor. Vendég lesz László Ferenc, kritikus. A mikrofonnál: Madarász Zsolt. Szerkesztő: Bánkövi Gyula

252 lujza 2014-10-17 01:54:04 [Válasz erre: 250 Búbánat 2014-10-15 15:54:46]
A Kossuth vallási műsorában is beszélt erről, nagyon szépen.

251 Búbánat 2014-10-15 15:55:07 [Válasz erre: 250 Búbánat 2014-10-15 15:54:46]
Tokody Ilona hangversenye Giuseppe Verdi dalaiból, áriáiból és kettőseiből Pesti Vigadó – Makovecz Terem 2014. október 18., 18 óra Közreműködik: Muskát András (tenor) Zongorán közreműködik: Ács János. Az est házigazdája: Marton Árpád

250 Búbánat 2014-10-15 15:54:46
[url] http://ujember.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=25690:%E2%80%9El%C3%A9lekben-%C3%A9s-igazs%C3%A1gban%E2%80%9D; „Lélekben és igazságban” – Tokody Ilona Verdiről [/url] NÉZŐPONT - MÉRTÉKADÓ 2014.10.12. | Új Ember, 2014. október 12., vasárnap 00:02 Írta: MARTON ÁRPÁD „Tokody Ilona az evangéliumi idézettel vallja: Verdi műveiben a legmagasabb lelki és erkölcsi értékek öltenek zenei alakot. Operahősei egytől egyig az emberben rejlő spiritualitás tanúságtevői. Mintha mindannyian azt adnák tudtul az emberiségnek: higgyetek benne, hogy a lelketek nem hal meg! Tokody Ilona ebben a hitben vitte sikerre a legnagyobb Verdi-főszerepeket a világ számos operaszínpadán. – „Ott fönn, egy jobb világban viszontlátjuk egymást." Hogyan vált akadémiai székfoglalója címévé Don Carlos és Valois Erzsébet kettősének idézete? – Úgy, hogy elgondolkodtam rajta, miként lehetséges, hogy bár Verdi hősei és hősnői folyton búcsúznak, sorsuk mindig fölemelő. Szöges ellentéte a Puccini-hősnők halálának, amely könnyekig ható és hiteles, mégis hiányzik belőle az az erkölcsi emelkedettség, amely Verdinél mindig ott van. Mintha az ő hőseinek pályája nem érne véget a földi mezsgyéknél. És mintha nem is ott kezdődne! Szembeötlő, menynyire fontos a Verdi-operákban az apalány kapcsolat. Rigoletto vétke imádásig szeretett lányát, Gildát küldi a halálba. A végzet hatalma Leonórája atyai átok miatt kerül az áldozat szerepébe. Amikor szerelem és hazaszeretet – a két legfontosabb Verdi-érték – között kell döntenie, Aida atyjával, Amonasróval osztja meg kétségeit. A legéteribb Verdinő, Desdemona viszonya hős szerelmeséhez, Otellóhoz ugyancsak magában foglalja a lánynak atyjához való teljes bizalmát. Ha életrajzi szemszögből tekintjük, aligha véletlen az apagyermek viszony fontossága Verdi életművében. Egymás után vesztette el két gyermekét. De apjához való viszonyát is számos konfliktus terhelte. Ha azonban figyelembe vesszük azt is, mit jelent az apafigura a lélektan elemzésében, fontos érvet nyerünk Verdi világképéhez, amely a teljes életmű tekintetében is konzekvens, etikailag koherens. Aida és Amonasro fájdalmas viszonya egy magasabb rendű érték, a hazaszeretet horizontján bontja ki értelmét. Gilda és Leonóra halála áldozati jellegű, megváltó halál. A halál tehát Verdinél sohasem szomorú. Megható, ugyanakkor minden esetben megérinti a nézőt valami túlvilági bizonyosság, a menny ígérete, ami egyúttal a földi sorsot is átmenetinek mutatja. A trubadúr Leonórája becsülete védelmében mérget vesz magához. Verdinél ez áldozati pozíció, fölmagasztosulás: utolsó szavai fölfelé irányulnak. Gilda halála jóvátétel, engesztelő áldozat atyja vétkéért. Erzsébet és Carlos búcsúja, Aida és Radames halála egy túlvilági lét bizonyosságát hirdetik. Amikor imádságba kezd, Desdemona pontosan tudja, mi vár rá. Annál is sokatmondóbb, hogy fohásza az egyik legéteribb az egész zeneirodalomban. Mintha azt hirdetné: a szerelem, a szeretet föltétel nélküli, és nem függ a földi következményektől sem, örök. – Már-már egyazon dráma szereplőiről beszélhetünk az életmű egységében... – Egységes értékskálát fedezhetünk fel a Verdi-életmű egészében. „Dallamai utalások – írja Balassa Imre és Gál György Sándor –, egy különleges »vezér motívumrendszer«, az életmű egészében fellelhető, vissza-visszatérő típusok adják ennek a dramaturgiai módszernek koordinátahálózatát." A megállapítás Verdi művészetének lényegi szempontjára mutat rá. A Don Carlos több helyén is tapasztalhatjuk például, hogy Verdi katartikus, fölemelő, jóvá tevő dramatikus szerepet szán a halálnak. Amikor az udvar egybegyűlik a katedrális előtt, hogy részt vegyen az eretnekégetésen, az inkvizíció ártatlan áldozatait mennyei hang fogadja az ég boldogságába. Amikor a Főinkvizítor által küldött orgyilkos kioltja Posa életét, a márki a szabadság szózatával, egy szabad és igaz világ ígéretével búcsúzik. […] A teljes cikket a nyomtatott változatban olvashatja.”

249 macskás 2014-08-24 12:20:26 [Válasz erre: 248 telramund 2014-08-24 09:04:17]
konspiráló? :)

248 telramund 2014-08-24 09:04:17 [Válasz erre: 247 telramund 2014-08-24 08:56:47]
prosperaló

247 telramund 2014-08-24 08:56:47
Azonban ne felejtsük el az Operett Szímház mindig is az egyik legjobban prospiráló üzem volt.Amikor még csak operetett játszott.Manapság azonban elöntötte a musical,operett előadás héb-hóba.Ezen a rossz arányon kellene változtatni.Igaz oda hangok kellenek és nem úgy mint a musicalben mikroporton bömböl mindenki. Igaz üzleti szempntból nem rossz,de lesorvasztja az operett kincset szinte teljesen,nem beszélve a legtöbb aktualizálásától. Eszmei mondanivalónak ott a musical az operett meg képviselje,ami a célja volt: a könnyed jó szórakozást!

246 IVA 2014-08-24 06:45:29 [Válasz erre: 245 kétked 2014-08-23 21:48:03]
Szerintem az Operettszínház Kerényi Miklós Gábor előtt is, sőt mindig az ország legnépszerűbb színháza volt. Az ő érdeme, hogy a színház népszerűségét igen magas helyárakkal is meg tudta őrizni.

245 kétked 2014-08-23 21:48:03
Kerényi az ország legnépszerűbb színházát csinálta az Operettből, de megérthető, ha nincs kedve a munkáltatás örömeihez. Miért lenne ez baj?

244 Werbőczy 2014-08-23 09:45:22 [Válasz erre: 239 Búbánat 2014-08-22 21:16:52]
Kicsi Tokody esélye, de inkább semmi. Az Operett színház és a Víg esetében is csak látszatcirkusz a pályázati kiírás, mint ahogy az Operáé is az volt. Tisztességesebb lenne pályáztatás nélkül oda tenni azt a személyt, akit akarnak. Az már világos, hogy Kerényit és Eszenyit nem szeretnék a helyükön hagyni. Pedig ha az Operettben Lőrinczy lesz az igazgató, Kero úgy is marad, csak más titulusban! Értelmetlen az egész!

243 parampampoli 2014-08-23 09:41:48
K.M.G. úgy megy, hogy marad. Ismerjük a régi trükköt Tomasi di Lampedusa Párduca óta: meg kell változtatni mindent, hogy ne változzon semmi. Politikai poszt az, volt és marad, de még mennyire.

242 telramund 2014-08-22 22:58:14
Ha politikai poszt lenne elsősorban maradna KMG,hiszen egy mestervágással nagy Fidesz támogató lett. Színházvezetés anno is politikai téren dőlt el: vegyük például Gáspár Margitot. Meg azt beszélik a jól értesültek,hogy Eszenyi igazgatóságának napjai is meg vannak számlálva a Vígszínháznál.Aztán azt is beszélték pár hónapja,hogy OKSZ-t leváltják az Operaház éléről.Eddig,mintha nem történt volna semmi.Jobb is ,mert csak rosszabb jöhet.OKSZ legalább a kommunikációt jól csinálja.

241 kétked 2014-08-22 22:52:01
Vajon Tokody az egyébként kiemelkedő pályája során elárult-e bármilyen vezetésre termettséget, vagy csak igazgatói titulusra vágyik?

240 parampampoli 2014-08-22 21:25:53 [Válasz erre: 239 Búbánat 2014-08-22 21:16:52]
De nem azért, mert bármiben rosszabb lenne K.M.G-nál vagy Lőrinczynél, sőt. Az Operettszínház igazgatói posztja nyilvánvalóan politikai poszt -- nem kéne annak lennie, de az -- tehát politikai szempontok alapján fog székbe kerülni, aki kerül. Akárki is legyen az.

239 Búbánat 2014-08-22 21:16:52 [Válasz erre: 237 IVA 2014-08-22 20:20:39]
Ha nem sikerült neki az Opera fellegvára, gondolja, akkor megpróbálja most a szomszéd "várat" bevenni...végül is, eléggé megismerhették őt az Operettszínházban a bennfentesek, amikor 2012 szeptemberében, a televízió által közvetített Aranypálca Nemzetközi OperettMusical Karmesterverseny zsűrijében ott tevékenykedett. Szerintem, kicsi az esélye a győzelemre.

238 Werbőczy 2014-08-22 20:46:16 [Válasz erre: 237 IVA 2014-08-22 20:20:39]
És kérem, mi értelme lesz annak, ha a Lőrinczy györgy kerül a Kerényi miklós Gábor helyére? Megy tovább ugyanúgy minden, a személyek sem cserélődnek, csak átalakulnak!

237 IVA 2014-08-22 20:20:39
[url]http://szinhaz.hu/szinhazi-hirek/57376-tokody-ilona-is-palyazott-az-operettszinhaz-vezetesere-;Tokody Ilona is pályázott az Operettszínház vezetésére[/url]

236 ladislav kozlok 2013-10-17 14:28:04
Azt hiszem ma nem vagyok formaban, az uzenetet az opernglas topicba szantam.

235 ladislav kozlok 2013-10-17 14:24:54
Bocsanat, folytatom. DORIAN GRAY, zeneszerzo - LUBICA CEKOVSKA Reszletek - www.snd.sk

234 ladislav kozlok 2013-10-17 14:21:49
Osbemutato Pozsonyban ! November 8.es 9.,

233 Búbánat 2013-10-16 22:58:33
Ma este volt a Bartók Rádió műsorán: 21.10 - 22.00: Tokody Ilona és a Budapesti Vonósok Mozart-hangversenye Hangversenymester: Bánfalvi Béla Műsorvezető: Botvay Károly 1. g-moll szimfónia K. 183. 2. Szöktetés a szerájból - Constanza áriája a II.felv.-ból 3. Titus kegyelme - Vitellia áriája a II.felv.-ból 4. Figaró házassága, a) Cherubino áriája a II.felv.-ból, b) Susanna áriája a IV.felv.-ból Zeneakadémia nagyterem, 2003. november 16.

232 chenier 2013-09-08 10:10:13 [Válasz erre: 231 Búbánat 2013-09-07 21:27:49]
Nemhiába volt magabiztos. Ezekkel a pályázókkal játszi könnyű volt a dolga.

231 Búbánat 2013-09-07 21:27:49 [Válasz erre: 230 IVA 2013-09-07 19:54:51]
Amikor elolvastam a KERO-val készített interjúkat az interneten (lásd a linkeket a 2076. és 2075. soszámpk alatt, az Operett, mint színpadi műfaj-topicban) szinte sugárzott belőle a magabiztosság, és hogy csak az ő pályázata lehet majd a "nyerő"... Egyébként a többi pályázó hozzá képest pehelykönnyű súlycsoportot képviselte, ezt a szavazási arányok jól mutatják.

230 IVA 2013-09-07 19:54:51 [Válasz erre: 228 Búbánat 2013-09-07 12:28:47]
Valamikor nagyon örültem volna annak, ha Tokody Ilona megpályázza Minnie szerepét, de most nem drukkoltam neki. Ez a kisebb vereség, mint ha megnyerte volna a pályázatot. Egyébként a többi pályázót sem értem, amiért nem mérték fel esélyüket. Nem azt mondom, hogy Kerényi Miklós Gábor az eszményi Operettszínház-vezető, csupán azt, hogy régóta nagyon sikeres, és egyelőre nem lehetne még sikeresebb utódja.

229 köz(be)szóló 2013-09-07 13:43:25 [Válasz erre: 228 Búbánat 2013-09-07 12:28:47]
Ami nem megy, azt ne erőltessük!

228 Búbánat 2013-09-07 12:28:47
[url] http://mno.hu/grund/meghallgattak-eszenyieket-1182639; Meghallgatták Eszenyiéket [/url] MNO, 2013. szeptember 06., péntek 15:42 Csütörtökön a szakmai bizottságok meghallgatták a Vígszínház és a Budapesti Operettszínház vezetésére pályázó jelölteket. [...] A Budapesti Operettszínházra a jelenlegi direktor, Kerényi Miklós Gábor mellett Nagy Viktor, Tokody Ilona, és Bozsó József nyújtott be pályázatot. Őket Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. ügyvezetője, Román Sándor táncművész, Huszti Péter színész-rendező és Kolti Helga színésznő hallgatta meg az önkormányzati és minisztériumi képviselők mellett. Sajtóértesülések szerint a kilenctagú bizottságból többen tartózkodtak, de öt szavazatot kapott a jelenlegi főigazgató, egyet Bozsó József és egyet Nagy Viktor. Tokody Ilonát senki nem javasolta az Operett igazgatójának. Az igazgatók személyéről Tarlós István, Budapest főpolgármestere dönt a szakmai bizottság javaslatát figyelembe véve. A döntésnek hatvan napon belül meg kell születnie.

227 Búbánat 2013-09-03 21:14:04 [Válasz erre: 224 törpekirály 2013-09-03 08:13:01]
Itt van a Figaro lakodalma bemutatójának a színlapja: Produkciós cím: Figaro lakodalma Eredeti cím: Le nozze di Figaro Műfaj: Zenés Bemutató dátuma: 1981.03.08 Társulat: Fővárosi Operettszínház Társulat helye: Budapest Színház: Fővárosi Operettszínház Színház helye: Budapest Szerző: Da Ponte, Lorenzo Alapszöveg írója: Beaumarchais, Pierre-Augustin Caron de Fordító: Oberfrank Géza Zeneszerző: Mozart, Wolfgang Amadeus Szereposztás: Gróf Almaviva: Gárday Gábor Rosina, a gróf felesége: Zsadon Andrea Figaro, a gróf mindenese: Kincses Károly Susanna, a grófné szobalánya: Domonkos Zsuzsa Cherubino, apród: Lányi Klára (szerepkettőzés) Cherubino, apród: Nagy Annamária (szerepkettőzés) Dr. Bartolo, egykor Rosina gyámja: Benkóczi Zoltán Marcellina, Bartolo házvezetőnője: Halász Aranka (szerepkettőzés) Marcellina, Bartolo házvezetőnője: Udvarias Katalin (szerepkettőzés) Basilio, zenemester: Maros Gábor (szerepkettőzés) Basilio, zenemester: Kokas László (szerepkettőzés) Antonio, kertész, Susanna nagybátyja és gyámja: Magasházy István Barbarina, Antonio lánya: Oszvald Marika Don Curzio, bíró: Kokas László (szerepkettőzés) Don Curzio, bíró: Maros Gábor (szerepkettőzés) Rendező: Oberfrank Géza Karmester: Oberfrank Géza Koreográfus: Géczy Éva Díszlettervező: Székelyhidi János (színpadkép) Jelmeztervező: Horányi Mária m.v.

226 tiramisu 2013-09-03 19:19:40 [Válasz erre: 224 törpekirály 2013-09-03 08:13:01]
Bizony. És nem ártott, használt!

225 IVA 2013-09-03 12:42:08 [Válasz erre: 224 törpekirály 2013-09-03 08:13:01]
Nagyon köszönöm a helyreigazítást! (A dátum, amikor láttam az előadást, biztos.)

224 törpekirály 2013-09-03 08:13:01 [Válasz erre: 216 Búbánat 2013-08-31 20:50:00]
Bocsánat, az Operett Szinházi Figaro házasságát nem Vámos László rendezte,ő volt a főrendező akkor,hanem Oberfrank Géza,aki akkor ott volt zeneigazgató!1982!Akkoriban vasárnap délelöttönként komolyzenei sorozatokat is csinált Oberfrank,és nagy sikerrel,pedig sokan ellenezték.Még Bach kantáták is szerepeltek a műsorban,de MIKROPORT NÉLKÜL!

223 IVA 2013-09-02 04:25:41 [Válasz erre: 221 tiramisu 2013-09-01 11:48:48]
Pontosan ezért preferálom a cselekményt fedő címet.

222 macskás 2013-09-01 13:45:45
222

221 tiramisu 2013-09-01 11:48:48 [Válasz erre: 220 IVA 2013-08-31 23:52:08]
Annál is inkább, mert a mű csak Figaro lakodalmáról szól , nem a házasságáról! -Akkor szappanopera lenne....:-)

220 IVA 2013-08-31 23:52:08 [Válasz erre: 216 Búbánat 2013-08-31 20:50:00]
III. Jómagam 1981. április 21-én láttam az előadást. A számomra tetszetősebb Figaro lakodalma címmel ment.

219 Búbánat 2013-08-31 23:15:03 [Válasz erre: 194 Búbánat 2013-08-28 09:38:41]
Mint említettem, Tokodynak igen kevés operett felvétele van: néhány részlet csupán, amit stúdióban készítettek vele. Élőben volt alkalma több ilyen szereplésre, ahol operett-gálákon énekelt. Néhány részlet a youtube-on is megtalálható. Kiírtam néhány címet, nem sok: - Pjotr Iljics Csajkovszkij - Josef Klein: A diadalmas asszony – rádiófelvétel-részlet; Csók kettős (Tokody Ilona, Gulyás Dénes) - Kacsóh Pongrácz – Bakonyi Károly – Heltai Jenő: János vitéz - rádiófelvétel (részletek): Kalmár Magda, Tokody Ilona, Berkes János, Melis György, Miller Lajos. - Lehár: A cárevics - szerelmi kettős „Így még soha mást…” - lemez, CD (Tokody Ilona, Kovács József) - Lehár: Cigányszerelem - Messze a nagy erdő - video (Tokody Ilona) - Lehár: A víg özvegy – szerelmi kettős „Lippen schweigen…” - – video (Tokody Ilona, Berkes János) - Lehár: A víg özvegy szerelmi kettős „Ajk az ajkon,,,” - video (Bende Zsolt gála: Kalmár Magda, Kincses Veronika, Pitti Katalin, Tokody Ilona) - Lehár: A cárevics - szerelmi kettős „Így még soha mást…” (Tokody Ilona, Kovács József) - Kacsóh: Rákóczi – Rákóczi megtérése „Hazámba vágyom…” –video (Tokody Ilona) - Huszka Jenő-Szilágyi Kászló: Erzsébet „Rózsám,viruló kis rózsám…” - video (Tokody Ilona)

218 Búbánat 2013-08-31 21:13:10 [Válasz erre: 213 Speranza 2013-08-31 20:03:23]
Ezek szerint nem tudatosan, ráhibáztam, hogy énekelt az Operában.





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.