Bejelentkezés Regisztráció

B. Nagy János emlékére


156 Búbánat 2023-12-13 20:47:46

A Magyar Katolikus Rádió Dallamív című zenei műsora legutóbb (2023. 12.07., 16.30 – 17.00) B. Nagy János operaénekes (1940 - 2007) operafelvételei közül idézett meg néhány szép áriát, amelyek Hungaroton lemezen kerültek forgalomba LP-n, 1984-ben.


Szerkesztő-műsorvezető: Boros Attila

Puccini: Manon Lescaut – Des Grieux áriája, I. felv.

Donizetti: Lammermoori Lucia – Edgardo áriája, III. felv.

Ponchielli: Gioconda – Enzo románca

Rossini: Tell Vilmos – Jelenet és Arnold áriája, IV. felv.  (km. az Operaház Férfikara)

A Magyar Állami Operaház Énekkarát és Zenekarát Medveczky Ádám vezényli.

Az adás visszahallgatható: itt

155 Búbánat 2020-07-09 11:57:04 [Válasz erre: 152 Búbánat 2020-07-09 11:47:56]

A képen balról jobbra: B. Nagy János, Kincses Veronika, Doráti Antal, Takács Klára, Kováts Kolos

/Forrás: Operett  Klub közösségi oldaláról - képgaléria/


154 Búbánat 2020-07-09 11:53:57 [Válasz erre: 152 Búbánat 2020-07-09 11:47:56]

https://www.youtube.com/watch?v=bwCYplWMGbc

Deutsche Oper am Rhein

Janos B. Nagy - Verdi: La Forza del Destino "La vita e inferno al infelice"

 

https://www.youtube.com/watch?v=4XZxrX1fKgo

Janos B. Nagy & Eugene Holmes - Verdi: La Forza del Destino "Solenne in quest'ora"

 

https://www.youtube.com/watch?v=pfpnAdiEtlM

Verdi: La Forza del Destino "Invano Alvaro"

Janos B. Nagy & Eugene Holmes 

 


153 Búbánat 2020-07-09 11:50:42 [Válasz erre: 152 Búbánat 2020-07-09 11:47:56]

Budai Lívia - portré /részlet/

Rendező: Bilicsi Erzsébet

Szerkesztő-riporter:László Zsuzsa

Verdi: Aida - Amneris - Radames duett, Budai Lívia -B Nagy János

Koncert részlete

A Magyar Állami Operaház Zenekarát vezényli Oberfrank Géza

 

 


152 Búbánat 2020-07-09 11:47:56

Ma lenne 80 éves B. Nagy János

B. Nagy János emlékére (1940. július 9. – 2007. december 22.)

B. Nagy János operaénekes sírja a Kerepesi temetőben (Budapest)


151 Búbánat 2019-12-23 21:36:41

B. Nagy János emlékére (1940. július 9. – 2007. december 22.)

Film Színház Muzsika, 1986. 08.09 – 32. szám

„Apropó
NÉHÁNY MAGAS H-RÓL”

Úgy kezdődött az egész, hogy megjelent nálunk A magas C királya című Luciano Pavarotti-lemez, nyomban utána itt járt a világhírű tenorista, és az Erkel Színház színpadán, a Bohémélet nevezetes Rodolfo-áriájában — nem magas C-t énekelt, hanem egy fél hanggal alacsonyabbat.
Ez persze nem tragédia. Az énekes nem érezte magát teljesen jól, inkább választotta a biztonságosabb transzpozíciót — lefelé, mint az esetleges gikszert. Nem mintha a magas C-nél egy fél hanggal alacsonyabban nem fenyegethetné némi „olaszos csuklás”. De, érdekes módon, lélektanilag az indiszponált dalnok biztonságosabban érzi magát, ha arra gondol: nem azt az életveszélyes hangot kell „kivágnia”, csak (csak?!) egy H-t.
Mégis mennyivel több szó esik — hogy most a H-tól licitáljunk lefelé egy fél hanggal — a Carmen virágáriájának magas B-jéről, az Aida Radames-románcának két magas B-jéről, mint a H-ról.

B. Nagy János a minap vett részt a Magyar Televízió Rigolettójának zenei felvételein, és énekelte a mantuai herceg szerepét, s benne a legmagasabb hangot: a rendkívül népszerű Az asszony ingatag-ária végén a magas H-t. Mai tűnődéseink egyik tárgya ez. A Tosca Cavaradossijának szintúgy csúcshangja — néhány nap múlva a szegedi Dóm előtt énekli a tenorista —, az egyik az első felvonásban, az Angelottival való beszélgetésben hangzik föl. „Bár életemnek árán, megmentem önt!” — biztatja a festőművész az elbukott római köztársaság börtönből menekült konzulát, és az „árán” szó első szótagját magas H-ra énekli.

— Nem különös — meditál B. Nagy János, miközben a városligeti Vajdahunyad-vár egy-egy részletét a mantuai herceg palotája darabjának, egy másikat meg a római Angyalvár mellvédjének nézzük —, nem különös, hogy a legmagasabb hang a mantuai herceg szájában az asszonyokról alkotott cinikus véleménye végére teszi mintegy a pontot, Cavaradossi viszont mint segíteni kész republikánus, és ahogyan Scarpia jellemzi : „voltairiánus”, tehát hogy úgy mondjam: a közéleti férfi énekli ki a magas H-t, szólama csúcshangját. Mennyi mindenről árulkodhatnak ezek a hangok.

Ugyanaz a hang! — és nyilván mégsem ugyanaz a hang! „Az asszony ingatag?” Ennek a végét könnyelmű könnyedséggel kell énekelni. Cavaradossi segítő akaratát: súllyal.
— Melyik a nehezebb?
— Mind a kettő! — Nevet. — Csakugyan. A Rigoletto hercege a szerep utolsó harmadában énekli az áriát és a H-t, amikor már úgyszólván mindent tudunk róla. A könnyűvérű felelőtlenséget valami új színnel, árnyalattal kell mintegy befejezni. Cavaradossi első magas H-ja a Tosca zongorakivonatának hatvannyolcadik oldalán van. És a teljes szerep a háromszáztizennegyedik
oldalon ér véget. Milyen szép, hogy majdnem a legvégén, egy mondatot unisono: együtt énekel Tosca és Cavaradossi, és ekkor hangzik fel a szerep második magas H-ja, a szerelemé! Erről se feledkezzünk meg. Ez a „szerelmi” H — a festő jellemében — tejtestvére annak az első, a „közéleti” H-nak.

B. Nagy János más szerepeiben is vannak megbeszélhető és kielemezhető magas H-k: a Turandot Kalafjában, a Bajazzók Caniójában, a Manon Lescaut Des Grieux-jében, A rózsalovag Olasz énekesében.
— Mindegyik ugyanaz, és mindegyik más?
— Még fejtörésre is ad okot egyik-másik — válaszol B. Nagy János. — Például a Bajazzók Caniója az első felvonásban meghívja a parasztokat az esti színi előadásra, megadja a kezdés időpontját: „a ventitre ore”, vagyis huszonhárom órakor, esti tizenegykor kezdődik a komédia. És Canio a „tre” szótagra énekli a magas H-t. Olyan fontos ez?! Holott a Kacagj, bajazzó- áriában csak Á-ig megy föl, szenvedésében; a második felvonás áriájának pedig egy szenvedélyes magas B a csúcshangja ... Persze, Caniónak azt az első felvonásbeli magas H- ját úgy szokták emlegetni: nem az dől el rajta, hogy a játék a játékban publikuma pontosan megérkezzék, hanem hogy a tenorista győzi-e a szerepet. Ha nem sikerül jól kiénekelnie a kényes magasságot, az bizony demoralizálhatja az énekest, és — a közönséget is. Canio alakítója, azután, még másfél felvonáson át, szebbnél szebb frázisokat produkálhat; hiába! A nézőtéren arra fognak visszaemlékezni, hogy az a H nem jött ki... Dramaturgiailag nagyszerű helyen van a Turandot Nessun dorma kezdetű Kalaf-áriájának győzelemittas H-ja! Pedig D-ről kell fölfutni rá, vagyis egy szextet: hat hangnyit kell az énekes  torkának fölfele „lépnie” ... És hogy H meg H között milyen lehet a különbség, arra jó példa A rózsalovag Olasz áriájának „tiszteletbeli” H-ja: magas Cesz-hangja, amely voltaképpen — ha a zongorán ütöm le — azonos a H-val. Mégsem az! A hangnem teszi. És olyan jólesik arra a Cesz-re egy Asz-hangról szinte fölsimulni, mert közben ugyanúgy áll az ember torka ...

Nagyszerű Gigli-sorozatában Ruitner Sándor nemrég elmondta a rádióhallgatóknak: amikor a világhírű tenorista hanglemezre énekelte a L’Arlesiana című Cilea-opera nevezetes áriáját, Federico románcát, a „mi fai tanto male, ohimé!” befejező mondat előtt — beírt magának, és elénekelt egy szövegtelen magas H-t, kétségbeesett fölkiáltásként. Beniamino Gigli megmondta a zeneszerzőnek: úgy érzi, szüksége van arra a hangra, hogy kifejezze Federico lelkiállapotát. És a zeneszerző nem hogy nem mondott ellent: hozzájárult a módosításhoz. „Így jobb!” — mondotta Cilea.

— Ezt az áriát Gigli óta, azt hiszem, mindenki így énekli — mondja B. Nagy János —, magam is így szoktam. Igazi verista H ez. Gigli jól érezte. És talán beleérezte egy kissé a Manon Lescaut című Puccini-opera Des Grieux lovagjának kétségbeesését is, amellyel a hajóskapitánynak könyörög, hadd követhesse szerelmesét, és akkor kiszakad belőle is egy szövegtelen magas H. Alighanem a szerepnek Puccini szíve szerint ez a legszebb hangja ...

/Dalos László/

"B. NAGY JÁNOS, a Magyar Állami Operaház és a Deutsche Oper am Rhein (Düsseldorf—Duisburg) tenoristája a Magyar Televízió Horváth Ádám rendezte Rigoletto-produkcióban a mantuai herceget, a Szegedi Szabadtéri Játékokon, augusztus 15-én, 17-én és 19-én a Békés András rendezte Toscában Cavaradossit énekli. Előlegként hercegi palota- és Angyalvár-motívumokat kerestünk vele, a városligeti Vajdahunyad-várnál..." (Fotó: Koncz Zsuzsa)


150 -zéta- 2017-04-20 17:38:49 [Válasz erre: 149 Edmond Dantes 2017-04-20 14:29:22]
Begányi Volt az első, Kováts Kolos a második... Kováts Kolos akkor már üzemszerűen énekelt II. Fülöpöt, Kékszakállút...

149 Edmond Dantes 2017-04-20 14:29:22 [Válasz erre: 37 Búbánat 2007-12-28 10:09:46]
Boccanegra/Cappuccilli-keresgélés ld (MÁO/58980) közben találtam ezt a beírásodat, köszönet érte! Számos szép emlék jut eszembe róla. Vajon ki énekelte Fiescot az 1983-as előadáson? Talán Begányi Ferenc? Vagy Kováts Kolos? Utóbbi még nagyon fiatal volt akkor és ahhoz..

148 miketyson 2015-03-18 17:29:35 [Válasz erre: 147 márta 2015-03-18 13:40:34]
gondolom, inkább mulatto

147 márta 2015-03-18 13:40:34
A YT-on vannak részletek egy kölni Végzet hatalmából. Ebben sajnos nem láttam élőben. Nagyszerű! Viszont a bariton színesbőrű, ha tetszik "mulatta", ami pikánssá teszi a dolgot.

146 Búbánat 2015-03-17 16:40:15
Az alábbi Sullivan-operettrészleteket a Dankó Rádióban ma délelőtt hallgathattuk meg a Túl az Óperencián című adásban: (mindkét teljes operett rádiófelvételének szereposztását ideírtam) Sullivan - Gilbert: A cornvalli kalózok avagy a becsület rabja /Eredeti címe: The Pirates of Penzance, or The Slave of Duty/ A Rádió Dalszínháza bemutatója: 1975. augusztus 24. Kossuth Rádió, 13.23 – 14.35 A verseket fordította: Fischer Sándor Vezényel: Breitner Tamás Km.: az MRT Szimfonikus Zenekara és Énekkara (karigazgató: Sapszon Ferenc) Zenei rendező: Fejes Cecília Rendező: Horváth Ádám Szerkesztő: Bitó Pál Szereposztás: Richard, a kalózkirály – Melis György Samuel, a hadnagya – Miller Lajos Frederick, kalózjelölt – Nagy János - a „B” betűt neve elé ekkor még nem tette ki – (próza: Maros Gábor) Stanley, az angol hadsereg első gárdaezredese – Gregor József Kate, Edith, Isabel, Mabel, a leányai – Káldy Nóra, Csűrös Karola, Schütz Ila, Kalmár Magda Edward, rendőrminiszter – Németh Sándor Ruth, a kalózok mindenese – Barlay Zsuzsa Ebből az operettből három részlet csendült fel: - Kórusjelenet, Mabel és Frederic kettőse (Kalmár Magda, B. Nagy János, km. az MRT Énekkara): „Tündöklően kék az ég, mily kellemes a vidéki lét, azt remélem így marad, bár tegnap esett egész nap, és holnap eshet újra még a földeken a csapadék, én nem tudom, de híre jár, hogy idén meleg lesz a nyár, és holnap eshet, újra még a földeken a csapadék… /- Hol volt e leány, ki csókról álmod, szíve után, ki félve ébred…/- Ó, így van, ó, e boldog álom: való!.../- Mily tündöklően kék az ég, mily kellemes a vidéki lét…/- Hol volt a szív magányban álmodozva, mi végre boldog békességre ébredt volna…” Mily tündöklően ünneplően kék az ég…/- Hol volt a szív magányban álmodozva, mi végre boldog békességre ébredt volna…" - Paradox-hármas /Ruth – Richard - Frederic/ (Barlay Zsuzsa, Melis György, B. Nagy János): „- Hogy elhagytad a bandánkat, csak bánat érte a lelketek, csak próbáltuk mi azzal, hogy kedvünk több legyen… de végül jött egy ötletünk, mi paradox…. az ötlet az a paradox…. jó vicc, jó hecc, mulatni fogsz. mily ellentmondó paradox….- Ez paradox, ez paradox, de istenien paradox, ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha, de paradox / - Mi tudtuk azt, hogy kedveled a szójátékot, ugratást, az ellentmondó helyzetet, a furcsa sokkhatást, és annyit bátran mondhatok, hogy ennél jobb nem jött nekem, bár kockáztatjuk most nyakunk, de halld az ötletet….jó vicc, jó hecc, mulatni fogsz, mily ellentmondó paradox.. - Ez paradox, ez paradox, de istenien paradox, ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha, ez paradox /- Ez paradox és vicces ám, a józan észnek fittyet hány, ha esztendőket számítva már huszonkettő múltam én; a születésnap számít csak! a születésnap számít csak! Ötéves gyermek vagyok még!!! – Ötéves gyermek ő ma még!!! ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha… - Ez paradox, ez paradox, de istenien paradox, ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha, ez paradox….ez istenien paradox!” - Búcsú-kettős (Kalmár Magda és B. Nagy János) „- Volt valaha ily nagy Isteni boldogság, a szívem úgy dalolt…la-la-la /- El kell hogy hagyjalak, te rólam álmodol, bús éjszakák alatt az álom visszavon, a szíved úgy dalolt, átjár a forró láz…” Nagy Ibolya szerkesztő – nyilvánvalóan elírásból - A cornvalli kalózok avagy a becsület rabja című operett részleteként konferált fel még egy hármast, de az nem ebből az operettből való, hanem Sullivan másik híres művéből, a Mikádóból! Sullivan: A mikádó A Rádió Dalszínháza bemutatója: 1968. január 27. Kossuth rádió 19.30 – 22.00 Fordította és rádióra alkalmazta: Romhányi József Vezényel: Breitner Tamás Km.: az MRT énekkara és szimfonikus zenekara (Karigazgató: Bódy Irma) Zenei rendező: Erkel Tibor Rendező: Békés András Szereposztás: A mikádó – Kovács Péter (Mensáros László) Nanki-Poo, a fia, vándor énekes – Réti József (Kaló Flórián) Ko-Ko, Titipu legfőbb hóhéra – Várhelyi Endre (Bárdy György) Pooph-Bah, pénzügyminiszter – Palcsó Sándor (Csákányi László) Pish-Tush, előkelő úr – Palócz László (Szendrő József) Yum-Yum, Ko-Ko gyámleánya és menyasszonya – László Margit (Váradi Hédi) Pitti-Sing – Barlay Zsuzsa (Béres Ilona) Peep-Bo – Déry Gabriella (Domján Edit) Katisha, idősebb udvarhölgy – Komlóssy Erzsébet (Bakó Márta) Ebből az operettből elhangzott tercettet a versek sorrendjében Várhelyi Endre, Barlay Zsuzsa és Palcsó Sándor énekli, közreműködik az MRT Énekkara: „- Az áldozat rémülten ordibált, vadul vicsorgott vissza rám, közben húzott, rántott, ráncigált, mert ideges volt talán, én bal kezemmel elkaptam őt, a jobban volt a bárd… A jobb kezemmel, itt a bárd, hát irgalmam ne várd, ha végre lecsap az éles bárd / - Az áldozat remegve reszketett, mikor megcsillant pengén a fény, mert tudta, hogy boldog már nem lehet, hisz már csak egy percig él, olyan riadtan bámul, néz körül, hogy hirtelen szemedbe néz, s zavart arca felderül… Olyan boldog lett, oly elégedett, hogy folytában engem lát, engedelmével…. / - Lecsapott már az éles bárd, feje lágyan porba hullt, de nem maradt helyben, meg nem állt, mert élénken elém gurult, nekem bólintott, ügyesen, nyaktalan, fejet hajtva, ahogy dukált, hogy illemet a boldogtalan, hogy rangnak ezt kíván , hogy ezt kíván: ez a tisztelet, oly jól esett, szinte dagadt e hű kebel, hogy odagurult a megboldogult, illemnek megfelelt.” Még Fall Pompadourjából is elhangzott három részlet (Házy Erzsébet, Koltay Valéria, Kishegyi Árpád, Palcsó Sándor): erről a rádiófelvételről a Házy Erzsébet-topicban írtam. A Dankó Rádióban most délután újra meghallgathatjuk az operettadást, 17 és 18 óra között. Az interneten is elérhető ez a www.dankoradio.hu oldalon.

145 Búbánat 2013-01-12 13:06:12
A tegnap a TV-ben ismételt Operettalbumban Sass Sylvia mellett, aki két Huszka-operettből énekelt részleteket, B. Nagy János is szerepelt: Pászthy Júliával együtt két érzelmes duettet éenekeltek a Mária főhadnagy operettből. Amit Sass Sylvia-topicban leírtam a playback illúziót romboló szerepéről, az B. Nagy Jánosra is áll...

144 Haandel 2010-07-04 08:59:38 [Válasz erre: 143 Haandel 2010-07-04 08:57:44]
[url]http://www.amazon.de/Boito-Nerone-Gesamtaufnahme-Eve-Queler/dp/B000027CBX/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1278222401&sr=1-2;Arrigo Boito: Nerone[/url]

143 Haandel 2010-07-04 08:57:44 [Válasz erre: 128 WiseGentleman 2008-07-11 10:26:44]
[url]http://www.amazon.de/Boito-Nerone-Gesamtaufnahme-Eve-Queler/dp/B000027CBX/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1278222401&sr=1-2;Arrigo Boito[/url] 2010-07-04 | 20:05 | [url]http://www.listenlive.eu/germany.html;WDR 3[/url] Web/Astra 19.2°E Nero, römischer Kaiser, János Nagy, Tenor Simon, Magier, József Dene, Bariton Phanuel, Lajos Miller, Bariton Asteria, Ilona Tokody, Sopran Rubria, Klára Takács, Mezzosopran Tigellinus, József Gregor, Bass Gobrias, Péter Korcsmáros, Tenor Dositheus, Pál Kovács, Bariton Persis, Mária Takács, Sopran Cerinthus, Tamara Takács, Alt Chor des Ungarischen Rundfunks und Fernsehens Orchester des Ungarischen Staatsoper Leitung: [url]http://www.evequeler.com/discs.shtml;Eve Queler[/url] [url]http://www.wdr3.de/buehne-radio/details/artikel/arrigo-boito-1.html;WDR 3 Bühne: Radio[/url]

142 Spangel Péter 2008-12-30 17:45:06 [Válasz erre: 141 kapcsolodos 2008-12-30 16:49:32]
Kapcsolódom kapcsolodos kapcsolodó közléséhez. Természetesen van az énekeseken kívül ének- és zenekar, noés mersze karmester is... Vélhetően valamennyien várjuk várjuk a változásokat. Minden szinten, szinte minden területen.

141 kapcsolodos 2008-12-30 16:49:32 [Válasz erre: 140 Spangel Péter 2008-12-30 15:21:27]
Nagyon is trendi az amit írsz. Majd a MR vezetősége is més lesz és lesz más területen is változás. Ám nemcsak énekesek vannak a világon.

140 Spangel Péter 2008-12-30 15:21:27 [Válasz erre: 138 kapcsolodo 2008-12-30 14:00:57]
Éppen a feledés a nagy baj! Más országokban sorra kerülnek elő az archívumokból nagyszerű felvételek, kiváló énekesekkel. A CD-k épp hogy értéket őriznek. Kár, hogy nálunk nem ez a trendi... Júj de szép "magyar" szó!

139 bermuda 2008-12-30 15:14:09
Megjött az indy-krafft...egyebek?!

138 kapcsolodo 2008-12-30 14:00:57 [Válasz erre: 130 Spangel Péter 2008-12-28 14:01:17]
Már így megy az idő? Egy éve? Hát bizony telik az idő... telik, telik. Nemsokára mások lépnek a momusosok helyébe meg a momus helyébe lép más. Egy ideig emlékeznek meg nosztalgiáznak aztán ezeket a dolgokat elsodorja a feledés.

137 Spangel Péter 2008-12-30 11:26:38
Eszembe jut Rossini: Mózes című operájában B. Nagy János milyen virtuóz hangtechnikával bírta kényes magasságú szólamát. Szárnyalt a hangja, érezni lehetett, mennyire örömét lelte szerepében és a valóban csodálatos muzsikában.

136 Spangel Péter 2008-12-29 22:18:30 [Válasz erre: 135 tiramisu 2008-12-29 18:03:15]
Köszönöm, a habitusomból fakadóan ironizáltam. Egyébként meg fogom az özvegyet keresni. Nagyjaink emlékének ápolása kötelességünk lenne. Hány és hány CD illetve DVD jelenik meg a múlt nagy operaénekeseiről, karmestereiről, szerte a világban. Például nem olyan rég örömmel, de mégis döbbentem vettem észre egy honlapon, hogy valahol, a csuda sem tudja, hol, CD-n megjelent a Gardelli vezényelte, 1978-as Norma előadás felvétele, amelyen éppen B. Nagy János énekli Pollionét. Hogy eztmiért nemlehet idehaza kapni... Ha meg kalózfelvétel, akkor az a szereplők anyagi és erkölcsi megkárosítása. Talán tavaly ősszel fedeztem fel egy hasonló esetet,amikor Saccani honlapján számosolyan opera CD-felvételére bukkantam, amelyet ő vezényelt Budapesten. Hogy hogy jutott hozzá a hanganyag... Az általa vezényelt dalművek is a magyar operajátszás büszkeségei, amelyeknek sokan örülnének idehaza is. Bocsánat, de ezeka gondolatok kikívánkoztak belőlem. És valóban szomorú, hogy a halálévforduló pont azoknak nem jutott eszébe, akiknek ez leginkább a feladata lenne. Boldogúj évet!

135 tiramisu 2008-12-29 18:03:15 [Válasz erre: 133 Spangel Péter 2008-12-29 13:09:50]
Nem csipkelődöm, de Rólad végképp nem gondolom, hogy tájékozatlan lennél abban, hogy mi van az Operában. Tájékozottságod, jólértesültséged írásaid bizoyítják. Legvégső esetben, ha megkeresed B. Nagy János özvegyét, szerintem készségesen rendelkezésedre bocsájtja másolás céljára a kért anyagokat.

134 Spangel Péter 2008-12-29 13:15:50 [Válasz erre: 133 Spangel Péter 2008-12-29 13:09:50]
Máris hívom az illetékest.

133 Spangel Péter 2008-12-29 13:09:50 [Válasz erre: 132 tiramisu 2008-12-29 11:18:46]
Elsőre ez nem jutott eszembe, igazad van, de szerintem ez a topic nem a csipkelődésre való hely. Boldog új évet, kedves Tiramisu!

132 tiramisu 2008-12-29 11:18:46 [Válasz erre: 131 Spangel Péter 2008-12-29 10:26:22]
Tán az Operában, azoknál, akiknek ez a dolguk. Csak nem vagy ennyire tájékozatlan?

131 Spangel Péter 2008-12-29 10:26:22
Vajon készült-e az 1988-as Tosca felújításon, B. Nagy János "beállásakor" VHS-felvétel az előadásról? Ha igen, hogy lehet hozzájutni vagy hol lehetne megnézni?

130 Spangel Péter 2008-12-28 14:01:17
Örültem a nap képében az emlékezetes, 1994-es Otello-képnek B. Nagy Jánossal és Tokody Ilonával, talán éppen a felejthetetlen tenor halálévfordulóján.

129 Spangel Péter 2008-12-28 11:54:22
Tavaly december 22-én halt meg B. Nagy János. Hangját, emberségét, humorát, személyes találkozásainkat megbecsüléssel és szeretettel őrzöm emlékezetemben, gondolom, nagyon sok tisztelőjével és rajongójával együtt A nyolcanas évek elején külföldön, a Deutsche Oper am Rhein ünnepelt tenoristája volt. Két történet, amit egy intejúban nekem elmesélt. 1. Az egyik Trubadúr előadáson olyan jól sikerült a stretta, hogy amikor a függöny az ária után legördült, az igazgató már ott volt a színpadon, és öleléssel fejezte ki elismerését. Elmondása szerint a művésznek a MÁO-ban ilyenben nemvolt része. 2. Kölnbe indult az autósztrádán, ahol Tosca előadása volt. Dugóba került. Elkésett. A kezdés után fél órával "esett" be a színházba. Arra számított, felbontják a további előadásokra szóló szerződését. Ehelyett... A színház megvárta. Ismerték megbízhatóságát, lelkiismeretességét, tudták, nem ok nélkül késik... B Nagy János azon az estén talán élete legjobb Cavaradossiját énekelte. Nyugodjon békében. Sajnos a Kossuth-díjnak nemsokáig örülhetett. De legalább megkapta, a mesterművészimel együtt.

128 WiseGentleman 2008-07-11 10:26:44 [Válasz erre: 127 Speranza 2008-07-10 22:36:20]
A Neronét az az Eve Queler vezényli, aki az Opera Orchestra of New York vezető karmestereként rendkívül sokat tesz kevéssé ismert operák megismertetéséért.

127 Speranza 2008-07-10 22:36:20 [Válasz erre: 126 Speranza 2008-07-10 22:31:09]
Ja és persze két kevésbé ismert operákat, mint Rossini: Mózes, Respighi: Maria Egiziaca illetve Boito: Nerone (utóbbi világpremier-felvétel).

126 Speranza 2008-07-10 22:31:09
Talán nem túlzás kijelenteni, hogy ő volt a legolaszosabban éneklő magyar tenorista. Én is nagyon kedveltem. Két teljes Verdi-operát vett vele fel a Hungaroton (Simon Boccanegra, Attila), valamit az árialemezt, amelyen fenomenálisan énekli a híresen nehéz \"Nyolc cés\" Arnold-áriát a Tell Vilmosból és sok más egyebet. Tényleg nagy űrt hagyott maga után...

125 Fafner der Wurm 2008-07-10 22:22:05 [Válasz erre: 124 piazzetta 2008-07-10 22:15:35]
Jómagam - többek között - az Ernaniban és a Simon Boccanegrában láttam, óriási sikert aratott, hatalmas ovációval, megérdemelten.

124 piazzetta 2008-07-10 22:15:35
Lehet, \"hogy óriási énekes\" volt - sőt, biztosan így van, ha mindenki mondja. De hadd emlékezzek én egy élményemre a 80-as évekből: A trubadúrban láttam. Arra emlékszem, hogy \"alul\" nem hallottam a hnagját, feljebb volt egy pár olaszos hangja, azok mindig fényesen és hangosan szóltak (függetlenül a szereptől), ezeket ambicionálta és forszírozta, kiudvarolta a bravo-t. A színpadon egyhelyben állt egy teljes felvonás alatt, magassarkú- és talpú cipellőben - nyilván ebben nem lehetett mozogni. Színpadi játékról meg valószínűleg nem is hallott, unalmas és egysíkú volt. Sajnos.

123 Sesto 2008-07-10 13:47:03 [Válasz erre: 121 WiseGentleman 2008-07-10 13:45:58]
\"ARTS\"

122 WiseGentleman 2008-07-10 13:46:58
Ceterum censeo igazán elérhetővé lehetne tenni (ha DVD-n kiadni nem lehet) a B. Nagy - Miller - féle televíziós Rigolettót!!

121 WiseGentleman 2008-07-10 13:45:58 [Válasz erre: 120 Sesto 2008-07-10 10:27:56]
Nemrég láttam a MÁO ajándékboltjában, hogy megjelent egy Psalmus Hungaricus, ahol B. Nagy énekli a szólót (nem emlékszem, melyik labelen, biztos, hogy nem Hungaroton). Óriási énekes volt!!

120 Sesto 2008-07-10 10:27:56
....nem tudom igaz-e a hír - de az Operissimo szerint - tegnap volt B. Nagy János születésnapja... Decemberben lesz egy éve, hogy már nincs közöttünk,...rohan az idö,...

119 virius 2008-01-14 23:15:28 [Válasz erre: 117 tukán 2008-01-14 20:41:53]
Lehet, hogy B. Nagy János a túlvilági színház deszkáin már nevet az egészen, de idelenn a földön azért eléggé kegyeletsértő ez az önszpemmelés.

118 macskás 2008-01-14 21:49:57 [Válasz erre: 117 tukán 2008-01-14 20:41:53]
Senyién is ott ült decemberben:)

117 tukán 2008-01-14 20:41:53
Mindenki a maga módján köszönt el B.Nagy Jánostól! Nem hiszem, hogy ellenére volna ez a mód, biztosan jót mosolyog fenntről! (Kiszel T. legalább jártas az opera világában és őszinte rajongó.)

116 Sesto 2008-01-14 20:33:47 [Válasz erre: 115 Spangel 2008-01-14 18:27:15]
...nekünk aztán eszünkbe nem jutott volna - ha Tündibündi nem nyomul itt az ön-reklámmal, v. legalábbis vki. a nevében,...

115 Spangel 2008-01-14 18:27:15 [Válasz erre: 114 Sesto 2008-01-14 17:17:26]
Ha szabad javasolnom, a falinaptáros Bájbündikét függetlenítsük a topictól. Méltatlan a felejthetetlen művész emlékéhez. Többet nem ér...

114 Sesto 2008-01-14 17:17:26 [Válasz erre: 113 tarnhelm2 2008-01-14 17:11:33]
...az iromanytol v. Tündike bajaitol??? Minden esetre - ahogy Adele is megjegyezte - furcsallom en is ezt a kapcsolast: egy nekrolog + cickos fotok,...

113 tarnhelm2 2008-01-14 17:11:33 [Válasz erre: 112 Sesto 2008-01-14 16:55:30]
Ezt most megnéztem. Még nem tértem magamhoz....

112 Sesto 2008-01-14 16:55:30 [Válasz erre: 110 Adele 2008-01-13 17:09:19]
...\"modern idök\"?!-minden esetre furcsa kapcsolas egy kisse, szokni \"kell\"(?)!... :-(

111 Spangel 2008-01-14 08:03:09 [Válasz erre: 108 Kiszel Tünde 2008-01-13 16:37:24]
A megemlékezés szép, de legalább külön öldalon lett volna. Így viszont kegyeletsértő. Saját megemlékezést ajánlni? Hm... Inkább hagyjuk!

110 Adele 2008-01-13 17:09:19 [Válasz erre: 108 Kiszel Tünde 2008-01-13 16:37:24]
Szép a szöveg, de nem gondolod \"kislányom\", hogy az a csöcsös kép nem illik a témához?

109 Cilike 2008-01-13 16:46:12 [Válasz erre: 108 Kiszel Tünde 2008-01-13 16:37:24]
Szentséges ég!!

108 Kiszel Tünde 2008-01-13 16:37:24
Búcsú B.Nagy János Kossuth-díjas operaénekestől! www.kiszeltunde.hu Megható. Olvassátok el!!!

107 martuni 2008-01-11 21:26:42
1et értek!





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.