Téma ismertetése: film, könyv, gasztro, építő, képző, tánc, etc
Ezennel javaslom egy nyelvművészeti, nyelvhelyességi és szép/helyes beszéd topik megnyitását, benne prózai és zenei vonallal. Balett egyelőre mellőzhető lenne: a szép és helyes testbeszéd más lapra-oldalra tartozik. Bizonyára nagy látogatottságnak fog örvendeni az új topik. További előnye lenne, hogy átgyomlálná más topikokból a jobb híján odacibált beírásokat. Példának okáért és hogy ne menjünk messzire: a Társművészetek topikban nem terelné el -egyébként reménytelen próbálkozásképpen- a figyelmet a SZFE-en zajló eseményekről. A színház- és filmművészeti képzésnek fontos eleme a szép -figyelem: 21. századi értelemben szép!!- beszéd oktatása és elsajátítása, azonban jelen körülmények között a SZFE-n zajló események sodrásában eddig senki, még egyszer: az égvilágon senki nem hánytorgatta fel, hogy az ottani brutális jelentős beavatkozásra azért van-lenne szükség, mert a szép beszéd oktatása-elsajátítása nem a kívánt színvonalon zajlana. Ellenben annál inkább, vélt vagy valós alapon, ideológiailag helytelen és/vagy egyoldalú irányultságra való hivatkozással.
Kedves ED, elég szomorú, ha már egy zenebarát fórumon is a magyar nyelv ellen elkövetett förmedvények listázása van napirenden. Ennél már csak az szomorúbb, hogy vannak emberek, akik ezt zokon veszik, ahelyett, hogy kicsit elgondolkodnának rajta! Korábbi bejegyzéseimet és az azokra kapott válaszokat alább megtalálja, nem szükséges idéznem azokat.
A gleichsajtolás szó használata az alábbi beírásban vélhetőleg arra utal, hogy elkötelezett náci hajlamú az, aki a magyar nyelvet fasiszta módon ( azaz helyesen! ) szeretné hallani a színpadon, rádióban, TV-ben. Tipikus érvelési mód az említett ballib illetve libernyák oldalon: náci, ..fób, ...mita, stb. mindenki, aki nem azt vallja, amit ők.
Azért egy díjazott színész beszélhetné jobban az anya(?)nyelvét.
Kedves Klára, ha már egyes zenei topikok után a "prózai" (Társművészetek) topikot is nyelvtanórává és szép beszéd tanfolyammá silányítjuk nemesítjük és SZFE elleni frontális támadást SZFE gleichschaltolását elleplezendő, jelenlegi tanárai, hallgatói elleni képtelen (és képes) támadásokat jobbító szándékú nyelvi-kiejtési nevelésére fókuszálunk: ugyan ossza már meg velünk, konkrétan ki(k)től kapott ön hideget-meleget? Tudom, kedves szófordulata ez önnek, de mégis: ki merészelt önre kezet klaviatúrát emelni? És ugyan ki merészelte itt kiváló szakembereknek titulálni a háttérhatalom (copyright: V.A.) és a libernyák brancs (copyright: V.A.) által tüzelt és fizetett jelenlegi oktatókat, deákokat? Ki merte itt díjazni teljesítményüket, ki merte védeni őket? Mert én nem emlékszem ilyen beírás(ok)ra. Előre is köszönöm válaszát, konkrét idézetekkel. Masik kedves kifejezésével: bocs! :-)
A kiejtési és nyelvhelyességi furcsaságokról nem is szólva:
4:00 "...nekem is mosmá jobban oda kell figyelnem"
4:40 "...tegnapra lett áttéve"
Ennyi (szó)ismetlést akkor hallottam utoljára, mikor Nagymama ősöreg lemezjátszóján időnként megugrott a pick up, és a benne lévő tű, minek következtében egyes dallam-részeket kétszer hallottunk! De aztán érkezett egy új lemezjátszó, és a probléma megszűnt.
Pár héttel ezen a fórumon szóvá mertem tenni a mai szinészgeneráció, és/illetve őket "oktató" tanári kar egyes tagjainak - nincs jobb szavam - pongyola beszédét, nehezen érthető delkamációját, stb. Kaptam hideget-meleget, hogy ezek micsoda elvárások, már nem abban a korban élünk. Sőt, többen kivont karddal, kihegyezett tollal keltek védelmükre, hogy egyébként milyen kíváló (szak)emberek a maguk területén - ezek után miért csodálkozunk, ha ma még kifejezetten díjazzák ezt a teljesítményt? Arról nem is szólva, hogy aki mikrofon elé ül, interjút vállal, az fogalmazza meg előre a mondanivalóját, és ne a helyszínen gondolkozzék azon, hogy mit is szeretne mondani!
Kérdésedre, kedves telramund:
most azért idézek pár perces társalgást, hogy bemutassam a színvonalat, amit egy (amúgy egyébként kifejezetten szimpatikus megjelenésű) színpadi szereplő produkál nyelvünk szégyenteljes gyilkolásával;
avagy mit tanult ama tanodában, amit harcias ifjak (némi revolu'-előképzés után) annyira védelmeznek, hiszen kell a "szabadság" a magyar beszéd ily magasröptű elsajátításához.
W. J. *** Junior Prima díjas magyar színész, énekes, zenész.
A Színház- és Filmművészeti Egyetem zenés színművész szakára első próbálkozásra felvették. 2013-ban végzett Novák Eszter és Selmeczi György osztályában.
Pályáját a Pécsi Nemzeti Színházban kezdte, ahol zenés produkciók mellett prózai előadásokban (!) is bemutatkozott;
2015-ben Eszenyi Enikő hívására csatlakozott a Vígszínház társulatához.
2016-ban Junior Prima Díjjal tüntették ki és elnyerte a Ruttkai Éva-emlékdíjat is, 2017-ben pedig Soós Imre-díjat kapott.
Sikeres színész... színész... színész (!) beszélget a magyarra emlékeztető nyelven, csak bizonyára visszaugrálgat egy-egy sávot az a fránya fejecske.
Vajon mit szólna ehhez Ruttkai Éva vagy Soós Imre...
Kedves Telramund, bár nem tőlem kérdezi, megkísérlem két (és fél) pontban összefoglalni, hogy szerintem "mit keres a téma újabban állandó jelleggel szinte minden beírásban":
1a) A koronavírus és a hozzá kapcsolódó intézkedések miatt sok színház bezár(t) vagy csökkentett üzemmódban (kis közönség előtt, kevesebbet, online stb.) játszik.
1b) A közönség jelentős része -köztük az idősebb vagy veszélyeztetettebb korosztály- a járvány(veszély) miatt tudtommal inkább kerüli a színházakat. (Én is.) Ennélfogva színházi bemutatókról, eseményekről kevesebbet lehet írni. Én is így vagyok vele a fentiek miatt.
2) A "témát" vagyis -szigorúan semlegesen fogok fogalmazni- a SZFE körül és a SZFE-en belül zajló eseményeket közéleti témává emelte vagy züllesztette a politika ... ki hogy látja. Ennélfogva kibogozhatatlan, hogy a "témában" mennyi a művészet és mennyi a politika. A felsőfokú színészképzés, benne a pesti, SZFE-s szín- és filmművészeti képzés mindenesetre eléggé elválaszthatatlan része a színjátszásnak, ez utóbbi pedig a Társművészetek topik profiljába illeszkedik. Így máris helyben vagyunk. A magam részéről nagyon szeretném, ha a fenti pontok mindegyike minél hamarabb eltűnne, okafogyottá válna és például én is végre újabb és újabb igazi színházi élményeimről számolhatnék be. Egyelőre sajnos nem ígérhetem.
Dörner György: Magyar nyelven és magyarul játszani nem ugyanaz
Egy előadást látott a mostani színművészetisektől, aztán többhöz már nem volt kedve – árulta el a HVG-nek Dörner György. Az Újszínház igazgatója szerint náluk ezért is játszanak inkább Kaposváron végzettek. A portréinterjúból kiderül, tanítana-e az SZFE-n, és visszasírja-e a MIÉP-et.
A teljes interjút hvg.hu-n jelenleg a HVG360 előfizetői olvashatják el.
Kedves Viola!
Ennek így tényleg semmi értelme. Le lehet írni ezerszer, hogy Vidnyánszky mit ígért, azonban ami történt, az ennek gyökeresen ellentmond.
Egyrészt tessék csak szépen utánanézni, hogy mi (nem) történt Kaposváron. Másrészt abszolút konkrétum: törvénysértő módon átírta a működési szabályzatot. Innentől nincs miről beszélni.
A pénzügyi hiány megintcsak más kérdés, mert minden egyetemnek van kancellárja - a régi rendszerben ejtőernyősöknek hívták azt, amikor egy hozzá nem értő, de a párt felé lojális valakit felülről odatettek egy intézmény élére, na a mostani kancellári rendszer is valami ilyesmi azzal a nem kis különbséggel, hogy most még sok pénzzel is jár kancellárnak lenni, bár általában nem szokott egy-két évnél többet időzni valaki egy helyen... - és a kancellár hozzájárulása nélkül egy gombostűt nem lehet leejteni. Magyarul ha 2016 óta nem javult a SZFE gazdálkodása, akkor azért a kancellár az egyszemélyi(!!!) felelős. Emiatt nem kéne átalakítani az egyetemet. Vagy mondjuk úgy: nem emiatt kéne, ez csak ürügy. Nem folytatom, úgysem értünk egyet.
Pontosan így van.De mit keres a téma újabban állandó jelleggel szinte minden beírásban?
Visszajátszani, mondja az értelmiségi nő. Rendben.mp3
Elhallgattathatnák a "világhírű rádiót" ezért az egy betelefonálásért.
Rosszul "tűnik úgy". Bemásoltam egy magát polgári-konzervatívként pozicionáló újság netes változatából SZFE illetékesének nyilatkozatát. Ez nem érvelés. Pont. Ha ez = a bemásolt szöveg nincs ínyére, arról nem tehetek. Ez esetben javaslom, olvassa inkább a nem sokkal ez alatt belinkelt cikket, melynek szerzője és a cikk tartalma valamint stílusa vélhetően vonzóbb, hitelesebb önnek mint SZFE illetékeséé, ha nem tévedek. (A jelek szerint nem tévedek.) Nálam kétségtelenül éppen fordított a helyzet, de önnek is van döntési joga, kinek hisz inkább kettőjük közül ... és nekem is van döntési jogom. Járom a magam útját és ön is járja a maga útját. Útjaink -ez ügyben- elválnak. (Az utolsó és az utáni szó lehet-legyen akár az öné, egye fene.)
Kedves Eccerű ! Nem vagyok tájékozott abban, hogy mi van Kaposváron. Feltételezem, hogy neked is csak közvetett információk állnak rendelkezésedre . Hacsak nem tanulsz vagy dolgozol ott.
Vidnyánszky Attila nem rúgott ki senkit , nem akarja megszüntetni a most működő osztályokat , stb.
Ő maga azt fejtette ki , hogy csak mellérendelő módon akar mást IS.
Ezt sokaknak nem veszi be a gyomra . Innen fúj a szél.
Meg hát vannak, ugyi, pénzügyi gondok is , csekély pár száz millácska HIÁNY , amivel nem tud elszámolni az egyetem.
(De mint tudjuk, ez következmények nélküli ország , szóval nem görbülne a hajuk szála sem a felelősöknek .)
Én be is fejezem, mert már ehhez nincs is mit hozzátenni .
Kedves Viola, nekem úgy tűnik, hogy kormányoldalon nem tudják, mivel, és miért, de mindenáron "le kell buktatni" (magyarra fordítva: be kell sározni) a SZFE hallgatóit, hogy Soros-ügynökök, és más kottájából játszanak. Miért annyira ördögtől való feltételezés, hogy vannak saját gondolataik?
Igen, ez volt a nyári szabadegyetem programja, amit a diákok maguk állítottak össze, és ők hívták meg rá az előadókat. Ezt eddig minden érintett elismerte. Nem értem, hogy akkor ki bukott le és mivel.
Ellenben, ami biztosan tudható: Vidnyánszky Kaposváron kapott egy esélyt, hogy bemutassa, lehet ezt másképpen, főképpen jobban is csinálni. És mi lett ebből? Semmi. NB Vidnyánszky még ebben a pillanatban is a kaposvári színészképzés ura, ez már önmagában is erkölcsi aggályokat vet fel, mondhatnám úgy is, hogy nem összeférhető a két dolog.
Pedig úgy tűnik számomra, hogy egyfolytában érvelni próbálsz . De válaszul idézem a nyári szabadegyetem egyik programnapját.
Zágrábi egyetemfoglalás.....Misetics Bálint.....polgári engedetlenség....plusz Gulyás Mártonnal megfűszerezve....
Még az óvodások is látnák a szent célt!
PROGRAMOK:
Aug. 11. (Kedd)
11:00 - Szentkirályi kert: Fiáth Titanilla börtönpszichológus, kulturális antropológus előadása zárt közösségekben a szabadság átélésének lehetőségeiről.
15:00 - Szentkirályi kert: Hajdu Szabolccsal, Ivan Buharovval és Lichter Péterrel Kemény Lili beszélget a független, kísérleti filmezés helyzetéről.
17:00 - Szentkirályi utcai épület vetítője: A Blokád (2012) című dokumentumfilm vetítése, amely a 2009-es zágrábi egyetemfoglalást mutatja be. Utána Hellenbarth Virág (HASZ) beszélget Misetics Bálinttal a polgári engedetlenség kereteiről.
"Ha, ha - said the Clown"
2020. SZEPTEMBER 19. SZOMBAT 20:48 2020. 09. 19. 21:02, MNO.hu
/Franka Tibor/
"Megszólalt a Vas utcai színészbarikád fiúsított Jeanne d’Arcja, a lázadók elnöke, a 23 esztendős Csernai Mihály, aki fiatalos hevülettel, de kellő tapasztalat nélkül, akár Geréb a Pál utcai rövidnadrágosok barikádján, azonnal el is árulta a Vas utcai zendülést. Legalábbis ami a blokádverés megszervezését, előkészítését, levezénylését, röviden spontaneitását illeti.
Mert nem volt az! És ezzel oda a fiatalok forradalmi bája, oda a diákság önálló, szeplőtelen megnyilvánulása, mert akciójuk és a színfalak takarása mögül máris felsejlett a súgó, szervező és irányító politikai pedellusok meg vamzerek gonosz árnyéka. Ezzel sötétbe borult az őrségváltás fényes ámbitusa, vele együtt pedig az egész önkéntes díszőrség."
L. még a méltán elfeledett Komlós János 60-as években, szombatonként késő este sugárzott "Az érem harmadik oldala" c. televíziós jegyzeteinek főcímét.
KI
Továbbá sem a megpofozott Karsai Géza, sem az előbbivel való azonosságát cáfoló Ónodi Malvin nem te vagy.
BE
;o)
Nem tisztem "érvelni". Inkább idézek, cikkeket linkelek be a témá(k)ban a igazság paletta mindkét oldaláról. A igazság paletta 3. oldaláról ld. 2058. Hogy jönnék ahhoz, hogy pont a Vidnyánszky Attilát és cselekedeteit mindig szigorú következetességgel megítélő, alkotásait olykor erős kritikával illető origo.hu (ld. 2055 itt) által közöltekkel kapcsolatban érveljek? Álljon itt egy nálamnál illetékesebb személy közleménye: nem az ármánykodó, háttérhatalom által támogatott ballib sajtóból, hanem az origo.hu-hoz hasonlóan elfogulatlan, pártatlan magyarnemzet.hu hasábjairól. Remélem fórumtársainkkal együtt megbocsátja, ha ez utóbbi médium ferdítéseinek, csúsztatásainak szövegértelmezésének bemásolásától tartózkodom.
"Természetesen tudtam róla, hogy augusztus közepén – a Covid-helyzet miatt augusztus 31-ig meghosszabbított szemeszter idején – az egyetem hallgatói szabadegyetemet szerveznek.
A szabadegyetem témáit és előadóinak listáját – az esemény nevéhez híven – a szervezők nem voltak kötelesek egyeztetni és nem is egyeztették a vezetőséggel. A kormány álláspontjával egyetértek: nem akadályozhatom a hallgatók demokratikus jogait, ezért nincs is jelentősége annak, hogy az általuk meghirdetett programról mi a személyes véleményem.
A kérdésben megbúvó állítással szemben a szabadegyetem témája nem az volt, hogyan lehet elfoglalni, illetve blokád alatt tartani az egyetemet, hanem a modellváltással összefüggésben annak társadalomtudományi, politikai, filozófiai, művészeti vonatkozásait járták körbe.
Egyetemi rendezvényről lévén szó magától értetődik, hogy az értesítéseket a hallgatók kérésére a kommunikációs vezető küldte ki. Ez munkaköri kötelességei és alapfeladatai közé tartozik.
Tudomásom szerint a későbbi egyetemfoglalást és blokádot teljes mértékig a hallgatók kezdeményezték és szervezték. Amennyiben ettől eltérő hiteles, bizonyítható információja van, kérem tudassa velem…
Meggyőződésem, hogy a hallgatók erős reakciójára nem került volna sor, ha a modellváltás tisztességesen zajlik, ha érveiket meghallják, és ha nem fosztják meg az egyetemet mindennemű önrendelkezésétől.
Üdvözlettel,
Upor László"
O.K. : )) Ha Te így látod : )))
De jobb érveid nincsenek ? : )))
Aha. Az igazság 3. oldala pedig az, hogy a Föld tányér alakú. Aki nem vigyáz, lepottyan róla.
Az igazság másik oldala:
https://www.origo.hu/itthon/20200918-szfee.html
Ez után nehéz elhinni a semlegességet, akárhogy is szeretném.
Engem is beleértve? (Egyik Papp Dániel sem vagyok.)
Csak ismételni tudom egy másik topikbeli bejegyzésemet, ezt:
Operett, mint színpadi műfaj • 4547 | 2020-09-15 15:30:42 | |
Tessék érteni a jelzők árnyalásából! Óriási siker origo.hu-ul = Vidnyánszky Attila-rendezés: pl. ez, ez, ez és ez...stb. Szívesen osztanám "minden tiszteletét" Vidnyánszky Attila irányában, de ebben az esetben inkább Szinetár Miklós mellé állok: „Vidnyánszky nagy művész. Elegánsan le kellene mondania”. Pontosabban, Szinetár megállapításának második fele mellé állok teljes |
Minden tiszteletem – és ezt most irónia nélkül írom – Vidnyánszky Attiláé, aki ebben a számára valószínűleg érzékeny időben, mozgósított magában annyi energiát, hogy megrendezhesse a következő színjátékot és utána élvezhesse a méltán learatott sikert:
A cikk főcíme: Óriási sikerrel mutatták be Vidnyánszky Attila új rendezését.
Az idézett cikk szerint: „Herczeg Ferenc Déryné ifjasszony című vígjátéka után a közönség hosszan ünnepelte a színészeket és az alkotókat. A darabot Vidnyánszky Attila rendezésében mutatták be szeptember 18-án, a százhalombattai Barátság Kulturális Központban. A produkció fővárosi bemutatójára 2020. október 8-án a Nemzeti Színházban kerül sor.”
https://ujember.hu/wp-content/uploads/2020/09/Mertekado20200906_teljes.pdf
Új Ember hetilap – Mértékadó kulturális magazinja
2020. szeptember 7 – 13.
Vörös Győző a Saloméról, a Machaerus magasából
„Bibliaillusztráció mint a valóság tükre”
(1 – 5. oldal)
Elkészült a machaerusi palota udvara. Minden készen áll arra, hogy szeptember 15-én, az Erkel Színházban bemutassák Richard Strauss Salome című zenedrámáját. A Rátóti Zoltán által rendezett előadás különlegessége, hogy a világon először itt hangzik el az opera olyan díszletbe foglalva, amely az eredeti evangéliumi-történelmi helyszín pontos és méretarányos rekonstrukciója. Vörös Győző akadémikus, ókorkutató évek óta dédelgetett terve valósul meg ezzel, aki Jordániában koncessziót nyerve – a Magyar Művészeti Akadémia égisze alatt – 2009 óta ásatásvezetője a szirtfokra emelt heródesi palota feltárásának. A szentföldi citadella és benne az oszlopsorral keretezett udvar Heródes Antipász születésnapi ünneplésének helyszíne és Keresztelő Szent János mártírhalálának is tanúja volt. Tekintettel arra, hogy a felbecsülhetetlen örökségértékű régészeti munka egyes fázisait kezdettől rögzítettük a beszélgetéseink során, ezúttal abban maradtunk Vörös Győző professzorral, hogy visszatérő témáink közül most kifejezetten a Salome „hátterére” fókuszálunk. De ahogyan lenni szokott, nem álltunk meg itt. Végül a téma biblikus, művészet-, irodalom- és kutatástörténeti spektruma is szóba került.
/Pallós Tamás. Fotó: Vörös Győző/Machaerus/
„Jordániai munkája folyományaként régóta érlelődött a gondolat, hogy a Salomét eredeti közegében, illetve a valóságnak megfelelő épített környezetben kellene előadni. Mikor és hogyan kezdődött a tervezés?
– 2013 áprilisában írtam meg a vonatkozó ötletemet az Operaházat igazgató Ókovács Szilveszternek, aki aztán kétszer is eljött megmászni és megnézni a Machaerust a Holt-tenger partján. Egyébként Marton Éva, a nemzet művésze, a New York-i Metropolitan Opera történetének legkiválóbb Salome hercegnője is nagy támogatója volt a díszletjavaslatomnak. 2014-ben tartottam egy előadást a Pesti Vigadó dísztermében, a Magyar Művészeti Akadémia első ottani közgyűlésén. Az esemény után odajött hozzám, és anélkül, hogy ebbéli terveimről tudott volna, kijelentette: a machaerusi királyi udvar kiváló operai díszlet lehetne. Aztán segített összekötni a szálakat. Az eredeti elképzelések szerint augusztusban, Jordániában – a Holt-tenger túlpartján, a másik heródesi vár tövében rendezett izraeli Masada Operafesztivál mintájára – tartottuk volna meg a Strauss-zenedráma szabadtéri bemutatóját a Machae - rusnál. A koronavírus-járvány miatt azonban Jordánia is bezárt, így az évenkénti Salome-fesztivál ötletének kidolgozását halasztanunk kellett.”
„Amikor az Erkel Színházban egy kétezer évvel ezelőtti épített örökség, a Machaerus udvarát látjuk a Salome díszleteként, ne felejtsük el ezeket az összefüggéseket, passiópárhuzamokat sem. Az evangelizálásnak sok módja lehetséges. Miért említem ezt? Itthon a Nemzetközi Eucharisztikus Világkongresszusra időzítették a Salome bemutatóját. A kongresszust elhalasztották, ám ezzel csak erősödött a vágyott cél: jövőre, 2021 szeptemberében talán már a megújult Operaházban lehet előadni a darabot. Ennek pedig úgymond a főpróbája lesz a mostani Erkel színházi premier.”
„A kiváló francia író, Gustave Flaubert 1850-ben eljutott Palesztinába, megnézte Jeruzsálemet és Júdeát. A Machaeruson ugyan nem járt, de Parent könyve, az 1873-as Tristram-monográfia, valamint az 1874-ben publikált Vignes-fénykép együttesen hatott rá, amikor a Heródiás című, 1877-ben megjelent elbeszélésében a Machaerust már a maga történeti és földrajzi hitelességében mutatta be. A roueni könyvtár archívumából kiderült, hogy Flaubert mindhárom említett kötetet kikölcsönözte. Flaubert Heródiása a csúcspontra emelte a Machaerus ünneplését a romanticizmus irodalmában. A következő láncszem Oscar Wilde 1891-ben, francia nyelven írt Salome drámája volt, amelyben teljes mondatokat idézett Flaubert-től. Richard Strauss azután a Wilde-szöveg Hedwig Lachmann-féle német fordítását zenésítette meg. Az opera premierjét 1905. december 9-én, Drezdában tartották. Budapesten már 1909-ben tervbe vették, végül 1912-ben mutatták be. Wilde-nál és Straussnál ugyan nem kerül szóba a Machaerus neve, de Flaubert után Salome táncának helyszíne már történelmi evidenciává vált a művészet területén is. Az Erkel Színházban felállított machaerusi operadíszlet ősbemutatója a fenti ikonográfiai és irodalmi vonulatba illeszkedik, a világon elsőként felmutatva a történelmi, evangéliumi építészeti tér megidézett valóságát.”
Bízunk benne, amennyiben Papp Dániel nem SZFE diák, nem azonos az MTVA hírhamisító (jogerős bírósági ítélet van róla)vezérigazgató Papp Dániellel.
Lehet, hogy rosszul következtettem, és Papp Dániel nem SZFE diák, de mindenesetre jobban ismeri az álláspontjukat az itteni fórumozóknál.
Idézet következik az egyik SZFE diáktól, forrás az illető fb oldala, (és nem én vagyok az...) :
Tisztelt Benkő Péter! Tisztelt Dózsa László! Tisztelt lelkes kommentelők!
VIDNYÁNSZKY ATTILA
Demokrata
Én ezt ügynek tartom, és nem hatalmi kérdésnek.
„Ha azt fogom érezni, hogy eljött a pillanat, hogy tényleg már csak az én személyem az akadálya a közös gondolkodásnak, gond nélkül félre fogok állni. Mert én ezt ügynek tartom, és nem hatalmi kérdésnek. Soha nem az voltam, aki két kézzel kapaszkodik mindenféle igazgatói székekhez.”
Éééés akkor a jelenleg egyetlen komment onnan: (talán nekem is szabad...)
marko11 2020. szeptember 16. 19:55
selyemzsinór
PS Úgy látszik, a mandis felmentő sereg még nem érkezett meg, pedig 95% csak az ő kommentjeik olvashatók regisztráció nélkül.
off Pár apró helyesbítést, ha szabad. a) A (bér)toll rám sajnos nem áll meg, ezt már párszor megbeszéltük egy jó pofa sör mellett, ugyebár. Ja, hogy nem söröztünk még? Csak jeleztem ezzel, hogy a közös sörözés ugyanolyan hazugság csúsztatás lenne mint a (bér)tollazás. b) Társművészetek, tetszik-nem tetszik (nekem igen), a komolyzenei magazin egyik topikja. c) Az atv annyira "vöröslő ballib-tartalomszolgáltató", hogy (egyik?) tulajdonosa vezeti a Hit Gyülekezetét, ami éppen a kormánypárti többségű parlament által lett -ugyanazok által korábban gyűlölt, kirekesztett- "szektából" bőséges apanázzsal ellátott elismert egyház ... és akinek fia történetesen a "vöröslő ballib-tartalomszolgáltató" hírigazgatója. Erről ennyit. c) 2045-ben itt már egyszer leírtam, mi az, ami "szvsz...nem túl szerencsés, sőt, lehetséges, hogy nem is szabad. Ha szabad is,ellenérvnek gyenge alkalmatlan." Nem Benkő Péter bőrszíne, nemi identitása vagy világnézete, hanem "ismeretlen és nem megadott (vagy akár megadott) forrásokból, ismeretlen vagy sejthető forrásból pénzelt bér- vagy akármilyen kommentelők beírásait egy másik portálra vagy annak fórumára bármilyen céllal áthozni". d) Megjelöltem a forrást, ahonnan a cikket belinkeltem. A cikkért nem vagyok felelős. e) Hosszabb ideje -ha nem vetted volna észre- mandiner, origo, mno és más lakáj kormányközeli médiumok cikkeit kitüntető figyelemben részesítem és linkelem be ide, szinte már gyakrabban mint a "vöröslőket": Igyekszem osztani a közmédia és irányítóinak a pártatlan, semleges tájékoztatás iránti komoly elkötelezettségét. 2040-be is mandiner cikkét tettem be, nem vöröslőt. Szólj, ha az is baj! :-)
Teljesen igaza van, én az elejétől fogva ugyanezen aggályaimat és ellenérzéseimet fogalmaztam meg az egésszel kapcsolatban, ez egy korábbi hozzászólásomban meg is található. annak ellenére, hogy az általa felsorolt háromból kettő még véletlen sem igaz rám :DDD
A bérkommentelő-kifejezést alkalmazni bárki másra – meglehetősen vicces olyasvalaki (bér)tollából, aki öt éven át napi három bejegyzést tesz elmaradhatatlan :-) politikai tartalommal az elméletileg művészettel foglalkozó komolyzenei magazin oldalain, és bőségesen idéz az atv és hasonló, vöröslő ballib-tartalomszolgáltatóktól.
Vajon ismert forrásmegjelölés lenne " KGRE egyes diákjai" ? Azzal nincs baj?
Az illetékesek utáni sóvárgás forrása nyilván a "szégyentelen" coming-out:
"Fehér vagyok, hetero és hiszek Istenben."
Remélem, hogy az efféle "felháborító magamutogatás" a café momuson még nem ad okot törlésre.
off Szvsz ismeretlen és nem megadott (vagy akár megadott) forrásokból, ismeretlen vagy sejthető forrásból pénzelt bér- vagy akármilyen kommentelők beírásait egy másik portálra vagy annak fórumára bármilyen céllal áthozni etikátlan nem túl szerencsés, sőt, lehetséges, hogy nem is szabad.Ha szabad is,ellenérvnek gyenge alkalmatlan. Érdekel az illetékesek véleménye.
Valóban egész más megvilágításba helyezi az ügyet az a tény, hogy Benkő Péter - akiről akkor lehetett utoljára hallani, amikor elítélték adócsalásért nem színészettel összefüggésben, és ez is nagyon régen volt - fehér, hetero és saját bevallása szerint hisz Istenben. Érdekelne, hogy mi következik ebből.
Az a vélekedés meg szánalmas, hogy megvezetik a fiatalokat. Ilyen megvezetett fiatalok csinálták 48- at és 56-ot is...
Emberek, tessék már végre észrevenni, hogy miért tiltakoznak: Vidnyánszky egy törvénymódosításnsk köszönhetően (à lá Mocsai) lehetőséget kapott Kaposváron, hogy bizonyítson. Az eredmény: pusztítás, aminek a helyén semmi nem épült. Ebből nem kér az FSZE.
Ja, és még egy dolog: ha 2005-2006 táján Jancsó, Márta István és más libernyákok nem szólítanak fel összefogásra, ha Vidnyánszky tanoncai nem végezhették volna el a pesti FSZE-t, ma nem létezne Kárpátalján színjátszás.
Bal-szemmel a kommentek sem látszanak:
...ezek a szerzetesrendek totál liberálissá váltak az elmúlt évtizedekben:
a pénzt persze szívesen elfogadják, de a valóságban abszolút ellentétes politikát favorizálnak, mint a kormány.
Ennek a tüntetésnek egyesek életében évekig tartó következménye lesz.
Ezért csak a tanárok a felelősek, mert felhasználták a diákokat.
Vissza is foghatták volna őket, de nem tették, mert kellettek alájuk.
Karsai Györgynél a kocsi megelőzi a lovakat.
_____________________________________
És ez is:
BENKŐ PÉTER AZ SZFE ÜGYÉRŐL
“TŰZVONALBA KÜLDIK A GYEREKEKET” (szinhaz.online)
2020. szeptember 14., hétfő 15:31 (kiemelés tőlem)
Benkő Péter, kétszeres Jászai Mari-díjas színművész az alábbi nyílt levelet fogalmazta meg:
„Gyáva dolognak tartom, hogy a fiatalokat, a gyerekeket tűzvonalba küldik. Mert becsapják őket. Nem tudom és nem is akarom magamban tartani azt, ami felgyülemlett bennem az ügy kapcsán. Alattomos, sunyi, jellemtelen, gyáva dolognak tartom, hogy a fiatalokat, a gyerekeket tűzvonalba küldik. Mert becsapják őket. A srácok azt hiszik, hogy a saját függetlenségükért állnak ki, az egyetem függetlenségéért, pedig az SZFE soha nem volt független, különösen az utóbbi harminc évben nem.
A fiatalok most a felbujtókért állnak ki. Az internacionalizmusért. Amiről nem tudhatják, hogy mi az. Én sem tudtam fiatalon. Most sem tudom.
A srácokkal ezt tenni olyan, mint a felelőtlen kismama, aki maga előtt tolja a gyerekét a babakocsiban, mikor a nagy forgalomban – nem a zebrán – át akar kelni a másik oldalara. Majd megáll a forgalom, a gyereket úgysem ütik el.
Kedves szabad gondolkozók! Engedjétek meg, hogy én is szabadon elmondhassam a gondolataimat. Fehér vagyok, hetero és hiszek Istenben. A liberalizmusban nem. Én most érzem magamat szabadnak.
Free Magyarország!
Benkő Péter színművész”
..és ebben: "melyet már több százan aláírtak." 99,98% Kimnél van. Lukasenkánál is csak 80%..
"Az ördög a részletekben lakozik!" Na de kedves Klára! Ördög a Károlin? Ez borzasztó!
Az ördög a részletekben lakozik! Jelen esetben az alábbi mondatban:
"A nyilatkozat az egyetem egyes jelenlegi és egykori diákjainak az állásfoglalását tükrözi, nem az egész egyetemét."
A Károli Gáspár Református Egyetem egyes diákjai is kiállnak az SZFE mellett
2020. szeptember 15. 7:57
Mind világi, mind keresztény értékek alapján elutasítjuk az SZFE-vel történteket – írják a diákok szolidaritási nyilatkozatukban.
„Alulírottak, a Károli Gáspár Református Egyetem egykori és jelenlegi polgárai támogatjuk a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatóit és oktatóit” – így kezdődik a Színház Online által is közzé tett szolidaritási nyilatkozat, melyet már több százan aláírtak. „Amikor a Magyarországi Református Egyház zsinata megalapította egyetemünket, Alapító Okiratába foglalta, hogy elkötelezett az erkölcsi és szellemi értékeket öntudatosan vállaló ifjúság nevelése mellett. Ezért is fontos most felszólalnunk, hiszen az egyetemi autonómia védelme olyan erkölcsi feladat, mely keresztény-keresztyén és világi értékeket magunkénak vallókként is közös ügyünk. Aki egy ilyen konfliktusban nem foglal állást, az az erőszaktevők mellett teszi le a garast” – írják.
„Világi értékek szerint azt mondhatjuk, hogy az egyetemi autonómia a felsőfokú oktatási intézmények működésének alapeszméje. Korlátként jelenik meg az oktatást irányítók számára, megszabja az intézmények szakmai életébe való beavatkozás terjedelmét. Az egyetemi autonómia védőernyő. Az intézmények behatástól való mentességüket hivatott biztosítani, melyből a tanítás és a tanulás szabadsága, az önkormányzatiság szárba tud szökkenni” – szögezik le. „A keresztény értékek szerint pedig azt mondhatjuk, hogy “szabadnak és önrendelkezőnek teremtette Isten az embert” – emelik ki.
Végül így zárják soraikat: „Tehát mind világi, mind keresztény értékek alapján elutasítjuk az SZFE-vel történteket. A jelenleg zajló folyamatok nem segítik a keresztény értékrend vagy az egyház ún. kiengesztelődését a modern szabadságigénnyel. Tekintélyuralom és erőből átvitt átalakítás helyett valódi párbeszédre volna szükség az érintettekkel.”
A nyilatkozat az egyetem egyes jelenlegi és egykori diákjainak az állásfoglalását tükrözi, nem az egész egyetemét.
(Színház Online, Mandiner)
Bár nekem aztán megvan a véleményem a metoo-s gyilkosságok (valódi ill. karakter is volt) óta egyértelműen jelenlévő liberális színházi diktatúráról; azt még én is látom, hogy Gregor Bernike, (aki inkább egy Művész Úr lánya, semmint művésznő, bár ízlés dolga) megint nagyon butát szólt, hiszen olyan eszközzel élt, amit az őt szólni kívánók eddig pont hogy elítéltek (nagyon helyesen egyébként).
Az elnok-vezerigazgato es sajtoja valamint a tarsutasok kizarolag politikai-ideologiai alapon utik-vagjak SZFE-t es oktatoit: "bolsevik-libernyak feszek", "hatterhatalom iranyitja", legujabb VA-szineske szerint "a diakokat mar nyaron az Amnesty International keszitette fel"= tehat mint minden, ez is: "soros". Es mar oregek a tanarok. Makogasrol csak itt a forumon bontakozott ki elenk eszmecsere ... de elvetettek a "hazszamot": a szinhaztortenetet oktato tanaron kerik szamon a szep beszedet. Mintha az iskolaban a kemiatanartol varnanak el sportos testalkatot a tesitanar helyett.Es a matektanarnak legyen szep enekhangja ... operaenekeseink kozt is van matematikus, fizikus, orvos stb.
Akkor én is maradnék a vesszőparipámnál: a hanyatlás " makogás" témában sem most kezdődött, hanem a 90-es években. Miért most lett ez probléma? Teljesen nyilvánvaló, hogy a felhozott érvek ürügyként szolgálnak a FSZE birtokba vételére. Aki ezt vitatja, keressen rá a valaszonline-on - tehát egy konzervatív szellemiségű oldalon - egy cikkre, ami arról szól, hogy a Moholy-Nagy Egyetemen meg lehetett lépni úgy is a változtatásokat, hogy az egyetem megfelelő fórumaival hónapokig egyeztettek. És nem a nyilvánosság előtt háborúztak.
Mennyire igaza van! Az ELTE-n az egyik legnagyobb hatású oktató, Vilcsek Béla (irodalomelméletet és verstant tanultam nála), finoman szólva furán beszélt. De szerintünk azért dadogott, mert a gondolatai sokkal előrébb jártak, mint mindaz, amit előadott. Fantasztikus ember, akinek nagyon-nagyon sokat köszönhetünk.
Teljesen veletlenul epp most mondta Karsai Gyorgy a ... TV hiradojaban, hogy Vidnyanszky Attila kapott mar egy egyetemet Kaposvaron ... es romhalmazt hagyott ott maga utan. Azt is mondta Karsai, hogy ezt maga Vidnyanszky Attila ismerte el. Ha hallotta(k) volna, milyen szepen, tisztan, erthetoen mondta, mindenki elegedetten csettintene :-)
Tisztelt ED! Köszönöm a megszólítást.
Abban maximálisan egyetértek Klára fórumtársunkkal, hogy tartsuk tiszteletben egymás véleményét.
Az is egy védhető álláspont, amit Ő képvisel, hogy aki embereket, több embert akar megszólítani, beszéljen érthetően. Ez már az ókortól létező elvárás, lásd Démoszthenész. De ha szinte napjainkból akarunk erre példát, ott van A király beszéde című film. Meggyőződésem, hogy VI.György hadüzenetet hirdető szavait akkor is elfogadták volna, ha közben dadog. És mégis.
Szóval ez is egy álláspont, erre is lehet példákat hozni, még ha nem is értek vele egyet. De attól még létező, kettően megindokolt elvárás, amit tiszteletben tarthatunk.
Konyorgok, ne az en velemenyemet tartsa tiszteletben! Nekem nincs velemenyem Karsai Gyorgyrol, sosem hallottam eloadni ...ellentetben onnel, akinek sziklaszilard velemenye van rola. Hanem es legalabb a jo Vidnyanszky Attila velemenyet olvassa el es fogadja el Karsai Gyorgyrol. Vagy mar neki sem hisz? Csalodnom kellene onben?
Kedves ED! Valóban más hullámhosszon vagyunk, erre én is rájöttem. Ettől függetlenül, én tiszteletben tartom az Ön véleményét, hasonlót várok el Öntől. Nem többet, de nem is kevesebbet!
Nem tudom meghallgatni, de latatlanban-hallatlanban ismet elhiszem, hogy o-o-o-zik, hebeg-dadog-selypeg. Netan nema mint A portici ;-) Nem tudom, hogy ki, de velhetoen nem beszedtechnikat oktato tanar. A tobbit ld. 2001. Status idem.